Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Educators and educational psychologists recognize transfer of learning as perhaps the most significant issue in all fields of instruction. Transfer of learning cuts across all educational domains, curricula, and methods. Despite its importance, research and experience clearly show that significant transfer of learning in either the classroom or in everyday life seldom occurs. Simply put, transfer of learning is illustrated by the phrases ""It reminds me of..."" or ""It's like..."" or ""It's the same as..."". This book addresses the fundamental problem of how past or current learning is applied
Educational psychology --- 37.015 --- 37.015 Hulpwetenschappen van de pedagogiek --- Hulpwetenschappen van de pedagogiek --- Educational psychology. --- Cognition. --- Psychology --- Education
Choose an application
Inventarisatie van leerproblemen in het primair en voortgezet onderwijs.
Leer- en gedragsproblemen. --- Teacher education. Teacher's profession --- Developmental psychology --- Educational sciences --- ontwikkelingspsychologie --- Teaching --- Educational psychology --- pedagogiek --- lerarenopleiding --- pedagogische psychologie --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- 464 --- Leerproblemen --- 37.015 --- 37.015 Hulpwetenschappen van de pedagogiek --- Hulpwetenschappen van de pedagogiek --- Dyslexie --- Dyscalculie --- Leerstoornissen --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Cognitieve ontwikkeling --- Cognitieve stoornissen --- Niet-verbale leerstoornis --- Executieve functies --- Leerstoornis --- Leerprobleem --- Cognitieve stoornis --- Executieve functie
Choose an application
'Kinderen kunnen de dag van vandaag niet langer kinderen zijn' is een veel gehoorde klacht van ouders, opvoeders en leerkrachten. In dit boek nemen wij deze klacht serieus, want niet betekent dat we er mee akkoord gaan. We proberen te achterhalen wat voor kijk op kinderen achter deze stelling schuilt en stellen ons vervolgens de vraag of er nog andere manieren zijn om over kinderen na te denken. Een klare kijk op wat kindzijn vandaag is of zou kunnen zijn, moet ons vervolgens toelaten een kritisch perspectief op de commercialisering van de leefwereld van kinderen te ontwikkelen. Dat is noodzakelijk. Alleen al maar om tegen naïeve redeneringen als 'Als de kinderen het leuk vinden, dan is het OK' voldoende weerwerk te kunnen bieden. (Bron: covertekst)
Educational sciences --- Merchandising --- Merchandising. --- Kinderen. --- 37.015.4 --- 181 Kindbeeld en positie van kinderen in de samenleving --- #A0312A --- 663 Jeugd --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- kinderen en consumptie --- kinderen en gezin --- kinderen en multimedia --- kinderen en school --- kinderen en vrije tijd --- kinderen --- kindzijn --- leefwereld --- 433.9 --- Commercialisering --- Kinderen --- Leefomgeving --- 041173.jpg --- Kind en reclame --- Reclame: kinderen --- Pedagogische sociologie--z.o.{316:37} --- 37.015.4 Pedagogische sociologie--z.o.{316:37} --- 80.36 education and society. --- Kinderspelletjes. --- Opvoeding. --- Vercommercialisering.
Choose an application
159.95 --- Learning, Psychology of --- -#WWIS:AGGR --- Leerpsychologie --- 415.4 --- Geprogrammeerde instructie --- Leermotivatie --- Learning --- Psychology of learning --- Educational psychology --- Comprehension --- Learning ability --- Geestelijke functies --- Addresses, essays, lectures --- Psychological aspects --- Learning, Psychology of. --- 159.95 Geestelijke functies --- Didactique Didactiek --- Enseignement programmé Geprogrammeerd onderwijs --- Matériel didactique Leermiddelen --- Motivation (formation) Motivatie (opleiding) --- Personnalité Persoonlijkheid --- #WWIS:AGGR --- leerpsychologie (ler) --- 37.015.3 --- 37.015.3 Pedagogische psychologie --- Pedagogische psychologie --- Didactics --- Cognitive psychology --- Teaching
Choose an application
