Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Om goed in je vel te zitten, is het belangrijk om je bewust te zijn van je stemmingen en emoties. Pas als je je gevoelens kent, kun je er op gepaste wijze op leren reageren en je gedachten en gedrag leren controleren. Met andere woorden: hoe beter je begrijpt wat je voelt, hoe zelfbewuster je wordt en hoe verder je op het pad naar positieve groei komt.Gestoeld op cognitieve gedragstherapie, mindfulness en positieve psychologie helpen deze kaartjes je om binnen een gestructureerde omgeving vertrouwd te raken met je stemmingen en emoties. Kies die kaart die je aandacht trekt of neem een willekeurige kaart uit de stapel en ga ermee aan de slag. Probeer de vragen op de achterkant zo eerlijk mogelijk te beantwoorden en gebruik de affirmaties om één te worden met je eigen gevoelswereld.(https://www.standaardboekhandel.be/p/emoties-beter-begrijpen--inzichtkaarten-9789044744705)
Persoonlijkheid ; emoties. --- Persoonlijkheidsleer --- Persoonlijkheidsvorming --- Ontwikkelingsspelen --- Emoties --- onderwijs --- Games --- Emotie --- Welbevinden --- Gedachte --- Gedrag --- Cognitieve gedragstherapie --- Positieve psychologie --- Positief denken --- Mindset --- Mindfulness --- Persoonlijke ontwikkeling --- Emotionele intelligentie --- vzw Kompanjon
Choose an application
Ik moet niets. Maar dat is natuurlijk onzin. Ik moet wel iets. Misschien moet ik wel alles wat ik doe en denk. Als ik denk dat ik in wezen ongelukkig ben, moet ik dat misschien wel denken, ook al ben ik het helemaal niet, hoe kom ik erbij... Iets anders dan moeten is er niet. Een bloem moet bloeien. Een vis moet zwemmen. Een kikker moet kwaken. Het is maart. Rana esculenta. Ik houd van de lente.https://www.lannoo.be/nl/ik-moet
genre-thema"">
Choose an application
'Hoi, hoe gaat het?' vragen we vaak aan elkaar. Meestal zeggen we dan wat gedachteloos: 'Goed', of: 'Druk'. Maar hoe voel je je nou echt?Met deze emotiekaarten kun je dat samen onderzoeken en bespreken. Op elke kaart staat een vraag met op de achterkant een spreuk of gedachte die nog meer stof tot nadenken en voelen geeft.Doel van de kaarten is het bespreekbaar maken van gevoelens en te ontdekken, dat...- alles gevoelens er mogen zijn;- een gevoel komt en gaat;- een gevoel soms ingewikkeld is, en dat dat mag.Bron: https://www.semmie.net/Een-box-vol-emoties
emoties --- gevoelens --- filosofie --- spelmateriaal --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Emoties --- Spreuken --- Gedachten --- Communicatie --- Coaching --- Training --- RET: Rationeel Emotieve Therapie --- Emotie --- Spreuk --- Gedachte --- Rationeel-emotieve therapie --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- Gezegde --- Spreekwoord --- Emotieregulatie
Choose an application
Iedereen kent wel de primaire emoties boos, blij, verdriet en angst. Maar er zijn ook allerlei nuances, zoals teleurgesteld of opgelucht, geschrokken of trots. Deze gevoelens zijn meestal het gevolg van wat je denkt; van wat jij vindt dat waar is. Het is helpend als je snapt wat je gevoel precies is en wat je daarbij precies denkt. Want als je bewust weet wat je denkt, kun je ook besluiten om iets anders te denken. Hierdoor kun je je anders gaan voelen.Wat voel je? Wat denk je? is een hulpmiddel voor begeleiders van kinderen, jongeren en volwassenen bij het benoemen en leren begrijpen van gevoelens.Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/wat-voel-je-wat-denk-je-pica
gevoelens --- 159.94 --- Games --- #PBIB:+108.31 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Emoties --- Coaching --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Gedachten --- Positief denken --- Spellen --- Gevoelens --- Emotie --- Gedachte --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- Emotieregulatie --- Cognitieve therapie --- Mindset
Choose an application
Eerste set coachingskaarten voor kinderen met taalontwikkelingsstoornissenLeerlingen met taalontwikkelingsstoornissen (TOS) ondervinden problemen met de taaldomeinen taalvorm, de taalinhoud en het taalgebruik. Er wordt bij TOS gesproken van een geringe communicatieve redzaamheid, ze hebben moeite met het begrijpen en ook het begrepen worden. Vaak uiten leerlingen met TOS zich minder of niet op de juiste manier, wat niet betekent dat ze minder behoefte aan communicatie en contact hebben.Deze leerlingen geven in de communicatie minder informatie dan andere leerlingen omdat het verwoorden van hun gevoelens en gedachten over het algemeen te moeilijk is. Het is voor de omgeving dan ook lastig om in te schatten wat de hulpvragen van de leerling zijn of hoe hij of zij zich voelt.De communicatiekaarten geven een ingang om tot een gesprek te komen met leerlingen vanaf 10 jaar. Zo kan de leerling ondersteund worden in zijn of haar hulpvraag.https://www.lannoo.be/nl/communicatiekaarten-tos
KHK --- onderwijs --- taal --- Games --- Communicatie --- therapiemateriaal --- logopedie --- TOS --- taalontwikkelingsstoornissen --- communicatie --- Didactic strategies --- taalverwerving --- Taalontwikkelingsstoornissen --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Sociale vaardigheden --- Coaching --- Kinderen --- Taalontwikkelingsstoornis --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Kaartspel --- Behoefte --- Gedachte
Choose an application
Attempt to give an account of world Christianity's encounter with Marxism in the post Cold War period. It explores the intellectual foundations of the antagonism on both sides and the particular contexts of the USSR, the United States, Poland, Nicaragua, Albania, Cuba and China and suggests that the 'Marxist project' is not yet dead.
