Narrow your search

Library

Thomas More Kempen (15)

UCLL (15)

VIVES (14)

Arteveldehogeschool (13)

Odisee (13)

PXL (12)

Hogeschool Gent (10)

KBR (10)

KDG (10)

UGent (9)

More...

Resource type

book (15)

object (2)

audio (1)


Language

Dutch (10)

French (5)


Year
From To Submit

2021 (1)

2018 (1)

2017 (1)

2016 (2)

2015 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
VocAction plus : 11 champs lexicaux, plus de 170 exercices d'entraînement et de production B1-B2
Authors: --- ---
ISBN: 9789028977518 Year: 2015 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

11 champs lexicaux - plus de 170 exercices d'entraînement et de production - B1 - B2 - matériel audiovisuel en ligne inclus.


Book
Grammaire.T : l'essentiel
Authors: ---
ISBN: 9789028952027 Year: 2011 Publisher: Kalmthout Pelckmans


Book

Book
Zin in wetenschappen, wiskunde en techniek : leerlingen motiveren voor STEM
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033491955 Year: 2013 Volume: *9 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze praktijkgerichte literatuurstudie gaan de auteurs op zoek naar educatieve aanpakken die de interesse, de motivatie, de nieuwsgierigheid en het zelfvertrouwen van meisjes en jongens (8 - 16 jaar) voor wetenschap, techniek en wiskunde aanwakkeren en die een blijvend effect hebben op hun leerprestaties. Het boek wil leraren wereldoriëntatie, wetenschappen, wiskunde en techniek inspireren bij hun onderwijspraktijk. De recentste wetenschappelijke inzichten op het gebied van wetenschappen-, wiskunde- en techniekonderwijs worden verrijkt met tal van praktijkvoorbeelden die bruikbaar zijn in de concrete klaspraktijk. De studie is ook bruikbaar voor directies, pedagogische begeleiders en onderwijsonderzoekers. Het boek behandelt vier kernvragen: - Wat wil je bereiken met wetenschaps-, wiskunde- en techniekonderwijs? - Hoe kun je wetenschap, wiskunde en techniekonderwijs vorm geven in de klas? - Welke invloed hebben persoonlijke kenmerken zoals gender, het prestatieniveau en de leerstijl van de leerling op de interesse en motivatie voor wetenschap, wiskunde en techniek? - Ten slotte: Wat is de rol van de leraar in dit alles?


Book
Effectiviteit van tso- en bso-scholen in Vlaanderen : een onderzoek naar de effecten van schoolkenmerken op de prestaties en het welbevinden op school van tso- en bso-leerlingen
Authors: --- ---
ISBN: 9033454882 Year: 2003 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een onderzoek naar de effecten van schoolkenmerken op de prestaties en het welbevinden op school van tso- en bso-leerlingen De ene school is de andere niet. Tussen scholen bestaan verschillen met betrekking tot de prestaties van hun leerlingen, zelfs als men rekening houdt met achtergrondkenmerken zoals intelligentie en sociale herkomst. Dat is herhaaldelijk vastgesteld in internationaal en Vlaams onderzoek rond schooleffectiviteit. De bedoeling van dit type onderzoek is nagaan wat de ene school 'goed' maakt en de andere school 'minder goed'. Of met andere woorden een antwoord vinden op de vraag welke factoren samenhangen met de verschillen in leerlingprestaties. In deze publicatie wordt gerapporteerd over een onderzoek naar effectieve scholen in het technisch en beroepssecundair onderwijs. Het is uitgevoerd op initiatief van de minister van Onderwijs in het kader van het Onderwijskundig Beleids- en Praktijkgericht Wetenschappelijk Onderzoek. Het heeft gelopen aan de Universiteit Antwerpen in nauwe samenwerking met de Universiteit Utrecht.

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by