Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Max Dohle plaatst de morele opvoeding midden in onze democratische samenleving. Het is niet eenvoudig in deze open samenlevingsvorm een morele opvoeding vorm te geven. De auteur is erin geslaagd frisse ideeën aan te dragen. Door het laten ervaren en bespreken van morele dilemma's leren kinderen wat de consequenties zijn van hun gedrag en dat ze zelf voor hun gedrag verantwoordelijk zijn. Kinderen kunnen daarin ook tot het besef komen dat je anderen kun helpen. Niet een hoeveelheid opgelegde regels, maar verantwoordelijkheid voor eigen daden is de kern van de morele opvoeding.
morele opvoeding --- basisonderwijs --- kleuteronderwijs --- waarden --- normen --- 471.48 --- 478.6 --- 478.9 --- Anders zijn --- Basisonderwijs --- Emoties (Gevoelens) --- Intercultureel onderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Morele opvoeding --- Norm --- Opvoeding-moreel --- Schoolklimaat --- Waarde --- Waardevorming --- Ethische opvoeding --- 478 --- Kinderen : normen en waarden --- morele opvoeding: lagere school --- Morele en religieuze opvoeding --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Overige vormingsgebieden --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs
Choose an application
Jouw bal is per ongeluk door een ruit gegaan. Geef je iemand anders de schuld? Of durf je te zeggen dat jij het hebt gedaan? Wat is eerlijkheid? Wat is een leugen? Spreken volwassenen altijd de waarheid? Hoe eerlijk ben jij? Lees dit boek en geef jezelf antwoord!
genre-thema"">
Choose an application
Duw jij anderen opzij als je haast hebt? Ken jij de woorden alstublieft en dankuwel? En gebruik je ze vaak? Wat zijn goede manieren? Op wat voor manieren kun je iemand bedanken? Wat is beleefdheid? Hoe beleefd ben jij?
genre-thema"">
Choose an application
Educational sciences --- Christian moral theology --- Didactics of social education --- Christelijke ethiek --- Education --- Ethique chrétienne --- Ethique philosophique --- Opvoeding --- Wijsgerige ethiek --- 37.017.93 --- #GGSB: Catechese (geloofsopvoeding) --- #GGSB: Pedagogie --- #GSDBP --- Academic collection --- C6 --- christendom --- ethiek --- moraaltheologie --- opvoeding --- morele opvoeding --- opvoeden --- 433.2 --- pedagogiek --- moraalpedagogiek --- morele vorming --- 232.4 --- Deugden --- Morele opvoeding --- Waarden --- Opvoedkunde: moraalpedagogiek --- Godsdienstige opvoeding --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- morele en religieuze opvoeding --- Morele- en religieuze opvoeding --- Pedagogiek --- Ethiek --- Gezinsopvoeding --- Onderwijs --- Pastoraal --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- 37.017.93 Godsdienstige opvoeding --- Algemeen. --- #BSCH: vak: moraal --- Catechese (geloofsopvoeding) --- Pedagogie
Choose an application
Aan de orde komen morele waarden die in het geding zijn bij: respect voor de eigen verantwoordelijkheid van de leerling, gelijkwaardige behandeling, zwijgplicht, omgaan met verschillen in culturele en levensbeschouwelijke waarden, hanteren van machtsmiddelen en omgaan met agressie, solidariteit met collega's, en verantwoordelijkheid naar de ouders. (Bron: covertekst)
basisonderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- Professional ethics. Deontology --- deontologie --- Primary education --- Leraren --- Basisonderwijs --- Beroepsethiek --- Relatie leraar - leerling --- Relatie leraar - ouder --- Schoolcultuur --- Lager onderwijs --- Morele opvoeding --- Waardevorming --- 472.7 --- Beroepsbekwaamheid --- Communicatie --- Ethiek --- Relatie ouder - school --- Teamwerk --- 473.9 --- Leraren basisonderwijs --- Normen --- Waarden --- Lagere school: beroepsethiek --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Leraar --- Directie
Choose an application
27
