Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by
Transfer of learning : cognition, instruction, and reasoning
Author:
ISBN: 0123305950 9780123305954 0585469288 9780585469287 0080492355 9780080492353 9786610927067 1280927062 Year: 2001 Publisher: San Diego : Academic Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Educators and educational psychologists recognize transfer of learning as perhaps the most significant issue in all fields of instruction. Transfer of learning cuts across all educational domains, curricula, and methods. Despite its importance, research and experience clearly show that significant transfer of learning in either the classroom or in everyday life seldom occurs. Simply put, transfer of learning is illustrated by the phrases ""It reminds me of..."" or ""It's like..."" or ""It's the same as..."". This book addresses the fundamental problem of how past or current learning is applied


Book
Geen kinderspel : een pedagogische analyse van de vertogen over de commercialisering van de leefwereld van kinderen.
Author:
ISBN: 9038205198 9789038205199 Year: 2003 Publisher: Gent Academia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Kinderen kunnen de dag van vandaag niet langer kinderen zijn' is een veel gehoorde klacht van ouders, opvoeders en leerkrachten. In dit boek nemen wij deze klacht serieus, want niet betekent dat we er mee akkoord gaan. We proberen te achterhalen wat voor kijk op kinderen achter deze stelling schuilt en stellen ons vervolgens de vraag of er nog andere manieren zijn om over kinderen na te denken. Een klare kijk op wat kindzijn vandaag is of zou kunnen zijn, moet ons vervolgens toelaten een kritisch perspectief op de commercialisering van de leefwereld van kinderen te ontwikkelen. Dat is noodzakelijk. Alleen al maar om tegen naïeve redeneringen als 'Als de kinderen het leuk vinden, dan is het OK' voldoende weerwerk te kunnen bieden. (Bron: covertekst)


Book
Zelfverwonding als boodschap? : beeldvorming en behandeling van zelfverwondend gedrag bij personen met een mentale handicap.
Authors: ---
ISBN: 9044111485 9789044111484 Year: 2002 Publisher: Leuven Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zelfverwondend gedrag is een aangrijpend fenomeen. Deskundigen uit Vlaanderen, Nederland en de Verenigde Staten van Amerika belichten in dit boek vanuit verschillende invalshoeken de diagnose en de behandeling van ZVG. Uitdrukkelijk komt ook het toepassen van inzichten in de praktijk aan bod, aan de hand van uitgebreide casussen. Deze publicatie is ontstaan uit een tweedaags internationaal symposium bij het vijftigjarig bestaan van de Stichting Marguerite-Marie Delacroix in Tienen.Uit de inhoud:J. Van Driessche: ZVG binnen de Stichting Marguerite-Marie Delacroix -W. Vandereycken: Zelfverwonding bij psychiatrische patiënten -W.I. Gardner: Diagnose en behandeling van ZVG -WM.A. Verhoeven: Farmacologische behandeling van ZVG -H. Wouters: Verbeterd leven -A. Doren: ZVG bij mentaal gehandicapte personen: ontwikkelingspsychologische benadering -A. Vogels & J.-P. Fryns: Ethiologisch-genetisch onderzoek bij ZVG: nieuwe inzichtenP. Jonckheere: Klacht of aanklacht? Psychoanalytischfenomenologische benadering -D. Seys: Elektro-aversietherapie -D. W Kraijer: Zichzelf pijn doen/verwonden, verstandelijke beperkingen en autismespectrumstoornissen -J. Marrecau & B. Sikma: Praktijkervaringen. Een perspectief voor JiirgenI. Abrams: Zelfverwonding en automutulatie -H. Jorens en K. Van Turnhout: Tim vertoont reeds lange tijd ZVG -J. Ghyoot: CrisisinterVentie en bonsaï -L. Creemers: Van ZVG naar zelfvertrouwen


Book
A historical sociology of childhood : developmental thinking, categorization and graphic visualization
Author:
ISBN: 9780521705639 9780521879774 0521705630 0521879779 9780511489099 0511489099 9780511424137 0511424132 9780511422485 0511422482 1107184002 1281775657 9786611775650 0511423659 0511421826 0511423144 9781107184008 9781281775658 661177565X 9780511423659 9780511421822 9780511423147 Year: 2008 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

What constitutes a 'normal' child? Throughout the nineteenth century public health and paediatrics played a leading role in the image and conception of children. By the twentieth century psychology had moved to the forefront, transforming our thinking and understanding. André Turmel investigates these transformations both from the perspective of the scientific observation of children (public hygiene, paediatrics, psychology and education) and from a public policy standpoint (child welfare, health policy, education and compulsory schooling). Using detailed historical accounts from Britain, the USA and France, Turmel studies how historical sequential development and statistical reasoning have led to a concept of what constitutes a 'normal' child and resulted in a form of standardization by which we monitor children. He shows how western society has become a child-centred culture and asks whether we continue to base parenting and teaching on a view of children that is no longer appropriate.


Multi
Studiestress, examenvrees, faalangst onder controle
Author:
ISBN: 9038203187 Year: 2001 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dé doelstelling hier is dat je als student kunt leren je rustiger, zelfzekerder en méér ontspannen te voelen in een specikfiek voor jou angstige en/of stressvolle studiesituatie. Tevens kun je met deze techniek meteen een algemene doelstelling realiseren nl. het bereiken van een diepe lichamelijke ontspanning en geestelijke rust met een betere concentratie en geheugenwerking.


Book
De grondwetsherziening van 1988 en het onderwijs : de schoolvrede en zijn toepassing.
Authors: ---
ISBN: 9064396043 9789064396045 Year: 1989 Publisher: Brussel Brussel Story-Scientia CEPESS


Book
Hoe breng ik mijn kind (en mezelf) structuur bij : een gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners
Author:
ISBN: 9789020965186 9020965182 Year: 2006 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Steeds meer kinderen hebben moeite om hun leven te organiseren: hun kamer is een puinhoop, ze kunnen zich niet concentreren en vergeten honderd en een dingen. Ook bij ons, volwassenen, leidt het tot stress over lunchpakketjes, gymkleren die eigenlijk gisteren al in de was moesten, gesjees naar muziekschool en clubjes. Zijn we zelf wel zo georganiseerd bezig? Dit boek helpt je om samen met je kind de dagdagelijkse taken gestructureerd aan te pakken.

Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by