Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Aan de hand van de laatste wetenschappelijke inzichten op het gebied van geluk, motivatie en presteren wordt in een prettig leesbare tekst met praktische voorbeelden gedemonstreerd hoe kinderen op school weer gemotiveerd kunnen raken en het beste uit zichzelf kunnen halen.
Motivatie --- Differentiatie --- Motivatie : onderwijs --- Klasmanagement --- 454.23 --- Motivatieproblemen --- Secundair onderwijs --- Motivatieprobleem
Choose an application
Op de meeste scholen voor voortgezet onderwijs in Nederland staat het activeren en motiveren van leerlingen hoog op de onderwijsagenda. Tevens vindt men dat meer variatie in de les hoognodig is. Docenten zien zelf ook in dat dit een belangrijk onderwerp is. Uit leerlingenenquêtes blijkt vaak dat leerlingen het onderwijs als saai en weinig uitdagend ervaren. Bij de inspectie is het een belangrijk onderdeel uit het waarderingskader.Maar& hoe doe je dit in de praktijk?In dit boek bieden we de lezer op basis van een aantal theoretische principes aanpakken en modellen om leerlingen te motiveren, te activeren, effectief te laten leren en variatie te brengen in de les.Centraal staat hierbij het leren van de leerlingen, dat vorm wordt gegeven door het inzetten van bij de doelen en leerlingen passende werkvormen.http://www.cps.nl
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- activering --- motiverend onderwijs --- Didactische werkvormen --- Motivatie ; onderwijs --- werkvormen --- motivatie --- variatie --- didactiek --- 454.21 --- 371.3 --- PXL-Education 2017 --- onderwijskunde --- differentiatie --- Secundair onderwijs --- Motivatiebevordering --- Digitale didactiek --- Werkvormen --- 371 --- 371.300 --- Didactische werkvorm --- Didactics
Choose an application
Begin je steeds te laat aan je studietaken? Lopen je pauzes langer uit dan gepland? Laat je je gemakkelijk afleiden bij het studeren? Uitstelgedrag kan op langere termijn voor serieuze problemen zorgen. Je haalt je deadlines niet, je kunt wegens tijdsgebrek enkel oppervlakkig studeren of je moet examens uitstellen. Dat alles kan ervoor zorgen dat je zelfvertrouwen wordt aangetast.In Morgen begin ik eraan! geven we je handvatten om je uitstelgedrag aan te pakken. In het eerste deel schetsen we de theoretische achtergrond van academisch uitstelgedrag, inclusief de mogelijke gevolgen. Wij hopen dat je zo meer inzicht krijgt in wat voor jou typisch is als het om uitstellen gaat.Het tweede deel is een werkboek met allerlei opdrachten. Welke overtuigingen, gevoelens en uitstelmechanismen spelen een rol bij jouw uitstelgedrag? Hoe kun je hulpmiddelen als motiverende doelstellingen, timemanagement en oplossingsgerichte strategieën inzetten? Morgen begin ik eraan! is een boek uit en voor de praktijk.
