Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
796.015 --- Aandacht --- Mentale training --- Sportpsychologie --- Waarneming --- Medische psychologie --- sportpsychologie --- sportpsychologie. --- Entraînement sportif --- Psychologie --- Sporttraining
Choose an application
Als leerlingen niet betrokken zijn bij je les, is er weinig kans dat ze er iets van opsteken. Wat je doet in de klas beklijft pas echt als leerlingen ervan overtuigd zijn dat het belangrijk voor ze is en dat ze er iets mee kunnen. Betrokkenheid van leerlingen is niet iets wat toevallig ontstaat. De aandacht vangen is de eerste stap; leerlingen betrokken krijgen gaat nog een stap verder. Als leraar heb je daar zeker invloed op!In dit boek licht Robert Marzano 16 concrete lesstrategieën toe om aandacht en betrokkenheid te creëren. Hij gaat daarbij uit van wetenschappelijk onderzoek dat hij vertaalt naar de praktijk.Bij iedere strategie komen vier vragen aan bod die leerlingen zichzelf stellen:"Hoe voel ik me?"Ben ik geïnteresseerd?"Is dit belangrijk?"Kan ik dit?De antwoorden hierop bepalen in grote mate hoe betrokken leerlingen zich voelen bij de activiteiten in de klas. Laat je inspireren door dit boek! Creëer een klassenklimaat waarin betrokkenheid de norm is - en niet langer de uitzondering.http://www.bazalt.nl
Betrokkenheid --- Feedback --- Basisonderwijs --- Aandacht --- Leren --- 454.23 --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- leerstrategieën --- didactische principes --- Leerprocessen --- Leerstrategieën --- Onderwijsstrategieën --- Leerproces --- Leerstrategie --- Onderwijsstrategie
Choose an application
De energizers peppen je op, laten je energie stromen en je vermoeidheid verdwijnen. Ze helpen om een onrustige sfeer in de klas of in het gezin te doorbreken. Er ontstaat weer een gezellige sfeer. Op de voorkant van iedere kaart staat een tekening met de naam van de oefening en op de achterkant staan de oefening en een tip over wat je nog meer kunt doen.Bron: https://www.ankh-hermes.nl/boek/energizerkaarten-voor-kinderen/
Groepsdynamiek --- Klassenmanagement --- Bewegingsopvoeding --- Concentratie --- Welbevinden --- Gezondheid --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Voeding --- Gedrag --- Drank --- Patiënt --- Orthopedagogics --- onderwijs --- Games --- Concentratie (Aandacht) --- Tussendoortjes --- Evenwicht --- Coördinatie --- ontspannen --- Yoga --- Bewegingsspelen --- Bewegingsspellen --- Tussendoortje (werkvorm) --- Hoogsensitiviteit
Choose an application
Waarom zorgt zelfsturing voor diepgaander leren?Hoe creëer je als leraar een foutvriendelijk en positief klasklimaat?Op welke manier bewaak je het evenwicht tussen sturen en zelfsturing?In een snel veranderende maatschappij is zelfsturend leren een van de belangrijkste vaardigheden die we kinderen moeten meegeven. Leerlingen met meer zelfsturend vermogen leren sneller en effectiever lezen, leren en schrijven. Ook op volwassen leeftijd blijven ze daarvan de voordelen ondervinden.Zelfsturing in het basisonderwijs met 6- tot 12-jarigen brengt het wat, hoe en waarom van zelfsturing samen. Dit boek leert je de klasorganisatie en begeleiding van leerlingen op een nieuwe manier aan te pakken. Bovendien krijg je de nodige screeningsinstrumenten mee om je leeromgeving en leerkrachtstijl onder de loep te nemen. Pas de verschillende basistechnieken meteen toe in je les en ontdek zo het enorme potentieel van zelfsturing voor je klas en school.Bron: achterflap
zelfsturing --- 370.02 --- zelfsturend leren --- Zelfstudie --- Basisonderwijs --- Zelfsturing --- Zelfsturend leren --- Lager onderwijs --- Didactiek --- Pupil counseling. Pupil guidance --- School management --- Didactics --- leerstrategieën --- motivatie --- aandacht --- basisonderwijs --- leerlingenbegeleiding --- onderwijsvernieuwing --- onderwijsorganisatie --- didactiek
Choose an application
Kinderen hebben vaak moeite met aandachtig werken aan een opdracht. Analoog aan de veelgebruikte zelfinstructiemethode met de beertjes van Meichenbaum leert Timbo kinderen stap voor stap hoe ze op een eenvoudige en doeltreffende manier een opdracht tot een goed einde kunnen brengen. Zo leren ze probleemoplossend denken. De Timbomethode voegt een eerste fundamentele stap toe, namelijk 'Eerst aandachtig lezen en goed luisteren'. Met 'Het verhaal van Timbo', het Timbolied, lessen en werkbladen wordt op een speelse manier met de kinderen gewerkt rond het efficiënt aanpakken van een opdracht.De Timbomethode bestaat uit een basis- en een werkboek.
