Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Dutch Indians are the largest immigrant group ever to settle in the Netherlands. Not much is known about them, and certainly not about their descendants. Do they actually still feel Indian? In "Indian is a feeling" the adult children and grandchildren of the second and third generation Indian immigrants tell about their lives. They mainly discuss what they have inherited from Indian luggage and what being Indian means to them. The book contains many insightful quotes from their candid stories and a photo section in color by Fanny van der Linden.
Indonesians --- Ethnic identity. --- indische nederlanders --- generaties
Choose an application
Vroeger was oma groot. Groter dan de bezem, maar kleiner dan de ladder die achter in de tuin onder de perenboom staat. Maar zo groot heb ik mijn oma nooit gekend. Want hoe ouder ze werd, hoe kleiner ze werd. Het lijkt misschien eigenaardig, maar krimpen is voor oma's heel normaal. Een ode aan de liefde tussen twee mensen. Eentje aan het begin, en een ander aan het einde van het leven.
Dutch literature --- Grootouders --- Grootmoeders --- Generaties --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Fiction --- Jeugdboeken --- Liefde --- 6+ --- Afscheid nemen --- Liefdesverhalen --- Voorleesboek --- Grootouders - jeugdboek --- Jeugdboek 5+ --- prentenboeken --- grootouders --- afscheid --- grootouders (themawoord fictie) --- dood (themawoord fictie) --- oma's (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Grootouder --- Grootmoeder --- Generatie --- Relatie --- Kleinkind --- 880 --- ouder worden --- jeugdliteratuur --- littérature jeunesse
Choose an application
Buig de verschillen tussen Generatie X, Y, Z en de babyboomers om tot een krachtig voordeel.Vanaf 2016 komt generatie Z op de werkvloer. Doordat babyboomers langer aan de slag blijven, zullen bedrijven en overheidsorganisaties uitzonderlijk vier generaties moeten laten samenwerken. Vier generaties die elk hun eigen kenmerken hebben en hun eigen bijdrage leveren aan de organisaties. Generaties met een eigen cultuur, eigen waarden, een eigen manier van werken.Iedereen Baas! leert hoe deze verschillen met elkaar te verzoenen en ze bovendien als een troef uit te spelen voor uw bedrijf.Behalve een concreet en onmiddellijk toepasbaar stappenplan, bevat het boek talrijke tips & tricks. De bijzondere aandacht voor de rol van het digitale in de werking van bedrijven maakt Iedereen Baas! tot de ideale voorbereiding op de toekomst voor uw bedrijf.Bron : http://www.lannoo.be
Age group sociology --- Organization theory --- Personeelsbeleid --- Generatieverschillen --- Ondernemingen ; toekomst --- management --- 005.34 --- werkvloer --- bedrijfsorganisatie --- organisatiemanagement --- Management ; toekomst --- Generaties : relaties --- Management : sociale vaardigheden --- Human resources management --- 658.3 --- generatiekloof --- 65.012.4 --- Relations humaines Menselijke relaties --- Psychologie d'organisation Organisatiepsychologie --- Management --- Personeel --- Generaties --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Managementstijlen --- PXL-Business 2014 --- ondernemerschap --- innovatiebeleid --- menselijke factoren --- organisatiecultuur --- PXL-Social Work 2018 --- 159.922.602 --- 331 --- 007.5 --- 007 --- generatie --- arbeid --- informatica - cybernetica - Internet - Sociale media (zie ook 681.3) --- informatie en communicatie --- Teamwerk --- Personeelsmanagement --- Leeftijd --- Arbeidssociologie --- Arbeidsmarkt --- Trends --- Oudere werknemers --- Feedback --- Beoordeling --- Communicatie --- Het nieuwe werken --- Professionalisering --- Digitale kloof --- Sociale media --- Leidinggeven --- Generatie X --- Generatie Y --- Generatie Z --- Digitalisering --- Trend --- Generatie --- Evaluatie --- Leiderschap --- Relatie