Pedagogiek en onderwijskunde --- Waardevorming --- Didactische theorieën. --- Onderwijs. --- onderwijsfilosofie --- waardenonderwijs --- Teaching --- onderwijs --- opvoeding --- #PBIB:+107.10 --- Academic collection --- Communicatie --- #A0206A --- 720 Onderwijs --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Waarden --- basiscompetenties --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- pedagogie --- waarden --- 450.41 --- 456.8 --- Buitengewoon secundair onderwijs --- Consumentenopvoeding --- Filosoferen met kinderen --- Morele opvoeding --- Onderwijs --- Onderwijsvisies --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoedkunde (Pedagogiek) --- dsofie (Onderwijsvisie) --- filosofie --- kinderen --- morele vorming --- pedagogiek --- waardeopvoeding --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs (bijzonder onderwijs) --- Filosofie met kinderen --- Onderwijsvisie --- Waarden (normen) --- 433.2 ) Morele en religieuze opvoeding --- 450.4 --- filosoferen --- morele opvoeding --- onderwijskunde (ler) --- opvoedend onderwijs --- waardecommunicatie (ler) --- Onderwijs en opvoeding --- Opvoedend onderwijs --- Waarden --- kunst --- BSO --- Beroepsonderwijs --- Kinderen en consumptie --- Lagere school: pedagogisch project --- Lerarenberoep --- Onderwijs: waarden --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Vormingsgebieden --- Opvoeding en onderwijs --- Ethiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Waarde (ethiek) --- Godsdienst --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
Opvoeden in het onderwijs is geschreven voor studenten die opgeleid worden tot leraar basisonderwijs. Het boek biedt in formatie en opdrachten om de pedagogische taak als leraar te realiseren. Opvoeden op school houdt de ontwikkeling van een stimulerende en veilige leef- en leeromgeving in met behulp van een pedagogisch plan. Opvoeden betekent ook een vertrouwensband met elk kind ontwikkelen. Dit lukt alleen als leerkrachten beschikken over een breed palet aan vaardigheden en een inlevende houding. Opvoeden geeft tenslotte kinderen de kans morele, sociale en persoonlijke waarden te ontwikkelen. Autonomie is daarbij een kernbegrip. Opvoeden op school lijkt minder eenvoudig dan vroeger. Hoe ga je bijvoorbeeld om met geweld,pesten en seksuele verleidingen in en rond de school? Hoe herken je ernstige opvoedingsproblemen van kinderen? Welke hulp van anderen kun je inroepen bij deze problemen? Het boek sluit in zijn opbouw aan bij competentiegericht opleiden. Steeds zijn concrete situaties uit de praktijk het uitgangspunt voor nadere verkenning, theoretische doordenking en reflectie op eigen ervaringen. De relatie met de bekwaamheidseisen van de SBL helpt je je eigen leervragen over opvoeding in het onderwijs te articuleren. Met vele praktijkgerichte opdrachten leer je je pedagogische inzichten en vaardigheden ontwikkelen.
Opvoedkunde. --- Pedagogie. --- Educational sciences --- opvoeding --- lerarenberoep --- didactiek --- onderwijs --- 433 --- 474 --- Competentiegericht onderwijs --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Morele opvoeding --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Onderwijsstijlen --- Opvoeden tot burgerzin --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoedingsproblemen --- Relatie leraar-leerling --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Waardevorming --- 474.22 --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Opvoeding in de praktijk --- 473.7 --- Morele ontwikkeling --- Opvoeding --- Problemen --- Regels --- Waarden --- Didactiek basisonderwijs; algemeen --- Didactische principes --- Didactiek --- Pedagogiek --- Nederland --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Waar was ik voor ik geboren werd? Was God vroeger getrouwd met een mevrouw? En had hij kinderen? Wat waren de hobbys van de eerste mens? Dood zijn, duurt dat lang? Waarom mogen kinderen geen koning zijn? Waarom leggen mensen geen eieren? Breek jij ook je hoofd over alles en nog wat? Heb ook jij van die onmogelijke vragen in je hoofd? Vragen waarop je het antwoord niet kent. Vragen waarbij zelfs je ouders, juf of meester met hun mond vol tanden staan. Dan vind je dit zalige boek vol piekervragen vast heel boeiend. Want hier ontdek je grappige, logische, gekke, lieve en vooral duidelijke antwoorden op nieuwsgierige vragen! Voor Waarom? ging Kolet Janssen op zoek naar de diepste vragen van kinderen. Ook voor volwassenen is het niet altijd makkelijk om op deze vragen te antwoorden. Daarom dit boek, om van tijd tot tijd door te nemen, inspiratie op te doen, alleen of samen te lezen.
