Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
We volgen een familie door de tijd : van de neanderthalers over de middeleeuwen tot nu en ontdekken hoe mensen woonden en gekleed gingen en wat ze aten. Jonge kinderen zien de veranderingen die de familie in elk tijdperk onderging. Welke huisdieren liepen er rond, waarmee speelden de kinderen, welke muziekinstrumenten hadden ze ... We maken kennis met Lisa uit België, Moëse uit Congo, Yassir uit Marokko en Lin Yao uit China. Als het feest is in de straat, draagt iedereen zijn steentje bij. Wie zorgt voor de muziek, wie danst erop los, wie brengt het eten en drinken mee? Op elke dubbele pagina vind je de vlag en de landkaart van het betreffende land. En waar heeft de kabouter zich verstopt? De illustraties zijn gemaakt met Fimo-klei.
JB BODE --- geschiedenis --- dagelijks leven --- multiculturele samenleving --- Prentenboek 3+ --- Wonen - prentenboek --- Gezin - prentenboek --- Familie - prentenboek --- Multiculturele samenleving --- Samenleven - prentenboek --- Diversiteit --- Andere culturen --- Familie --- Gezin --- Wonen --- Dutch literature --- wonen (themawoord fictie) --- familie (themawoord fictie) --- gezin (themawoord fictie) --- geschiedenis (themawoord fictie) --- kamishibai (genre) --- multiculturele samenleving (themawoord fictie) --- Winkels --- Zoeken --- Feest --- Geschiedenis --- Vertelplaten --- Kamishibai --- Winkel --- Vertelplaat --- Muziek --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Japanse vertelvorm. --- Kleuteronderwijs. --- Lager onderwijs. --- Meertalig. --- Vertelplaten. --- vertelplaten --- kamishibai
Choose an application
Serie van 5 prentenboeken (reeks Hartenboeken) voor kinderen van 5 tot 8 jaar. op een speelse manier komen emotionele onderwerpen als ziek zijn, angst, eenzaamheid, dood en verdriet aan de orde. In elk verhaal speelt een kind de hoofdrol in herkenbare alledaagse situaties. Naast de emotionele aspecten van de onderwerpen komen bovendien praktische zaken ter sprake.
genre-thema"">
Choose an application
Serie van 5 prentenboeken (reeks Hartenboeken) voor kinderen van 5 tot 8 jaar. op een speelse manier komen emotionele onderwerpen als ziek zijn, angst, eenzaamheid, dood en verdriet aan de orde. In elk verhaal speelt een kind de hoofdrol in herkenbare alledaagse situaties. Naast de emotionele aspecten van de onderwerpen komen bovendien praktische zaken ter sprake.
genre-thema"">
Choose an application
Serie van 5 prentenboeken (reeks Hartenboeken) voor kinderen van 5 tot 8 jaar. op een speelse manier komen emotionele onderwerpen als ziek zijn, angst, eenzaamheid, dood en verdriet aan de orde. In elk verhaal speelt een kind de hoofdrol in herkenbare alledaagse situaties. Naast de emotionele aspecten van de onderwerpen komen bovendien praktische zaken ter sprake.
genre-thema"">
Choose an application
Serie van 5 prentenboeken (reeks Hartenboeken) voor kinderen van 5 tot 8 jaar. op een speelse manier komen emotionele onderwerpen als ziek zijn, angst, eenzaamheid, dood en verdriet aan de orde. In elk verhaal speelt een kind de hoofdrol in herkenbare alledaagse situaties. Naast de emotionele aspecten van de onderwerpen komen bovendien praktische zaken ter sprake.
