Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
Comportement --- Functieleer (psychologie) --- Gedragswetenschap --- Psychologie expérimentale --- Academic collection --- Psychologie/algemeen --- Experimenteel onderzoek --- Functieleer --- Geheugen --- Waarneming --- Motivatie --- Emoties (gevoelens, haat) --- Leerpsychologie --- Lerarenopleiding : CVO --- Psychologie --- algemene psychologie --- Experimentele psychologie --- 159
Choose an application
-3
zorgverbreding --- autisme --- Aspergersyndroom --- Orthopedagogics --- sociale vaardigheden --- orthopedagogiek --- socio-emotionele opvoeding --- 462.4 --- autismespectrumstoornissen --- Communicatie --- Emoties (gevoelens, haat) --- Personen met autisme (autisme) --- Sociale vaardigheden --- Autisme --- communicatie --- Autistische kinderen --- autismespectrumstoornis (ASS)
Choose an application
'Professionele communicatie zonder emotie is even slecht als emotie zonder communicatie!' Bij uitstek geldt dit voor gevoelige kwesties rond leven en dood waarmee elke verpleegkundige te maken krijgt. En hoewel elke verpleegkundige weet hoe belangrijk het is om met patiënten, hun familieleden én met collega's te praten, is het in situaties van dood en sterven, van wanhoop en verdriet buitengewoon moeilijk. Terwijl het juist hard nodig is om jezelf staande te kunnen houden bij alles wat je meemaakt. Huilen mag bundelt achttien verhalen van verpleegkundigen over hun ervaringen met (communicatie rond) leven en dood in hun werk, aangevuld met het verhaal van een patiënte die te horen kreeg dat ze zou gaan sterven. Herkenbaar, indringend en zinvol voor elke verpleegkundige.
Communicatievaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Verpleegkunde. --- Patiënt-verpleegkundige relatie --- 159.9 --- Betrokkenheid --- Communicatie --- Dood --- Emoties (gevoelens, haat) --- Huilen --- Rouw --- Verpleegkundig beroep --- 613.3 --- arbeidsbelasting --- beroepsuitoefening --- dood --- emoties --- huilen --- palliatieve zorgen --- stervensbegeleiding --- verpleegkunde --- (zie ook: rouw) --- (zie ook: dood, euthanasie, palliatieve zorgen, rouw, terminale zorgen) --- Relatie verpleegkundige - patiënt
Choose an application
Haat is menselijk en actueel. Hij maakt intrinsiek deel uit van wat zich tussen mensen kan afspelen. Dagelijks worden we geconfronteerd met de vele vormen en uitwassen van haat: pestgedrag, cyberhaat, manifestaties door haatgroepen, religieus geïnspireerd geweld tegen andersdenkenden, genocides.Haat is machtig als vernietigende kracht: hij weet individuen en grote groepen mensen te motiveren om het slechtste uit zichzelf naar boven te halen. Haat staat tegelijk onmachtig tegenover de positieve vrijheid van mensen om haat te overstijgen.Na een onderzoek naar het wezen van haat richt dit boek een breedhoeklens op de vele gezichten ervan, zowel bij individuen en groepen als bij volkeren. Tegenover het negativisme van haat plaatst het constructieve mogelijkheden die relaties tussen mensen en vrede bevorderen(bron: https://gompel-svacina.eu/product/macht-en-onmacht-haat/)
gevoelens --- Conflicten --- Agressie --- Psychologie: emoties --- 159.942 --- 159.94 --- Philosophy [Modern ] --- Social psychology --- Law of armed conflicts. Humanitarian law --- Polemology --- internationale politiek --- agressie --- conflictbemiddeling --- etnische conflicten --- polemologie --- Haat --- Geweld --- Pesten --- Cyberpesten --- Genocide --- Emoties --- Gedrag --- Discriminatie --- Racisme --- Skinheads --- Neofascisme --- Islamitische Staat --- Vredesopvoeding --- Burgerschap --- Emotie --- Skinhead
Choose an application
"In een lege vlakte staat een boom. Hier wonen de eekhoorns van Eikrijk. Dit is de wereld en verder is er niets. Daar zijn ze van overtuigd. Tot er een vogel overvliegt met een takje van een andere boom. Die ontdekking zet alles op losse schroeven. Is er een andere boom? En wat als er nog andere eekhoorns zijn? Boom-Boom is een ontroerend voorleesverhaal over vriendschap, vluchtelingen en pluimstaarten." (bron: boek.be)
