Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
The Language Teacher Toolkit is a treasure chest for every language teacher, whether new to the profession or not. The comprehensive 350 page volume is divided into 25 well-structured chapters where invaluable tips and tricks are backed up by the latest research on all subjects and the extensive teaching experience of both authors Steve Smith and Gianfranco Conti. This self-published book is a must - not only for trainee language teachers, but also for others to reference for inspiration and practical application in the classroom.Exploring all types of learners and situations in an encouraging and clearly expressed language, every teaching question and context seems to be covered with a depth of thought, detail, logic, attention to detail, empathy and clarity.(https://www.all-languages.org.uk/secondary/reviews/review-language-teacher-toolkit/)
Didactics of Dutch --- Secondary education --- onderwijs --- taal --- Leraar --- Taalonderwijs --- Lerarenopleiding --- Didactiek --- Meertaligheid --- Werkvorm --- Moderne vreemde talen --- Secundair onderwijs --- Immersie
Choose an application
didactiek --- taal --- talenonderwijs --- vreemdetalenonderwijs --- 485.2 --- Didactiek --- Vreemdetalenonderwijs --- Leerdoelen --- Moderne vreemde talen --- Taalonderwijs --- Taal en letterkunde; overige talen --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- #KVHA:Taalonderwijs --- #KVHA:Vreemde talenonderwijs
Choose an application
Un ouvrage destiné à sensibiliser les apprenants à la composante culturelle présente dans toute communication et à développer chez eux une capacité d'échanges interculturels. Il vise donc à ce qu'ils puissent progressivement : prendre conscience des rituels sociaux qui sont propres à toute communauté et qui facilitent les échanges si on comprend leur fonctionnement ; repérer les traits culturels inscrits dans la langue (niveaux de langue, connotations, implicites, structuration du discours...) et qui en rendent parfois l'accès malaisé aux allophones ; interpréter et relativiser des données socioculturelles liées à la génération, à la région, au pays ; s'impliquer de façon affective et cognitive dans la découverte de nouvelles perceptions du monde. Chaque module didactique propose la mise en œuvre de stratégies pour décoder un environnement ou des réalités culturelles francophones : la ville et les déplacements urbains, la famille, la nourriture, le logement, les loisirs et la mode.
804.0-07 --- communicatie, mondeling --- taalkunde, Frans --- 804.0-07 Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Frans: taalonderwijs; taalverwerving --- Frans --- Didactiek --- Frankrijk --- Cultuur --- Intercultureel onderwijs --- Moderne vreemde talen --- 485.21 --- Didactics of French --- Didactics of secundary education --- Communication et culture. --- Français langue étrangère. --- Compétence de communication (linguistique)
Choose an application
In het vreemdetalenonderwijs heeft zich de laatste decennia een fundamentele verschuiving voorgedaan van kennen naar kunnen gebruiken van taal. Deze evolutie heeft duidelijk haar sporen nagelaten in de klaspraktijk. Veel meer dan vroeger ligt de nadruk op het verwerven van vaardigheden in de vreemde taal. Deze benadering heeft ook repercussies op de evaluatie in het vreemdetalenonderwijs. Het kunnen toepassen van spraakkunstregels is immers geen garantie dat leerlingen ook effectief kunnen communiceren in de vreemde taal. Als leerkrachten niet altijd even enthousiast deze nieuwe praktijk volgen, is dit vaak omdat ze geen geschikte manier vinden om de lees-, luister-, schrijf- en spreekvaardigheid van de leerling te toetsen. Dit boek suggereert een antwoord op de lang verwaarloosde vraag over evaluatie van vaardigheden in het vreemdetalenonderwijs. (Bron: covertekst)
talenonderwijs --- didactiek --- Didactics of languages --- communicatievaardigheden --- 82.085 --- 800.7 --- #GSDBP --- #A0312A --- 700 Pedagogie --- vreemdetalenonderwijs --- 475.3 --- Vreemde talen; onderwijs --- 050933.jpg --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Evaluatie --- Communicatieve vaardigheden --- Didactiek --- Moderne vreemde talen --- #A0312A. --- #GSDBP. --- 475.3. --- 700 Pedagogie. --- Vreemde talen; onderwijs. --- communicatievaardigheden. --- vreemdetalenonderwijs. --- Taalonderwijs. Taalverwerving. --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst. --- Taalonderwijs --- Communicatie
Choose an application