studiebegeleiding --- 371.21 --- Higher education --- Personality development --- Pupil counseling. Pupil guidance --- uitstellen --- studentenbegeleiding --- Uitstelgedrag --- Studiebegeleiding --- Leren --- Studiemethoden --- Tijdsbesteding --- Motivatie --- Onderwijs --- Studiemethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Timemanagement --- uitstelgedrag --- Studievaardigheden --- Tijdmanagement --- Motivatie ; onderwijs --- 450.8 --- motivatie --- Methodiek van het studeren --- studying
Choose an application
Presentatie van een theoretisch overzicht over professionaliseren en een praktisch model voor het ontwerpen van professionaliseringstrajecten.Drs. P.C.B. de JagerLeraren zijn voortdurend bezig om hun werk zo goed mogelijk te doen. Zij willen ook steeds beter en professioneler worden. Dit boek kan leraren helpen zich te bezinnen op hun eigen leerprocessen en geeft handvatten om hun eigen leerproces beter te begrijpen en richting te geven. In het eerste deel wordt een theoretisch overzicht over het professionaliseren van leraren gegeven. In het tweede deel wordt een praktisch model gepresenteerd dat kan worden gebruikt bij het ontwerpen van professionaliseringstrajecten. Daarbij worden vier domeinen onderscheiden, namelijk het externe, het persoonlijke, de praktijk en de consequenties voor de lerende. Dit deel biedt veel aangrijpingspunten om grip te krijgen op het eigen leren. De op de website staande flitscolleges zijn verhelderend en de moeite van het bekijken en bespreken zeker waard. De website is toegankelijk na het scannen van een QR-code in het boek. Geschikt voor leraren, opleiders en bestuurders.© NBD Biblion
Teacher education. Teacher's profession --- Onderwijskunde. --- schoolcultuur --- beroepsopleiding --- levenslang leren --- lerarenopleiding --- Leraar --- Professionalisering --- Motivatie --- Onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Leerkrachten --- Schoolleiders --- Schoolbeleid --- Professionele groei --- Professionaliseringstrajecten --- Onderwijsbeleid --- Schoolcultuur --- Leertraject --- Gesprekstechniek --- Leraren ; professionalisering --- Motivatie ; onderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 750 Onderwijspersoneel
Choose an application
Hoe gevaarlijk is het toffe-leraarideaal?Waarom is het belangrijk om als beginner hypergeconcentreerd te klungelen?Wat is de gouden formule om leraar te blijven?Leraar is het mooiste beroep ter wereld. Iedereen zat ooit bij een inspirerende leraar in de klas en ouders vertrouwen er hun kinderen blindelings aan toe. Misschien wil je daardoor zelf leraar worden of ben je ondertussen al met die droom in het onderwijs gestapt. Waarom kappen veel leraren er dan toch binnen de eerste vijf jaren mee?Aan de hand van twaalf puzzelstukken, telkens geduid met de casus van een leraar op een carrièrekruispunt, legt De startende leraar de puzzel van het leraarschap voor je samen. Bij elk hoofdstuk ontrafel je via een formule het geheim van het leraar-zijn. Zo ontdek je hoe je vergelijkbare situaties aanpakt of zie je welke steun je een vriend of collega kunt bieden. Want al is leraar blijven niet evident, het is wel van levensbelang voor leerlingen, ouders, werkgevers en de hele gemeenschap.Bron: https://www.lannoo.be/nl/de-startende-leraar
Leraren --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenberoep --- coaching --- leraren --- lerarenbegeleiding --- Leraren ; professionalisering --- Lerarenbegeleiding --- Beginnende leraren --- Professionele ontwikkeling --- Motivatie : onderwijs --- 371.21 --- Leraren : lesgeven --- Motivatie ; leraren --- Lesgeven --- 371.39 --- Beginnende leraar --- Leraar --- Directie --- 750 Onderwijspersoneel
Choose an application
Dit boek wil algemene begrippenkaders aanreiken, waarmee men concrete motivationele problemen kan confronteren. Deze begrippenkaders of theorieën heeft men nodig om motivationele processen of fenomenen in de klas, op school en in de studeerkamer te begrijpen. Ze bieden tevens mogelijkheden om de problemen op te lossen of, nog beter, om ze te voorkomen.
Educational psychology --- Age group sociology --- studiemotivatie --- Enseignement --- Onderwijs --- Psychologie --- #PEDA *015.3 --- #PEDA *P 1.32 --- #SBIB:316.334.1O420 --- #SBIB:HIVA --- Academic collection --- 415.4 --- 454.23 --- motivatie --- studiemethoden --- 455.3 --- Faalangst --- Jeugd --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Studiemotivatie --- 415.3 --- Leren leren --- Motivatie --- 450.8 --- leren leren (ler) --- D071157.jpg --- Motivatie ; onderwijs --- Motivatie: onderwijs --- motivatie van leerlingen --- leerpsychologie --- studieresultaten --- faalangst --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Hogere geestelijke functies --- Uitvoerende functies --- (zie ook: Studiemethoden) --- 371.21 --- 159.95 --- 159.94 --- Pedagogiek en onderwijskunde --- psychologische pedagogiek --- psychologische pedagogiek. --- Psychologische pedagogiek.