Dutch literature --- vriendschap (themawoord fictie) --- eekhoorns (themawoord fictie) --- vluchtelingen (themawoord fictie) --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- Illustrator --- Illustratietechnieken --- Boekillustratie --- Andere culturen --- Vriendschap --- Filosoferen --- Voorleesverhalen --- Vluchtelingen --- Diversiteit --- Eekhoorns --- Anders zijn --- Verdraagzaamheid --- Haat --- Conflicten --- diversiteit --- vriendschap --- vreemdelingen --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Ik en de anderen --- Prentenboeken ; verhalen --- Vriendschap ; verhalen --- Vluchtelingen ; verhalen --- (zie ook: Anders zijn) --- Sociology of culture --- Sociology of minorities --- Didactics of social education --- Illustrator (tekenaar) --- Illustratietechniek --- Culturele diversiteit --- Voorleesverhaal --- Vluchteling --- Eekhoorn --- Conflict --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
Dit boek biedt een overzichtelijke synthese van zowel de klassieke als de meer recente inzichten in verband met de waarneming, de geheugen- en leerprocessen, de fantasie en het denken en de rol van behoeften, verlangens en emoties.
Psychonomie --- Psychologie --- Emotionaliteit --- Geheugen --- Intelligentie --- Denken --- Fantasie --- Gevoelens --- Leerprocessen --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Waarneming --- 415 --- 414.9 --- Emotivité --- Mémoire --- Intelligence --- Algemene psychologie --- Overige richtingen in de psychologie --- gedragspsychologie --- Developmental psychology --- psychologie --- #KVHB:Functieleer --- functieleer --- Waarnemen --- psychologie - inleidingen --- Waarnemingsstoornissen --- Functieleer. --- 159.9 --- #SBIB:15G --- #KVHB:Algemene psychologie --- #KVHB:Gedrag --- emoties --- fantasie --- geheugen --- leerprocessen --- motivatie --- waarnemen --- Emoties (gevoelens, haat) --- Psychologie : algemeen --- Gedragspsychologie --- gedrag --- geschiedenis --- 159.9 Psychologie --- 159.9 Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Gedrag --- Geschiedenis --- Emoties --- Wetenschappelijk onderzoek --- Didactisch proces --- Psychologie. --- 159.9 Psychology --- Psychology --- Waarnemingsstoornis --- Geheugen (psychologie) --- Emotie --- Man --- Natuurwetenschappen --- Volwassene --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
De bedoeling van dit kaartspel is je met jezelf en anderen in gesprek te brengen over hetgeen je inspireert, van binnen uit motiveert. Het spel geeft richting bij het beantwoorden van de vraag: wat wil ik? Het spel bestaat uit 140 kaarten, verdeeld over vier groepen:- Activiteiten. Hierbij gaat het om vragen als: Waar ben ik graag mee bezig? Waar krijg ik energie van? Voorbeelden zijn: verzorgen, anderen iets leren, onderzoeken of ontwerpen.- Inspiratiebronnen. De kernvraag bij deze set kaarten is: Waar haal ik mijn inspiratie vandaan? Voorbeelden zijn: natuur, idealen, gevoelens, wetenschap of techniek.- Voorwaarden. Hierbij gaat het om de vraag: Wat heb ik nodig om effectief en prettig te kunnen functioneren? Voorbeelden zijn: vrijheid, steun van anderen of resultaat zien.- Belemmeringen. De centrale vraag hierbij is: Welke gedachten remmen mij te doen wat ik leuk vind of mijn kwaliteiten in te zetten? Voorbeelden zijn: 'ik ben niet de moeite waard', 'ik wil geen hulp vragen' of 'anderen laten mij in de steek'.Met bovenstaande groepen kan zowel afzonderlijk als in combinatie met elkaar worden gespeeld. Je zou de verhouding tussen de afzonderlijke onderdelen van het spel en het begrip 'inspiratie' als volgt kunnen samenvatten: wil je geïnspireerd raken of blijven, dan is het van belang dat je activiteiten doet die je leuk vindt, dat aan de voor jou noodzakelijke voorwaarden wordt voldaan, dat je je inspiratiebronnen volledig benut en dat je weinig last hebt van belemmeringen.Er zijn talloze toepassingen van dit spel, bijvoorbeeld: samenwerking in teams, intervisie, functioneringsgesprekken, loopbaanplanning en coaching.( https://www.managementboek.nl/spel/9789074123075/inspiratiespel-spel-peter-gerrickens)
