Narrow your search

Library

LUCA School of Arts (7)

Odisee (7)

Thomas More Kempen (7)

Thomas More Mechelen (7)

UCLL (7)

VIVES (7)

KU Leuven (6)

ULB (6)

UGent (5)

KBR (4)

More...

Resource type

book (7)

periodical (1)


Language

English (4)

French (3)


Year
From To Submit

2017 (1)

2012 (1)

2010 (1)

2009 (1)

2006 (1)

More...
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Le livre en Irlande: l'imprimé en contexte
Authors: --- ---
ISBN: 9782841332717 2841332713 284133452X Year: 2006 Publisher: Caen Groupe de recherche en études irlandaises

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sous l’impulsion de William Morris, de nombreuses maisons d’édition, portées par le Mouvement des Arts et de l’Artisanat et par le Renouveau celtique, voient le jour au début du xxe siècle en Irlande. La plupart poursuivent la quête du « Beau Livre » au service d’une littérature de qualité. Entre 1967 et 1974, l’Irish University Press contribue à modeler le paysage éditorial ; la Raven Arts Press se distingue par son esprit non conformiste qui rejette les valeurs de la Renaissance irlandaise, mais permet de découvrir de jeunes talents ou réédite des auteurs oubliés. L’étude de la production et la circulation des publications révèle à la fois le désir d’affirmer une identité nationale dans laquelle s’inscrit l’intérêt pour le gaélique et la volonté de diffuser les idées dont le journal de propagande publié par la « Sinn Féin Printing and Publishing Company » est l’un des exemples. Encouragé par la création d’Aosdána, l’écrit irlandais témoigne d’une diversité que les auteurs de la Field Day Anthology ont cherché à retranscrire. À partir de 1830, la presse périodique profite de l’essor de la lecture et de l’imprimerie ; moins coûteuse que le livre, elle devient pour les Irlandais la principale voie d’accès à la littérature. L’abondance des magazines, tels que Dublin University Magazine, Studies et The Honest Ulsterman, illustre alors la variété des préoccupations sociales et culturelles. Dirigé par Jacqueline Genet, Sylvie Mikowski et Fabienne Garcier, Le Livre en Irlande : l’imprimé en contexte retrace ces évolutions.

Book commissioning and acquisition
Author:
ISBN: 0415317894 0415317886 0203351169 9786610078585 1134369360 1280078588 0203599071 9780203599075 9780415317887 9780415317894 9781134369317 9781134369355 9781134369362 1134369352 Year: 2004 Publisher: London New York Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Since its first publication, this essential guide to book commissioning has established itself as the one and only 'must-read' for any successful editor, and the core training text used both within publishing houses and on publishing courses worldwide.In this new edition, Davies concentrates on the essential skills of commissioning, as well as other editorial challenges such as handling new lists following mergers and takeovers, and the demands of digital technology. New case-studies have been added which illustrate the commercial and practical problems that editors must address in today's complex and demanding marketplace.This book remains the one text that editors must have by their side throughout their careers.


Book
L'édition indépendante critique : engagements politiques et intellectuels
Author:
ISBN: 9791091281041 2375460499 Year: 2012 Volume: *2 Publisher: Villeurbanne : Presses de l'ENSSIB,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

L’histoire de l’édition depuis les années 1980 ne se réduit pas à l’emprise, si souvent commentée, des grands groupes et des logiques commerciales. La période récente a également vu l’apparition de petites structures éditoriales qui revendiquent une position « critique » et qui, pour certaines, parviennent à s’inscrire dans la durée en dépit des nombreuses difficultés économiques qu’elles rencontrent. Sophie Noël a mené une enquête approfondie sur ces éditeurs « indépendant », dont elle restitue les résultats dans cet ouvrage. Elle a étudié une trentaine de maisons d’édition qui, apparues entre 1985 et 2005, publient principalement dans le domaine de la critique sociale et s’emploient à concilier les exigences de l’excellence intellectuelle et de la radicalité politique. L’analyse s’attache notamment à l’économie, souvent très précaire mais à forte portée symbolique, de ces petites structures. Qui sont ces éditeurs qui incarnent la résistance à une certaine marchandisation de la culture ? Dans quelle mesure leur catalogue se démarque-t-il de ceux des grosses maisons et des grands groupes ? Comment expliquer leur « vocation » et leur dévouement aux valeurs fondatrices de l’édition ? À quelles conditions les plus heureux d’entre eux parviennent-ils à survivre ? Cette analyse, au-delà de sa contribution à la sociologie de l’édition, livre des clés pour comprendre les mutations et les contradictions contemporaines des secteurs culturels et réfléchir aux stratégies de résistances qui peuvent être déployées face à la montée en puissance de la rationalité marchande.

