Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Deals with the early intellectual reception of the cinema and the manner in which art theorists, philosophers, cultural theorists, and especially artists of the first decades of the twentieth century responded to its advent. This title examines the Dada and Surrealist movements as responses to the advent of the cinema.
Art and motion pictures. --- Dadaism. --- Surrealism. --- Art et cinéma --- Dadaïsme --- Surréalisme --- Art et cinéma. --- Dadaïsme. --- Surréalisme. --- Dadaism (konst). --- Surrealism (film). --- Film --- Konst i filmen. --- Historia. --- Art et cinéma --- Dadaïsme --- Surréalisme --- Superrealism --- Surrealism in art --- Arts, Modern --- Art and moving-pictures --- Motion pictures and art --- Motion pictures --- Dada --- Tabu-Dadaism
Choose an application
Cinéma et peinture, cinéma et musique, cinéma et architecture… La peinture s’est longtemps définie par sa capacité sans égale à ressembler et, quand la photo a semblé lui ravir ce privilège, à regarder ou, plutôt, à montrer le travail du regard. C’est ainsi la rencontre entre peinture et photo qui a permis d’enrichir leurs territoires respectifs. De même, les théoriciens et les prescripteurs du cinéma ont tour à tour revendiqué des fonctions inspirées par (ou contre) d’autres arts. La musique, par exemple, peine un peu à « ressembler » mais elle a une étonnante aptitude à s’infiltrer dans toutes les fonctions prêtées aux arts. L’architecture, après son évidente fonction utilitaire, semble avoir de faibles taux de ressemblance et de référence, mais elle témoigne souvent d’une forte intention, d’un geste créateur qui s’affirme. Et ainsi de suite… Toutes ces rencontres méritaient bien un colloque dans un des lieux les plus propices qui soient : Urbino. On y visite la maison natale de Raphaël. On y a trituré de nombreux films pour essayer d’éclairer un peu plus les relations entre le cinéma et les autres arts. Car il faut se féliciter, après Bazin, de ce que le cinéma est non seulement « impur » mais surtout merveilleusement accueillant.
Motion pictures and the arts --- Art in motion pictures --- Motion pictures --- Cinéma et arts --- Art au cinéma --- Cinéma --- Congresses --- Aesthetics --- Congrès --- Esthétique --- Cinéma et arts --- Art au cinéma --- Cinéma --- Congrès --- Esthétique --- Congresses. --- Art et cinéma --- Films d'art --- Art and motion pictures --- Music, Dance, Drama & Film --- Film --- cinéma --- histoire du cinéma
Choose an application
L’art autarcique existe-t-il ? Tout art n’est-il pas un art dans l’art ? À partir d’études sur la littérature anglophone des XIXe et XXe siècles, les auteurs de ce volume s’interrogent sur les différents modes de présence d’un art dans un autre : citation, montage, appropriation, greffes, etc. Parmi les formes d’interaction examinées : le tableau dans le tableau, la photographie et la musique dans l’écriture, l’architecture et la sculpture dans le roman, le poétique travaillé par le pictural, les résonances littéraires, picturales ou théâtrales de l’art cinématographique.
Arts, British --- Arts, American --- Arts, Modern --- Algonquin Round Table --- Catharctic Circle (Group of artists) --- British arts --- Caribbean Artists Movement (Group of artists) --- citation --- musique --- littérature anglo-saxonne --- arts visuels --- interactions --- Littérature américaine --- Littérature anglaise --- Art --- Arts et littérature --- Art et cinéma --- Cinéma et arts --- Mise en abyme (art) --- Arts --- Mise en abyme (littérature) --- Thèmes, motifs --- Congrès --- Dans la littérature --- Pays de langue anglaise
Choose an application
Art Nouveau thrived from the late 1890s through the First World War. The international design movement reveled in curvilinear forms and both playful and macabre visions and had a deep impact on cinematic art direction, costuming, gender representation, genre, and theme. Though historians have long dismissed Art Nouveau as a decadent cultural mode, its tremendous afterlife in cinema proves otherwise. In Cinema by Design, Lucy Fischer traces Art Nouveau's long history in films from various decades and global locales, appreciating the movement's enduring avant-garde aesthetics and dynamic ideology. Fischer begins with the portrayal of women and nature in the magical "trick films" of the Spanish director Segundo de Chomon; the elite dress and decor design choices in Cecil B. DeMille's The Affairs of Anatol (1921); and the mise-en-sc ne of fantasy in Raoul Walsh's The Thief of Bagdad (1924). Reading Salome (1923), Fischer shows how the cinema offered an engaging frame for adapting the risque works of Oscar Wilde and Aubrey Beardsley.
