Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek beschrijft hoe je talent binnen een bedrijf of organisatie zo goed mogelijk kunt ontwikkelen. Aan de orde komen talentmanagement en leiderschap, brillen en knoppen voor talentmanagers, het stimuleren van kennis en kunde, het optimaal motiveren van mensen, het creeren van een talentgedreven werkomgeving en tot slot een call for action. De auteurs zijn drielingbroers. Twee zijn oprichter en organisator van organisaties in het vakgebied van training en coaching en talentmanagement en verandermanagement. De derde heeft een internationale functie als commercieel directeur bij een multinational. Het boek is prettig geschreven en is onderbouwd met diverse theorieen, daarnaast bevat het een aantal praktijkvoorbeelden. Het KNOP-model: K (kennis & kunde) + N (Nut & motivatie) + O (Omgeving & omstandigheden) = P (prestatie & resultaat). Interessant voor managers en coaches die meer willen weten over het ontwikkelen van talent bij mensen om zo uit iedereen het beste naar boven te halen
Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- 366.4 --- coaching --- empowerment --- leiderschap --- management --- motiveren --- talenten --- Management --- Manager --- Organisatieleer --- leiding geven --- teamwerk --- Talenten --- Talentontwikkeling --- Leidinggeven --- Motivatie --- Talent --- Leiderschap
Choose an application
Hoe verbind je talenten van mensen met excellente resultaten? Waarom kiezen bedrijven beter radicaal voor talent? En hoe zet je talent van medewerkers het beste in?Elk bedrijf is op zoek naar talent. Maar de betekenis die aan 'talent' wordt gegeven, verschilt erg van organisatie tot organisatie.Werken met talent biedt een heldere definitie van welke talenten er zijn en welke rol ze spelen op de werkvloer. Het reikt de handvatten aan om meteen met die sterktes in je organisatie aan de slag te gaan. Daarbij putten de auteurs uit de inzichten van jarenlang veldwerk bij uiteenlopende organisaties.Met Werken met talent leren hr-professionals en leidinggevenden:? Hoe focussen op talent medewerkers productiever en gelukkiger kan maken.? Hoe je talenten en resultaten verbindt.? Hoe vernieuwend talentgericht selecteren binnen je organisatie kan zijn.
sport --- coaching --- management --- Personality development --- Personnel management --- Compétences Bevoegdheden --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- leidinggeven --- Competentiemanagement --- Talent --- Talentontwikkeling --- Leiderschap --- Personeelsmanagement --- 005.96 --- Bee Collection --- talent --- levenskwaliteit --- tevredenheid --- talentmanagement
Choose an application
Het hoger onderwijs maakt momenteel een radicale omwenteling door, waarbij de focus verlegd wordt van kenniswerving (en -toetsing) naar het verwerven van beroepscompetenties. Als gevolg van deze omwenteling moeten er, naast klassieke toetsmethoden als examens en tentamens, ook nieuwe toetsmethoden ingezet worden. Deze nieuwe groep methoden dient zich aan onder de noemer assessment. Dit Handboek Assessment - het eerste in een reeks van drie - gaat in op de specifieke vorm van assessment: de gedragsproef.
