Narrow your search
Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Is het voor een cijfer? : motivatie in het onderwijs : van het containerbegrip naar hanteerbaar concept : een praktisch boek voor iedereen die wil weten hoe kinderen in het onderwijs beter tot hun recht kunnen komen
Authors: ---
ISBN: 9789081916714 Year: 2013 Publisher: Venlo Novilo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aan de hand van de laatste wetenschappelijke inzichten op het gebied van geluk, motivatie en presteren wordt in een prettig leesbare tekst met praktische voorbeelden gedemonstreerd hoe kinderen op school weer gemotiveerd kunnen raken en het beste uit zichzelf kunnen halen.


Book
Activerende en passende werkvormen : naar meer variatie en motivatie in de les : werken aan 21ste eeuwse vaardigheden
Authors: --- ---
ISBN: 9789065080202 Year: 2017 Publisher: Utrecht Amersfoort EDG media CPS

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op de meeste scholen voor voortgezet onderwijs in Nederland staat het activeren en motiveren van leerlingen hoog op de onderwijsagenda. Tevens vindt men dat meer variatie in de les hoognodig is. Docenten zien zelf ook in dat dit een belangrijk onderwerp is. Uit leerlingenenquêtes blijkt vaak dat leerlingen het onderwijs als saai en weinig uitdagend ervaren. Bij de inspectie is het een belangrijk onderdeel uit het waarderingskader.Maar& hoe doe je dit in de praktijk?In dit boek bieden we de lezer op basis van een aantal theoretische principes aanpakken en modellen om leerlingen te motiveren, te activeren, effectief te laten leren en variatie te brengen in de les.Centraal staat hierbij het leren van de leerlingen, dat vorm wordt gegeven door het inzetten van bij de doelen en leerlingen passende werkvormen.http://www.cps.nl


Book
Morgen begin ik eraan! : academisch uitstelgedrag begrijpen en aanpakken
Authors: --- ---
ISBN: 9789057187131 Year: 2018 Publisher: Brussel UPA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Begin je steeds te laat aan je studietaken? Lopen je pauzes langer uit dan gepland? Laat je je gemakkelijk afleiden bij het studeren? Uitstelgedrag kan op langere termijn voor serieuze problemen zorgen. Je haalt je deadlines niet, je kunt wegens tijdsgebrek enkel oppervlakkig studeren of je moet examens uitstellen. Dat alles kan ervoor zorgen dat je zelfvertrouwen wordt aangetast.In Morgen begin ik eraan! geven we je handvatten om je uitstelgedrag aan te pakken. In het eerste deel schetsen we de theoretische achtergrond van academisch uitstelgedrag, inclusief de mogelijke gevolgen. Wij hopen dat je zo meer inzicht krijgt in wat voor jou typisch is als het om uitstellen gaat.Het tweede deel is een werkboek met allerlei opdrachten. Welke overtuigingen, gevoelens en uitstelmechanismen spelen een rol bij jouw uitstelgedrag? Hoe kun je hulpmiddelen als motiverende doelstellingen, timemanagement en oplossingsgerichte strategieën inzetten? Morgen begin ik eraan! is een boek uit en voor de praktijk.


Book
Professionele groei van leraren en andere onderwijsprofessionals : grip op leren
Authors: ---
ISBN: 9789463711180 Year: 2019 Publisher: Oud-Turnhout Gompel&Svacina

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Presentatie van een theoretisch overzicht over professionaliseren en een praktisch model voor het ontwerpen van professionaliseringstrajecten.Drs. P.C.B. de JagerLeraren zijn voortdurend bezig om hun werk zo goed mogelijk te doen. Zij willen ook steeds beter en professioneler worden. Dit boek kan leraren helpen zich te bezinnen op hun eigen leerprocessen en geeft handvatten om hun eigen leerproces beter te begrijpen en richting te geven. In het eerste deel wordt een theoretisch overzicht over het professionaliseren van leraren gegeven. In het tweede deel wordt een praktisch model gepresenteerd dat kan worden gebruikt bij het ontwerpen van professionaliseringstrajecten. Daarbij worden vier domeinen onderscheiden, namelijk het externe, het persoonlijke, de praktijk en de consequenties voor de lerende. Dit deel biedt veel aangrijpingspunten om grip te krijgen op het eigen leren. De op de website staande flitscolleges zijn verhelderend en de moeite van het bekijken en bespreken zeker waard. De website is toegankelijk na het scannen van een QR-code in het boek. Geschikt voor leraren, opleiders en bestuurders.© NBD Biblion


