Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is een praktijkgerichte handleiding voor leraren lichamelijke opvoeding en voor judotrainers die zich richten op 'initiërende judo'. Het eerste deel behandelt de didactisch-methodische onderbouw van het judo-onderricht. Het grondig uitgewerkte tweede deel bevat uitsluitend praktijk. (Bron: covertekst)
Lichamelijke opvoeding. --- Sport. --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- judo --- lichamelijke opvoeding --- 372.879.6 --- 796.853 --- Didactiek --- Judo --- Lesvoorbereidingen --- Methodiek --- Reglementen --- Techniek --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- #SMV:België --- 796.85 --- Academic collection --- 796.85 Aziatische vecht- en zelfverdedigingssporten. Krijgskunsten --- Aziatische vecht- en zelfverdedigingssporten. Krijgskunsten --- 618.83 --- verdedigingssporten --- #SMV:500000 --- #SMV:agogiek --- #SMV:oosterse vechtsport --- Lichamelijke opvoeding --- Onderwijs --- Secundair onderwijs --- Sport --- Verdediging --- 456.78 --- 477.8 --- 486.88 --- Bewegingsopvoeding --- Verdedigings- en vechtsporten --- 031204.jpg --- Judo: didactiek --- Jioe-jitsoe - Judo - Karate --- Verdedigingssport --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Vechtsport --- Drank --- Gezondheid --- Didactics of sports and games --- Didactics of secundary education --- sporttraining --- vechtsporten --- lerarenopleiding --- sportclubs --- Methodologie
Choose an application
In dit boek proberen de auteurs een antwoord te formuleren op de vraag hoe vechtsporten kunnen ingezet worden om de persoonlijke en sociale ontwikkeling van jongeren - vooral die in kwetsbare situaties - te bevorderen. Het boek vertrekt vanuit voorbeelden van goede praktijk, bestaande vakliteratuur én eigen ervaring en geeft van daaruit tips om het potentieel dat vechtsporten in zich hebben om jongeren mentaal en sociaal sterker te maken, ten volle te benutten. Zowel de organisatorische context als de begeleiding krijgen ruimschoots aandacht. Praktijkmensen en beleidsmakers uit de sportwereld, het sociale opbouwwerk en jeugdwerk kunnen hierin tips vinden om een nieuw of bestaand sociaal vechtsportproject een maximum aan slaagkansen te geven
jeugdwerk --- vechtsporten --- Age group sociology --- Didactics of sports and games --- Sociology of sport --- samenlevingsopbouw --- jeugd --- maatschappelijke kwetsbaarheid --- Social policy and particular groups --- 796.8 --- 316.7:796 --- 159.91 --- 159.9:796 --- #SMV:500000 --- #SMV:België --- #SMV:antropologie --- #SMV:sociologie --- #SMV:vechtsporten --- 618.83 --- allochtonen --- begeleiding --- gedragsproblemen --- kwetsbare jongeren --- 618.8 --- Allochtonen --- Gedragsproblemen --- Gevechtssporten --- Integratie --- Maatschappelijke kwetsbaarheid --- 113241.jpg --- Verdedigings- en vechtsporten --- vechtsport --- 159.9:796 Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- Psychologie van de sport. Sportpsychologie. Coachen. Mentale training --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- 316.7:796 Sociologie van de sport --- Sociologie van de sport --- 796.8 Martiale sporten --- Martiale sporten --- Jioe-Jitsoe, Judo, Karate --- Verdedigings-, vecht- en krachtsport --- Martial arts --- Martial arts for children --- Management --- Belgium --- Case studies --- Netherlands --- Sports for children --- Social aspects --- PXL-Social Work 2015 --- welzijnswerk --- jongeren --- sport --- Sport --- Assertiviteit --- Kansarmen --- Sociale ontwikkeling --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Jeugd --- Verdedigingssport --- Kansarme --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Vechtsport --- Drank --- Gezondheid --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Jongere
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|