Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Steeds meer kinderen kampen met schrijfproblemen. In de huidige digitale maatschappij lijkt het vanzelfsprekend dat typen een gelijkwaardige vervanger is van schrijven met de hand. Netjes op de lijn en leesbaar leren schrijven lijkt verspilling van tijd en energie. Op school wordt dan ook minder tijd besteed aan het leren schrijven, met als gevolg een groeiend aantal kinderen met schrijfproblemen. Deze problemen lopen uiteen van kinderen met een onleesbaar handschrift, tot kinderen die klagen over een zere arm, hand of nek vanwege een gespannen, krampachtige houding of verkeerde pengreep.Wat je met de hand schrijft, onthoud en begrijp je beterDe afgelopen jaren zijn computers en tablets in het onderwijs steeds belangrijker geworden. Hierdoor wordt er minder belang gehecht aan het leren schrijven met de hand. Wetenschappelijk onderzoek laat echter in toenemende mate zien dat jonge kinderen al schrijvend hun brein ontwikkelen en daardoor betere schoolresultaten behalen. Wat je met de hand schrijft, onthoud en begrijp je beter.Aan de slag met handschriftonderwijs is een praktisch boek over het belang van leren schrijven met de hand. Het boek geeft inzicht in wetenschappelijk onderzochte feiten die het belang van schrijven onderbouwen. Het staat vol met praktische tips over hoe het leren schrijven kan worden bevorderd, geeft oefeningen voor individueel en klassikaal handschriftonderwijs en biedt oplossingen voor kinderen die ondersteuning nodig hebben bij het leren schrijven. Met de vele praktische handvatten in dit boek kun je leerlingen die vastlopen in eerste instantie zelf verder helpen, zonder ze meteen door te hoeven verwijzen naar een therapeut.Dit boek is tot stand gekomen in samenwerking met verschillende handschriftexperts uit het onderwijs, het therapeutisch werkveld en de wetenschap.Voor wie?Dit boek is bedoeld voor (aankomende) leerkrachten, intern begeleiders en onderwijsondersteuners die werken met leerlingen uit groep 1 t/m 8 van het primair onderwijs en leerkrachten van het speciaal (basis)onderwijs. Bron: https://www.boomtestonderwijs.nl/product/100-8373_Aan-de-slag-met-handschriftonderwijs
Schrijven --- Didactiek : basisonderwijs --- 372.45 --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- schrijven --- motoriek --- Aanvankelijk schrijven --- Schrift --- Lager onderwijs --- Schrijfmotoriek --- Schrijfproblemen --- 373.3 --- Aanvankelijk schrijven ; didactiek --- Handschrift --- Kleuteronderwijs --- Fijne motoriek --- schrijfvoorwaarden --- aanvankelijk schrijven --- Handschrift (persoon) --- Schrijfprobleem --- Didactic strategies --- Primary education
Choose an application
Het nieuwe boek van deze bestsellerauteur is tegelijkertijd een leesboek, een oefenboek én een opzoekingsboek. Het geeft een antwoord op de meest gestelde vragen in verband met schrijven en schrijfproblemen. Het introduceert daarnaast een leuk en motiverend oefenprogramma om samen met het kind aan de slag te gaan. Een boek dat zeker niet mag ontbreken in de bibliotheek van mensen die met opvoeding te maken hebben.
#KVHB:Schrijven --- 475.24 ) * SCHRIJVEN --- schrijven --- scripties --- spelling --- 372.45 --- Schrijfmotoriek --- Schrijven : kinderen --- 113879.jpg --- Aanvankelijk schrijven ; didactiek --- Language arts --- Study and teaching --- departement Gezondheidszorg 11 --- motoriek --- schrijfvaardigheid --- Schrijven --- Aanvankelijk schrijven --- Schrijfproblemen --- Zorgverbreding --- Schrijfstoornissen --- 373.3 --- Provincie West-Vlaanderen --- School management --- Schrijfprobleem --- Schrijfstoornis
Choose an application
Pakket met 1 exemplaar van het handboek en 5 exemplaren van het werkboekje! Kinderen die er niet in slagen om leesbaar én aan een aanvaardbaar tempo te schrijven, ondervinden vaak problemen op school. Regelmatig worden zij doorverwezen naar een kinesitherapeut, fysiotherapeut of ergotherapeut om hulp te krijgen bij het leren schrijven. Ik kan het! vormt daarbij een nuttige leidraad: het beschrijft een vernieuwend therapieconcept voor schrijfmotoriek, dat meteen toepasbaar is in de praktijk.Ik kan het! geeft aan hoe vanuit de specifieke schrijfproblemen van elk individueel kind een aangepast oefenprogramma uitgewerkt kan worden. Het taakgerichte concept sluit aan bij de richtlijnen over schrijfmotorische therapie, beschreven door het Koninklijke Genootschap Nederlandse Fysiotherapie.Motivatie is een belangrijke voorwaarde om te leren. De auteurs hechten er dan ook veel belang aan en sturen aan op zelfgereguleerd leren. Met het kind worden specifieke doelen afgesproken en de therapeut probeert die doelen samen met het kind, binnen een vooraf bepaalde tijd, te bereiken. Zo krijgt elk kind een gepersonaliseerd Ik kan het!- werkboekje.
Penmanship --- Handbooks, manuals, etc. --- Children --- Writing --- Schrijven --- Schrijfproblemen --- Schrijfmotoriek --- Therapie --- motoriek --- schrijfstoornissen --- schrijven --- 372.45 --- 373.3 --- Voorbereidend schrijven --- #BSCH: vak: Nederlands --- #PBIB:+105.50 --- #KVHB:Schrijfmotoriek --- #KVHB:Schrijven --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Hulp bij leren --- Schoolbooks - Didactic material --- Educational psychology --- Personality development --- kinderen --- zelfhulptechnieken --- aanvankelijk schrijven --- motorische ontwikkeling --- Schrijfprobleem --- Aanvankelijk schrijven.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|