Choose an application
"Het grappige voorleesboek Aan de kant, ik ben je oma niet! vertelt over de bewoners van een verzorgingstehuis, die ? en dat vergeten kinderen nog wel eens ? ooit ook jong zijn geweest en een heel leven achter zich hebben. Bette Westera portretteert elk van de 12 bewoners in twee verzen: een over hoe hij of zij vroeger was en een over nu. Duidelijk wordt dat ze allemaal zo hun eigenaardigheden hebben, want een vos verliest misschien wel zijn haren, maar niet zijn streken. Zo slaapt meneer Van Dam, die vroeger dakloos was, niet in zijn bed maar tussen de violen. En mevrouw De Vries haalt gevaarlijke capriolen uit op de ladder omdat ze vroeger acrobate was." bron: Uitgever)
Dutch literature --- bejaarden (themawoord fictie) --- jeugd (themawoord fictie) --- herinneringen (themawoord fictie) --- lager onderwijs 6de jaar (doelgroep) --- Jeugdpoëzie --- Herinneringen --- Bejaarden --- Leven --- Generaties --- Ouderenzorg --- Woonzorgcentra --- Jeugd --- Kinderen --- Ouder worden --- Relatie ouder - kind --- Clichés --- Prentenboeken --- 12+ --- Nederlands 870 --- Gedichten --- 830.1 ) Nederlandse gedichten --- gedichten --- bejaarden --- jeugdherinneringen --- rusthuizen --- Poëzie --- Rusthuizen --- Gedichten 7+ --- Jeugdliteratuur 7+ --- 684.94 --- Dichtwerken --- het boek, boekillustratie --- Herinnering --- Oudere --- Generatie --- Woonzorgcentrum --- Kind --- Relatie --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Gerontologie --- Jongere
Choose an application
De huidige generaties jongeren groeien op in een leefwereld waarin multimedia, het internet en games een alsmaar prominentere plaats innemen. Op tal van manieren worden ze er uitgedaagd tot consumeren en leren, tot het onafgebroken verzinnen van antwoorden en oplossingen op reële en virtuele probleemsituaties die in een razendsnel tempo naar hen toe worden geventileerd.Twitterend en gsm-end slaan deze jongeren aan het netwerken, blijven ze anyplace, anywhere en anyhow in contact, helpen elkaar bij het à la carte te voorschijn toveren van kwinkslagen die hen moeten redden uit de talloze patstellingen waarmee onze eigentijdse, aan informationoverload lijdende samenleving hen alsmaar blijft overrompelen. Een hyperactieve samenleving dus, die hen onophoudelijk kansen biedt tot verkennen, ontdekken, experimenteren... maar ook oogt als een hyperrealistische jungle waaruit zij zich keer om keer hands-on moeten zien te 'redden'
Didactiek. --- Jeugd. --- Multimedia. --- Secondary education --- didactische processen --- Didactics --- leerstijlen --- e-learning --- leerstrategieën --- leefwereld --- SO (secundair onderwijs) --- jeugdcultuur --- jongeren --- leerprocessen --- leren --- onderwijsvernieuwing --- begeleid zelfstandig leren --- leerlingenbegeleiding --- 443 --- 454.52 --- Generatieverschillen --- Jongerencultuur --- Multimedia --- Onderwijsvernieuwing --- generaties --- generatieverschillen --- Communicatie --- Computers in het onderwijs (automatisering in het onderwijs) --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Onderwijshervormingen (onderwijsvernieuwing) --- Computerondersteund onderwijs ; didactiek --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- Leerprocessen --- Multimedia ; onderwijs --- Onderwijsvernieuwing ; belgië ; algemeen --- 415.4 --- Leeromgeving --- Leren --- internet --- leermethoden --- studentenbegeleiding --- zelfstudie --- Tieners --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- computergestuurd onderwijs --- informatica --- jeugd --- jongerencultuur* --- multimedia --- departement Algemeen 09 --- Kinderpsychologie --- Jeugd --- Jeugdpsychologie --- Leerproces --- Primary education --- Jongere
Choose an application
Mare en haar oma zijn twee handen op één buik. Op een dag wordt oma ziek en ze verliest haar woorden. Toch begrijpt Mare nog steeds wat ze bedoelt.
