Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Iedereen baas ! : over samenwerken met vier generaties
Author:
ISBN: 9789401416832 Year: 2014 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Buig de verschillen tussen Generatie X, Y, Z en de babyboomers om tot een krachtig voordeel.Vanaf 2016 komt generatie Z op de werkvloer. Doordat babyboomers langer aan de slag blijven, zullen bedrijven en overheidsorganisaties uitzonderlijk vier generaties moeten laten samenwerken. Vier generaties die elk hun eigen kenmerken hebben en hun eigen bijdrage leveren aan de organisaties. Generaties met een eigen cultuur, eigen waarden, een eigen manier van werken.Iedereen Baas! leert hoe deze verschillen met elkaar te verzoenen en ze bovendien als een troef uit te spelen voor uw bedrijf.Behalve een concreet en onmiddellijk toepasbaar stappenplan, bevat het boek talrijke tips & tricks. De bijzondere aandacht voor de rol van het digitale in de werking van bedrijven maakt Iedereen Baas! tot de ideale voorbereiding op de toekomst voor uw bedrijf.Bron : http://www.lannoo.be


Book
Is het nu generatie X, Y of Einstein? : faq voor leraren, opvoeders en ouders
Authors: ---
ISBN: 9789030196778 9789030198116 Year: 2009 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Jongeren 'leren' vandaag razendsnel langs allerlei kanalen: radio, tv, tijdschriften, weekbladen, internet, games, gsm, iPod. Ook in hun gezin en vooral in interactie met leeftijdsgenoten krijgen zij veel hapklare informatie aangeboden. Jongeren leven in een multimediale maatschappij en leren daar bijna spontaan mee om te gaan. Maar ze doen dat op een heel andere manier dan 'hun ouders en leerkrachten', op een manier 'die meer gemeen heeft met Einstein (creatief, multidisciplinair) dan met Newton (rationeel, logisch, lineair)'. En dan is er nog de school, de plek bij uitstek bedoeld voor informatie verwerven en verwerken. Omdat de leerkracht daar een centrale rol speelt in het leren van de jongeren, ligt de bal in zijn kamp. Hoe kan die leerkracht, die nog net probeert zijn bord en krijt te upgraden tot een smartboard, de concurrentie met al die andere, vaak hypersnelle, levensechte en aantrekkelijke informatiekanonnen nog wel aangaan? Wat hebben leerkrachten nodig aan inzichten om voor deze generatie jongeren - de Generatie Einstein - goed onderwijs te maken? Wat betekent die typering voor hun rol als leerkracht en de manier waarop zij hun lesactiviteiten inrichten?De auteurs analyseren de kenmerken van de Generatie Einstein op een positief-kritische manier en ze geven dan aan wat dit voor de leerkrachten en voor hun lesactiviteiten kan betekenen