Publisher's Practical Dictionary in 20 Languages / Dictionnaire pratique de l'édition en 20 langues / Wörterbuch des Verlagswesens in 20 Sprachen
Author:
ISBN: 3598104499 9783598104497 9783110977820 3110977826 Year: 2017 Publisher: Berlin Boston


Book
The late age of print : everyday book culture from consumerism tot control.
Author:
ISBN: 9780231148146 9780231519649 9780231148153 0231519648 1283093987 9786613093981 0231148143 Year: 2009 Publisher: New York Columbia university press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ted Striphas argues that, although the production and propagation of books have undoubtedly entered a new phase, printed works are still very much a part of our everyday lives. With examples from trade journals, news media, films, advertisements, and a host of other commercial and scholarly materials, Striphas tells a story of modern publishing that proves, even in a rapidly digitizing world, books are anything but dead. From the rise of retail superstores to Oprah's phenomenal reach, Striphas tracks the methods through which the book industry has adapted (or has failed to adapt) to rapid changes in twentieth-century print culture. Barnes & Noble, Borders, and Amazon.com have established new routes of traffic in and around books, and pop sensations like Harry Potter and the Oprah Book Club have inspired the kind of brand loyalty that could only make advertisers swoon. At the same time, advances in digital technology have presented the book industry with extraordinary threats and unique opportunities. Striphas's provocative analysis offers a counternarrative to those who either triumphantly declare the end of printed books or deeply mourn their passing. With wit and brilliant insight, he isolates the invisible processes through which books have come to mediate our social interactions and influence our habits of consumption, integrating themselves into our routines and intellects like never before.


Book
Geographies of the book.
Authors: ---
ISBN: 9780754678502 9780754696759 0754678504 0754696758 1317128982 131558445X 1317128974 128252500X 9786612525001 9781315584454 9781317128960 9781317128977 9781138267930 1409488543 Year: 2010 Publisher: Aldershot Ashgate

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The geography of the book is as old as the history of the book. Yet, while the history of the book is an established research field, including important work on the production and dissemination of the book, on print culture and on reading practices and other matters of reception, there has been much less focus on geographical approaches to studying the book. Increasingly, however, work has pointed to the spatial dimensions of book history, to the transformation of texts as they are made and moved from place to place, from authors to readers and within different communities and cultures of reception. Bringing together a range of scholars from different disciplinary and theoretical perspectives, this book offers a widespread recognition of the significance of place, of the effects of movement over space and of the importance of location to the making and reception of print culture, and draws in many instances upon studies within the history of science as well as geography.

Keywords

Book history --- Book industries and trade --- Books and reading --- Publishers and publishing --- Literature and state. --- Livres --- Livres et lecture --- Editeurs et édition --- Littérature --- History --- Social aspects --- Social aspects. --- Industrie --- Histoire --- Aspect social --- Politique gouvernementale --- Political aspects. --- Book industries and trade -- Political aspects. --- Book industries and trade -- Social aspects. --- Books and reading -- Political aspects. --- Books and reading -- Social aspects. --- Literature and state --- Book Studies & Arts --- Education --- Social Sciences --- Political aspects --- 09 <08> --- Handschriften. Oude en merkwaardige drukken. Curiosa--Verzamelwerken. Reeksen--Boekwetenschap. Sociale aspecten van het boek. Boek en media. Toekomst van het boek --- 09 <08> Handschriften. Oude en merkwaardige drukken. Curiosa--Verzamelwerken. Reeksen--Boekwetenschap. Sociale aspecten van het boek. Boek en media. Toekomst van het boek --- Editeurs et édition --- Littérature --- Book publishing --- Books --- Booksellers and bookselling --- State and literature --- Authors and patrons --- Cultural policy --- Appraisal of books --- Choice of books --- Evaluation of literature --- Literature --- Reading, Choice of --- Reading and books --- Reading habits --- Reading public --- Reading --- Reading interests --- Reading promotion --- Book trade --- Cultural industries --- Manufacturing industries --- Publishing --- Appraisal --- Evaluation --- Social history