65.012.4 --- jeu --- spel --- management --- Motivation Motivatie --- Personnalité Persoonlijkheid --- educatief --- kaarten --- psychologie --- rollenspel --- scholen --- sociaal --- sociologie --- teams --- 305.8 --- 417.1 --- 622.9 --- Kennismakingsspelen --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Zingeving --- communicatie --- competenties --- sociale vaardigheden --- spelen --- vaardigheidstraining --- 415.3 --- Emoties (gevoelens, haat) --- Inspiratie --- 159.923 --- Communicatie --- Karakterkunde --- Persoonlijkheid --- 305 --- D50056.jpg --- Relatiespelen --- motivatie --- Team personeel talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit success --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Uitvoerende functies --- 159.94 --- Games --- Didactics of social education --- persoonlijkheidsleer --- spelinstructie --- zelfkennis --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Sociale psychologie --- #KVHB:Motivatie --- #KVHB:Spellen --- kwartetspel --- D50055.jpg --- Relationele spelen --- Educatieve spelen --- Sociale psychologie --- Communicatieve vaardigheden --- Zelfontplooiing --- persoonlijkheidsvorming --- emoties --- 159.942 --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Functioneringsproblemen --- Begeleiding --- Motivatie --- Zelfmanagement --- Functioneringsprobleem (gezondheidszorg) --- Zelfzorg --- Man --- Volwassene --- Ontwikkelingsspelen --- Sociale vaardigheden --- coaching --- Functioneringsprobleem (werkcontext) --- Drijfveer
Choose an application
Proefhoofdstuk Emoties in de zorg is een bundeling van een reeks artikelen eerder verschenen in het tijdschrift Denkbeeld. Deze gaan over emoties waar zorgverleners geacht worden 'gewoon' mee om te gaan. Maar dat is niet de praktijk. Want natuurlijk heb je als zorgverlener je eigen emoties en stemmingen, maar word je ook geraakt door de emoties van degene die je verzorgt.Emoties in de zorg werpt licht op de belangrijkste basisemoties waar zorgverleners mee in aanraking kunnen komen zoals angst, woede, vreugde en verdriet. Maar er is ook aandacht voor schaamtegevoelens en walging. Het boekje sluit af met praktische aanbevelingen om emoties te herkennen en er goed mee om te gaan.
Sociology of social care --- patiëntenbegeleiding --- zorgsector --- emoties --- Affective and dynamic functions --- 613.48 --- bejaardenpsychologie --- geriatrische verpleegkunde --- verpleeghuizen --- verpleegkunde --- 613.3 --- RVT --- gezondheidszorg --- verpleegkundig beroep --- 159.961 --- Emoties (gevoelens, haat) --- Medische psychologie (klinische psychologie) --- Zorg --- 613.62 --- angst --- bejaardentehuis --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- psychogeriatrische verpleegkunde --- rouw (verdriet) --- schaamte --- verpleeghuis (verpleegtehuis) --- woede --- psychosociale zorg en de klinisch psycholoog in het ziekenhuis --- Beroep en opleiding --- (zie ook: geriatrie) --- (zie ook: gerontologie) --- (zie ook: dood) --- (zie ook: RVT) --- Nursing. --- Psychology, clinical. --- Health Psychology. --- Clinical nursing --- Nurses and nursing --- Nursing process --- Care of the sick --- Medicine --- Health psychology. --- Health psychology --- Health psychology, Clinical --- Psychology, Clinical health --- Psychology, Health --- Salutogenesis --- Clinical psychology --- Medicine and psychology --- Clinical health psychology.