Dit boek is opgevat als een handleiding, een boek vol handelingsoriëntaties voor leraren en leraren-in-opleiding die in hun educatieve praktijk op zoek zijn naar ideeën om de onderzoekscompetenties concreet met hun leerlingen te realiseren. Bij elk project gaat er aandacht naar de nodige voorkennis, de opdrachten, bepaalde werkvormen en naar wat er kan gebeuren in de oriënterings-, voorbereidings-, uitvoerings- en reflectiefase. De lesgevers zijn vrij om deze lessuggesties vrij naar hun hand te zetten: de duur van een project, bepaalde inhoudelijke wijzigingen, andere evaluatievormen, enz. De bijlagen bevatten verschillende evaluatievormen. (Bron: flaptekst)
onderzoeksvaardigheden --- moderne talen --- klasieke talen --- secundair onderwijs --- 485.2 --- Didactics of secundary education --- competenties --- wetenschappelijk onderzoek --- linguïstiek --- PXL-Education 2016 --- didactische werkvormen --- talenonderwijs --- Moderne vreemde talen --- Lerarenopleiding --- Nederlands --- Frans --- Engels --- 371 --- Onderzoeksvaardigheden --- Klassieke talen --- Secundair onderwijs --- 373.5 --- Onderzoeksvaardigheid --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
PAV --- Engels --- Beroepsonderwijs. --- leerboeken --- Project algemene vakken ; leermiddelen --- Engels ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- MVT (moderne vreemde talen) --- 485.9 --- project algemene vakken --- schoolboeken --- 485.6 --- 486.8 --- Project algemene vakken --- Project algemene vakken ; secundair onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - gezondheidseducatie, verkeersopvoeding, overige vakken --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2016 --- Beroepssecundair onderwijs
Choose an application
"In het eerste deel wordt een theoretisch raamwerk aangeboden waarmee de kwaliteit van testen in kaart kan worden gebracht. De kwaliteitsdimensies die onderscheiden worden, zijn : betrouwbaarheid, validiteit, authenticiteit, interactiviteit, impact en uitvoerbaarheid. Vervolgens worden de verschillende stadia besproken die een ontwerper van een test moet doorlopen om tot een kwalitatief hoogstaand product te kunnen komen. In het tweede deel worden voorbeelden van toetsen voor het testen van de kennis van grammatica en woordenschat, en de beheersing van de vier vaardigheden becommentarieerd in het licht van het theoretische raamwerk. Courant gebruikte toetsvormen werden op hun sterke en zwakken punten getaxeerd. Er worden voorstellen voor verbetering gesuggereerd en alternatieven aangereikt. In het derde deel wordt ingegaan op een aantal recente evoluties op het gebied van testen in het vreemdetalenonderwijs, met name op zelfevaluatie, evaluatie via portfolio en computerondersteund testen. Ook in dit deel wordt ingegaan op basisprincipes en op actuele knelpunten en punten van discussie."
Evaluatietechnieken --- Lerarenopleiding --- Onderwijs. --- (vak)didactiek talen. --- anderstaligen --- Didactic evaluation --- talenonderwijs --- evaluatie (onderwijs) --- Didactics of languages --- Vreemdetalenonderwijs ; evaluatietechnieken --- Didactische evaluatie --- Didactiek van de talen --- 371.26 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- #KVHA:Evalueren --- #KVHA:Taalonderwijs --- evaluatie --- testen --- vreemdetalenonderwijs --- 456.2 --- didactiek --- 484.6 --- 485.210 --- 485.220 --- Didactiek --- Duits --- Engels --- Evalueren --- Frans --- Taalonderwijs --- Testen --- Toetsen --- 371.27 --- 371.31 --- 485.2 --- Evaluatie --- Examineren --- Handboek/cursus --- Hoger onderwijs --- Secundair onderwijs --- Sociale promotie --- Vreemde talen-onderwijs --- Vreemdetalenonderwijs --- computerondersteund testen --- toetsen --- zelfevaluatie --- 456.1 ) Talenpracticum --- hoger onderwijs --- moderne vreemde talen --- onderwijs voor sociale promotie --- secundair onderwijs --- vreemdetalenonderwijs (ler) --- Vreemdetalenonderwijs ; didactiek --- Vreemdetalenonderwijs ; evaluatie --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- Vreemdetalenonderwijs: evaluatie --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Pedagogie --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Intercultureel onderwijs --- Duits - vakdidactiek --- Engels - vakdidactiek --- Taal en letterkunde; overige talen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Onderwijs voor sociale promotie --- Moderne vreemde talen --- #BSCH: vak: didactiek --- Toets --- Language and languages --- Language teachers --- Examinations --- Evaluation. --- Training of.
