Listing 1 - 10 of 191 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek worden de bouwstenen van het programmeren in het algemeen en het objectgeoriënteerd programmeren in het bijzonder aangereikt op maat van leerlingen uit de derde graad van het secundair onderwijs. Spelenderwijs verdiepen we ons via de educatieve programmeeromgeving BlueJ in de programmeertaal Java. De controlestructuren, zoals selectie en iteratie, komen pas aan bod wanneer dit nodig is en staan niet los van het objectgeoriënteerd programmeren.In de tweede editie van dit boek werden een aantal concepten zoals overervering en polymorfisme toegankelijker gemaakt. Nieuw zijn de appendices met aandacht voor debugging en unit testing. Terzelfder tijd werd gekozen voor een modernere look met illustraties en een aantal nieuwe schema's. Leerkrachten vinden in de downloadsectie een handleiding met oplossingen bij de oefeningen.Leren programmeren, een objectgeoriënteerde aanpak, Java in BlueJ is een aanrader voor elke leerling die zich wil voorbereiden op het eerste jaar van een richting Informaticawetenschappen in het hoger onderwijs. De voorbeeldprojecten en oefenprojecten vind je in de downloadsectie.
525.5 --- programmeren --- programmeren.
Choose an application
Python is een van de snelst groeiende programmeertalen ter wereld. En dat is niet zo gek: Python is zeer geschikt om verschillende soorten programmeerconcepten mee te ontdekken en het is de ideale taal voor data-analyses. Met Programmeren met Python voor Dummies leer je in heldere stap-voor-stapinstructies de syntaxis van Python kennen en ontdek je de logica achter het programmeren. Met behulp van praktijkvoorbeelden geeft dit boek je de kennis en vaardigheden om de theorie ook daadwerkelijk te kunnen toepassen. Of je nu nog nooit een regel in programmeertaal hebt geschreven of al eens hebt kennisgemaakt met Python, met Programmeren met Python voor Dummies ligt succesvol programmeren ook voor jou binnen handbereik.
Programmeren. --- Python.
Choose an application
Discover all the amazing things you can do with ArduinoArduino is a programmable circuit board that is being used by everyone from scientists, programmers, and hardware hackers to artists, designers, hobbyists, and engineers in order to add interactivity to objects and projects and experiment with programming and electronics. This easy-to-understand book is an ideal place to start if you are interested in learning more about Arduino's vast capabilities. Featuring an array of cool projects, this Arduino beginner guide walks you through every step of each of the featured projects so that you can acquire a clear understanding of the different aspects of the Arduino board.Introduces Arduino basics to provide you with a solid foundation of understanding before you tackle your first projectFeatures a variety of fun projects that show you how to do everything from automating your garden's watering system to constructing a keypad entry system, installing a tweeting cat flap, building a robot car, and much moreProvides an easy, hands-on approach to learning more about electronics, programming, and interaction design for Makers of all ages. Arduino Projects For Dummies is your guide to turning everyday electronics and plain old projects into incredible innovations.
525 --- onderwijs --- programmeren --- Electronics
Choose an application
Maak met Scratch (gratis te downloaden) acht eenvoudige games waaronder een vossenjacht onder water en het spookachtige Brokken. Met stapsgewijze uitleg van Scratch, games in het algemeen en de acht games met schermafbeeldingen in kleur. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.
Programmeren --- Computerspelen --- programmeren --- kinderen --- games --- Computerprogrammering --- Jeux d'enfants --- Jeux et récréations --- Programmeren ; algemeen - Gebruikershandleidingen ; algemeen --- KATOR --- programmeren (informatica) --- Computer. Automation --- 525 --- Computers --- Informatica --- Scratch --- Games --- Programming (Electronic computers) --- Study and teaching --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- programmeertalen
Choose an application
Lijkt het jou ook zo leuk om een eigen app te maken, die je op een Android-smartphone echt kunt gebruiken? Dit boek laat zien dat je dat heel makkelijk zelf kan met behulp van de gratis webapplicatie App Inventor. Je leert verschillende soorten apps bouwen, van spelletjes tot functionele apps. Bovendien leer je welke functies van de smartphone in apps kunnen worden gebruikt, zoals het GPS-systeem en de audiofuncties. Het enige wat je nodig hebt is interesse in apps en wat basiskennis Engels, om App Inventor goed te kunnen snappen. Dit boek doet samen met jou de rest!