Zelfverwondend gedrag is een aangrijpend fenomeen. Deskundigen uit Vlaanderen, Nederland en de Verenigde Staten van Amerika belichten in dit boek vanuit verschillende invalshoeken de diagnose en de behandeling van ZVG. Uitdrukkelijk komt ook het toepassen van inzichten in de praktijk aan bod, aan de hand van uitgebreide casussen. Deze publicatie is ontstaan uit een tweedaags internationaal symposium bij het vijftigjarig bestaan van de Stichting Marguerite-Marie Delacroix in Tienen.Uit de inhoud:J. Van Driessche: ZVG binnen de Stichting Marguerite-Marie Delacroix -W. Vandereycken: Zelfverwonding bij psychiatrische patiënten -W.I. Gardner: Diagnose en behandeling van ZVG -WM.A. Verhoeven: Farmacologische behandeling van ZVG -H. Wouters: Verbeterd leven -A. Doren: ZVG bij mentaal gehandicapte personen: ontwikkelingspsychologische benadering -A. Vogels & J.-P. Fryns: Ethiologisch-genetisch onderzoek bij ZVG: nieuwe inzichtenP. Jonckheere: Klacht of aanklacht? Psychoanalytischfenomenologische benadering -D. Seys: Elektro-aversietherapie -D. W Kraijer: Zichzelf pijn doen/verwonden, verstandelijke beperkingen en autismespectrumstoornissen -J. Marrecau & B. Sikma: Praktijkervaringen. Een perspectief voor JiirgenI. Abrams: Zelfverwonding en automutulatie -H. Jorens en K. Van Turnhout: Tim vertoont reeds lange tijd ZVG -J. Ghyoot: CrisisinterVentie en bonsaï -L. Creemers: Van ZVG naar zelfvertrouwen
Zelfverminking --- Mentaal gehandicapten. --- imago --- Psychiatry --- personen met een mentale beperking --- zelfverminking --- zelfbeeld --- Social policy and particular groups --- 37.015.3 --- automutilatie --- mensen met een mentale beperking --- psychiatrie --- Geestelijke gezondheidszorg --- Gehandicapten --- Psychiatrie --- Psychologie --- 326 --- 606.329 --- gedragsstoornissen --- mentaal gehandicapten --- psychopathologie --- Automutilatie (zelfverwonding) --- 606.3 --- mentaal gehandicapten (gez) --- zelfverminking (gez) --- 616.89 --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Personen met een mentale handicap --- Mentaal gehandicapten --- Zelfverwonding --- 37.015.3 Pedagogische psychologie --- Pedagogische psychologie --- Soins de santé mentale --- Handicapés --- Sociale problemen van en zorg voor mentaal gehandicapten; algemeen --- Overige neurosen --- PHL-Healthcare 12 --- psychiatrische stoornissen --- probleemgedrag --- zelfverwonding --- 616.2
Choose an application
What constitutes a 'normal' child? Throughout the nineteenth century public health and paediatrics played a leading role in the image and conception of children. By the twentieth century psychology had moved to the forefront, transforming our thinking and understanding. AndreÌ Turmel investigates these transformations both from the perspective of the scientific observation of children (public hygiene, paediatrics, psychology and education) and from a public policy standpoint (child welfare, health policy, education and compulsory schooling). Using detailed historical accounts from Britain, the USA and France, Turmel studies how historical sequential development and statistical reasoning have led to a concept of what constitutes a 'normal' child and resulted in a form of standardization by which we monitor children. He shows how western society has become a child-centred culture and asks whether we continue to base parenting and teaching on a view of children that is no longer appropriate.
Children --- Child development --- Enfants --- History. --- Histoire --- Développement --- History --- -37 <09> --- 316:37 --- -Child study --- Development, Child --- Developmental biology --- Developmental psychobiology --- Child rearing --- Childhood --- Kids (Children) --- Pedology (Child study) --- Youngsters --- Age groups --- Families --- Life cycle, Human --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Onderwijssociologie. Sociologie van opvoeding en onderwijs--z.o.{37.015.4} --- Development --- -History. --- 316:37 Onderwijssociologie. Sociologie van opvoeding en onderwijs--z.o.{37.015.4} --- 37 <09> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- -37 <09> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Child study --- Développement --- 37 <09> --- Social Sciences --- Sociology --- Children - History --- Child development - History
Choose an application
Dé doelstelling hier is dat je als student kunt leren je rustiger, zelfzekerder en méér ontspannen te voelen in een specikfiek voor jou angstige en/of stressvolle studiesituatie. Tevens kun je met deze techniek meteen een algemene doelstelling realiseren nl. het bereiken van een diepe lichamelijke ontspanning en geestelijke rust met een betere concentratie en geheugenwerking.