Choose an application
We weten eigenlijk allemaal wel dat een hoog IQ geen garantie is voor succes en geluk, maar tot nog toe konden psychologen en gedragsonderzoekers niet vertellen wat daar wel voor nodig is. De auteur onderzoekt rol rol van rationaliteit en emotie en komt tot verassende conclusies.
Cognitive psychology --- angst --- empathie --- emoties --- sociale vaardigheden --- Affective and dynamic functions --- EQ (emotioneel quotiënt) --- intelligentie --- Psychology --- coachen, emotie, stress, succes, talenten, vaardigheden, wendbaarheid, zelfontwikkeling --- #gsdbP --- psychologie --- psychologie, sociaal --- 159.9 --- Emotionele intelligentie --- Psychologie --- emotionele intelligentie --- 316.3 --- #PEDA *P 4.057 --- #PEDA *P 6.2 --- 159.92 --- Psychologie ; emotionele intelligentie (E.I.) --- 415.3 --- 415.4 --- Succes --- emotionele vaardigheden --- rationaliteit --- 415.4 ) HOGERE GEESTELIJKE FUNCTIES --- 159.942 --- Emoties : psychologie --- 316.3 Sociale structuur --(sociologie) --- Sociale structuur --(sociologie) --- 159.9 Psychologie --- 159.9 Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- Psychologie: zie ook: Psychiatrie: n-{616.89-008} en n-{615.851} --- 159.95 --- Psychologie ; geestelijke ontwikkeling en vermogen ; vergelijkende psychologie --- Uitvoerende functies --- Hogere geestelijke functies --- 159.928 --- 316.344.3 --- #ECO:03.13:industrie en onderneming management --- Communication non verbale Non-verbale communicatie --- Stress Stress --- Succès Succes --- Psychologie Psychologie --- Cerveau Hersenen --- Intelligence Intelligentie --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Emotionele ontwikkeling(Affectieve ontwikkeling) --- Intelligentie --- 159.947 --- Emoties (gevoelens, haat) --- 316.344.3 Opleidingsniveau. Scholingsniveau. Intelligentieniveau --- Opleidingsniveau. Scholingsniveau. Intelligentieniveau --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Begaafdheid. Intelligentie --- Gedrag --- 159.9 Psychology --- Man --- Volwassene
Choose an application
This volume deals with the accusations of misanthropy directed against the Jews during the Hellenistic and Roman period, and with the Jewish attempts to answer those charges. The first part of the book examines the different meanings of the words philanthropia, misanthropia, apanthropia, philoxenia and misoxenia, and analyses the relevant Greek, Egyptian and Roman sources, in order to clarify the significance of the accusation of misanthropy for each writer. The second part deals with the Jewish answers to these accusations, especially with Philo's and Josephus' attempts to show the humane character of the Mosaic Law. This book is the first attempt to write a comprehensive history of this type of anti-Jewish discourse in Antiquity and of the Jewish reactions it provoked.