Choose an application
didactische werkvormen --- Didactic strategies --- samenwerkend leren --- didactiek --- motivatie --- klasmanagement --- werkvormen --- ADSL (activerende didactiek en samenwerkend leren) --- Klassenmanagement --- 484.23 --- Didactische werkvormen --- Didactiek --- Klasbeheer --- Samenwerking --- Didactische principes --- Klasmanagement --- Motivatie ; onderwijs --- Coöperatief leren --- Secundair onderwijs --- Motivatie --- ADSL --- Didactische werkvorm --- Activerende didactiek en samenwerkend leren
Choose an application
Praktijkboek voor (aankomende) leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs om de intrinsieke motivatie van leerlingen en van zichzelf te stimuleren.
Leren leren ; Leraren ; professionalisering. --- lerarenbegeleiding --- professionaliteit --- Teacher education. Teacher's profession --- motivatie --- coaching --- didactische principes --- 454.23 --- Motivatie --- Evalueren --- Didactische principes --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Motivatie ; onderwijs --- Lesgeven --- PXL-Education 2014 --- onderwijsleerprocessen --- onderwijsonderzoek --- leren leren --- Onderwijspsychologie --- Pedagogiek --- Didactische werkvormen --- Didactiek --- Leerstrategieën --- Leerprestaties --- Leraren --- Professionalisering --- Didactische werkvorm --- Leerstrategie --- Internationalisering --- Leerprestatie --- Leraar --- Directie
Choose an application
Feedback: een van de krachtigste instrumenten waarmee je leerlingen aanzet tot leren. Bovendien kost feedback niets. Alleen moet je weten hoe je feedback geeft die ertoe doet.Dit boek is je gids. Want Effectieve feedback in het onderwijs vertaalt de wetenschappelijke kennis over feedback naar jouw lespraktijk. Onmisbare informatie dus, zowel voor onderwijsprofessionals als voor studenten.Als je dit boek uit hebt, kan je- de drie feedbackvragen toepassen, - op verschillende niveaus feedback geven,- leerlingen corrigeren en toch een fijne leerling-leerkrachtrelatie behouden.Wil jij ideeën om minder te moeten verbeteren én je leerlingen meer laten leren? Aan de slag gaan vanuit een growth mindset? Effectieve feedback zet je aan het denken over je aanpak als professional. Vanaf nu maken jij en je leerlingen zelfs met plezier fouten!(https://www.acco.be/nl-be/items/9789463792677/Effectieve-feedback-in-het-onderwijs)
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- feedback --- Motivatie ; onderwijs --- Feedback --- Verbindende communicatie --- Mindsets --- 454.23 --- motivatie --- verbindende communicatie --- differentiatie --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- leerling-leraarrelatie --- leerlingenbegeleiding --- Evaluatie --- 371.12 --- Onderwijs --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- 371.26 --- PXL-Media & Tourism 2019 --- onderwijsstrategie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
?Kan beter!?, ?Goed gewerkt?, ?Je bent een aangename leerling!? zijn uitspraken die we steeds terugvinden op toetsen en rapporten. Maar wat heeft een leerling hieraan? Kan zinvolle feedback die leraren geven meer impact hebben op het leergedrag van leerlingen?Dit boek gaat onder andere in op verschillende kaders zoals feed up, feedback en feed forward, verschillende niveaus van feedback. Met een growth mindset creëer je mogelijkheden om feedback beter te laten landen bij leerlingen. Daarnaast biedt het boek heel wat interessante tips en tools die de leraar kan gebruiken in de klas om feedback een zichtbare plaats te geven. Feedback geven is een unieke kans om leerlingen te motiveren, en zo kan de leraar echt het verschil maken in de schoolloopbaan van elke leerling.Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/173820-feedback+geven+aan+leerlingen+op+school
Feedback --- Leerlingenbegeleiding ; didactiek --- feedback --- leerlingenbegeleiding --- Onderwijs --- Leerlingen --- Social psychology --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- motivatie --- sociale psychologie --- zelfontplooiing --- probleemgestuurd leren --- didactische werkvormen --- Leerling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Vlaanderen --- Emigratie --- Motivatie ; onderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Leraren ; professionalisering --- Lerarenbegeleiding --- Growth mindset --- Motivatie
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|