Art and motion pictures. --- Art nouveau. --- Art belle époque --- Art nouva --- Arte joven --- Belle époque art --- Jugendstil --- Modern style (Art nouveau) --- Modernisme (Art nouveau) --- Modernismo (Art nouveau) --- Nieuwe kunst --- Stile Liberty --- Style nouille (Art nouveau) --- Aesthetic movement (Art) --- Art --- Art and moving-pictures --- Motion pictures and art --- Motion pictures --- Art et cinéma.
Choose an application
Le rapport entre le cinéma et les autres arts a suscité un nombre considérable d'écrits, inaugurés par les premières tentatives pour définir le cinéma comme un art, fondées notamment sur des comparaisons avec la peinture et la musique. Les textes qui constituent cet essai se situent donc dans la continuité d'une histoire déjà longue, avec cependant le parti pris affirmé de prendre quelques distances avec d'une part cette dimension comparatiste et d'autre part l'affirmation du cinéma comme possible « synthèse des arts » ou manifestation d'une mythique « œuvre d'art totale ». Plus modestement, ces contributions proposent d'analyser des rencontres possibles entre le cinéma et la création artistique en prenant comme entrée les séquences de fictions ou de documentaires qui tentent de montrer l'artiste au travail. Cette approche très ouverte permet de parcourir l'histoire du cinéma, des danses serpentines des premiers temps aux autoportraits de Jean-Luc Godard, Agnès Varda ou Alain Cavalier, des critofilms de Carlo L. Ragghianti aux mises en abyme complexes d'Abbas Kiarostami ou de Nuri Bilge Ceylan, tout en mêlant dans un même mouvement de pensée des films dont le projet est de donner à voir la genèse d'une œuvre picturale (La Belle Noiseuse de Jacques Rivette) ou théâtrale (Elvire Jouvet 40 de Brigitte Jaques et Benoît Jacquot) et des films où la création est envisagée de façon moins frontale ou plus métaphorique, telles les figures d'écrivains en panne d'inspiration dans les films de Wim Wenders ou encore la confusion entre acteurs et personnages dans les performances de Louis Jouvet et Sacha Guitry, « monstres sacrés » du cinéma français. Une telle pluralité de propositions n'aurait guère de sens si elle n'était envisagée dans un projet de recherche fermement bâti autour d'une étude des potentialités du cinéma à démythifier l'acte de création en considérant l'œuvre non comme une réalité achevée mais comme un processus. Chacune des études présentées dans cet ouvrage…
Artists in motion pictures --- Creation (Literary, artistic, etc.) in motion pictures --- Motion pictures --- Artistes au cinéma --- Création (Arts) au cinéma --- Cinéma --- Themes, motives --- Thèmes, motifs --- Artistes --- Films d'art --- Films de danse --- Au cinéma --- Histoire et critique --- Artistes au cinéma --- Création (Arts) au cinéma --- Cinéma --- Plots, themes, etc. --- Thèmes, motifs --- Thèmes, motifs. --- Au cinéma. --- Histoire et critique. --- Cinéma et arts. --- Films de danse. --- Au cinéma. --- Film Radio Television --- cinéma --- histoire du cinéma --- création artistique --- art et cinéma
Choose an application
Annette Michelson's contributions to art and film criticism over the last three decades have been unparalleled. This volume honors her unique legacy with original essays by some of the many scholars who have been influenced by her work. Some continue her efforts to develop theoretical frameworks for understanding modernist art, while others practice her form of interdisciplinary criticism in relation to avant-garde and modernist art works and artists. Still others investigate and evaluate Michelson's work itself. All in some way pay homage to her extraordinary contribution.