Communism and Christianity --- Socialism and Christianity --- Christianity and socialism --- Christianity --- Christianity and communism --- History. --- #SBIB:321H400 --- #SBIB:321H440 --- #SBIB:AANKOOP --- 261*9 --- 261*9 Christendom en socialisme. Christendom en communisme --- Christendom en socialisme. Christendom en communisme --- History --- Westerse politieke en sociale theorieën vanaf de 19e eeuw: christelijke gedachte: algemeen --- Westerse politieke en sociale theorieën vanaf de 19e eeuw: christelijke gedachte: opvattingen over economie en arbeid
Choose an application
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- History of Belgium and Luxembourg --- Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité --- sport --- olympische spelen --- Academic collection --- #SMV:sport --- #SMV:000001 --- #SMV:olympische spelen --- #SMV:geschiedenis --- 616.15 --- Olympische spelen --- Sportgeschiedenis --- Sport --- 796.032 --- 796.032.2 --- Olympische gedachte. Olympische beweging --- Sports--Belgium--History. --- Olympics--History--20th century. --- Belgisch Olympisch en Interfederaal Comitée--History. --- 796.032.2 Olympische spelen --- 796.032 Olympische gedachte. Olympische beweging --- Comité olympique belge --- Comité olympique et interfédéral belge --- Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité --- BOIC --- COIB --- Belgium Olympic Committee --- Belgisch Olympisch Comité --- BOC --- History. --- Olympic Games (7th : 1920 ; Antwerp, Belgium) --- Jeux olympiques --- Belgium --- History
Choose an application
Already the world has seen the political, economic, and cultural significance of hosting the 2008 Olympics in Beijing-in policies instituted and altered, positions softened, projects undertaken. But will the Olympics make a lasting difference? This book approaches questions about the nature and future of China through the lens of sports-particularly as sports finds its utmost international expression in the Olympics.
Sports --- History. --- Political aspects --- S18/0300 --- 796 <09> --- 796.032 --- 796 <5> --- China: Music and sports--Sports (incl. acrobatics) --- Lichamelijke opvoeding. Sport en spel--Geschiedenis van ... --- Olympische gedachte. Olympische beweging --- Lichamelijke opvoeding. Sport en spel--Azië --- 796 <5> Lichamelijke opvoeding. Sport en spel--Azië --- 796.032 Olympische gedachte. Olympische beweging --- 796 <09> Lichamelijke opvoeding. Sport en spel--Geschiedenis van ... --- Sports and state --- Sports policy --- State and sports --- Field sports --- Pastimes --- Recreations --- Government policy --- Recreation --- Athletics --- Games --- Outdoor life --- Physical education and training --- History --- Lichamelijke opvoeding. Sport en spel--Geschiedenis van .. --- Lichamelijke opvoeding. Sport en spel--Geschiedenis van . --- Lichamelijke opvoeding. Sport en spel--Geschiedenis van
Choose an application
Sports administration --- #SMV:sport --- #SMV:000001 --- #SMV:beleid --- 796 --- Sport --- Politiek --- Media --- Olympische Spelen --- Macht --- 617.11 --- Bestuur --- Globalisering --- Sportmanagement --- 796.062 --- 796 <4> --- 316.7:796 --- 796.011.5 --- 796.032 --- 796.032 Olympische gedachte. Olympische beweging --- Olympische gedachte. Olympische beweging --- 796.011.5 Ethiek van de sport. Fair play --- Ethiek van de sport. Fair play --- 316.7:796 Sociologie van de sport --- Sociologie van de sport --- 796.062 Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- Organisatie, management en marketing van sport en recreatie --- 796 <4> Lichamelijke opvoeding. Sport en spel--Europa --- Lichamelijke opvoeding. Sport en spel--Europa
Choose an application
The Cold War spanned some five decades from the devastation that remained after World War Two until the fall of the Berlin wall, and for much of that time the perception was that only on the Eastern side were politics and sport inextricably linked. However, this assumption underestimates the extent to which sport was an important symbol for both power blocs in their ongoing ideological struggle.This collection of essays from leading international authorities on sport, culture and ideology brings together an impressive body of work organized around key political themes and outstanding
Cold War --- Nationalism and sports --- Olympics --- 316.7:796 --- 796.032 --- 796 <09> --- 796 <09> Lichamelijke opvoeding. Sport en spel--Geschiedenis van ... --- Lichamelijke opvoeding. Sport en spel--Geschiedenis van ... --- Sports and nationalism --- Sports --- World politics --- 796.032 Olympische gedachte. Olympische beweging --- Olympische gedachte. Olympische beweging --- 316.7:796 Sociologie van de sport --- Sociologie van de sport --- Political aspects --- Nationalism and sports. --- Cold War. --- Political aspects. --- Lichamelijke opvoeding. Sport en spel--Geschiedenis van .. --- Lichamelijke opvoeding. Sport en spel--Geschiedenis van . --- Cold War (1945-1989) --- 1945 - 1989 --- Lichamelijke opvoeding. Sport en spel--Geschiedenis van
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|