Dutch literature --- ziek zijn (themawoord fictie) --- dood (themawoord fictie) --- oma's (themawoord fictie) --- dementie (themawoord fictie) --- prentenboeken (genre) --- Boekillustratie --- Identiteit --- Grootmoeders --- Generaties --- Grootouders --- Grootvaders --- Dood --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- 6+ --- Prentenboek --- Ziek zijn --- grootouders --- dood --- prentenboeken --- verhalen +5 jaar --- ziek zijn --- Grootouders ; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Ziek zijn ; verhalen --- Prentenboek 5+ --- Dood ; prentenboeken --- Grootouders ; prentenboeken --- 684.94 --- Afscheid --- Dood(Kinderen en dood) --- Fiction --- Jeugdboeken --- ouderen (bejaarden) --- Vermeire, Kaatje --- vriendschap --- rouw --- het boek, boekillustratie --- Grootmoeder --- Generatie --- Grootouder --- Grootvader --- Kunst --- Relatie --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Kleinkind --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
The European Union's population structure is changing and becoming progressively older – at the beginning of 2010, there were 87 million people aged 65 and over in the EU, more than 17 % of the total population. In response to demographic challenges being faced within Europe, the European Union designated 2012 as the European Year for Active Ageing and Solidarity between Generations. The overall objective of the European Year is to facilitate the creation of an active ageing culture in Europe based on a society for all ages. As Europeans live longer and healthier lives, governments are looking for ways to involve older persons more in society and to keep them active. Eurostat is marking the European Year by publishing this book which contains statistics on topics such as demography, healthcare, pensions, volunteering and adult learning. De demografische structuur van de Europese Unie is aan het veranderen omdat de bevolking vergrijst. In het begin van 2010 waren er 87 miljoen mensen van 65 jaar of ouder, hetgeen neerkomt op meer dan 17% van de totale bevolking. In antwoord op de demografische uitdagingen waarvoor Europa staat, heeft de Europese Unie 2012 uitgeroepen tot "Europees jaar van actief ouder worden en solidariteit tussen de generaties". Dit Europese Jaar heeft als algemene doel het creëren en bevorderen van een cultuur van actief ouder worden en een samenleving "voor alle leeftijden" in Europa. Eurostat viert het Europees Jaar met de publicatie van dit boek, dat statistieken presenteert over onderwerpen als demografie, gezondheidszorg, pensioenen, vrijwilligerswerk en volwassenenonderwijs.
