Listing 1 - 10 of 146 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Deze zevende editie is geheel geactualiseerd, biedt meer praktische oefeningen en een betere aansluiting op de praktijk.Leren coachen biedt een basis voor verdere ontwikkeling als coach. De coach is een begeleider die niet alleen het leren stimuleert, maar ook zijn expertise aanwendt om het leerproces op gang te brengen. Het sturen en stimuleren van leren vraagt om deskundigheid en zorgvuldigheid.Aan de hand van het basismodel voor coaching worden de vijf fasen van het coachingsproces beschreven: contract, onderzoek, doelen en acties formuleren, uitvoeren en evalueren en afsluiten. Het model structureert dit proces en geeft houvast bij het methodisch werken. Ook gaan de auteurs in op de relatie coach-coachee. Deze is een van de belangrijke succesfactoren voor een geslaagd coachingstraject. Daarnaast besteden ze aandacht aan hoe de coach kan omgaan met feedback, confrontatie en weerstand en aan hoe de coach zijn handelen kan verantwoorden.Leren coachen is bestemd voor mensen die zich de methodiek van het coachen eigen willen maken: leidinggevenden, personeelsmanagers, opleiders en mensen die collega?s (in mensgerichte beroepen) willen coachen. Het boek is ook geschikt voor externe coaches en kan eveneens worden gebruikt in studies en opleidingen..https://www.boomhogeronderwijs.nl/auteur/110-2081_Beek/100-9393_Leren-coachen-7e-editie
Coaching --- Management --- Coachen --- Begeleiding --- 371.39
Choose an application
Het vak coaching doet modieus aan maar heeft al een lange geschiedenis. Uit de klassieke wereld zijn ons prachtige coachinggesprekken overgeleverd, onder meer in de dialogen van Plato en in de brieven van Seneca aan Lucilius. De oudste coach ontmoeten we in de Odyssee van Homeros: de godin Pallas Athena die in de gedaante van Mentor ondernemende stervelingen op weg helpt. Coachen met collega's wil eenzelfde inspiratie scheppen in het hart van de professionele werkplek.Erik de Haan en Yvonne Burger vragen van hun lezers de durf om samen met collega's- een coachingrelatie op te bouwen en zo sterk te maken dat gezegd kan worden waar het werkelijk om gaat;- aandacht te schenken aan de verbinding tussen werkvragen en persoon van de coachee; - radicaal verschillende werkvormen te overwegen en hun bijdrage af te stemmen op coachee, vraag en context;- de grenzen van hun effectiviteit als coach te onderzoeken en te bespreken.Zo is Coachen met collega's een boek voor alle professionals die hun collega's in individuele gesprekken op weg willen helpen en willen zorgen dat zij beter zorgen voor zichzelf. In deze vijfde volledig herziene druk is meer aandacht voor het laatste kwantitatieve onderzoek binnen coaching. Ook gaat de formele gedragscode nu vergezeld van een tiental veelvoorkomende ethische vignetten. Bron : http://www.vangorcum.nl
366.41 --- Coachen --- collega --- coaching --- gesprek --- Coaching --- Managementvaardigheden --- Personeelsmanagement
Choose an application
Het Werkboek Talentgedreven onderwijs geven is een uitbreiding bij het boek Talentgedreven onderwijs geven. In dat basisboek beschrijven Els Pronk en Elke Busschots tien samenhangende thema?s die het landschap vormen voor onderwijs geven vanuit talent. Het vertrekpunt is daarbij steeds opnieuw diegene die dat onderwijs verzorgt: jij, als (toekomstige) leerkracht. Je eigen talenten vormen het fundament onder de manier waarop jij lesgeeft aan (jonge) kinderen en aan jongeren. En door je eigen talenten bewust in te zetten ben je een voorbeeld voor je leerlingen. Dan ben je talent gedreven onderwijs aan het geven.Dit werkboek is bedoeld als logboek van je eigen talenten en processtappen. Een aantal opdrachten uit het basisboek komt in dit werkboek terug, verrijkt met extra reflecties en verdiepingsoefeningen. Zo ondersteunt dit werkboek je om een verschil te maken voor kinderen en jongeren, door hen te versterken van binnenuit.https://www.vangorcum.nl/onderwijs/100-460_Werkboek-Talentgedreven-onderwijs-geven
