Narrow your search

Library

Odisee (4)

Thomas More Kempen (4)

UCLL (4)

VIVES (4)

KBR (3)

KDG (3)

Hogeschool Gent (2)

KU Leuven (2)

Thomas More Mechelen (2)

UAntwerpen (2)

More...

Resource type

book (2)

periodical (2)


Language

Dutch (2)

English (2)


Year
From To Submit

2015 (2)

1916 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Periodical
The modern language review.
Author:
ISSN: 22224319 00267937 Publisher: London : Modern humanities research association,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

With an unbroken publication record since 1905, The Modern Language Review (MLR) is one of the best known modern-language journals in the world and has a reputation for scholarly distinction and critical excellence. Articles focus on medieval and modern literature in the languages of continental Europe, together with English (including the United States and the Commonwealth), Francophone Africa and Canada, and Latin America. In addition, MLR reviews over five hundred books each year.


Book
Vreemdetalenonderwijs geven : werkvormen voor Duits, Engels en Frans
Authors: --- ---
ISBN: 9789023252573 9789023253716 Year: 2015 Publisher: Assen Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Werkvormen zijn de bouwstenen van een goede vakdidactiek. Zeker sinds de invoering van het Europees Referentiekader (ERK) is kennis over de taal minder relevant. Het doel is dat de leerling de taal kan gebruiken: hij moet deze zelfstandig kunnen lezen, luisteren, schrijven en spreken. Bovendien onthouden leerlingen die iets al doende leren, langer en beter wat ze hebben geleerd.


Book
Onderzoekscompetent in de klas : praktische gids voor de moderne en klassieke talen in het secundair onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789038224589 Year: 2015 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is opgevat als een handleiding, een boek vol handelingsoriëntaties voor leraren en leraren-in-opleiding die in hun educatieve praktijk op zoek zijn naar ideeën om de onderzoekscompetenties concreet met hun leerlingen te realiseren. Bij elk project gaat er aandacht naar de nodige voorkennis, de opdrachten, bepaalde werkvormen en naar wat er kan gebeuren in de oriënterings-, voorbereidings-, uitvoerings- en reflectiefase. De lesgevers zijn vrij om deze lessuggesties vrij naar hun hand te zetten: de duur van een project, bepaalde inhoudelijke wijzigingen, andere evaluatievormen, enz. De bijlagen bevatten verschillende evaluatievormen. (Bron: flaptekst)


Periodical
The modern language journal.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A refereed publication, The Modern Language Journal is dedicated to promoting scholarly exchange among teachers and researchers of all modern foreign languages and English as a second language. This journal publishes documented essays, quantitative and qualitative research studies, response articles, and editorials that challenge paradigms of language learning and teaching. The Modern Language Journal offers 6 or 7 essays or research studies per quarterly issue, a professional calendar of events and news, a listing of relevant articles in other journals, an annual survey of doctoral degrees in all areas concerning foreign and second languages, and reviews of scholarly books, textbooks, videotapes, and software.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by