311.7 --- 311.90 --- Solidariteit tussen generaties --- Vergrijzing ; EU --- Geestelijke toestand van de bevolking. --- Spreiding en samenstelling van de bevolking: algemeenheden. --- 362.6 --- 665 Bejaarden --- E-books --- EEC / European Union - EU -Europese Unie - Union Européenne - UE --- 307.10 --- 311.94 --- ouderen --- Algemene statistieken van de demografie. --- Verdeling van de bevolking naar leeftijd. Veroudering van de bevolking. --- Age group sociology --- European Union --- Europe --- European communities --- Statistics --- Population --- Geestelijke toestand van de bevolking --- Algemene statistieken van de demografie --- Spreiding en samenstelling van de bevolking: algemeenheden --- Verdeling van de bevolking naar leeftijd. Veroudering van de bevolking
Choose an application
Er is weinig wat mensen zo interesseert als hun levensloop. Hoe lang kunnen we gezond leven met een helder hoofd? Het beste advies is zeker om je ouders goed te kiezen. Zij leveren immers niet alleen je genen, je moder ook het warme huis in haar buik. Zijn zij rijk, ben jij het ook. Voordeel bouwt zich op over een hele levensloop, net zo goed als nadeel. In dit bundel vindt de lezer daarom heel wat over sociale ongelijkheid in gezondheid maar ook over wat een hongerwinter deed met een vrucht in de baarmoeder of hoe je prille jeugd en schooltijd je kansen bepalen op een gezonde oude dag. Het is geen oproep tot nihilisme: hoe meer kansen kinderen krijgen, hoe langer en hoe gezonder ze zullen leven
Health --- Social aspects. --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- Social stratification --- sociale ongelijkheid --- levensloop --- mortaliteit --- Sociology of health --- gezondheidsrisico's --- Social aspects --- 670 Gezondheid --- #SBIB:314H270 --- #SBIB:314H280 --- #SBIB:316.334.3M20 --- Inégalité sociale --- Système de santé --- BPB1103 --- 316 --- Gezondheid --- Levensloop --- Levensverwachting --- Sociale ongelijkheid --- S20110131.jpg --- demografie --- gezondheid --- Demografie en economische interrelaties: algemeen --- Demografie en niet-economische interrelaties: algemeen --- Sociale epidemiologie en etiologie: sociale aspecten van ziekte en gezondheid --- Gezondheidszorgstelsel --- 312 --- 362.1 --- 301.17 --- Sociale gezondheidszorg --- Levenskwaliteit --- Generaties --- Bevolkingsleer --- Gezinsbeleid --- terveydenhoitojärjestelmä --- σύστημα υγείας --- veselības aprūpes sistēma --- egészségügyi rendszer --- zdravotní systém --- systém zdravotnej starostlivosti --- sveikatos priežiūros sistema --- gezondheidszorgstelsel --- систем здравствене заштите --- sistema sanitario --- sistem zdravstvenega varstva --- sustav zdravstvene skrbi --- sistemi i kujdesit shëndetësor --- sistem pentru îngrijirea sănătății --- tervishoiusüsteem --- систем за здравствена заштита --- sistema tal-kura tas-saħħa --- sistema de saúde --- vårdsystem --- Gesundheitssystem --- system ochrony zdrowia --- sundhedsordning --- health care system --- здравна система --- терцијарна здравствена заштита --- здравствен систем --- систем за здравство --- секундарна здравствена заштита --- организација на здравствената заштита --- системот на примарно здравство --- систем на секундарно здравство --- систем на терцијарно здравство --- sistema de sanidad --- desigualdade social --- друштвена неједнакост --- inechitate socială --- social inequality --- sociálna nerovnosť --- pabarazi shoqërore --- desigualdad social --- društvena nejednakost --- socialna neenakost --- nierówność społeczna --- sociala skillnader --- social ulighed --- socialinė nelygybė --- yhteiskunnallinen eriarvoisuus --- disuguaglianza sociale --- inugwaljanza soċjali --- soziale Ungleichheit --- општествена нееднаквост --- sotsiaalne ebavõrdsus --- sociālā nevienlīdzība --- sociální nerovnost --- κοινωνική ανισότητα --- társadalmi egyenlőtlenség --- социално неравенство --- општествена хиерархија --- disparità sociale --- Health. --- Personal health --- Wellness --- Medicine --- Physiology --- Diseases --- Holistic medicine --- Hygiene --- Well-being --- Gezondheidszorg --- Generatie --- Voeding --- Gedrag --- Relatie --- Drank --- córas cúraim sláinte --- éagothromaíocht shóisialta --- Demografie --- Système de santé --- Inégalité sociale