Philosophy --- Didactics of religion --- toegepaste filosofie --- filosoferen met kinderen --- Geloofsopvoeding --- Godsdienst --- Geloofsleer --- C3 --- geloofsleven --- jeugdliteratuur --- kinderen --- 235 --- 245 --- Geloofsleven --- Godsdienstige opvoeding --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Morele opvoeding --- Weetjes --- 070 --- 041 --- 433 )* OPVOEDING IN DE PRAKTIJK --- God --- Jezus --- bijbel --- dieren --- dood --- engelen --- goed --- kindervragen --- kwaad --- leven --- mensen --- pijn --- ruimte --- universum --- Filosoferen met kinderen --- Wetenschappen --- 235.0 --- Kunst en cultuur --- Christendom ; geloofsleven --- Bundels van gemengde inhoud --- Filosofie ; kinderen --- filosofie --- Filosofie met kinderen --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
In dit boek staat beschreven hoe sociale vaardigheden op een concrete, handelende manier te leren zijn. De lessen zijn vooral bedoeld voor de bovenbouw van de basisschool, maar ze zijn veelal ook in de middenbouw bruikbaar. Als kinderen zich veilig voelen, als er grenzen worden gesteld, als agressie in constructieve banen kan worden geleid, als kinderen leren respectvol met elkaar om te gaan dan onstaat er een klimaat waarin hun kwaliteiten en capaciteiten optimaal tot hun recht kunnen komen. In dit boek staat beschreven hoe sociale vaardigheiden op een concrete, handelende manier te leren zijn. De lessen zijn vooral bedoeld voor de bovenbouw van de basisschool, maar ze zijn veelal ook in de middenbouw bruikbaar.
sociale vaardigheden --- lager onderwijs --- pesten --- relationele opvoeding --- relatiewijzer --- sociale opvoeding --- basisonderwijs --- agogische vaardigheden --- morele opvoeding --- 433.2 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Pesten --- Rollenspel --- Ruzie --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- 305.8 --- 471.44 --- Axenroos --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Spelen --- Vooroordelen --- Vredesopvoeding --- Sociale opvoeding ; basisonderwijs --- 478.8 --- Sociaal-agogische vaardigheden : basisonderwijs --- levenshouding --- sociale vaardigheden: didactiek lagere school --- morele en religieuze opvoeding --- Overige vormingsgebieden --- Communicatie ; algemeen --- Sociale en emotionele opvoeding --- (zie ook: Conflicten) --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- 478 --- sociale vaardigheden (gez)
Choose an application
Hoort bij de methode godsdienst 'Theo'. De Theo 1 spellendoos bestaat uit vier spelletjes: kwartet, jaloeziespel, verjaardagsspel, Theo-spel. Deze worden allen apart uitgeleend.
Godsdienst --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- 371.67 --- 373.5 --- #BSCH: vak: godsdienst --- godsdienst --- leerboeken --- 485.7 --- schoolboeken --- Catechese ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.9 --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Liturgische kalender --- Secundair onderwijs --- Jaloezie --- Morele opvoeding --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen
Listing 1 - 10 of 29 | << page >> |
Sort by
|