Onderwijs --- Talentontwikkeling --- Talent --- Basisonderwijs --- Talenten --- Kwaliteiten --- Zelfvertrouwen --- Veerkracht --- Coachen --- Leerlingenbegeleiding
Choose an application
Sommige boeken verengen leiderschap tot eenvoudige recepten. Ze gaan vaker over succes in het verleden dan over wat vandaag, in een andere context, behulpzaam is. Andere boeken beperken zich tot wat 'de wetenschap' bewezen heeft en worden een kleurloos stukje waarheid. Nog andere boeken maken leiderschap vaag en abstract.De ambitie van 'Over leiderschap. 19 inzichten' is om recht te doen aan zowel waarheid als realiteit van leiderschap. De wetenschap heeft een en ander te vertellen over wat werkt en niet werkt. Elk inzicht in dit boek is wetenschappelijk onderbouwd. Dat is een goede start.Tezelfdertijd beoefenen leiders de kunst van het mogelijke, met de mensen die er zijn en in de gegeven omstandigheden. Hier schiet wetenschap vaak tekort. Bij elk inzicht komen leiders aan het woord, leggen we uit waarom het zo moeilijk om te zetten is in de praktijk en wat je vervolgens dan toch nog kan doen.Het is wat het is. De veelheid van inzichten nodigt uit tot mildheid. Neem vast wat helpt en loop niet vast in wat niet is. Koester een open idee over leiderschap, ook over dat van jezelf. Het gaat om wat jij wil waarmaken met mensen in jouw omgeving: what's your story?https://www.pelckmansuitgevers.be/over-leiderschap.html#gref
Leiderschap --- Professionele ontwikkeling --- Rol (functie) --- Coachen. --- Psychologie. --- Coachen --- Coaching --- Organization theory --- Personnel management --- teamwork --- persoonlijk leiderschap --- leidinggeven
Choose an application
'Psychologische verschijnselen in coaching' koppelt coaching aan het werkterrein dat er het meest mee verwant is: de psychologie. Het boek behandelt een aantal veelvoorkomende psychologische verschijnselen die zich in coaching voordoen. Elk verschijnsel wordt toegelicht en de relevantie ervan voor coaching verduidelijkt. Zoals gebruikelijk in coaching is de praktijk het startpunt en het eindpunt. Je leert met dit praktische boek om psychologische processen in coaching te herkennen en ermee om te gaan op een manier die je werk ondersteunt. Zo kun je beter inspelen op verschillende (lastige) situaties die je in het begeleidingsproces kunt tegenkomen.
366.41 --- coaching --- psychologie --- coachen --- Management-Leidinggeven --- Coaching ; management --- E-books
Choose an application
Succesvolle coaches zijn meesters in het leggen en onderhouden van contact. Ze nemen echt de tijd om te luisteren. En ze hanteren een duidelijke structuur in hun gesprekken. Dat beschrijft Martie Slooter in Het geheim van een goede coach.Het boek behandelt de zeven fases van het coachingsgesprek stap voor stap. Door te werken met dit heldere model creëren coaches ruimte om verschillende interventiemethodieken toe te passen en optimaal gebruik te maken van hun expertise en intuïtie. Zo helpen zij gecoachten daadwerkelijk verder in hun leerproces.