Choose an application
Jongeren 'leren' vandaag razendsnel langs allerlei kanalen: radio, tv, tijdschriften, weekbladen, internet, games, gsm, iPod. Ook in hun gezin en vooral in interactie met leeftijdsgenoten krijgen zij veel hapklare informatie aangeboden. Jongeren leven in een multimediale maatschappij en leren daar bijna spontaan mee om te gaan. Maar ze doen dat op een heel andere manier dan 'hun ouders en leerkrachten', op een manier 'die meer gemeen heeft met Einstein (creatief, multidisciplinair) dan met Newton (rationeel, logisch, lineair)'. En dan is er nog de school, de plek bij uitstek bedoeld voor informatie verwerven en verwerken. Omdat de leerkracht daar een centrale rol speelt in het leren van de jongeren, ligt de bal in zijn kamp. Hoe kan die leerkracht, die nog net probeert zijn bord en krijt te upgraden tot een smartboard, de concurrentie met al die andere, vaak hypersnelle, levensechte en aantrekkelijke informatiekanonnen nog wel aangaan? Wat hebben leerkrachten nodig aan inzichten om voor deze generatie jongeren - de Generatie Einstein - goed onderwijs te maken? Wat betekent die typering voor hun rol als leerkracht en de manier waarop zij hun lesactiviteiten inrichten?De auteurs analyseren de kenmerken van de Generatie Einstein op een positief-kritische manier en ze geven dan aan wat dit voor de leerkrachten en voor hun lesactiviteiten kan betekenen
Pupil counseling. Pupil guidance --- games --- jongerencultuur --- generatieconflict --- Sociology of education --- pedagogiek --- internet --- Jongeren en computerspelen --- Jongeren en internet --- Communicatie ; jongeren ; 2000 --- -Jongeren en audiovisuele media --- Jongeren en maatschappij --- Opvoeding --- 663 Jeugd --- Age Leeftijd --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Jongerencultuur --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Opvoeding --- 301.188.8 --- 37.015.31 --- jeugd --- jongeren --- onderwijs --- 433 --- opvoeding --- AA / International- internationaal --- 45 --- 15 --- 305.8 --- 433.5 --- Jeugd --- Jongerencultuur --- computerspellen --- jeugdcultuur --- media --- 323 --- 308.4 --- Computer --- Computerspelen --- Computerspelletjes --- GSM --- Generaties --- Informatieaanbod --- Informatiebronnen --- Internet --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdcultuur --- Jongeren --- Mediaopvoeding --- Multimedia --- Opvoeden --- Radio --- TV --- adolescenten (ler) --- jeugd en maatschappij --- jeugdproblematiek --- 484.23 --- Leerlingenbegeleiding --- Computerondersteund onderwijs; s.o. --- ICT; onderwijs --- Jeugd en maatschappij --- Jeugdmentaliteit --- cultuur --- generatie-X --- generatie-Y --- generatiekloof --- jeugdigen --- jeugdpsychologie --- kinderen --- kinderpsychologie --- faq --- computerondersteund leren --- didactiek --- studiebegeleiding --- multimediale communicatie --- Sociologie van het onderwijs --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding, opvoedkunde. --- Psychologie. --- Communicatie --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Sociologie van de jeugd --- Opvoeding in de praktijk --- (zie ook: fysica (computer)) --- Onderwijs --- Didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- Jeugd en audiovisuele media --- Jeugd en computerspelen --- Jeugd en internet --- Jeugd en audiovisuele media. --- Jeugd en computerspelen. --- Jeugd en internet. --- Jeugd en maatschappij. --- Opvoeding. --- handboeken en inleidingen. --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleiding : CVO --- Computerondersteund onderwijs; s.o --- 316.35 --- Opvoeding, opvoedkunde --- Psychologie --- departement Lerarenopleiding 11 --- pedagogische psychologie --- schoolkinderen --- Handboeken en inleidingen. --- Student --- Hoger onderwijs --- Volwassene --- Leren --- Leerinhoud --- Doceren --- Veranderingsproces --- Jeugdpsychologie --- Sociologie --- Media --- Opvoedingsprobleem --- Leraar --- Ouders --- Jongere
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|