Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Deze derde editie is inhoudelijk aangevuld aan de hand van recent wetenschappelijk onderzoek. De geïntegreerde aanpak van de bewegingsdoelen rond motorische competenties en de fitte levensstijl en de persoonsdoelen met het zelfbeeld en de sociale vaardigheden stellen de leraar LO nog steeds voor pittige uitdagingen. Zijn handelingsbekwaamheden worden vooral op het vlak van het toepassen van gedifferentieerde werkvormen en aangepaste leerinhouden op de proef gesteld. Het didactisch model met de zes basisconcepten blijft de ruggengraat in deze uitgave. Het leren van de leerling is de centrale doelstelling in elke onderwijssetting en wordt geconcretiseerd met vernieuwende inzichten vanuit de niet-lineaire pedagogie. Deze visie op het leren vraagt van de leraar een sterk leerlinggerichte strategie. De nodige basiscompetenties worden in een duidelijk referentiekader opgebouwd. Planning, instructie, management, evaluatie, interpersoonlijke vaardigheden en reflectie staan te dienste van de leerling. De doelgroep van dit handboek is niet alleen de student-leraar in opleiding. Ook de leraar in dienst vindt hier inspiratie en een denkkader om alle 'vernieuwingen' te plaatsen. Tenslotte is dit boek bruikbaar voor allen die in een ruimer kader bezig zijn met het begeleiden van bewegingsactiviteiten en de verbetering daarvan. (Bron: covertekst)
Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- 456.78 --- Lichamelijke opvoeding --- Klasbeheer --- Evaluatie --- Instructie --- Didactische werkvormen --- Leerkracht --- bewegingsonderwijs --- didactiek --- lichamelijke opvoeding --- 477.8 --- 486.880 --- 616.01 --- 616.2 --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek --- 113590.jpg --- motorische vaardigheden --- 372.879.6 --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding - vakdidactiek --- Gymnastiek; algemeen --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression
Choose an application
Vanuit een duidelijk referentiekader wordt de didactische kennis opgebouwd en kan de (toekomstige) lesgever zijn praktijkkennis toetsen aan nieuwe inzichten en benaderingen. Het didactisch model stelt het leren van de leerling centraal en beschrijft een zestal basisconcepten. Deze basiscompetenties van de leraar vormen de structuur van het boek, met name planning, instructie, management, evaluatie, interpersoonlijke vaardigheden en reflectie. Dit boek is een handleiding voor studenten en leraren Lichamelijke Opvoeding die de traditionele instructiemethoden willen ruilen voor nieuwe onderwijsconcepten en die het vakconcept Lichamelijke Opvoeding integraal willen toepassen.
Physiotherapy. Alternative treatments --- Didactics of sports and games --- lichamelijke opvoeding --- 372.879.6 --- Academic collection --- #KVHB:Bewegingsopvoeding --- #KVHB:Didactiek --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- 477.8 --- 486.880 --- 616.01 --- Didactiek --- Lichamelijke opvoeding --- Onderwijs --- 456.78 --- 616.6 --- Bewegingsopvoeding --- . --- 796 --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- Evaluaties --- Feedback --- Leerstof --- Leraren --- Lichamelijke opvoeding ; didactiek --- Management --- Observatietechnieken --- Planning --- Lichamelijke opvoeding; onderwijs --- 030734.jpg --- Lichamelijke opvoeding: didactiek --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding - vakdidactiek --- Soorten gymnastiek - Gymnastiekoefeningen --- Didactics of secundary education
Choose an application
Zorgbreed bewegingsonderwijs is gebaseerd op het vernieuwde vakconcept LO en de vakoverschrijdende eindtermen, waarbij rekening gehouden wordt met alle competenties van de leerling. Zorgbreed handelen in de les LO onderstelt het inbouwen van differentiatie, het scheppen van een veilig leerklimaat, systematisch observeren en permanent evalueren, en het introduceren van zelfstandig en samenwerkend leren. (Bron: covertekst)
Didactics of sports and games --- lichamelijke opvoeding --- Didactics of primary education --- 372.879.6 --- #SMV:000001 --- #SMV:België --- #SMV:agogiek --- #SMV:algemeen sport --- Academic collection --- 477.8 --- 486.880 --- 616 --- Bewegingsopvoeding --- Onderwijs --- Zorgverbreding --- Bewegingsonderwijs --- Leerplannen --- Lichamelijke opvoeding --- Zorg --- 796 --- 456.78 --- Bewegingsopvoeding; s.o. --- 082964.jpg --- Zorgverbreding ; lichamelijke opvoeding --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding - vakdidactiek --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- Didactics of secundary education --- Bewegingstherapie --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Orthopedagogiek --- Bewegingsopvoeding; s.o
Choose an application
Het uitgangspunt voor deze kritische reflectie is het oude vakconcept. Achtereenvolgens worden de opvattingen van leerlingen, leerkrachten, theoretici en beleidsmakers besproken. In de bespreking van een vernieuwde, toekomstgerichte visie worden de oude waarden behouden en met nieuwe inzichten en tende"nsen aangevuld. In deze nieuwe vakvisie wordt gekozen voor een gewijzigd paradigma. Er wordt van uitgegaan dat het oude vakconcept kan aangepast worden op grond van de hedendaagse, beschikbare wetenschappelijke kennis, zowel vanuit biomedische als vanuit pedagogische en sociaal-psychologische hoek. De doelen van het vak vormen het stramien van het betoog. Deze zijn: het ontwikkelen van de motorische competentie, een gezonde en veilige levensstijl, een positief zelfbeeld en sociale relaties door middel van bewegingsactiviteiten. Vernieuwend is ook de keuze voor een dynamisch vakconcept dat zich aanpast aan de ontwikkelingen van leerlingen en leerkrachten, die gaan van beperkte, sporttechnische en andere vakopvattingen naar bredere en meer humaniserende vormingsmogelijkheden. Het uitgangspunt voor de methodiek is het reeds bereikte ontwikkelingsniveau van leerlingen en leerkarcht. Het vernieuwde vakconcept wordt om al deze redenen gedifferentieerd en ontwikkelingsgericht genoemd. Het Cahier sluit af met de concrete uitwerking van het vakconcept voor de 2de en 3de graad van het secundair onderwijs aan de hand van voorstellen voor aangepaste doelen en praktijkvoorbeelden.
Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- lichamelijke opvoeding --- Lichamelijke opvoeding ; didactiek --- Bewegingsopvoeding ; secundair onderwijs ; didactiek --- 372.879.6 --- #SBIB:37H0 --- #SMV:agogiek --- #SMV:categorie --- Academic collection --- secundair onderwijs --- 477.8 --- bewegingsopvoeding --- didactiek --- 486.880 --- 616.01 --- Didactiek --- Eindtermen --- Leerplannen --- Leren leren --- Lichamelijke opvoeding --- Ontwikkelingsdoelen --- 486.88 --- Leerplan --- Secundair onderwijs --- 486 ) Lichamelijke opvoeding - s.o. --- lichamelijke opvoeding : didactiek (ler) --- 456.78 --- 796 --- Geschiedenis --- Gymnastiek --- Lichamelijke opvoeding ; secundair onderwijs ; didactiek --- Motorische ontwikkeling --- Onderwijs --- Scholen --- Lichamelijke opvoeding: didactiek --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Pedagogie --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Lichamelijke opvoeding - vakdidactiek --- didactiek. --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Didactiek. --- 486 ) Lichamelijke opvoeding - s.o
Choose an application
Alternatieve curricula in de LO op maat van een geïntegreerd vakconcept (Lieven Vergauwen)Een toepassing van het Sport Opvoedings Model van Siedentop op basketbal in het secundair onderwijs (Pow Rowe en Mieke Bogaert)Bewegen en inzichtelijk leren. Integratie van kennis in de les LO (Daniël Behets)Ontwikkelen van een positief en realistisch zelfbeeld tijdens de les lichamelijke opvoeding: een visie vanuit de praktijk (Hilde Vits)Samenwerken als aanzet voor sociaal en motorisch leren (Reginald Leper)Piramides bouwen met invalshoek 'motorisch en sociaal leren (Reginald Leper)Samen met jezelf en anderen op de latten: een voorbeeld van een geintegreerd skiproject (Kristl Puylaert, Mark Wouters en Jimi Gantois)Handbal: ruimtelijke en materiële aanpassingen voor de school (Eddy Thomassen)Judo op school: een leerlinggeoriënteerd leerladdermodel (Wim Roels)Het geintegreerd handelen van de leraar (Maïté Schiepers)Toestelturnen: naar een geintegreerd curriculum (Jimi Gantois en Danielle Van lperen)Sociale vaardigheden en ultimate frisbee (Hans Mennes)FOOT-ROBICS, meer dan voetbalcoördinatie? (Michel Bruyninckx)Onderzoek naar het beleefde vakconcept van de leraar Lichamelijke Opvoeding (Daniël Behets)CHESS: Checklist Effectieve Sportstimulering. In 7 stappen naar betere jeugdsportplannen (Berend Brouwer, Chris Mooij, Dic Houthoff en Ger van Mossel)
Didactics of secundary education --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- 372.879.6 --- #SMV:000001 --- #SMV:België --- #SMV:agogiek --- #SMV:sport --- Academic collection --- 477.8 --- 486.880 --- 616 --- Bewegingsopvoeding --- Onderwijs --- 616.6 --- Basketbal --- Bewegen --- Curriculum --- Frisbee --- Handbal --- Jeugdsport --- Judo --- Leren --- Lichamelijke opvoeding --- Motorisch leren --- Secundair onderwijs --- Siedentop --- Skiën --- Sociaal leren --- Sociale vaardigheden --- Sport --- Toestelturnen --- Turnen --- Voetbal --- Zelfbeeld --- 796 --- Bewegingsonderwijs --- Didactiek --- Theorieën --- 456.78 --- Bewegingsopvoeding; s.o. --- 050732.jpg --- Lichamelijke opvoeding: didactiek --- Basketbal: didactiek secundair onderwijs --- Frisbee: didactiek --- Handbal: didactiek --- Judo: didactiek --- Sport Opvoedings Model --- Toestelturnen: didactiek --- Voetbal: didactiek --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding - vakdidactiek --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- Soorten gymnastiek - Gymnastiekoefeningen --- (zie ook: rolstoelbasketbal) --- (zie ook: interactief leren) --- Curriculumontwikkeling --- Sportopvoedingsmodel --- Samenwerken --- Gymnastiek --- Sport stimuleren --- Bewegingsopvoeding; s.o --- Samenwerking --- Ultimate frisbee --- Voetbal (sport)
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|