Motion pictures. --- Art and motion pictures. --- Modernism (Art) --- Cinéma --- Art et cinéma --- Modernisme (Art) --- Film criticism. --- Modernism (Art). --- Motion pictures --- Art and motion pictures --- Music, Dance, Drama & Film --- Film --- Cinéma --- Art et cinéma --- Art, Modernist --- Modern art --- Modernism in art --- Modernist art --- Art and moving-pictures --- Motion pictures and art --- Cinema --- Feature films --- Films --- Movies --- Moving-pictures --- History and criticism --- Aesthetic movement (Art) --- Art, Modern --- Audio-visual materials --- Mass media --- Performing arts
Choose an application
Images have never been as freely circulated as they are today. They have also never been so tightly controlled. As with the birth of photography, digital reproduction has created new possibilities for the duplication and consumption of images, offering greater dissemination and access. But digital reproduction has also stoked new anxieties concerning authenticity and ownership. From this contemporary vantage point, After Uniqueness traces the ambivalence of reproducibility through the intersecting histories of experimental cinema and the moving image in art, examining how artists, filmmakers, and theorists have found in the copy a utopian promise or a dangerous inauthenticity-or both at once.From the sale of film in limited editions on the art market to the downloading of bootlegs, from the singularity of live cinema to video art broadcast on television, Erika Balsom investigates how the reproducibility of the moving image has been embraced, rejected, and negotiated by major figures including Stan Brakhage, Leo Castelli, and Gregory Markopoulos. Through a comparative analysis of selected distribution models and key case studies, she demonstrates how the question of image circulation is central to the history of film and video art. After Uniqueness shows that distribution channels are more than neutral pathways; they determine how we encounter, interpret, and write the history of the moving image as an art form.
Motion picture audiences --- Video art --- Motion pictures and the arts. --- Art and motion pictures. --- Motion picture industry --- History. --- Technological innovations. --- kunst --- film --- filmtheorie --- filmgeschiedenis --- video --- videkunst --- filmproductie --- filmdistributie --- experimentele film --- 791.41 --- Film industry (Motion pictures) --- Moving-picture industry --- Art and moving-pictures --- Motion pictures and art --- Arts and motion pictures --- Moving-pictures and the arts --- Electronic art --- Experimental television --- Film audiences --- Filmgoers --- Moviegoers --- Moving-picture audiences --- Motion pictures and the arts --- Art and motion pictures --- History --- Technological innovations --- Cultural industries --- Motion pictures --- Arts --- Art, Modern --- Performance art --- Television --- Experimental films --- Performing arts --- Audiences --- Art et cinéma. --- Art vidéo --- Cinéma Industrie --- Cinéma et arts. --- Cinéma --- Media Studies. --- Motion picture audiences. --- Video art. --- Histoire. --- Innovations. --- Publics. --- Time-based art
Choose an application