Examenvrees. --- Faalangst. --- Stress --- Studenten. --- Angsten. --- Faalangst --- Onderwijs. --- Ontspanningsoefeningen. --- Stress. --- Studenten --- Psychosociale hulpverlening. --- faalangst --- studievaardigheden --- examenvrees --- relaxatie --- Personality development --- Educational psychology --- #KVHB:CD --- #KVHB:Examenangst --- #KVHB:Faalangst --- #KVHB:Studiebegeleiding --- 37.015.3 --- Faalangst: onderwijs --- examens --- Pedagogische psychologie --- 371.21 --- 159.94 --- 450.8 --- Studeren --- Studievaardigheden
Choose an application
Public law. Constitutional law --- Educational sciences --- grondwet --- onderwijsrecht --- Belgium --- Constitution --- Enseignement --- Grondwet --- Onderwijs --- 37.014.3 --- 351.851 <493> --- 316:37 --- #SBIB:316.334.1O212 --- onderzoeksrapport --- grondwetsherziening --- onderwijs --- na 1945 (x) --- onderwijswetgeving --- 351.851 --- 37.014 --- 342.2 --- (493) --- $?$90/03 --- 342.733 <493> --- 371.014.5 <493> --- #C9201 --- #A9212A --- recht, onderwijs --- staatshervorming (België) --- 450.2 --- onderwijsstructuur --- Onderwijsrecht --- Schoolpact --- onderwijshervormingen --- Onderwijswetgeving--België --- Onderwijssociologie. Sociologie van opvoeding en onderwijs--z.o.{37.015.4} --- Onderwijsbeleid: nationaal --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- 316:37 Onderwijssociologie. Sociologie van opvoeding en onderwijs--z.o.{37.015.4} --- 351.851 <493> Onderwijswetgeving--België --- handboeken en inleidingen. --- Educational law and legislation --- Constitution (Law) --- Handboeken en inleidingen. --- staatshervorming (België) --- Onderwijswetgeving--België
Choose an application
Steeds meer kinderen hebben moeite om hun leven te organiseren: hun kamer is een puinhoop, ze kunnen zich niet concentreren en vergeten honderd en een dingen. Ook bij ons, volwassenen, leidt het tot stress over lunchpakketjes, gymkleren die eigenlijk gisteren al in de was moesten, gesjees naar muziekschool en clubjes. Zijn we zelf wel zo georganiseerd bezig? Dit boek helpt je om samen met je kind de dagdagelijkse taken gestructureerd aan te pakken.
Opvoeding. --- Educational sciences --- pedagogiek --- Opvoeding --- opvoeding --- structuren --- 433 --- 464 --- 467 --- Concentratieproblemen --- Opvoeding (Pedagogie) --- Opvoeding in het gezin --- Relatie ouders-kinderen (Ouderschap, Ouder-kindrelatie, Ouderverenigingen) --- Structuurplannen --- gezin --- opvoedingsondersteuning --- opvoedingsproblemen --- ouders en opvoeding --- structuur --- 433.9 --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Gezinsopvoeding --- Grenzen stellen --- Kinderen --- Opvoeden --- Organisatie --- Planning --- Structureren --- Structuur --- 37.013 --- 430 --- Opvoedingsondersteuning --- Structuren --- Structuurbehoevende kinderen --- 37.018 --- 433.1 --- Gezinnen : opvoeding --- Gezinsproblemen --- Organisatieleer --- Ouderschap; pedagogie --- Opvoeding in de praktijk --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Overige onderwerpen --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- departement Lerarenopleiding 10 --- opvoedkunde --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Opvoeding --- #KVHB:Orthopedagogie --- opvoeding (ler) --- opvoedingsondersteuning (ler) --- 113885.jpg --- 37.015.3 --- 37.015.3 Pedagogische psychologie --- Pedagogische psychologie --- Opvoeding en onderwijs --- Onderwijs --- Pedagogiek --- Gezinspsychologie --- 370 --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit boek gaat over leerprocessen van kinderen tussen vier en twaalf jaar.
37.015.3 --- 4-12-jarigen --- 415.4 ) Leerpsychologie --- aanvankelijk lezen --- aanvankelijk rekenen --- aanvankelijk schrijven --- auditieve waarneming --- begrippen --- classificeren --- cognitieve ontwikkeling --- leerprocessen --- leren --- onderwijspsychologie --- probleemoplossen --- ruimtelijke oriëntatie --- seriëren --- visuele waarneming --- 419.3 --- Cognitieve ontwikkeling --- Onderwijspsychologie --- Probleemoplossend denken --- Pedagogische psychologie --- Leerprocessen --- Kleuters --- Lager onderwijs --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Adaptief onderwijs --- Ruimtelijke oriëntatie --- Seriëren --- Zien --- Auditieve discriminatie --- Begripsvorming --- Classificeren --- Thematisch werken --- Aanvankelijk lezen --- Aanvankelijk rekenen --- Aanvankelijk schrijven --- Kinderen --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Conflictbeheersing --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- didactische processen --- Educational psychology
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|