Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
'Zullen we dat spelletje nog eens doen, mama, dat we de dag achterstevoren vertellen?' vraagt een kleine beer aan zijn moeder voor het slapengaan. 'Dat is goed,' zegt mama beer. 'Begin jij maar.' En zo nemen ze samen de hele dag door, van achteren naar voren. 'Wat gebeurde er daarvoor ook alweer? En dáárvoor?' Het blijkt de ideale manier om samen de leuke én minder leuke dingen van de dag te benoemen. Dit schattige verhaal en het slimme concept … Lees meererachter onderscheiden dit boek van alle andere prentenboeken en zal kinderen en ouders aanzetten hetzelfde te doen. McPhails speelse illustraties tegen de achtergrond van een prachtig landschap vormen het ideale decor voor dit bijzondere verhaal.
English literature --- Beren --- Tijdsbeleving --- Dagindeling --- Prentenboek 3+ --- Beer (dier)
Choose an application
'Wat doen we dan, en dan, en dan ... ?' Deze vraag ligt voortdurend op de lippen van mensen met autisme. Aangezien zij moeilijk de samenhang zien van wat zij waarnemen, is hun tijdsbesef gebrekkig en de stress groot over wat gaat komen. Zij zoeken naar voorspelbaarheid via routinematig handelen of vervallen in passiviteit. Mensen met autisme hebben het recht zo goed mogelijk geïnformeerd te worden over wat er in hun leven gaat gebeuren. Een belangrijk hulpmiddel zijn dagschema's of tijdlijnen die als een concrete en visuele vorm van communicatie de nabije toekomst verduidelijken.Dit praktijkboek helpt iedereen die verduidelijking en voorspelbaarheid moet bieden aan mensen met autisme op weg bij het opstellen van dagschema's, aangepast aan elke unieke persoon. In het boek komt het hoe en waarom van dagschema's aan bod zowel voor normaal begaafde mensen als mensen met een verstandelijke beperking.Een juist gebruik van dagschema's verhoogt de zelfstandigheid en de flexibiliteit van de mensen met autisme en het verlaagt hun stress. Door dit alles neemt hun zelfwaarde zeker toe
#KVHB:Autisme --- 462.4 --- autisme --- dagschema's --- tijdsbeleving --- 376.44 --- Autisme --- Communicatie --- Dagschema's --- Pictogrammen --- Tijd --- Tijdsbeleving --- Visualisaties --- Autistische kinderen --- 091722.jpg --- Autisme. --- Temps [Perception du ]--Troubles --- Tijd--Waarneming--Stoornissen --- Tijdwaarneming--Stoornissen --- Time perception disorders --- tijd --- Personen met autisme (autisme) --- C5 --- maatschappelijk leven --- welzijnszorg --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Autism --- Treatment --- Patients --- Time perception --- PHL-Healthcare 12 --- autismespectrumstoornis (ASS) --- #gsdbP --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
tijd --- tijdmeting --- Chronology --- tijdrekening --- kalenders --- 389.2 --- 902.1 --- Tijd --- Tijdmeting --- 389.2 Tijdseenheid. Tijdsrekening --- Tijdseenheid. Tijdsrekening --- 006.9 --- 930.24 --- Metrologie --- Tijdmeetkunde --- Chronologie --- Historische chronologie --- Geschiedenis --- Tijdsbeleving --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum
Choose an application
In dit pakket vindt u kant-en-klare materialen en activiteiten om te werken aan plangedrag, tijdsbesef en dagelijkse rituelen en vaardigheden bij peuters. Het kaartenhuis van Jules reikt u hiervoor een 'kaartenhuis' aan met foto's en tekeningen. Zoals in de programma's Dag Jules!, Hup Jules!, Doen Jules! en Kijk Jules! is de klaspop Jules de spilfiguur. Samen met Jules doen de kinderen allerlei ontdekkingen, beleven ze nieuwe ervaringen en bouwen ze vaardigheden op. www.infoboek.be