didactiek --- Didactics --- assessments (onderwijs) --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Assessment --- Gedrag --- Competentiegericht onderwijs --- Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Evaluatie --- 489.54 --- Competentieleren --- Evaluatie (Beoordeling) --- Onderwijs --- Examens --- (zie ook: Schoolrapporten) --- Gedragsproeven --- 489.4 --- Assessment Assessment --- Evaluation Evaluatie --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Tests Tests
Choose an application
367.2 --- Talent --- Talentmanagement --- Carrière --- Loopbaan --- Management --- loopbaanontwikkeling --- talentmanagement --- Personnel management --- 097 Personeelsbeleid --- Carrière Loopbaan --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- 65.012.4 --- Orientation du personnel Personeelsorientatie --- competenties --- loopbaan --- management --- personeelsbeleid --- talenten --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Personeelsbeleid --- Talenten --- Talentontwikkeling
Choose an application
Deze pocket biedt u een kijk op het inzetten van competentiemanagement in de Vlaamse lokale besturen. In het kader van het Rechtspositiebesluit ervaren veel besturen het immers als een uitdaging om met meer systematiek en met een doorgedreven professionaliteit te werken aan het management van hun menselijk potentieel. Het eerste deel van deze pocket is vooral informatief en geschreven voor die besturen die graag aan de slag willen met competentiemanagement. De centrale vraag hierbij is: 'Wat is competentiemanagement en wat kan het betekenen voor uw organisatie?'. Hierbij wordt ook het jongste competentiemodel van WIVO besproken. Verder wordt het competentiespel 'Competenties in Kaart' toegelicht: een laagdrempelig instrument om het competentiedenken in uw organisatie te introduceren. Tot slot krijgt u een stappenplan om competentiemanagement in te voeren in uw organisatie. Dit stappenplan is gegroeid uit de diverse projecten die WIVO heeft begeleid in verschillende besturen. In het tweede deel worden de traditionele HR-functies bekeken vanuit de invalshoek van competentiemanagement. In dit deel wordt aangetoond hoe verschillende instrumenten van personeelsbeleid verrijkt kunnen worden door de inzet van competentiedenken. Ter afsluiting van deze pocket zorgen praktijkvoorbeelden uit vier besturen voor een interessante ervaringsuitwisseling. Op de cd-rom bij de pocket vindt u de voorbeelddocumenten hiervan terug. Inhoudsopgave : Hoofdstuk 1 : Competentiemanagement : een korte situering Hoofdstuk 2 : Het competentiemodel WIVO en het spel 'Competenties in Kaart' Hoofdstuk 3 : Aan de slag! Naar competentiemanagement in uw organisatie Hoofdstuk 4 : Functiebeschrijvingen en competentieprofielen Hoofdstuk 5 : Kwalitatief luik van het personeelsbehoeftenplan Hoofdstuk 6 : Selectie Hoofdstuk 7 : Competenties gericht ontwikkelen Hoofdstuk 8 : Evaluatie Hoofdstuk 9 : Loopbaanplanning Hoofdstuk 10 : Competentiemanagement in de praktijk
Learning --- Evaluation --- PHL-Central Office 13 --- interne communicatie --- competentiemanagement --- Personnel management --- Competentiemanagement. --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Administrations locales Plaatselijk bestuur --- Sélection du personnel Personeelsselectie --- Assessment Assessment --- Carrière Loopbaan --- management --- Competenties --- personeelsbeleid --- Contains audio-visual material --- Management --- Competentiemanagement --- Werving --- Personeelsselectie --- Coaching --- Functiebeschrijvingen --- Evaluatie --- Loopbaanplanning --- Provincie West-Vlaanderen --- competenties --- Monograph --- Functieomschrijving
Choose an application
Waar komt talentmanagement vandaan? Wat is duurzaam HRM? Welke ontwikkelingen zijn te zien in motivatietheorieën? En in strategisch HRM? Wat houdt employability in? Op deze en tal van andere vragen geeft deze Canon van HRM antwoord.Twee krachtige kernvragen vormen het uitgangspunt. (1) Zoals wij vandaag de dag denken over human resource management, waar komt dat gedachtegoed vandaan? En (2): Welke concepten en theorieën liggen daaraan ten grondslag?Meer dan zestig auteurs ? voornamelijk wetenschappers uit Nederland en Vlaanderen ? hebben samen in totaal vijftig hoofdstukken geschreven waarmee antwoord wordt gegeven op deze vragen. In elk hoofdstuk staat één theorie (met de grondlegger) centraal. Sommige theorieën vinden hun oorsprong in de psychologie, andere in de economie of de sociologie. De theorieën worden telkens in hun tijd geplaatst, wat zichtbaar maakt hoezeer ze signs of a time zijn. Ook wordt duidelijk hoezeer HR-theorie en -praktijk met elkaar verweven zijn.Deze Canon van HRM laat daarnaast zien dat in de loop der jaren de dominantie van de theorievorming vanuit de VS wordt doorbroken en dat vrouwen meer en meer een belangrijke plaats innemen in de wetenschapsontwikkeling.Dit boek is een onmisbaar naslagwerk voor iedereen die zich ? op welke manier ook ? met het vakgebied bezighoudt. Het richt zich tot professionals, wetenschappers en studenten met een hart voor HRM, vroeger, nu en naar de toekomst toe.Bron: www.bol.com