Study methods --- leren leren --- lager onderwijs --- studiemethoden --- 464 --- Concentratieproblemen --- Feuerstein, Reuven --- Geheugenproblemen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Meichenbaum, Donald --- probleemoplossend denken --- Concentratie (Aandacht) --- Probleemoplossend denken --- Aandacht --- 450.8 --- Leren --- Probleemoplossend denken ; kinderen --- Kinderen met leerproblemen --- Lager onderwijs --- Leerstrategieën --- Cognitieve ontwikkeling --- Studiemethoden --- Kleuteronderwijs --- Kinderliederen --- Probleemgestuurd leren --- Basisonderwijs --- Leerstrategie --- Studiemethode --- Kinderlied
Choose an application
Executieve functies besturen de gedrags- en aandachstgebieden in de hersenen. Ze ontwikkelen zich langzaam tot in de volwassenheid. Bij iedere leeftijd hoort specifiek gedrag dat te maken heeft met het rijpingsstadium. Soms heeft de rijping van het brein geen gelijke tred gehouden met de biologische leeftijd. Dan wordt gedrag verwacht dat nog niet bij het kind of de jong volwassene aanwezig is. Om deze processen goed te kunnen begeleiden en ondersteunen is zelfkennis nodig over hoe de eigen ontwikkeling verlopen is. Je onderwijst wie je bent en de leerling leert wie hij is. Dat vereist de nodige flexibiliteit bij het lesgeven aan een groep waarvan ieder individu een andere manier van opnemen heeft. (Bron: flaptekst)
didactische processen --- gedragsontwikkeling --- leerlingenbegeleiding --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- Orthopedagogics --- geheugen (mensen) --- Didactics of primary education --- 467 --- 415.3 --- Psychologie --- Cognitief functioneren --- Aandacht --- Uitvoerende functies --- Gedrag ; kinderen --- Concentratie --- Concentratie (Aandacht) --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- algemene psychologie, uitvoerende functies --- Didactiek van het lager onderwijs --- Orthopedagogiek --- Executieve functies --- Concentratieproblemen --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Concentratieprobleem --- Executieve functie
Choose an application
Semantic priming has been a focus of research in the cognitive sciences for more than thirty years and is commonly used as a tool for investigating other aspects of perception and cognition, such as word recognition, language comprehension, and knowledge representations. Semantic Priming: Perspectives from Memory and Word Recognition examines empirical and theoretical advancements in the understanding of semantic priming, providing a succinct, in-depth review of this important phenomenon, framed in terms of models of memory and models of word recognition.The first section examines mo
Priming (Psychology). --- Semantics --- Experimentele psychologie --- Psychological aspects. --- Geheugen en aandacht. --- Lexicology. Semantics --- Psycholinguistics --- 159.95*1 --- 159.95*1 Cognitieve psychologie --- Cognitieve psychologie --- Priming (Psychology) --- Memory --- Association of ideas --- Psychological aspects
Choose an application
Dit fraai geïllustreerde boek laat kinderen zien hoe ze op een relaxte en grappige manier lichaam en geest kunnen ontspannen. Marneta Viegas heeft bekende sprookjes en kinderversjes omgezet in eenvoudige visualisaties. Kinderen kunnen zo in contact komen met de bron van positieve en zuivere gevoelens in henzelf. De 'meditaties' zijn vooral gericht op vrede, liefde en geluk en stimuleren de verbeeldingskracht en creativiteit van kinderen. (Bron: covertekst)
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- filosoferen met kinderen --- relaxatie --- sprookjes (genre) --- meditatie --- 102579.jpg --- Ontspanningsoefeningen --- Meditatie ; kinderen --- Ademhaling --- 158 --- Concentratie (Aandacht) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Lichaamsbewustzijn --- Ontspanningsoefeningen (Relaxatietechnieken) --- Sprookjes --- Meditatie --- Sprookjes ; jeugdliteratuur --- Oosterse wijsbegeerte --- toegepaste filosofie --- Meditatieteksten --- Meditatietekst --- Sprookje --- Ontspanningsoefening
