Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Overkoepelende beschrijving van het LVS-VCLB. Ook een hoofdstuk over leerlingenoverleg, en en stappenplan voor de invoering van het LVS-VCLB op school.De handleiding bevat diverse voorbeelden van werkformulieren.
Leerlingvolgsysteem --- Basisonderwijs. --- #KVHB:Leerlingvolgsysteem --- #KVHB:Testotheek LA --- leerlingvolgsysteem --- leerlingenbegeleiding --- logopedie --- testmateriaal --- zorgverbreding --- 474.23 --- Leerlingvolgsystemen --- 474.21 --- Zorgverbreding; ba.o. --- 042653.jpg --- Leerlingvolgsysteem: lagere school --- Didactische principes --- Lager onderwijs --- Zorgverbreding --- Leermethoden --- Studentenbegeleiding --- Tests (geneeskunde) --- Zorgverbreding; ba.o --- Leermethode --- Test (geneeskunde)
Choose an application
Het LVS-VCLB is een leerlingvolgsysteem, ontwikkeld door de Vrije-CLB-Koepel vzw, de koepelorganisatie van de Vrije Centra voor leerlingenbegeleiding. Het bevat onder meer signaleringstoetsen waarmee de leerlingen van nabij kunnen worden gevolgd bij hun voortgang in de belangrijkste leerstofdomeinen: lezen, spelling en wiskunde. Voor elk belangrijk leerstofdomein is er daarom, naast de toetsen, een boek waarin aandacht wordt besteed aan de verdere analyse van problemen en hoe de hulp kan worden geboden (het handelen dus). Een aparte algemene handleiding gaat in op het hoe en waarom van het LVS, de registratie en interpretatie van de gegevens, het leerlingenoverleg of MDO en de invoering van het LVS.
#KVHB:Testotheek LA --- #KVHB:Test; wiskunde --- 474.4 --- 475.4 --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Lager onderwijs --- Toetsen --- Wiskunde --- #KVHB:Leerlingvolgsysteem --- 474.23 --- Evaluatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Leerlingvolgsystemen --- Didactiek --- Zorgverbreding --- Leerlingvolgsysteem --- Toets --- #PBIB: TEST: Testotheek
Choose an application
In deze brochure wordt uitgelegd wat een leerlingvolgsysteem is en worden de verschillende soorten leerlingvolgsystemen besproken. Daarnaast komt een groot aantal praktische vragen aan de orde, zoals : hoe werkt een leerlingvolgsysteem in de klas? Wat vraagt het van de leerkracht, wat biedt het de leerling? Welke mogelijkheden heeft het om de kwaliteit van het onderwijs te bewaken en te verbeteren? Ook aan het gebruik van een computer wordt uitgebreid aandacht geschonken. Ten slotte worden aanwijzingen en tips gegeven voor de invoering van een leerlingvolgsysteem. Overname tekst witte kader voorflap
474.4 --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- 474.23 --- Leerlingvolgsysteem --- Leerlingvolgsystemen ; basisonderwijs --- Basisonderwijs --- Leerlingvolgsystemen --- Evaluatie --- Didactische principes --- Toetsen --- Lager onderwijs --- Zorgverbreding --- Toets
Choose an application
Inhoud: 1. LVS en spelling 2. Spellingfiches
#KVHB:Test; spelling --- #KVHB:Leerlingvolgsysteem --- #KVHB:Testotheek LA --- leerlingvolgsystemen --- basisonderwijs --- spelling --- didactiek --- 454 --- #PBIB: TEST: Schoolvorderingen --- #PBIB: TEST: Spelling --- #PBIB: TEST: Testotheek --- 464 --- 474.4 --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Lager onderwijs --- Spelling --- Spellingproblemen(Kinderen met spellingproblemen) --- Leerlingvolgsysteem ; basisonderwijs --- Nederlandse spelling ; basisonderwijs --- leerlingvolgsysteem --- spelling: didactiek lagere school --- Kinderen met leerproblemen --- Evaluatie --- Leerlingvolgsysteem --- Basisonderwijs. --- Schoolbooks - Didactic material --- Leerlingvolgsystemen --- Toetsen --- Zorgverbreding --- Remediëring --- Kinderen --- Spellingproblemen --- 474.21 --- Nederlands; ba.o --- Zorgverbreding; ba.o --- Toets --- Kind --- Spellingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek
Choose an application
Het LVS-VCLB is een leerlingvolgsysteem, ontwikkeld door de koepelorganisatie VCLB. Het bevat o.a. signaleringstoetsen waarmee de leerlingen van nabij kunnen worden gevolgd bij hun voortgang in de belangrijkste leerstofdomeinen. Voor elk belangrijk leerstofdomein is er daarom, naast de toetsen, een boek waarin aandacht wordt besteed aan de verdere analyse van problemen en aan het bieden van hulp, aan het handelen dus. Een aparte algemene handleiding gaat in op het hoe en waarom van het LVS, de registratie en interpretatie van de gegevens, het leerlingenoverleg en de invoering van het LVS. Bij dit LVS is ook software ontwikkeld. Deze deelpublicatie van het LVS-VCLB sluit aan bij Wiskunde : toetsen 3, 4, 5 en en stelt de analyse en het handelen aan de orde. Diverse wiskunde-onderdelen worden op een praktische manier uitgewerkt in een fiche. Het gaat onder meer om de uitbreiding naar grote getallen en kommagetallen in de domeinen getallenkennis, hoofdrekenen, optellen en aftrekken, vermenigvuldigen en delen, om handig en schattend rekenen, cijferen, breuken, decimale getallen, percenten, vraagstukken. Zo'n fiche omvat meestal criteriumtoetsen die, na de signalering, nog een betere kijk geven op de aard en de ernst van de moeilijkheid, een aantal hypothesen over wat er aan de hand kan zijn, aanduidingen over de juistheid van elke hypothese en tenslotte voorstellen van gerichte hulp.
