Listing 1 - 10 of 117 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Entrepreneurship is an intriguing but complex domain. This textbook provides all the basics for anyone interested in setting up a business. It deals with the domains of intellectual property, market assessment and strategy, financial planning, financing and valuation.You will find answers to questions such as: How can an entrepreneur test the feasibility of an innovative idea? Where can an entrepreneur find funding? How can an entrepreneur protect a developed technology or product?As entrepreneurs are likely to work intensively with other parties, Essentials in entrepreneurship ends with an elaboration on negotiation strategies.This textbook is useful to students with an entrepreneurial mindset, but also to entrepreneurs who want a concise view on the essentials before starting up a business. Essentials in entrepreneurship aims at helping any new venture to get a head start.
658.11. --- Financiele planning. --- Ondernemerschap. --- financiering. --- Financiele planning --- financiering --- Ondernemerschap --- 658.11 --- Business policy
Choose an application
Als adviseur moet u inzicht geven in de (financiële) mogelijkheden van uw klanten. Uw meerwaarde wordt vooral duidelijk wanneer u uitlegt waarom een bepaald product kan helpen om hun doelstelling te bereiken. Mensen verwachten geen ingewikkelde analyse. Ze willen bij ieder life event horen wat de mogelijke financiële oplossingen zijn om hun dromen verder te verwezenlijken. Maar daarvoor heeft u natuurlijk hun medewerking nodig. Onze consumentvriendelijke checklists helpen om uw klantendossiers up-to-date te houden. Want alleen op die manier kan u optimaal voor hen blijven zorgen.?Financieel advies: de volgende stap? is het vervolg op de veelgelezen gids ?Van commissie naar factuur?? van Jan Andel en Ramón Wernsen.Bron : http://www.kluwer.be
345 --- geld --- beleggen --- financieel advies --- Financiewezen --- Financiering --- Klantgericht ondernemen --- Ondernemerschap
Choose an application
Vrouwen die (willen) leiden hebben last van het stereotiepe beeld van hoe ze zich zouden moeten gedragen. Ze zitten in een catch 22: óf ze voldoen niet aan het vrouwbeeld, óf ze zijn geen leiderschapsmateriaal. Uit onderzoek blijkt ook dat het voor vrouwen om deze reden lastiger is om authentiek te leiden. Maar, het kán wel.Vrouwen die (willen) leiden hebben last van het stereotiepe beeld van hoe ze zich zouden moeten gedragen. Ze zitten in een catch 22: óf ze voldoen niet aan het vrouwbeeld, óf ze zijn geen leiderschapsmateriaal. Uit onderzoek blijkt ook dat het voor vrouwen om deze reden lastiger is om authentiek te leiden. Maar, het kán wel.https://www.awbruna.nl/boek/non-fictie/caroline-glasbergen/new-female-leader/https://www.awbruna.nl/boek/non-fictie/caroline-glasbergen/new-female-leader/
Vrouw --- Rolpatroon --- Vrouwenemancipatie --- Leiderschap --- Vrouwenrechten --- Bedrijfscultuur --- Ondernemerschap --- Ondernemen
Choose an application
Bedrijfskunde is in volle evolutie. De basisvragen rond management, leiderschap, ondernemerschap en bedrijfswetenschappen worden dagelijks opnieuw gesteld. Klassieke concepten houden stand, maar ook vele nieuwe begrippen kennen het daglicht.Dit boek biedt de gemotiveerde student en de geïnteresseerde professional een overzicht van de meest actuele inzichten in management, leidinggeven, ondernemerschap en innovatie in de verschillende bedrijfswetenschappen.Bron : http://www.lannoocampus.be
Bedrijfskunde --- leiderschap --- Ondernemerschap --- Management --- 658 --- Leidinggeven --- Organisatieleer --- Business management --- bedrijfskunde --- PXL-Business 2018 --- bedrijfswetenschappen --- ondernemerschap --- innovatie --- businessplanning --- Bedrijven, management --- Innovatie --- Bedrijfsmanagement --- Leiderschap --- Bedrijfskunde. --- Management. --- bedrijfseconomie.
Choose an application
While most studies focus on the number of firms that are created, the Global Entrepreneurship Monitor (GEM) gives us a good indication of how many individuals are actively involved in starting a company or have recently started a company. However, entrepreneurial activity in Flanders seems to be quite low in comparison with other countries worldwide (GEM, 2002 – 2005). According to GEM 2006, the Flemish and Belgian TEA (Total Entrepreneurial Activity) remains seriously below the EU average of 5.01%). At this moment, Flanders and Belgium are falling in the ranks of the 16 participating EU countries and even of the 49 participating countries worldwide. That is, the Flemish TEA decreased even further from 3.71% in 2005 to 3.05 % in 2006, indicating that only 3 out of 100 people in the labour force are actively involved in starting up a company or have started up a company recently. Assuming that entrepreneurs are not born but made (studies have shown that people who have had entrepreneurship training are twice as likely to start a company), it is crucial to encourage entrepreneurship at the individual level. This project will provide insight into how entrepreneurial Flemish students (with a higher education) are, and which policy measures need to be taken to stimulate the entrepreneurial spirit and to further support the start-up of new companies in Flanders.