Programmeren ; kinderen. --- Didactics of technology --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- applicatiebeheer --- apps --- informatica --- programmeren (informatica) --- OS (operating system)
Choose an application
CodeKlas is een inspiratieboek over programmeren met kinderen, voor leraren en ouders van kinderen in het basis- en voortgezet onderwijs. Centraal staan vragen als: Wat is er zo leuk aan leren programmeren? En waarom zouden kinderen dat al op jonge leeftijd moeten leren? Hoe ga je zelf met kinderen aan de slag, op school en thuis? Auteur Pauline Maas geeft bij 8 thema's (zoals robots, games en websites) de benodigde achtergrond en visie. Bij deze thema's beschrijven 40 co-auteurs evenzoveel tools waarmee iedereen direct aan de slag kan. In 10 interviews vertellen mensen uit onderwijs en bedrijfsleven waarom zij het belangrijk vinden dat kinderen al op jonge leeftijd in aanraking komen met programmeren. Tenslotte wordt een aanzet gegeven tot een leerlijn programmeren in het basisonderwijs en de onderbouw van het voortgezet onderwijs. Meer informatie op www.codeklas.nl. Pauline Maas wil alle kinderen - en zeker ook meisjes - al op jonge leeftijd inspireren met uitdagende programmeeropdrachten. Ze staat geregeld voor de klas als 'computerjuf' en geeft lessen in programmeren en robotica. Vanuit haar bedrijf 4PIP schreef zij verschillende lesboeken voor kinderen over het maken van games. Pauline verzorgt ook het lesmateriaal voor de site www.codekinderen.nl. CodeKlas is een BoekTweePuntNul-uitgave. BoekTweePuntNul is een jonge innovatieve uitgeverij, ontstaan uit het boek BoekTweePuntNul. Aan de laatste editie van dat boek over web 2.0, social media en tools schreven meer dan 200 co-auteurs mee. De visie van BoekTweePuntNul is dan ook co-creatief uitgeven: samen inspireren we elkaar en de lezers van onze boeken en apps. Louis Hilgers, Tessa van Zadelhoff, Judith Eurlings en Alex-Jan Sigtermans zijn de drijvende kracht achter BoekTweePuntNul.
Programmeren --- Lego mindstorm --- Scratch --- Bee-Bot --- 525 --- Informatica --- KATOR --- Programmeren ; algemeen - Gebruikershandleidingen ; algemeen --- programmeren --- beebot --- 3D --- Computers ; basisonderwijs. --- Didactics of technology --- Computer. Automation --- 3D computertoepassingen --- games --- websites --- apps --- lager onderwijs (doelgroep) --- programmeren (informatica) --- secundair onderwijs 1ste graad --- robots --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- informatica in het onderwijs --- informatica toepassingen --- Didactic strategies --- Primary education --- informaticaonderwijs
Choose an application
Ben je gek op computers en animatiefilmpjes? En wil je graag zelf computergames maken? Ontwikkel jouw digitaal talent met deze praktische gids. Met kleurrijke illustraties, handige tips en stap-voor-stap instructies om programma's te schrijven in Scratch en Python.
games --- programmeren (informatica) --- Computer. Automation --- Programmeren --- programmeertalen --- Scratch (software) --- Python (programmeertaal) --- Computer programming --- Programming (Electronic computers) --- Study and teaching --- Computer games --- Programming --- 525 --- Computers --- Scratch --- Games --- Python --- Informatica --- 476.6 --- Programmeren ; algemeen - Gebruikershandleidingen ; algemeen --- KATOR --- programmeren --- computergames --- kinderen --- 475.6 --- informatica --- computers --- didactiek basisonderwijs - informatiekunde --- Programmeertalen --- Software --- Kinderen --- Programmeertaal --- Scratch (programmeertaal) --- Computer --- Python (software) --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Verpleegkunde --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs
Choose an application
Ontwikkel opwindende interactieve projecten met Arduino.Integreer inputs, outputs en bestaande hardware in je projecten.Bouw stevige prototypes om je projecten de wijde wereld in te sturen.
microprocessor --- arduino --- Arduino --- Microprocessors --- 456.37 --- technologische opvoeding --- Techniek --- Technologie --- Programmeren --- Informatica --- Techniek (wetenschap) --- Kind --- Maatschappij
Choose an application
programmeren --- Programmeertalen --- C# --- 681.3.06 --- 004.4 --- programmeertaal C# --- PXL-Handboeken --- PXL-Digital 2020
Choose an application
004.432 --- programmeertalen --- programmeren --- visual basic --- visual studio --- windows --- 525.5 --- Contains audio-visual material
Listing 1 - 10 of 191 | << page >> |
Sort by
|