Keywords

Pupil counseling. Pupil guidance --- games --- jongerencultuur --- generatieconflict --- Sociology of education --- pedagogiek --- internet --- Jongeren en computerspelen --- Jongeren en internet --- Communicatie ; jongeren ; 2000 --- -Jongeren en audiovisuele media --- Jongeren en maatschappij --- Opvoeding --- 663 Jeugd --- Age Leeftijd --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Jongerencultuur --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Opvoeding --- 301.188.8 --- 37.015.31 --- jeugd --- jongeren --- onderwijs --- 433 --- opvoeding --- AA / International- internationaal --- 45 --- 15 --- 305.8 --- 433.5 --- Jeugd --- Jongerencultuur --- computerspellen --- jeugdcultuur --- media --- 323 --- 308.4 --- Computer --- Computerspelen --- Computerspelletjes --- GSM --- Generaties --- Informatieaanbod --- Informatiebronnen --- Internet --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdcultuur --- Jongeren --- Mediaopvoeding --- Multimedia --- Opvoeden --- Radio --- TV --- adolescenten (ler) --- jeugd en maatschappij --- jeugdproblematiek --- 484.23 --- Leerlingenbegeleiding --- Computerondersteund onderwijs; s.o. --- ICT; onderwijs --- Jeugd en maatschappij --- Jeugdmentaliteit --- cultuur --- generatie-X --- generatie-Y --- generatiekloof --- jeugdigen --- jeugdpsychologie --- kinderen --- kinderpsychologie --- faq --- computerondersteund leren --- didactiek --- studiebegeleiding --- multimediale communicatie --- Sociologie van het onderwijs --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding, opvoedkunde. --- Psychologie. --- Communicatie --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Sociologie van de jeugd --- Opvoeding in de praktijk --- (zie ook: fysica (computer)) --- Onderwijs --- Didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- Jeugd en audiovisuele media --- Jeugd en computerspelen --- Jeugd en internet --- Jeugd en audiovisuele media. --- Jeugd en computerspelen. --- Jeugd en internet. --- Jeugd en maatschappij. --- Opvoeding. --- handboeken en inleidingen. --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleiding : CVO --- Computerondersteund onderwijs; s.o --- 316.35 --- Opvoeding, opvoedkunde --- Psychologie --- departement Lerarenopleiding 11 --- pedagogische psychologie --- schoolkinderen --- Handboeken en inleidingen. --- Student --- Hoger onderwijs --- Volwassene --- Leren --- Leerinhoud --- Doceren --- Veranderingsproces --- Jeugdpsychologie --- Sociologie --- Media --- Opvoedingsprobleem --- Leraar --- Ouders --- Jongere


Book
Doel.PAV 7 : pakket van 8 thema's - leerwerkboeken
Author:
ISBN: 9782808100175 9782808100182 9782808100199 9782808100205 9782808100212 9782808100229 9782808100236 9782808100243 9782808100250 Publisher: Averbode Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Evenement: Wereldbloeddonordag

Keywords

Didactics of social education --- handel --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- reclame --- PAV (project algemene vakken) --- dementie --- bejaarden --- Eerste Wereldoorlog --- Westhoek --- vrijwilligerswerk --- privacy --- beroepsgeheim --- screening --- gender --- hypotheken --- energie (technologie) --- huur --- hypothecaire kredieten --- EPB (energie, prestatie en binnenklimaat) --- bloed --- bloeddonors --- bloedgroepen --- plasma --- Project algemene vakken ; leermiddelen --- 485.6 --- project algemene vakken --- winkel --- Marketing --- Bejaarden --- Wereldoorlog I --- vrijwilligers --- Privacy --- Rolpatronen --- Gender --- Seksuele intimidatie --- Bouwen --- Huis --- Bloedgeven --- bloedgroep --- 486.8 --- C6 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Schoolbooks - Didactic material --- handboeken secundair onderwijs --- PAV --- PXL-Education 2018 --- leerboeken --- secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- 7e leerjaar secundair onderwijs --- 3e graad secundair onderwijs --- Klantenbinding --- Informatievaardigheden --- Winkels --- Handelaars --- Reclame --- Communicatie --- Generatiekloof --- Ouderen --- Jeugd --- Pensioenen --- Propaganda --- Oorlog --- Wapenstilstand --- Bronnenkritiek --- Vrijwilligerswerk --- Beroepsgeheim --- Privacybescherming --- Scholen --- Persvrijheid --- Vrouwen --- Rechten van de mens --- Sekseverschillen --- Discriminatie --- Woningen --- Energieverbruik --- Kosten --- Bloeddonaties --- Bloedgroepen --- Orgaandonatie --- Project algemene vakken --- Winkel --- Handelaar --- Oudere --- Pensioen (financiën) --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Bronnenonderzoek --- Recht --- Scheepvaart --- School (instelling) --- Vrouw --- Mensenrechten --- Sekseverschil --- Kunst --- Ondernemerschap --- Poëzie --- Woning --- Bloeddonatie --- Bloedgroep --- Donor --- Project algemene vakken ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Jongere --- International women's day --- Role models --- Women's rights

Listing 1 - 3 of 3
Sort by