Choose an application
Dit boek richt zich zowel tot beginnende taalleerkrachten als tot ervaren taalleerkrachten met belangstelling voor onderwijsvernieuwing en eigenlijk tot iedereen met interesse in tweedetaalverwerving en vreemdetalenonderwijs. Het stelt een brede waaier van stellingen en gewoontes van taallesgevers in vraag en pleit voor een beter geïnformeerde en doordachte taaldidactiek, geënt op wetenschappelijk onderzoek.Heeft het zin om kennis van grammaticaregels te toetsen ? Presenteer je woordenschat best in thematische sets ? Doe je er goed aan je leerlingen te waarschuwen voor valse vrienden en andere verwarrende gevallen ? Hoe reageer je best op fouten ? Waartoe dient luidop lezen ? Wat is een goede taalvaardigheidstoets ? Deze en ettelijke andere kwesties waarover veel taalleerkrachten een uitgesproken mening hebben, worden in dit boekje aangepakt.De genuanceerde antwoorden die worden aangeboden zijn gebaseerd op een rijk gamma aan onderzoeksbevindigen, die hier op een heel toegankelijke manier worden samengevat. Kortom, dit boekje nodigt uit tot reflectie en overleg over een eigentijds vreemdetalenonderwijs.Bron : http://www.acco.be
Vreemdetalenonderwijs. --- Taal en talen --- Didactiek. --- Didactics of secundary education --- talenonderwijs --- taalverwerving --- tweede-taalverwerving --- Didactics of languages --- Didactics of primary education --- Languages [Modern ] --- Study and teaching --- PHL-Education 12 --- taaldidactiek --- vreemdetalenonderwijs --- 456.2 --- didactiek --- 475.32 --- Vreemdetalenonderwijs --- Tweedetaalverwerving --- 485.2 --- vreemdetalenonderwijs (ler) --- 111915.jpg --- 475.3 --- Didactiek --- Taalonderwijs --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Engelse taal --- Taal en letterkunde; overige talen --- Moderne vreemde talen --- Engels --- Frans --- Duits --- Taalverwerving --- Onderwijs --- Onderwijsmethoden --- Onderwijsmethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Objectives of teaching --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- Netherlands --- 456.2 --- didactiek --- vreemdetalenonderwijs --- 373.3 --- 485.2 --- Basisschool --- Basisvorming --- Cultuur --- Duits --- Engels --- Frans --- Gespreksvaardigheden --- Leesvaardigheid --- Leren leren --- Luistervaardigheid --- Moderne vreemde talen --- Onderwijsdoelen --- Schrijfvaardigheid --- Secundair onderwijs --- Spraakkunst --- Taal --- Vakoverschrijdende thema's --- Vreemde talen onderwijs --- Woordenschat --- taalonderwijs : didactiek (ler) --- 475.3 --- Leerdoelen --- Taalonderwijs --- Vreemde talen; onderwijs --- vreemde-talen-onderwijs --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Taal- en letterkunde ; overige talen --- Doelen --- Didactiek --- Leerdoel --- Doelstelling --- Basisvorming (Nederland)
Choose an application
De interesse voor het aanbieden van middelbare schoolvakken in een vreemde taal (CLIL of Content-and- Language Integrated Learning) is de laatste jaren sterk gegroeid. In 2014 zullen alle middelbare scholen van de Vlaamse Gemeenschap CLIL-programma's kunnen aanbieden aan hun leerlingen voor maximum 20% van de zaakvakken, een percentage dat na positieve evaluatie na 2 jaar verhoogd kan worden.Dit boekje wil een leidraad zijn voor scholen en leerkrachten die met CLIL willen starten. In een eerste deel wordt verduidelijkt wat CLIL wel en niet is en aan welke voorwaarden goed CLIL-onderwijs moet voldoen. Daarbij staat niet alleen de specifi eke onderwijsaanpak eigen aan dit soort onderwijs centraal. Er wordt ook ruim aandacht besteed aan de taal- en zaakvakkennis en -vaardigheden waarover CLIL-leerkrachten moeten beschikken. Ook de kwaliteitseisen waaraan CLIL-scholen moeten voldoen, worden belicht. Alle aangereikte principes worden geïllustreerd en verder verduidelijkt aan de hand van voorbeeldmateriaal en concrete cases.Het boekje is een must voor elke lerarenopleider, leraar, student-leraar en pedagogische begeleider, of ze nu een taal of een niet-taalvak geven of begeleiden. Als e-book biedt het boekje toegang tot bijkomende online informatie, verwerkingsopdrachten met feedback en concreet lesmateriaal.Bron : http://www.bol.com
Dutch language --- Study and teaching --- Didactics of secundary education --- talenonderwijs --- onderwijspraktijk --- Didactics of languages --- Belgium --- Vreemdetalenonderwijs ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- CLIL --- Taalvaardigheid ; secundair onderwijs --- 456.2 --- Vreemdetalenonderwijs --- Academic collection --- vertalen --- vreemdetalenonderwijs --- #PBIB:+110.61 --- didactiek --- 81'243 --- Vreemde talen-onderwijs --- Taalvaardigheid --- 475.3 --- taalvaardigheid --- vreemde talen-onderwijs --- Taal en letterkunde; overige talen --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Algemeen --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- content and language integrated learning --- vreemde taal - tweede taal- non-native speakers --- Secundair onderwijs --- Moderne vreemde talen --- Frans --- Engels --- Duits --- Didactiek --- Taalgericht vakonderwijs --- Content and Language Integrated Learning --- Dutch language - Study and teaching
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|