461 Bedrijfsleven --- 780 Hoger onderwijs --- ondernemerschap --- FDC --- Flanders DC --- FDC. --- Flanders DC.
Choose an application
Dit boek ontsluit de geheimen voor kweken van onafhankelijke denkers die bereid en in staat zijn om het door hen geleerde anders te gebruiken om banen te creëren en een positieve bijdrage te leveren aan de geglobaliseerde samenleving. World Class Learners presenteert concepten die leraren, bestuurders en zelfs ouders meteen kunnen toepassen, inclusief de wijze waarop.
Onderwijsvernieuwing ; Nederland --- Onderwijssystemen --- Ondernemerschap --- 450.4 --- 450.4 Onderwijskunde --- onderwijsvernieuwing --- ondernemen --- schoolbeleid
Choose an application
Ralph van Dam heeft meermalen een bedrijf opgericht en ook weer van de hand gedaan - al dan niet vrijwillig. Hij werkte met vrienden, met familie, met interne en met externe investeerders. In elk bedrijf heeft hij successen gekend en mooie vruchten geplukt. Maar in iedere onderneming is hij ook belazerd - soms juist door de mensen die het dichtste bij hem stonden. Een zakelijk ingrijpend faillissement blijkt uiteindelijk de grootste gifbeker, die leeg moet tot op de bodem van zijn bestaan. 'Een les in nederigheid', noemt hij die periode, waarin curatoren als roofdieren achter hem aanzaten, hem alles afnamen en met zijn rug tegen de muur dwongen. Terugkijkend op de ups en downs in zijn ondernemersbestaan realiseert hij zich welke rol hij zelf heeft gespeeld. Uiteindelijk staat of valt een bedrijf toch met de ondernemer aan het roer. - Naast het verhaal van Ralph van Dam zelf, de verhalen van meer en minder bekende ondernemers als Rene Frijters (voorheen Knab) en Arko van Brakel (Euronet Internet).- Inclusief de adviezen van Rinke Dulack, topadvocaat en docent insolventierecht. Bron : http://www.vanduurenmedia.nl
Ondernemen --- Persoonlijkheid en carriere --- leiderschap --- Ondernemerschap --- Faillissementen : zelfstandigen --- 65.012 --- Persoonlijke ontwikkeling --- Leidinggeven --- Faillissementen --- Leiderschap --- Faillisement
Choose an application
The biggest hurdle between you and your plans for growth is this: nobody knows you. This is true if you’re a freelancer, an employee, an executive, even a company founder. You may be going all out with your company brand, but you’ve neglected to hone your own. But the first thing your business needs to grow, is you. If you feel like there is way more potential than you are currently leveraging, this book is for you. It is for those wanting to scale their business. For those sitting on a great idea with nowhere to go next. For those experts looking for ways to share the knowledge. For those corporate execs who need to find the next competitive edge. And for those who simply want to find another career path. It is time your prospects, future customers, investors or employer got to know you. Fix this basic flaw of remaining under the radar. With the insights in this book, you’ll set out your strategy and create content. Not just any content, but content that matters. Content that makes you tick and brings you the right contacts. Build your thought leadership and leverage it as a mechanism to scale your business—starting with yourself.
Ondernemingen ; zelfontplooiing. --- onderwijs --- ondernemerschap --- Personality development --- Marketing --- verkooptechniek --- zelfsturing --- management --- coaching
Choose an application
Als risicoadviseur word je afgerekend op de kwaliteit van je advies. Klanten verwachten dat een integraal en professioneel advies leidt tot een risico- en verzekeringsprogramma dat doet wat ervan mag worden verwacht ingeval van een calamiteit. De praktijk laat helaas nog te vaak zien dat dit niet het geval is, met alle mogelijke gevolgen van dien voor de ondernemer, maar ook voor de adviseur.Dé belangrijkste reden waarom veel risico- en verzekeringsprogramma's niet goed in elkaar steken is gelegen in het feit dat we de klant en zijn risico's niet goed kennen. We weten simpelweg te weinig en missen een gestructureerde aanpak. Risicokennis en verzekeringskunde zijn iets geheel anders dan de kennis van verzekeringspolissen. Kunde behelst het toepassen van kennis op een specifieke (bedrijfs)situatie. En daar zit 'm de kneep of feitelijk het gebrek.Dit boek is geschreven vanuit de behoefte bij (potentiële) adviseurs aan een gestructureerde aanpak bij het maken van een integraal en professioneel risicoadvies. Het brengt de theorie als het ware in de praktijk. Dit 'praktijkboek' kent een zo praktisch mogelijke insteek en opbouw. De herkenbaarheid van de alledaagse praktijk komt zo veel mogelijk terug. Dit leidt tot een optimale toepasbaarheid in de vorm van een 'naslagwerk', mede ook door de specifieke bijlagen.Ewout Strijker is mede-eigenaar van de Branche Benefits Groep die hij in 2002 heeft opgericht. Hij is ruim 25 jaar actief binnen de zakelijke verzekeringsindustrie.Bron: www.standaardboekhandel.be
verzekering --- Ondernemerschap --- risicoanalyse --- Adviseren --- 005.33 --- Risicoanalyse --- Risicomanagement --- Advies --- Verzekering --- Verzekeringssector
Choose an application
Sociaal ondernemerschap. --- sociale economie --- ondernemen --- Social policy --- Business policy --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- 360.8 --- duurzaam ondernemen --- sociaal ondernemen --- bedrijfseconomie --- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- Verantwoord ondernemen --- Duurzaam ondernemen --- Managementethiek --- Ondernemerschap --- Management --- Nederland --- Ondernemingsethiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Listing 1 - 10 of 117 | << page >> |
Sort by
|