450.7 --- Coachen --- Opleiding en bijscholing --- Coaching --- Personeelsmanagement --- Lerarenbegeleiding --- Gesprekstechnieken --- gesprek --- Lerarenopleiding --- Gesprekstechniek
Choose an application
In De dynamiek van coaching gaat Willem Verhoeven in op zes grootheden die in het coachproces een belangrijke rol spelen: verantwoordelijkheid, bewustzijn, visie, realiteitstoetsing, opties en acties. Het boek gaat over de dynamiek die in het coachproces tussen deze zes variabelen ontstaat. De resultante van deze dynamiek is prestatieverbetering en meer zelfsturing. Verantwoordelijkheid is de kern van de dynamiek van coaching. Willem Verhoeven geeft tien concrete adviezen waarmee managers het nemen van verantwoordelijkheid door medewerkers kunnen bevorderen. In De dynamiek van coaching gaat het erom de creativiteit van medewerkers aan te boren voor het overbruggen van de kloof tussen wat is en wat zal zijn. Willem Verhoeven stelt dat de essentie van coaching is dat je probeert iemands potenties ten volle aan te boren. Dat gebeurt niet wanneer je probeert iemand anders na te doen. Hij stelt dan ook dat alle voorbeelden en notities in dit boek alleen van waarde zijn wanneer ze je helpen je eigen stijl als coach te ontwikkelen. Het boek is geschreven voor managers die actief zijn om coaching als persoonlijke managementstijl te ontwikkelen.
coaching --- management --- zelfsturing --- leiding geven --- teamwerk --- Organisatieleer --- leiderschap --- E-books --- departement Algemeen 11 --- leidinggeven --- coachen
Choose an application
Paarden zijn experts in leiderschap. Ze overleven al miljoenen jaren langer dan wij, mensen, op een succesvolle manier in team op onze planeet.In dit boek delen paarden hun bijzonder krachtige formule om als leider te florerenen te groeien, zowel in je persoonlijke als je professionele leven.Aan de hand van anekdotische voorbeelden van leiders uit het bedrijfsleven en de non-profitsector, vertellen de paarden hoe zij het leiderschap van mensen ervaren.https://www.lannoocampus.be/nl/komt-een-paard-de-boardroom
Bee Collection --- Leidinggeven --- Coachen --- Management --- Paarden --- Managementvaardigheden --- Paard --- Leiderschap --- Verzorging --- Beroep
Choose an application
Bescheiden vragen is een simpele en effectieve techniek om meer positieve relaties te bouwen, vooral tussen mensen met statusverschil. Creëer een cultuur waarin vragen vrijstaat; waarin ideeën vrij geopperd worden, waarin bazen die het mis hebben tegengesproken worden, waarin misstanden aan de kaak gesteld worden.Een werkelijke leider geeft mensen de ruimte zelf te denken door vragen te stellen, in plaats van aan te geven hoe het moet. Dat is best lastig: iedereen vindt het fijn om te laten zien wat hij weet, en van een leider wordt bovendien verwacht dat hij de antwoorden heeft. Maar je kunt onmogelijk de antwoorden hebben als je niet meer dagelijks met je handen in de klei staat en je kunt ook niet alles zelf doen. De ware leider toont zich sterk en stelt vragen, in plaats van ze te beantwoorden.Dit boek is een kleinood. Het is vol compassie en wijsheid van een van de meest ervaren denkers in organisatiekunde, carrièreontwikkeling en organisatiepsychologie.Bron : http://www.businezz.nl
Coachen --- Leidinggeven --- Management --- Communicatie --- Organisaties --- 650.012 --- Bedrijfspsychologie --- 005.57 --- Leiderschap --- Organisatie
Choose an application
Het vak coaching doet modieus aan maar heeft al een lange geschiedenis. Uit de klassieke wereld zijn ons prachtige coachinggesprekken overgeleverd, onder meer in de dialogen van Plato en in de brieven van Seneca aan Lucilius. De oudste coach ontmoeten we in de Odysse van Homeros: de godin Pallas Athena die in de gedaante van Mentor ondernemende stervelingen op weg helpt. Coachen met collega's wil eenzelfde inspiratie scheppen in het hart van de professionele werkplek.
Organization theory --- Personnel management --- mondelinge communicatie --- communicatie --- gesprekstechnieken --- coaching --- non-verbale communicatie --- coachen --- gespreksvoering
Listing 1 - 10 of 146 | << page >> |
Sort by
|