Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Mensen met narcistische trekken kunnen sociaal bijzonder vaardig zijn: amicaal, betrokken en behulpzaam. Het is de kant die de buitenwereld vaak ziet. De partners en kinderen zijn doorgaans getuige van de andere kant van de medaille. Er blijkt geen wederkerigheid te zijn, geen diepgaand contact. Bij tegengas of kritiek creëren zij mist of denderen over de ander heen. Dit proces kan de ander enorm aan zichzelf doen twijfelen. Vraag ik dan zo veel? Ben ik dan zo ondankbaar? In dit boek staan de gevolgen van het samenleven met een dergelijke partner of ouder centraal. Aan de hand van gevalsbeschrijvingen uit haar praktijk legt psycholoog Marjan de Vries uit hoe je narcisme kunt herkennen en wat je vervolgens kunt doen om weerbaarder te worden. Dit boek biedt hiermee handvatten om je eigen situatie te verkennen en het helingsproces op gang te brengen.
narcisme --- narcistische persoonlijkheidsstoornis --- intermenselijke relaties --- psychologie --- relaties --- Psychology
Choose an application
414.3 )* DIEPTEPSYCHOLOGIE --- begaafdheid --- kinderen --- narcisme --- psychologie --- S20110410.JPG --- Narcisme --- Kinderen psychoanalyse --- #KVHB:Narcisme --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Psychoanalyse --- 159.922.8 --- 415.4 --- Depth psychology --- dwangstoornissen --- hoogbegaafdheid --- depressieve kinderen --- kinderpsychologie --- begaafde kinderen --- persoonlijkheidsleer --- eenzaamheid --- Begaafdheid --- Kinderen ; psychoanalyse --- 159.93 --- Dieptepsychologie --- #GSDBP
Choose an application
De mens leert in grote mate met zijn lichaam. Vanuit deze centrale hypothese beschrijft de auteur de mogelijkheid om cognitieve stoornissen te begrijpen en te behandelen. Maurice Berger maakt een classificatie van deze problemen en een algemeen model voor behandeling. Kinderen bouwen via fysieke gewaarwordingen onbewust een voorstelling op van zichzelf en de wereld. Deze is onlosmakelijk verbonden met hun cognitieve ontwikkeling. Samen met de blijvende invloed van ernstige hechtingsproblemen en de onlosmakelijke band tussen kennis en gevoel vormen deze elementen de belangrijkste assen waarrond de auteur zijn psychotherapeutische methode uitwerkt. Uitgewerkte cases uit zijn praktijk, zowel in een residentiële als ambulente omgeving illustreren het geheel. Dit boek is een aanrader voor al wie professioneel, zelfstandig of in een team, met kinderen en adolescenten werkt: psychologen, orthopedagogen, psychotherapeuten, psychiaters, pediaters, neurologen, leerkrachten en opvoeders.
Cognitive psychology --- cognitieve ontwikkeling --- leerstoornissen --- ontwikkelingsstoornissen --- #KVHB:Cognitieve dysfuncties --- #KVHB:Cognitieve ontwikkeling --- #KVHB:Orthopedagogie --- cognitieve stoornissen --- leerproblemen --- 464 --- Adolescentie --- Cognitieve ontwikkeling --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- 616.895 --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Cognitieve stoornissen (waarnemingsstoornissen) --- Kinderpsychiatrie (jeugdpsychiatrie) --- Leermoeilijkheden --- Leerproblemen --- Narcisme --- Ontwikkelingsstoornissen --- Psychomotorische ontwikkeling --- 083057.jpg --- Leerstoornissen --- Kinderen met leerproblemen --- 159.98 --- PHL-Central Office 12 --- Behandeling --- Kinderen --- Adolescenten --- Therapie --- Remediërend onderwijs --- Leerprobleem --- Kind --- Adolescent --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Oorzaak
Choose an application
What is it that makes language powerful? This book uses the psychoanalytic concepts of narcissism and libidinal investment to explain how rhetoric compels us and how it can effect change. The works of Joseph Conrad, James Baldwin, Michael Foucault, Jacques Derrida, Arthur Miller, D.H. Lawrence, Ben Jonson, George Orwell, and others are the basis of this thoughtful exploration of the relationship between language and subject. Bringing together ideas from Freudian, post- Freudian, Lacanian, and post-structuralist schools, Alcorn investigates the power of the text that underlies the reader response approach to literature in a strikingly new way. He shows how the production of literary texts begins and ends with narcissistic self-love, and also shows how the reader's interest in these texts is directed by libidinal investment.Psychoanalysts, psychologists, and lovers of literature will enjoy Alcorn's diverse and far-reaching insights into classic and contemporary writers and thinkers.
Narcissism in literature. --- Narration (Rhetoric). --- Psychoanalysis and literature. --- Subjectivity in literature. --- Psychoanalysis and literature --- Narcissism in literature --- Subjectivity in literature --- Narration (Rhetoric) --- Languages & Literatures --- Literature - General --- Literature and psychoanalysis --- Literatuur en psychoanalyse --- Littérature et psychanalyse --- Narcisme in de literatuur --- Narcissisme en littérature --- Narration (Rhétorique) --- Narrative writing --- Psychanalyse et littérature --- Psychoanalyse en literatuur --- Subjectiviteit in de literatuur --- Subjectivité dans la littérature --- Verhaal (Retoriek) --- 82:159.9 --- Psychoanalytic literary criticism --- Literature --- Narrative (Rhetoric) --- Rhetoric --- Discourse analysis, Narrative --- Narratees (Rhetoric) --- Self-love in literature --- 82:159.9 Literatuur en psychologie. Literatuur en psychoanalyse --- Literatuur en psychologie. Literatuur en psychoanalyse --- This. --- book. --- change. --- compels. --- concepts. --- effect. --- explain. --- investment. --- libidinal. --- narcissism. --- psychoanalytic. --- rhetoric. --- uses.
Choose an application
dwangstoornissen --- psychopathologie --- psychotrauma's --- angststoornissen --- gedragsstoornissen --- Psychiatry --- psychiatrie --- kinderpsychiatrie --- adolescenten --- ticstoornissen --- borderlinesyndroom --- bodemloosheidsyndroom --- neurotisch --- depressieve kinderen --- agressie --- zelfdoding --- 606.4 --- adolescentiepsychiatrie --- Depressieve kinderen --- Borderline --- Angst --- Hyperactiviteit --- Hechting --- Agressie --- Gedragsstoornissen --- 616.89 --- Psychiatrie --- Dwangneurosen --- Autisme --- Psychosen --- Depressies --- Borderlinesyndroom --- Hechtingsstoornissen --- 606.3 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- agressiviteit (agressie) --- angst --- autisme spectrum stoornis --- autisme --- depressie --- dwangstoornis (obsessief-complusieve stoornis) --- kinderen --- narcisme --- neurose --- organisch psychosyndroom --- psychose --- psychotrauma --- traumatische neurose --- zelfdoding (suïcide, zelfmoord) --- kinderpsychiatrie, jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- (zie ook: orthopedagogiek) --- (zie ook: Gilles de la Tourettesyndroom) --- Kinder- en jeugdpsychiatrie --- Psychische stoornissen --- Kinderen --- Jeugd --- Psychische stoornis --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|