Haat [Mensen] --- Mensenhaat --- Mensenschuwheid --- Misanthropie --- Misanthropy --- Misantropie --- Schuwheid [Mensen] --- Humanitarianism --- Misanthropy. --- Greek literature, Hellenistic --- Judaism --- Judaism and literature --- Philanthropie --- Littérature grecque hellénistique --- Judaïsme --- Judaïsme et littérature --- Religious aspects --- History and criticism. --- Controversial literature --- Jewish authors --- Aspect religieux --- Histoire et critique --- Littérature de controverse --- Auteurs juifs --- Philo, --- Josephus, Flavius --- --Judaïsme --- --Antiquité --- --Religious aspects --- History --- 296*52 --- -Misanthropy --- -Judaism --- -Greek literature, Hellenistic --- -Hellenistic Greek literature --- Jews --- Religions --- Semites --- Cynicism --- Hate --- Human welfare --- Philanthropy --- Social welfare --- Charities --- Ethics --- Joodse ethiek: Halacha; Minhag (gewoonten); Tora --- -History --- -History and criticism --- Religion --- Philo of Alexandria --- -Josephus, Flavius --- -Views on Jewish humanitarianism --- Views on Jewish humanitarianism --- -Joodse ethiek: Halacha; Minhag (gewoonten); Tora --- 296*52 Joodse ethiek: Halacha; Minhag (gewoonten); Tora --- -296*52 Joodse ethiek: Halacha; Minhag (gewoonten); Tora --- Hellenistic Greek literature --- -Josephus Historicus --- Flavius Josephus --- Flavius Iosephus --- Iosephus, Flavius --- Iosephus Historicus --- Littérature grecque hellénistique --- Judaïsme --- Judaïsme et littérature --- Littérature de controverse --- History and criticism --- Jewish authors&delete& --- Controversial literature&delete& --- Josephus, Flavius. --- Josephus Historicus --- Alexandria, --- Filon --- Filón, --- Filon, --- Filone, --- Philon, --- Philonis, --- Yedidyah, --- פילון --- פילון מאלכסנדריה --- פילון, --- פילון היהודי --- Филон Александрийский --- Filon Aleksandriĭskiĭ --- Pseudo-Philo --- Josephus Flavius. --- To 1500 --- Greek literature [Hellenistic ] --- Flavius, Josephus --- Josephus Flavius --- Flavius Josèphe --- Josèphe, Flavius --- Flawiusz Józef --- Józef, Flawiusz --- Iosif, Flaviĭ --- Flaviĭ Iosif --- Joseph ben Mattathias --- Giuseppe, Flavio --- Flavio Giuseppe --- Yosef ben Matityahu --- Matityahu, Yosef ben --- Mattathias, Joseph ben --- Yosefus Flavyus --- Flavyus, Yosefus --- Yosefus --- José, Flavio --- Flavio José --- Ioseb, Pʻlaviosi --- Pʻlaviosi, Ioseb --- Iosephus, --- Josephus, --- Yozifus Flaṿyus --- Flavios, Iōsēpos --- Īosef --- Josefo, Flavio --- Josefo, Tito Flavio --- יוזיפוס, פלאװיוס --- יוסיפוס, פלאביוס --- יוסיפוס, פלאוויוס --- יוסיפוס, פלאװיוס --- יוסיפוס, פלביוס --- יוסיפוס, פלויוס --- יוסף בן מתתיהו --- יוסף בן מתתיהו (פלויוס) --- יוסף בן מתתיהו, --- יוספוס פלויוס --- יוספוס, פלאביוס --- יוספוס, פלאוויוס --- יוספוס, פלביוס --- פלאוויוס, יוזיפוס --- פלאוויוס, יוסיפוס --- פלאוויוס, יוספוס --- פלביוס, יוסיפוס --- פלביוס, יוספוס --- פלויוס, יוסיפוס --- يوسيفوس اليهودي --- Ἰώσηπος, Φλ. --- Iōsēpos, Phl. --- Ἰώσηπος, Φλαύιος --- Iōsēpos, Phlauios --- Ἰώσηπος, Φλαούϊος --- Iōsēpos, Phlaouios --- Greece --- Religious aspect&delete& --- Judaism&delete& --- History&delete& --- Until 1500 --- Philo, of Alexandria - Views on Jewish humanitarianism. --- Religious aspect --- Humanitarianism - Religious aspects - Judaism - History - To 1500. --- Greek literature, Hellenistic - History and criticism. --- Judaism - Controversial literature - History and criticism. --- Greek literature, Hellenistic - Jewish authors - History and criticism. --- Judaism and literature - Greece. --- Antiquité --- Greece. --- Until 1500.
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|