Choose an application
Een trainingsprogramma bij problemen met aandacht, concentratie, geheugen en uitvoerende functies Niet meer weten waar je je sleutels hebt neergelegd, een afspraak vergeten, geen twee dingen tegelijk kunnen doen of zo’n dag hebben waarop ‘alles’ misgaat. Het overkomt ons allemaal weleens. Het worden pas problemen wanneer ze vaak voorkomen en ons beperken in het dagelijks functioneren. Breinfitness geeft heldere uitleg over wat cognitieve problemen zijn, en biedt vaardigheden en strategieën om hiermee te leren omgaan. Door veelvuldig te oefenen kun je alternatieve routes in je brein aanleggen. Inzicht krijgen in je cognitief functioneren is de eerste stap. Daarna ga je gericht aan de slag met oefeningen op het gebied van aandacht, concentratie, geheugen en/of uitvoerende functies. In het laatste deel is er uitgebreid aandacht voor de invloed van stress, vermoeidheid en pijn op het cognitief functioneren. Dit boek is bedoeld voor iedereen die last heeft van cognitieve klachten of bang is deze op termijn te krijgen. Daarnaast is het geschikt voor eenieder die zijn brein wil trainen met vaardigheden en daarmee gaat voor het ‘fitte’ brein. Noëlle Kamminga, gz-psycholoog en neurowetenschapper (PhD neurologie), is werkzaam bij het Maastricht Universitair Medisch Centrum op de afdelingen Psychiatrie en Medische psychologie. Zij is gespecialiseerd in de wisselwerking tussen lichaam en geest, en grondlegger van PPEP4ALL, een zelfmanagementprogramma voor chronisch zieken en hun partners.
000.0 --- 464 --- Cognitive psychology --- Physiology of nerves and sense organs --- orthopedagogiek --- gedragsontwikkeling --- aandacht --- executieve functies --- cognitieve psychologie --- geheugen (mensen) --- concentratieproblemen --- concentratie --- Geheugen : psychologie --- ggz --- brein --- Cognitief functioneren --- aandachtsstoornissen --- neurologie --- geheugen --- Concentratie --- Geheugen --- Geheugen (psychologie)
Choose an application
Inhoudsopgave : 1. Wat is psychologie 2. De biologie van het gedrag 3. Gewaarwording 4. Waarneming 5. Aandacht en bewustzijn 6. Conditionering en leren 7. Onthouden en vergeten 8. Taal 9. Denken 10. Motivatie en emotie 11. Veranderingen in de loop van het leven 12. Intelligentie 13. De persoonlijkheid 14. Psychopathologie 15.Therapieën 16. Gedrag en gezondheid 17. Sociale psychologie 18. Toegepaste psychologie
Psychologie --- Inleidingen --- 159.9 --- 411 --- Bewustzijn --- Concentratie (Aandacht) --- Denken --- Emoties(Gevoelens) --- Gedrag --- Geheugen --- Intelligentie --- Leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Ontwikkeling --- Persoonlijkheidsleer --- Psychopathologie --- Sociale psychologie --- Taal --- Toegepaste psychologie --- Waarneming --- bewustzijn --- conditionering --- denken --- emoties --- gedrag --- geheugen --- gezondheid --- intelligentie --- leren --- levensloop --- motivatie --- persoonlijkheid --- psychologie --- psychopathologie --- sociale psychologie --- taal --- therapie --- toegepaste psychologie --- waarnemen --- zintuigen --- 411 )* PSYCHOLOGIE - INLEIDINGEN --- aandacht --- gewaarwording --- linguïstiek --- psychologie (gez) --- therapieën --- waarneming --- Gezondheid --- Lerarenopleiding : CVO --- Inleidingen - hand- en leerboeken psychologie --- Psychologie - Inleidingen - Hand- en leerboeken --- 415 --- persoonlijkheidsleer --- stress --- waarnemen en observeren --- zenuwstelsel --- Psychology --- gedrag (mensen) --- Algemene psychologie --- Psychologie. --- Handboeken en inleidingen. --- psychologie - inleidingen --- Encyclopedias --- departement Gezondheidszorg 07 --- Man --- Volwassene
Listing 1 - 10 of 36 | << page >> |
Sort by
|