WO (wereldoriëntatie) --- hoekenwerk --- tijdsbesef --- Didactics of Kindergarten --- weer --- kleuterdidactiek --- socio-emotionele opvoeding --- #PBIB:+108.21 --- dagindeling --- kalenders --- kleuteronderwijs --- peuters --- pictogrammen --- educatieve spellen --- tijdsbegrip --- 471.4 --- 471.49 --- Dagindeling --- Stappenplannen --- Didactisch materiaal --- Emoties(Gevoelens) --- Hoekenwerk --- Kalenders --- Tijd --- Tijdsbesef --- Weer (Metereologie) --- 472.1 --- Rituelen en peuters --- Taalontwikkeling ; peuters --- Tijdsbeleving: peuters --- Vaardigheden: peuters --- didactische set --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Kleuteronderwijs : Algemeen --- Didactiek; algemeen --- Overige onderwerpen --- Schoolbooks - Didactic material --- Kleuteronderwijs --- Peuters --- Tijdsbeleving --- Cognitieve ontwikkeling --- Rituelen --- Bemiddeling --- Weerkalenders --- Emoties --- Ontwikkelingsspelen --- 2,5-jarigen --- 3-jarigen --- Didactics of social education --- Peuter --- Ritueel --- Weerkalender --- Emotie --- Kalender --- Ontwikkelingsspel --- 2,5-jarige --- 3-jarige --- Natuur
Choose an application
Met Nederlandse vertaling
Portuguese literature --- wereld (themawoord fictie) --- tijd (themawoord fictie) --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Portugal --- Wereldliteratuur --- Tijd --- Wereld --- Multiculturele samenleving --- Filosoferen met kinderen --- Talensensibilisering --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Tijdbeleving --- Prentenboeken --- Tijdsbeleving --- intercultureel onderwijs --- Jeugdboeken --- Fiction --- Anderstalige jeugdboeken --- multiculturele samenleving --- prentenboeken --- tijdsbeleving --- tijd --- verhalen + 4 jaar --- landen --- 478.1 --- Multiculturele samenleving - prentenboek --- Intercultureel onderwijs --- Prentenboeken ; verhalend --- Prentenboeken in een andere taal --- Prentenboek andere taal --- JB MINH --- anderstalige kinderboeken --- anderstaligen --- Landen
Choose an application
Philosophical anthropology --- History of civilization --- cultuurgeschiedenis --- tijd --- Geschiedenis --- Histoire --- #GGSB: Filosofie --- 930.85 --- Time --- -#GROL:MEDO-930.85 --- #gsdbf --- #gsdb8 --- #A9301A --- Tijd ; geschiedenis --- 7.01 --- Tijdsbeleving ; geschiedenis --- Hours (Time) --- Geodetic astronomy --- Nautical astronomy --- Horology --- Cultuurgeschiedenis. Kultuurgeschiedenis --- History --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- History. --- 930.85 Cultuurgeschiedenis. Kultuurgeschiedenis --- #GROL:MEDO-930.85 --- Filosofie --- Western world
Choose an application
Vroeger gebruikte de mens tijd om zijn leven in te delen. Nu is het andersom: we haasten ons van het ene ogenblik naar het andere. Die tijdsdruk is zo voelbaar dat er maar één conclusie mogelijk is: we pakken dit probleem het best collectief aan. In dit boek vertellen dertien denkers vanuit hun eigen discipline hoe het anders kan. Door te leren hoe we overprikkeling vermijden, hoe we ons recht op vakantie verdedigen of hoe we best wel lui mogen zijn, kunnen we onze tijd écht weer in handen nemen.Bron : http://www.lannoocampus.be
toekomstperspectieven --- #SBIB:17H20 --- perspectives d'avenir --- Sociale wijsbegeerte: algemeen --- Sociology of culture --- tijd (filosofie) --- waardering arbeid --- arbeidssociologie --- Sociology of work --- tijdsbesteding --- organisatiepsychologie --- Sociology of leisure --- PXL-Central Office 2018 --- maatschappijkritiek --- tijdmanagement --- Tijd --- Tijdsbesteding --- Tijdsbeleving --- Sociologie --- Arbeidssociologie --- Cultuursociologie --- Filosofie --- Welbevinden --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
Choose an application
De Belgische Sherborne Vereniging en SIG sloegen de handen in elkaar om een inleidende video te maken over de bewegingspedagogiek gebaseerd op het werk van Veronica Sherborne. Behalve de doelstellingen van de pedagogiek worden ook talrijke doelgroepen in de kijker geplaatst (zowel kinderen, jongeren als volwassenen uit verschillende settings). Deze dvd geeft een totaalbeeld op de mogelijkheden van het gebruik van de Sherbournemethode. Het is dan ook een smaakmaker om geïnteresseerde therapeuten, leerkrachten, studenten en ouders aan te zetten tot verdere verdieping en vorming.