Social law. Labour law --- Personnel management --- aanwerving en selectie --- HRM (human resource management) --- loopbaanontwikkeling --- Belgium --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Personeelsbeleid 658.3 --- Competentiemanagement --- Personeelsbeleid --- personeelsbeleid --- personeelsmanagement --- human resource management --- HRM --- 005.96 --- Personeelsmanagement --- Management --- Theorie
Choose an application
Leerboek Human Resource Management behandelt de drie kernthema's van HRM: 1- Planning en sturing van personeelsstromen 2- Motiveren en sturen van medewerkers 3- Het ontwikkelen van medewerkers en organisaties. In het boek wordt de actuele stand van zaken in het vakgebied weergegeven door specialisten. De behandelde HRM-instrumenten worden gerelateerd aan strategische en organisatorische ontwikkelingen
Personnel management --- HRM (human resource management) --- personeelsbeleid --- HRM --- #SBIB:35H2101 --- #SBIB:316.334.2A553 --- 367.2 --- human resources management --- Human Resource Management (HRM) --- 650.1 )* MANAGEMENT --- management --- Human Resource Management --- functieomschrijving --- motivatie --- beoordelingsschaal --- organisatie --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Recrutement Werving --- Assessment Assessment --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Rémunération Bezoldiging --- Performance Prestatie --- Age Leeftijd --- Carrière Loopbaan --- Human resources management --- S20110122.jpg --- Personeelsmanagement bij de overheid: algemene werken --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- personeelsbeleid, HRM --- 658.3 --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 11 --- human resource management --- Personeelsmanagement --- Planning --- Motivatie --- Organisatiemanagement --- Carrièremanagement --- Competentiemanagement --- Personeel --- Management --- Training
Choose an application
Bespreking door docent Philip Lievens: Vooral de ondertitel is belangrijk: dit boek gaat over het Persoonlijk Ontwikkelplan als leervorm/werkvorm voor studenten Hoger Onderwijs. Er wordt getoond aan de hand van welke oefeningen en tests de student tot een zelfdiagnose komt en een leeragenda opstelt in het kader van zijn studies, maar ook (en vooral) in voorbereiding van een job. Bij dit boekje wordt een cd-rom geleverd om dit Persoonlijk Ontwikkelplan in een digitale vorm op te maken. Dit format kan opgevolgd worden door een leerbegeleider. Het werk getuigt niet van een grote diepgang; maar de werkwijze kan studenten motiveren om hun leerloopbaan in handen te nemen.
Competentiemanagement. --- Competenties. --- Human resource management. --- POP (Persoonlijk Ontwikkelingsplan) --- competentiemanagement --- Personnel management --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Human resource management --- Personeelsmanagement --- Competentiemanagement --- Développement Ontwikkeling --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Orientation du personnel Personeelsorientatie --- #KVHB:Competentiemanagement --- 367.2 --- human resources management --- 331 --- 378:331 --- 489.4 --- Didactiek --- HBO --- Hoger beroepsonderwijs --- Hoger onderwijs --- arbeidsmarkt --- beroepsonderwijs --- competentie-management --- competentiegericht onderwijs --- competenties --- hoger onderwijs --- management --- persoonlijk ontwikkelingsplan --- portfolio's --- sociologie --- teamwerk --- persoonlijke ontwikkeling --- psychologie, sociaal --- 489.5 --- Persoonlijk ontwikkelplan --- personeelsbeleid, HRM --- HRM --- Arbeidseconomie --- hogescholen en de bedrijfswereld --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Contains audio-visual material --- Competentiegericht onderwijs --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Competenties --- competiegericht onderwijs --- teamwerking --- (zie ook: Basiscompetenties) --- Nederland --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Competentie
Choose an application
Auteur gaat in op de praktische implementatie van het competentiedenken, zowel in de profit- als in de non-profitsector. De globale aanpak, met diverse proceskenmerken, komt uitgebreid aan bod. Daarnaast wordt een productengamma voorgesteld met instrumenten voor het analyseren, meten en ontwikkelen van competenties. Valkuilen en kritische succesfactoren komen aan bod, evenals cases, tips en suggesties. (Bron: covertekst) 1. Competentiedenken.- 2. In de praktijk.- 3. Integratie in HK-activiteiten.