La collection Ad usum Delphini : l'antiquité au miroir du grand siècle
Authors: ---
ISSN: 16211235 ISBN: 284310016X 2843100690 9782843100697 2377471471 2377471455 9782843100161 Year: 2000 Volume: *1 Publisher: Grenoble Ellug

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

La collection Ad usum Delphini, entreprise considérable d'édition de classiques latins et de dictionnaires de quelque soixante-dix volumes in-quarto, qui coûta si cher au Trésor royal, qui occupa tant de place dans les bibliothèques, qui pesa tant sur la vie de ses directeurs, l'illustre Montausier, gouverneur du Dauphin fils de Louis XIV, et le savant Huet, n'est même plus une idée, tout juste une expression consacrée par l'usage. Ultime geste de sauvegarde de la culture latine, qui se voulait destiné à la génération de 1670 comme aux suivantes : ultime et inutile, la barque ayant sombré avant le navire. Un échec, donc, mais bel échec dont il fallait retracer l'histoire, souligner l'originalité éditoriale et pédagogique, mesurer les implications et les enjeux moraux, politiques, idéologiques, pour retrouver ce qui constitue son véritable sens : une formation intellectuelle destinée, bien au-delà du cadre scolaire, à l'honnête homme, et la certitude qu'il n'est de véritable connaissance du monde et des hommes qu'à travers la littérature antique.

Keywords

Education of princes --- Education of princes in literature --- Fürstenspiegel --- Institution du prince --- Kings and rulers in art --- Kings and rulers in literature --- Kings and rulers--Education --- Koningen en heersers -- Opvoeding en onderwijs --- Koningen en heersers in de kunst --- Koningen en heersers in de literatuur --- Literature and politics --- Literature--Political aspects --- Literatuur en politiek --- Literatuur--Politieke aspecten --- Littérature et politique --- Littérature--Aspects politiques --- Miroirs des princes --- Opvoeding van prinsen --- Opvoeding van prinsen in de literatuur --- Politics and literature --- Politiek en literatuur --- Politique et littérature --- Princes -- Education --- Princes -- Éducation et enseignement --- Prinsen -- Opvoeding en onderwijs --- Rois et souverains -- Éducation et enseignement --- Rois et souverains dans l'art --- Rois et souverains dans la littérature --- Vorstenspiegels --- Éducation des princes --- Éducation des princes dans la littérature --- Éducation des rois et souverains --- Littérature ancienne --- Ad usum Delphini (Collection) --- -#BIBC:ruil --- 094:87 --- 094:371 --- 840 "16" HUET, PIERRE-DANIEL --- 87.083 --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Klassieke literatuur --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Onderwijs. Schoolwezen --- Franse literatuur--17e eeuw. Periode 1600-1699--HUET, PIERRE-DANIEL --- Klassieke literatuur: teksteditie --- 87.083 Klassieke literatuur: teksteditie --- 840 "16" HUET, PIERRE-DANIEL Franse literatuur--17e eeuw. Periode 1600-1699--HUET, PIERRE-DANIEL --- 094:371 Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Onderwijs. Schoolwezen --- 094:87 Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora-:-Klassieke literatuur --- Littérature ancienne --- #BIBC:ruil --- #BIBC:ruil --- Kings and rulers --- Princes --- Education --- Book history --- anno 1600-1699 --- Classical literature --- History --- Sources --- Publishing --- Histoire --- Edition --- Art --- Political aspects --- France --- Early works to 1800 --- Education of princes - France - Early works to 1800. --- Acqui 2006 --- Classics --- Literature --- latin --- Antiquité --- érudition --- étude de corpus --- Grand Siècle --- Ad usum delphini (collection) --- Litterature francaise --- Vie intellectuelle --- Editeurs et edition --- Litterature latine --- Education des princes --- Influence latine --- Etude et enseignement --- 17e siecle

Listing 1 - 7 of 7
Sort by