#KVHB:Bewegingsopvoeding --- #KVHB:Video --- DVD --- Sherborne --- bewegingsopvoeding --- bewegingspedagogiek --- 612.3 --- Bewegingsopvoeding --- Bewegingstherapie --- Sherborne, Veronica --- kinderen --- lichamelijke opvoeding --- psychomotoriek --- 471.47 --- Bewegingsopvoeding (bewegingstherapie, Sherborne Veronica) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lichaamsschema --- Ruimtelijk inzicht --- Tijdsbeleving --- 615.853 --- Bewegen --- Ontwikkeling --- Personen met een handicap --- Zelfbeeld --- Bewegingsopvoeding; algemeen --- Bewegingswetenschappen --- Psychomotoriek --- Fysiotherapie - Kinesitherapie --- Sherborne, Veronika
Choose an application
Bewegen met kleuters? Dat is wijs! En bewegen volgens de ontwikkelingsdoelen voor kleuteronderwijs? Dat is nog wijzer! In deze map vind je 230 uitgewerkte lessen waarmee je een heel schooljaar bewegingslessen geeft aan kleuters. Volledig in lijn met de decretale ontwikkelingsdoelen én met de leerplannen van de drie netten: het GO!, het OVSG en het VVKBaO. (flaptekst)
Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs --- bewegingsopvoeding --- KHCA --- kleuteronderwijs --- Didactics of sports and games --- bewegingsspelen --- Bewegen --- Motorische ontwikkeling --- Fietsen --- Lichaamsbesef --- Ruimtelijk inzicht --- Tijdbeleving --- Expressie --- Water --- Fietsvaardigheid --- Psychomotorische stoornissen --- Psychomotorische ontwikkeling --- Thematisch werken --- Didactics of Kindergarten --- kleuterdidactiek --- Beweging --- Tijdsbeleving --- Psychomotorische stoornis --- Plezier --- Examen --- Rijbewijs --- Kind --- Flora en fauna --- Grafische sector --- Fauna --- Flora --- 471.47 --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- Fietsen (werkwoord)
Choose an application
Een dag in : 1. De Prehistorie - 2. De Oudheid - 3. De Middeleeuwen - 4. De Nieuwe Tijd - 5. De Nieuwste Tijd - 6. Vandaag.
906 --- Dagelijks leven --- Geschiedenis --- geschiedenis --- sociale geschiedenis --- 932 --- België --- tijdsbeleving --- empathie --- 906.2 --- Vlaanderen --- 920 --- Kinderen --- prehistorie --- Middeleeuwen --- economische en sociale geschiedenis België --- Economische en sociale geschiedenis; algemeen --- Geschiedenis, Huiselijk en maatschappelijk leven, huis en huisraad --- Didactics of social education --- dagelijks leven --- kinderen --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- Didactics of primary education --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het lager onderwijs --- Didactics of history --- PXL-Education 2014 --- wereldoriëntatie
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|