R. Bruce Elder argues that the authors of many of the manifestoes that announced in such lively ways the appearance of yet another artistic movement shared a common aspiration: they proposed to reformulate the visual, literary, and performing arts so that they might take on attributes of the cinema. The cinema, Elder argues, became, in the early decades of the twentieth century, a pivotal artistic force around which a remarkable variety and number of aesthetic forms took shape. To demonstrate this, Elder begins with a wide-ranging discussion that opens up some broad topics concern
Modernisme (Art) --- Avant-garde (Esthetique) --- Art et cinema. --- Modernism (Art) --- Avant-garde (Aesthetics) --- Art and motion pictures. --- Art, Modernist --- Modern art --- Modernism in art --- Modernist art --- Aesthetic movement (Art) --- Art, Modern --- Aesthetics --- Art and moving-pictures --- Motion pictures and art --- Motion pictures --- Eisenstein, Sergei, --- Eisenstein, Sergei M., --- Eisenstein, Sergej, --- Эйзенштейн, Сергей Михайлович, --- Ėĭzenshteĭn, Sergeĭ Mikhaĭlovich, --- Айзенштайн, Сергей Михайлович, --- Aĭzenshtaĭn, Sergeĭ Mikhaĭlovich, --- Ejzenštejn, --- Ejzenštejn, S. M., --- Еисенстеин, Сергей Михайлович, --- Eisenstein, Sergeĭ Mikhaĭlovich, --- Ejzenstein, --- Ejzenstein, S. M., --- Eisenstein, --- Eisenstein, Serge, --- Eisenstein, S. M., --- Ejzenštejn, Sergej, --- Eisenstein, S. --- Эйзенштейн, С. М. --- Ėĭzenshteĭn, S. M. --- Aisan̲sṭin̲, Cerji, --- Aizenshṭain, Sergai, --- איזנשטיין , סרגיי --- Eisenstein, Serguei M., --- Eizenstein, Sergei, --- Critique et interpretation. --- Criticism and interpretation. --- Motion pictures and the arts. --- Art et cinéma --- Avant-garde (Esthétique) --- Cinéma et arts --- Eisenstein, Sergei --- Eisenstein, Serge M.,
Choose an application
Art --- Art, Chinese. --- Chinese art --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Political aspects --- China --- Kings and rulers --- Art collections. --- History --- Cina --- Kinë --- Cathay --- Chinese National Government --- Chung-kuo kuo min cheng fu --- Republic of China (1912-1949) --- Kuo min cheng fu (China : 1912-1949) --- Chung-hua min kuo (1912-1949) --- Kina (China) --- National Government (1912-1949) --- China (Republic : 1912-1949) --- People's Republic of China --- Chinese People's Republic --- Chung-hua jen min kung ho kuo --- Central People's Government of Communist China --- Chung yang jen min cheng fu --- Chung-hua chung yang jen min kung ho kuo --- Central Government of the People's Republic of China --- Zhonghua Renmin Gongheguo --- Zhong hua ren min gong he guo --- Kitaĭskai︠a︡ Narodnai︠a︡ Respublika --- Činská lidová republika --- RRT --- Republik Rakjat Tiongkok --- KNR --- Kytaĭsʹka Narodna Respublika --- Jumhūriyat al-Ṣīn al-Shaʻbīyah --- RRC --- Kitaĭ --- Kínai Népköztársaság --- Chūka Jinmin Kyōwakoku --- Erets Sin --- Sin --- Sāthāranarat Prachāchon Čhīn --- P.R. China --- PR China --- PRC --- P.R.C. --- Chung-kuo --- Zhongguo --- Zhonghuaminguo (1912-1949) --- Zhong guo --- Chine --- République Populaire de Chine --- República Popular China --- Catay --- VR China --- VRChina --- 中國 --- 中国 --- 中华人民共和国 --- Jhongguó --- Bu̇gu̇de Nayiramdaxu Dundadu Arad Ulus --- Bu̇gu̇de Nayiramdaqu Dumdadu Arad Ulus --- Bu̇gd Naĭramdakh Dundad Ard Uls --- BNKhAU --- БНХАУ --- Khi︠a︡tad --- Kitad --- Dumdadu Ulus --- Dumdad Uls --- Думдад Улс --- Kitajska --- China (Republic : 1949- ) --- Rois et souverains --- Aspect politique --- Collections d'art --- Art, Primitive --- Architecture --- Arts décoratifs --- Dessin --- Gravure sur bois --- Peinture --- Sculpture --- Dynastes --- Monarques --- Princes (monarques) --- Radjahs --- Rajahs --- Rajas --- Rois --- Royauté --- Souverains --- Attouchement du roi --- Châteaux royaux --- Chefs --- Couples royaux --- Cour et courtisans --- Couronnements --- Faux rois et souverains --- Insignes royaux --- Liste civile --- Maisons des rois, souverains, etc. --- Maisons royales --- Mariages royaux et nobles --- Monarchie --- Philosophes-rois --- Pouvoir royal --- Reines --- Califes --- Émirs --- Empereurs --- Pharaons --- Régents --- Rois et souverains artistes --- Rois et souverains poètes --- Sultans --- Vice-rois --- Chefs d'État --- Arts plastiques --- Arts visuels --- Beaux-arts --- Et l'art --- Oeuvres d'art --- Archéologie --- Archéologie et art --- Art-thérapie --- Art et anthropologie --- Art et camouflage --- Art et cinéma --- Art et danse --- Art et design --- Art et diplomatie --- Art et ésotérisme --- Art et exil --- Art et géographie --- Art et handicapés --- Art et histoire --- Art et industrie --- Art et mondialisation --- Art et musique --- Art et photographie --- Art et politique --- Art et publicité --- Art et sciences --- Art et technologie --- Artothèques --- Bibliothèques d'art --- Carrière --- Centres d'art --- Communication visuelle et art --- Critique d'art --- Dans l'art --- Droit et art --- Expertise --- Féminisme et art --- Homosexualité et art --- Iconographie --- Iconophagie --- Idéologie et art --- Liberté et art --- Marchands d'oeuvres d'art --- Matériel d'artistes --- Médias et art --- Mode et art --- Modèles --- Philosophie et art --- Photographie d'oeuvres d'art --- Psychanalyse et art --- Psychologie de l'art --- Reproduction --- Rôle selon le sexe dans l'art --- Sémiotique et art --- Sociologie de l'art --- Transidentité et art --- Vie artistique --- Allégorie (art) --- Appropriation (art) --- Art animalier --- Art anonyme --- Art brut --- Art colonial --- Art d'amateurs --- Art dans la rue --- Art dissident --- Art en décoration intérieure --- Art enfantin --- Art érotique --- Art fantastique --- Art figuratif --- Art monumental --- Art naïf --- Art narratif --- Art olfactif --- Art pariétal --- Art populaire --- Art primitif --- Art public --- Art religieux --- Arts graphiques --- Caprices (art) --- Chefs-d'oeuvre (art) --- Création collective (art) --- Détails (art) --- Empreinte (art) --- Esquisses (art) --- Fantasy (art) --- Formalisme (art) --- Fragments (art) --- Imitation (art) --- Influence littéraire, artistique, etc. --- Ligne (art) --- Mouvements artistiques --- Multiples (art) --- Oeuvres d'art disparues --- Oeuvres d'art inachevées --- Orientalisme (art) --- Paléoart --- Parodie (art) --- Personnification (art) --- Photographie --- Point (art) --- Primitivisme (art) --- Reflets (art) --- Séries (art) --- Sublime (art) --- Titres d'oeuvres d'art --- Transparence (art) --- Abdication --- Collections d'armes --- Exil --- Mort --- Statut juridique --- Tombes --- Aspect social --- Assurance --- Attribution --- Catalogage --- Conservation et restauration --- Édition --- Étude et enseignement --- Faux --- Histoire --- Location et prêt --- Matériaux --- Mutilation, dégradation, etc. --- Philosophie --- Politique publique --- Provenance --- Publics --- Technique --- Thèmes, motifs --- Vol (droit) --- art --- [Localisations géographiques] --- Remakes --- Styles --- Accession au trône --- Collections d'armes royales --- Art et société --- Religion --- Prêt et location entre musées --- Réitérations (art) --- Style
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|