Leerlingvolgsysteem --- Wiskunde --- Basisonderwijs. --- Didactic evaluation --- Didactics of mathematics --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Leerlingvolgsystemen --- Basisonderwijs --- 474.23 --- #KVHB:Leerlingvolgsysteem --- #KVHB:Test; wiskunde --- #KVHB:Testotheek LA --- leerlingvolgsysteem --- logopedie --- testmateriaal --- wiskunde --- 474.4 --- 475.4 --- Evaluatie --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Lager onderwijs --- leerlingvolgsystemen --- basisonderwijs --- toetsen --- didactiek --- 454 --- PMS --- Rekenstoornissen --- CLB --- Rekenstoornis --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding
Choose an application
#KVHB:Leerlingvolgsysteem --- #KVHB:Test; wiskunde --- #KVHB:Testotheek LA --- 474.4 --- 475.4 --- Evaluatie --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Lager onderwijs --- Wiskunde --- 474.23 --- Basisonderwijs --- Leerlingvolgsystemen
Choose an application
Het Montessori-onderwijs bestaat honderd jaar. Een mooie gelegenheid om een aantal vernieuwing in Montessoribasisscholen onder de aandacht te brengen: de vernieuwde aanpak van kosmische opvoeding en onderwijs, het vernieuwde reken-wiskundeonderwijs en het eigen Montessori-kindvolgsysteem. Deze vernieuwingen worden toegelicht vanuit een theoretische invalshoek en vanuit een beschrijving van de praktische uitwerking op scholen. (Bron: covertekst)
lager onderwijs --- Montessori --- Primary education --- Educational systems. Teaching systems --- 453.2 --- Montessorionderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- 073407.jpg --- Leerlingvolgsystemen --- Rekenen --- Wiskunde --- Kwaliteitszorg --- onderwijsstelsels --- pedagogen --- Leerlingvolgsysteem
Choose an application
Dit is een heel persoonlijk boekje. Het groeit met je mee van de eerste tot de zesde klas. Je kunt er cijfers en gegevens over jezelf in noteren. En ook wat je leuk of niet leuk vindt! Je lost een aantal boeiende doe- en zoekopdrachten op. Op het einde van de zesde klas heb je een mooi aandenken aan de lagere school. Hoe ben ik gegroeid? Wat vond ik leuk? Wie waren mijn vriendjes?
Lager onderwijs --- Groei --- Dagboeken --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingvolgsysteem --- Zorgverbreding --- basisonderwijs --- 416.23 --- Ontwikkelingspsychologie --- 112181.jpg --- Basisonderwijs --- 474.21 --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs.
Choose an application
Kijk ik is een individueel invulboekje waarin elke begeleider in de kinderopvang en elke kleuterleraar peilt naar hoe het kind zich voelt en zich ontwikkelt.Het bevat zes in te vullen kindportretten om de eigen observaties met die van de ouder(s) te delen. Samen kom je tot een rijker beeld.Het geeft zo uitzicht op wat we voor het kind in de opvang, op school en thuis kunnen doen.Bron: https://docenten.lannoocampus.be/kijk-ik
Social policy and particular groups --- Kindergarten --- Leerlingvolgsysteem --- Kinderopvang --- Communicatie --- Ouders --- Educational sciences --- Didactic evaluation --- ontwikkeling van het kind --- emotionele ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- leerlingvolgsystemen --- socio-emotionele ontwikkeling --- kinderopvang
Choose an application
leerlingvolgsysteem --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- motoriek --- 456.78 --- observatietechnieken (ler) --- rapporteren --- bewegingsspelen --- 796 --- Bewegen --- Evaluaties --- Gedrag --- Motorische vaardigheden --- Observatietechnieken --- Rapporteren --- Leerlingvolgsystemen --- Bewegingsopvoeding; didactiek --- Evaluatie --- Bewegingsspelen --- Vaardigheden --- Zorgverbreding --- Lichamelijke opvoeding --- Bewegingsopvoeding --- Evaluatietechnieken --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Bewegingsproblemen --- Remediërend onderwijs --- Secundair onderwijs --- Motoriek --- Leerlingvolgsysteem --- Evaluatietechniek --- Motorische stoornis
Listing 1 - 10 of 32 | << page >> |
Sort by
|