genre-thema"">
Choose an application
Kinderen ervaren vaak verlies. Tijdens het spel leren kinderen omgaan met verliezen door bijvoorbeeld niet op te geven en nogmaals te proberen: misschien lukt het de volgende keer beter. Kinderen worden echter ook geconfronteerd met ingrijpend verlies waardoor hun leven kan veranderen: ouders die scheiden, het verdriet bij de eerste schooldag, een vriendje dat kanker krijgt of een (groot)ouder die sterft.Een kind leert omgaan met deze betekenisvolle verliezen, soms alleen, soms met de steun van anderen. In een vertrouwde en veilige omgeving zoals thuis of op school kan een volwassene het kind uitnodigen om stil te staan bij het gemis. Ruimte voor verdriet geeft een leidraad welke woorden te gebruiken, hoe om te gaan met gevoelens en gedachten, hoe het kind doorheen de verwerking te begeleiden.De auteurs hebben, vanuit hun jarenlange praktijk in het omgaan met kinderen met een verlieservaring, deze leidraad opgesteld. Het is een weg die door het kind kan bewandeld worden samen met ouders, leerkrachten, opvoeders en hulpverleners
#PBIB:+105.99 --- Dood --- Verdriet --- didactisch materiaal --- dood --- kanker --- kinderen en rouw --- prentenboeken --- rouw --- verdriet --- verliesverwerking --- 418.7 --- afscheid nemen --- psychologie --- 415.3 --- 605.91 --- Dementie --- Dood(Kinderen en dood) --- Echtscheiding --- Troosten --- Verlies (emotie) --- Ziek zijn --- kinderen --- kwaadaardige gezwellen --- rouwverwerking --- spelen --- troost --- 476.1 --- 478.9 --- Basisonderwijs --- Didactisch materiaal --- Huisdier --- Kanker --- Kind --- Kinderen en dood --- Kleuteronderwijs --- Psychologie van leven en dood --- Rouw / rouwverwerking --- Rouw --- Rouwproces --- Sterven en dood (dood) --- Verdriet bij kinderen --- Verdriet om verlies --- Verhuizen --- Verlies --- Verliesverwerking --- Verloren lopen --- Ziekte --- 418.7 ) Begeleiding van nabestaanden --- overlijden --- rouwen --- scheiden --- verlies --- ziek --- 393.7 --- 616.052 --- Communicatie --- Gezin --- Kinderen --- Patiënten --- Psychologie --- 478.8 --- Dood : basisonderwijs --- Dood : kleuteronderwijs --- Kanker : kinderen --- Verdriet : kinderen --- Verlies : hulpverlening --- Verliessituaties --- 063076.jpg --- 063077.jpg --- 063078.jpg --- Rouwproces ; kinderen --- didactische set --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Omgaan met verdriet --- stervensbegeleiding, dood, rouw, begeleiding van nabestaanden, zelfmoord --- Uitvoerende functies --- Oncologie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Overige vormingsgebieden --- (zie ook: Rouwproces) --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Differentiatie --- Didactiek. --- Basisonderwijs. --- #PBIB:+108.31 --- Lezen --- JB BODE --- emoties --- grootouders --- 433.7 --- 433.75 --- 471.44 --- Emoties(Gevoelens) --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Lager onderwijs --- kinderboeken --- Grootouders --- Jeugdboeken 6 jaar --- Sterven --- kind en dood --- verhalen ; kleuters --- Dood ; verhalen --- Dood en kinderen ; verhalen --- Grootouders ; verhalen --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Jeugdliteratuur --- Voorleesverhalen ; basisonderwijs --- Dood - prentenboek --- Dood; kinderen --- Grootouders - prentenboek --- Jeugdboeken --- Prentenboeken --- Rouwproces : kinderen - prentenboek --- 062954.jpg --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- gevoelens --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek - kinderboeken --- Sociale en emotionele opvoeding --- 063074.jpg --- Kanker (Leukemie) --- 062955.jpg --- Kanker (Oncologie) --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- Didactiek van het lager onderwijs --- ziektebeleving --- emotionele opvoeding --- 700 Pedagogie --- 772 Basisonderwijs --- differentiatie --- verschillen --- 474.23 --- basisonderwijs --- didactiek --- differentiërend onderwijs --- 454.23 --- 474.21 --- Ervaringsgericht onderwijs --- Evaluatie --- Klasdoorbrekend werken(Klasoverschrijdend werken) --- Omgaan met verschillen --- Taakgericht taalonderwijs --- Diversiteit --- Evaluatie (Beoordeling) --- Klasdoorbrekend werken --- Taakgericht onderwijs --- evaluatie --- Differentiatie ; lagere school --- Differentiërend onderwijs ; basisonderwijs --- 450.46 --- 061173.jpg --- Differentiatie: lagere school --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- Didactische werkvormen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Rouwproces --- #KVHB:Verlieskunde --- (kind) --- 174.5 --- Emoties (Gevoelens) --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Ontwikkeling van kinderen --- Rouw (verlies) --- 418.7 )* PSYCHOLOGIE VAN LEVEN EN DOOD --- sociaal-emotionele opvoeding --- Begeleiding --- Emoties --- Kinderen met emotionele en psychosociale problemen --- Veranderingen --- Verdriet ; kinderen --- Rouwproces : kinderen --- Troost --- 062953.jpg --- rouwbeleving --- verlies (psychologie) --- PXL-Education 2017 --- voorleesboek --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Oncology. Neoplasms --- Dutch literature --- ziek zijn (themawoord fictie) --- kanker (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- ouders-kind relatie --- Philosophical anthropology --- Psychology --- Age group sociology --- Educational sciences --- psychologie van leven en dood --- Teaching --- interculturaliteit --- interculturele opvoeding --- multiculturele samenleving --- intercultureel onderwijs --- grootouders (themawoord fictie) --- verdriet (themawoord fictie) --- dood (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- opa's (themawoord fictie) --- Grootouders. --- Kinderen en dood. --- Kleuters. --- Rouwproces ; kinderen. --- afscheid --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Grootvaders --- Sociale opvoeding --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Kleuters --- Rouwen --- Moeders --- Jeugd --- ziekte --- 684.94 --- boekillustraties --- jeugdboeken --- kinderboekillustraties --- non-fiction --- ziek zijn --- JB VANM --- het boek, boekillustratie --- Patiënten --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Grootvader --- Grootouder --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Kleinkind --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Kleuter --- Emotie --- Moeder --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- Jongere --- Kinderpsychotherapie
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|