HRM (human resource management) --- competentiemanagement --- Organization theory --- Personnel management --- competenties --- Psychologie --- 097 Personeelsbeleid --- competentieontwikkeling --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- 658.386 --- Competentie (competentiemanagement) --- 371.39 --- Competentieleren --- human resources management --- arbeid, motivatie --- 658.3 --- Competentiemanagement --- S20080002.JPG --- Personeelsopleiding. opleiding in het bedrijf --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- 658.37 --- Arbeids- en organisatiesociologie --- Competenties --- Arbeids- en organisatiesociologie. --- Competenties. --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Didactic strategies --- 370.02
Choose an application
Iedereen competent. Voorstelling. De juiste persoon op de juiste plaats. Dat is de ideale situatie, zowel voor de persoon zelf als voor de organisatie. Competentie is echter geen statisch en absoluut gegeven. Er is altijd een beroep, een functie of een rol als maatstaf. Bovendien evolueert die maatstaf en kan iemand zijn competenties ook verder ontwikkelen. Eind jaren negentig was competentiemanagement een 'hype' in het bedrijfsleven. Nu is het competentiegericht denken definitief doorgebroken, niet alleen in de bedrijven maar ook in het onderwijs, de welzijnssector, de ziekenhuizen, de overheidssector enzovoort. Meer en meer wordt het belang en de noodzaak, om een functie of een opleiding in termen van nodige of verworven competenties te kunnen omschrijven, duidelijk. 'Iedereen competent' biedt een handleiding om competentieprofielen op te stellen en om competenties te beoordelen. Het geeft ook een realistische kijk op de ontwikkelbaarheid van competenties. De inzichten en modellen worden Aangevuld met resultaten uit wetenschappelijk onderzoek, en gespiegeld aan de recentste ontwikkelingen. De auteur reikt ook een aantal ondersteunende instrumenten aan en illustreert het boek met verschillende praktijkcases en voorbeelden, die een grote verscheidenheid aan benaderingen op de werkvloer aantonen. Het boek richt zich tot algemeen managers en HR-professionals in bedrijven, instellingen of organisaties, en tot iedereen die beroepshalve met die problematiek te maken heeft. Over de auteur Lou Van Beirendonck heeft masterdiploma's behaald inzake organisatiepsychologie, executive business administration en organisatieontwikkeling. Hij is gedelegeerd bestuurder van Quintessence Consulting, executive professor bij UAMS en EHSAL. Hij is niet alleen voorzitter van de Global Alliance for Performance Improvement, een wereldwijde organisatie van consultingbureaus gespecialiseerd in competentiemanagement, maar ook een pionier inzake assesment centers in België. Daarbij beschikt hij over een Ruime ervaring met betrekking tot de implementatie van competentiemanagement in diverse soorten organisaties. Inhoudstafel: Woord vooraf Inleiding 1. De context waarin we leven en werken 2. Over competenties en competentiemanagement 3. Het opstellen van competentieprofielen 4. Het beoordelen van competenties 5. Het ontwikkelen van competenties 6. Het belonen van competenties 7. Onderzoek en ontwikkeling
Vocational qualifications --- Employees --- Personnel management --- Rating of --- Competentiemanagement. --- Human Resource Management. --- Human resource management. --- Personeelsbeleid. --- HRM (human resource management) --- competentiemanagement --- competenties --- Human resource management --- 097 Personeelsbeleid --- aanwinstenlijst september 05 --- Développement des ressources humaines Human resource development --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- #KVHB:Competentiemanagement --- 331.3 --- 331.33 --- Beroepskwalificaties 331.543 --- Management 658.012.4 --- Personeelsbeleid 658.3 --- personeelsbeleid --- 367.2 --- 378:331 --- arbeidsmarkt --- competentie-management --- hoger onderwijs --- human resources management --- management --- Competentie (competentiemanagement) --- Competenties --- arbeid, motivatie --- personeelsevaluatie --- Competentiemanagement --- E100070.jpg --- competentieontwikkeling --- Personeelsbeleid. Human resources management. Strategisch HRM --- Beoordeling --- Personeelsbeleid --- hogescholen en de bedrijfswereld --- 658.37 --- 658.3 --- competenties (gez) --- Personeelsmanagement --- competentiemanagement. --- Employees - Rating of
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|