Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Wanneer een kind ? van baby tot adolescent ? en zijn omgeving geconfronteerd worden met een ziekenhuisopname, zowel een geplande als een ongeplande opname, wordt de normale gang van zaken danig overhoop gehaald. Dit heeft niet alleen gevolgen voor het kind maar ook voor de gehele context van het gezin. Het kind in het ziekenhuis is immers een uiterst kwetsbaar kind. Verscheidene belangrijke psychologische aspecten zijn medebepalend voor het welzijn van het kind tijdens de opname. De kwaliteit van de gehechtheidsrelatie, de mate van participatie aan de zorg door het kind en zijn omgeving, de wijze waarop met informatie omgegaan wordt, het pijnbeleid? zijn slechts enkele aspecten die deel uitmaken van een integrale zorgverlening.https://www.standaardboekhandel.be/p/het-kind-in-het-ziekenhuis-9789044130195
Behavior [Child ] --- Child behavior --- Child psychology --- Children--Psychology --- Enfants--Psychologie --- Kinderen--Psychologie --- Kinderpsychologie --- Psychologie [Kinder] --- Psychologie de l'enfant --- Psychologie infantile --- Psychology [Child ] --- kinderverpleegkunde --- kindergeneeskunde --- kinderpsychologie --- kind en ziekenhuis --- kinderen --- ziekenhuis --- 605.2 --- pediatrie --- ziekenhuizen --- 613.62 --- Kinderen --- Pediatrie --- Kinderverpleegkunde --- 613.14 --- stress --- autisme --- Child nursing --- huilbaby's --- hechting (psychologie) --- participatie --- PTSS (posttraumatische stress-stoornis) --- kinderen met een beperking --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- rouwverwerking --- kindermishandeling --- Paediatrics --- Children --- Hospital care --- Pediatrics --- Psychological aspects --- Handbooks, manuals, etc. --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Kind --- Ziekenhuis
Choose an application
De draad is een metafoor voor opvoeding en hechting. Het gaat om hoe de band tussen ouders en kinderen groeit doorheen de verschillende ontwikkelingsstappen. Het is een begrippenkader dat ouders kan helpen om de emotionele en sociale ontwikkeling van hun kind te begrijpen. Bij problemen of in speciale opvoedingssituaties kan je het gebruiken als handvat en inspiratiebron.
Behavior [Child ] --- Child behavior --- Child psychology --- Children--Psychology --- Development (Psychology) --- Developmental psychology --- Développement [Psychologie du ] --- Enfants--Psychologie --- Kinderen--Psychologie --- Kinderpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- Psychologie [Kinder] --- Psychologie [Ontwikkelings] --- Psychologie de l'enfant --- Psychologie du développement --- Psychologie infantile --- Psychology [Child ] --- Ontwikkelingspsychologie ; jongeren (12-26 jaar) --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen (0-12 jaar) --- Opvoeding --- Emotionele ontwikkeling ; gehandicapten --- Hechting --- verstandelijk gehandicapte kinderen --- ontwikkelingspsychologie --- 433.9 --- 432 --- 433 --- opvoedkunde --- KHCA --- pedagogiek --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Opvoeding --- 362.31 --- Opvoeding in praktijk - overige onderwerpen --- Theorethische opvoedkunde --- 185.5 Opvoeding en ouderlijk gezag --- Educational sciences --- Orthopedagogics --- ouders-kind relatie --- kinderen met een beperking --- opvoeding --- orthopedagogiek --- Ontwikkelingspsychologie ; jongeren --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- Parent and child --- Psychological aspects --- Child rearing --- PXL-Social Work 2016 --- opgroeien --- jeugd --- kinderen --- Social policy and particular groups
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|