Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Het tweede deel van de Zebra-reeks gaat over perspectief. Hoe kan op een schilderij of prent een zo goed mogelijk ruimte-effect worden bereikt? En hoe moet je een perspectivische voorstelling bekijken om werkelijk diepte te zien? Schilders en tekenaars hebben zich al lang geleden met deze vragen beziggehouden, aanvankelijk vooral op basis van intuïtie en waarneming. In de tijd van de Renaissance zag men in dat meetkundige constructies een goed hulpmiddel zijn om perspectief te begrijpen en toe te passen. Dit boek illustreert aan de hand van enige beroemde schilderijen en tekeningen de meetkundige technieken die aan de perspectiefleer ten grondslag liggen. Een 'eye-opener' voor iedereen met interesse in kunst en meetkunde. (Bron: www.epsilon-uitgeven.nl)
103480.jpg --- Perspectief --- 514.182.3 --- Ruimte-effect --- Perspective constructions and the theory of shadows --- 514.182.3 Perspective constructions and the theory of shadows --- 51 <075> --- 485.3 --- perspectieftekenen --- wiskunde --- 510 --- Schilderen --- Tekenen --- Wiskunde --- Meetkunde --- 51 <075> Mathematics--Schoolboeken --- Mathematics--Schoolboeken --- didactiek secundair onderwijs - wiskunde --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Didactics of secundary education --- Geometry --- Aesthetics of art --- Didactics of mathematics --- Aesthetics --- esthetica --- aesthetics --- Perspectief tekenen
Choose an application
Projecten : 1. Uitvinder : genie of wereldverbeteraar? - 2. Technische systemen binnenstebuiten - 3. Een beeld zegt meer dan 1000 woorden - 4. Zien wat je normaal niet kunt zien - 5. Waarom bant Europa de gloeilamp? - 6. Sport en spel... alles loopt op wieltjes - 7. Wielen met tanden - 8. Verpakken - 9. Informatie digitaliseren - 10. Contact op afstand - 11. Beslissingen nemen
Techniek --- leermiddelen secundair --- techniek;secundair onderwijs --- leermiddelen;secundair onderwijs --- handleiding --- Multiculturalism --- Toleration --- 487.1 --- techniek --- leerboeken --- 486.7 --- Technologische opvoeding ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 487.11 --- 487 --- schoolboeken --- Bigotry --- Intolerance --- Tolerance --- Virtues --- Discrimination --- Technologische opvoeding; algemeen --- Technologische opvoeding - schoolboeken --- didactiek secundair onderwijs - technisch-technologische vakken, elektriciteit, metaalbewerking, hout, bouw, mechanica --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2017 --- handboeken secundair onderwijs --- technologie --- Technologische opvoeding --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Energie --- Licht --- Verbindingen --- Tandwielen --- Perspectieftekenen --- Bewegen --- Verpakking --- Toegepaste informatica --- Gsm's --- Techniek ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Techniek (wetenschap) --- Verbinding (techniek) --- Tandwiel --- Beweging --- Gsm --- Plezier --- Belasting (fiscaal) --- Donker --- Mobiele telefoon
Choose an application
371.67 --- 373.5 --- 372.851 --- leerboeken --- secundair onderwijs --- wiskunde --- 485.3 --- schoolboeken --- Wiskunde --- Wiskunde ; secundair onderwijs --- Wiskunde ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- #BSCH: vak: wiskunde (algebra, meetkunde) --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- 372.851 Wiskundeonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- Wiskundeonderwijs --(niet-universitair onderwijs) --- didactiek secundair onderwijs - wiskunde --- (zie ook: realistische wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- Technisch secundair onderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Getallen --- Meetkunde --- Optellen --- Aftrekken --- Lijnen --- Hoeken (wiskunde) --- Rationale getallen --- Meetkundige lichamen --- Perspectieftekenen --- Bewerkingen --- Vermenigvuldigen --- Delen --- Vlakke figuren --- Driehoeken --- Vierhoeken --- Cirkels --- Oppervlakte --- Volume --- Formules --- Vergelijkingen --- Delers --- Veelvouden --- Getal --- Rechte (meetkunde) --- Rationaal getal --- Meetkundig lichaam --- Bewerking (wiskunde) --- Delen (wiskunde) --- Vlakke figuur --- Driehoek --- Vierhoek --- Cirkel --- Volume (wiskunde) --- Formule (wiskunde) --- Vergelijking (wiskunde) --- Deler --- Veelvoud --- #BSCH: vak: wiskunde
Choose an application
Dit magazine is onderdeel van een pakket met drie thematische magazine. Zap is een methode Beeld voor de 1e graad van het secundair. De methode is bruikbaar in de A- en de B-stroom, sluit aan bij de nieuwe eindtermen en is geschikt voor alle netten. De methode Zap is beschikbaar als pakket dat bestaat uit drie thematische magazines.Zap besteedt aandacht aan het ruime bouwstenenpakket van de beeldtaal en de rijkdom aan materiaal en technieken. Maar deze zijn nooit een doel op zich. De leerlingen integreren deze bouwstenen en technieken steeds in de unieke beeldboodschappen die ze creëren en uitdragen. Enkel zo bekom je de typische authenticiteit die eigen is aan kunst. De methode richt zich tot scholen die muzische vorming multidisciplinair aanbrengen. In totaal zijn er drie magazines voor de eerste graad. De activiteiten in Zap gaan steeds over expressie en over creatieve, persoonlijke beeldverwerkingen (interpretaties) rond een aantal thema?s.
beeld --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Schoolbooks - Didactic material --- 486 --- muzische vorming --- didactiek secundair onderwijs - expressievakken, lichamelijke opvoeding --- Expressievakken --- Beeld --- 1e graad secundair onderwijs --- A-stroom --- B-stroom --- Muzische opvoeding --- Kunst --- Landschappen --- Plastische opvoeding --- Hundertwasser, Friedensreich --- Bloemen --- Planten --- Stillevens --- Perspectieftekenen --- Friedrich, Caspar David --- Turner, William --- Oliepastel --- Gerards, Marcus --- Fairburn, Ed --- Kaarten --- Abstracte schilderkunst --- Land art --- Da Vinci, Leonardo --- Dieren --- Houtskool --- Pastelkrijt --- Affichekunst --- Druktechnieken --- Bourgeois, Louise --- De Bruyckere, Berlinde --- Panamarenko --- Identiteit --- Zelfportretten --- Borremans, Michaël --- Sherman, Cindy --- Bacon, Francis --- van Veluw, Levi --- Kleurenleer --- Collages --- Modellen --- Beeldbewerking --- Mascottes --- Avatars --- Warhol, Andy --- PXL-Education 2020 --- handboeken secundair onderwijs --- beeldende expressie --- Beeldopvoedi --- Expressievakken - Lichamelijke opvoeding --- Cultuurwetenschappen --- Secundair onderwijs. --- Kunsten --- Landschap --- Bloem (plant) --- Plant --- Stilleven --- Kaart (geografie) --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Ecologie --- Fotografie --- Motief --- Nomenclatuur --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Dier --- Druktechniek --- de Bruyckere, Berlinde --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Zelfportret --- Collage --- Model --- Avatar --- Model (persoon) --- 456.7 --- didactiek algemeen - expressievakken, lichamelijke opvoeding
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|