Book
De startende leraar : leraar worden en blijven
Author:
ISBN: 9789401467179 Year: 2020 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe gevaarlijk is het toffe-leraarideaal?Waarom is het belangrijk om als beginner hypergeconcentreerd te klungelen?Wat is de gouden formule om leraar te blijven?Leraar is het mooiste beroep ter wereld. Iedereen zat ooit bij een inspirerende leraar in de klas en ouders vertrouwen er hun kinderen blindelings aan toe. Misschien wil je daardoor zelf leraar worden of ben je ondertussen al met die droom in het onderwijs gestapt. Waarom kappen veel leraren er dan toch binnen de eerste vijf jaren mee?Aan de hand van twaalf puzzelstukken, telkens geduid met de casus van een leraar op een carrièrekruispunt, legt De startende leraar de puzzel van het leraarschap voor je samen. Bij elk hoofdstuk ontrafel je via een formule het geheim van het leraar-zijn. Zo ontdek je hoe je vergelijkbare situaties aanpakt of zie je welke steun je een vriend of collega kunt bieden. Want al is leraar blijven niet evident, het is wel van levensbelang voor leerlingen, ouders, werkgevers en de hele gemeenschap.Bron: https://www.lannoo.be/nl/de-startende-leraar


Book
Studiemotivatie : theorie voor de praktijk op school en thuis
Authors: ---
ISBN: 9061865530 Year: 1993 Publisher: Leuven Universitaire Pers Leuven

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek wil algemene begrippenkaders aanreiken, waarmee men concrete motivationele problemen kan confronteren. Deze begrippenkaders of theorieën heeft men nodig om motivationele processen of fenomenen in de klas, op school en in de studeerkamer te begrijpen. Ze bieden tevens mogelijkheden om de problemen op te lossen of, nog beter, om ze te voorkomen.


Book
Basisboek activerende didactiek en samenwerkend leren : zo motiveer je leerlingen in het voortgezet onderwijs
Author:
ISBN: 9789065085948 Year: 2008 Publisher: Amersfoort CPS


Book
Gemotiveerd leren en lesgeven : de kracht van intrinsieke motivatie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789046903995 9046903990 Year: 2014 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Praktijkboek voor (aankomende) leerkrachten in het basis- en voortgezet onderwijs om de intrinsieke motivatie van leerlingen en van zichzelf te stimuleren.


Book
Effectieve feedback in het onderwijs
Author:
ISBN: 9789463792677 Year: 2019 Publisher: Leuven/Den Haag Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Feedback: een van de krachtigste instrumenten waarmee je leerlingen aanzet tot leren. Bovendien kost feedback niets. Alleen moet je weten hoe je feedback geeft die ertoe doet.Dit boek is je gids. Want Effectieve feedback in het onderwijs vertaalt de wetenschappelijke kennis over feedback naar jouw lespraktijk. Onmisbare informatie dus, zowel voor onderwijsprofessionals als voor studenten.Als je dit boek uit hebt, kan je- de drie feedbackvragen toepassen, - op verschillende niveaus feedback geven,- leerlingen corrigeren en toch een fijne leerling-leerkrachtrelatie behouden.Wil jij ideeën om minder te moeten verbeteren én je leerlingen meer laten leren? Aan de slag gaan vanuit een growth mindset? Effectieve feedback zet je aan het denken over je aanpak als professional. Vanaf nu maken jij en je leerlingen zelfs met plezier fouten!(https://www.acco.be/nl-be/items/9789463792677/Effectieve-feedback-in-het-onderwijs)


Book
Feedback geven aan leerlingen op school : de motiverende kracht van woorden
Author:
ISBN: 9782509034632 Year: 2019 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

?Kan beter!?, ?Goed gewerkt?, ?Je bent een aangename leerling!? zijn uitspraken die we steeds terugvinden op toetsen en rapporten. Maar wat heeft een leerling hieraan? Kan zinvolle feedback die leraren geven meer impact hebben op het leergedrag van leerlingen?Dit boek gaat onder andere in op verschillende kaders zoals feed up, feedback en feed forward, verschillende niveaus van feedback. Met een growth mindset creëer je mogelijkheden om feedback beter te laten landen bij leerlingen. Daarnaast biedt het boek heel wat interessante tips en tools die de leraar kan gebruiken in de klas om feedback een zichtbare plaats te geven. Feedback geven is een unieke kans om leerlingen te motiveren, en zo kan de leraar echt het verschil maken in de schoolloopbaan van elke leerling.Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/173820-feedback+geven+aan+leerlingen+op+school

Listing 1 - 10 of 17 << page
of 2
>>
Sort by