Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Sinds de verschijning van de eerste druk van Toetsen in het hoger onderwijs in 2002 is er veel veranderd op toetsgebied. Door nieuwe doelen, eisen en onderwijsvormen in het hoger onderwijs moeten opleidingen nog meer aandacht besteden aan de wijze waarop studenten worden getoetst. Toetsen in het hoger onderwijs gaat in op alle actuele ontwikkelingen. In deze tweede herziene druk komen daarom niet alleen de gebruikelijke toetsen met de computer, overalltoetsen, toetsen met portfolio's en voortgangstoetsen aan de orde. Omdat scholieren steeds meer gebruikmaken van bronnen op internet, is er bijvoorbeeld een hoofdstuk toegevoegd over het opsporen van plagiaat. Daarnaast zijn er hoofdstukken toegevoegd over de EVC-procedure (Erkenning Verworven Competentie) en over de gevolgen van het toenemende aanbod van vraaggestuurd en competentiegericht onderwijs. Tot slot is de literatuur aan het einde van elk hoofdstuk geüpdatet en uitgebreid. Dit inspirerende boek geeft docenten antwoord op alle vragen die te maken hebben met de kwaliteitscriteria, de beoordeling, de wijze van nakijken en de zak/slaaggrens van toetsen. Door de praktische hulpmiddelen als antwoordmodellen, specificatietabellen en checklists is Toetsen in het hoger onderwijs onmisbaar voor de lespraktijk van docenten in het hbo.
Didactic evaluation --- multiple-choice vragen --- vragen stellen --- evaluatie (onderwijs) --- Higher education --- Evaluatietechnieken ; hoger onderwijs --- Competenties ; hoger onderwijs --- Toetsen (onderwijs) --- 489.54 --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Toetsen --- Examens --- 371.26 --- 378.012 --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Examens Examens --- Tests Tests --- EVC (elders verworven competenties) --- competenties --- computers --- didactiek --- evaluatie --- hoger onderwijs --- overall-toets --- plagiaat --- portfolio's --- stage --- toetsen --- Evaluatie van leerlingen (klassenraad, schoolrapport, toetsen) --- 450.6 ) toetsen --- 489.59 --- hoger onderwijs : evaluatie (ler) --- toetsbeleid --- toetsen: hoger onderwijs --- Assessment --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Onderwijsresearch: hoger onderwijs. --- Examens (hoger onderwijs) --- Evaluatietechnieken --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Didactische evaluatie --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- departement Gezondheidszorg 08 --- toetsconstructie --- portfolio --- competentiegericht onderwijs --- vraaggestuurd onderwijs --- Onderwijsresearch: hoger onderwijs
Choose an application
Dit boek geeft een breed overzicht van toets- en beoordelingsvormen in het hoger onderwijs. Ook beschrijft het verschillende aspecten van toetsen en het toetsproces. Het boek geeft handreikingen en praktijkvoorbeelden. Daarmee is het een praktische en inspirerende informatiebron voor opleidingen, examencommissies, toetscommissies en (aankomende) docenten.In deze vierde druk staan nieuwe hoofdstukken over onder meer de kwaliteitspiramide, het samenwerken bij toetsontwikkeling, het toetsen van creativiteit en over de rechtsbescherming van examinandi. De hoofdstukken over digitaal toetsen en ervaringscertificaten (EVC) zijn herschreven. Bijvoorbeeld met extra informatie over flexibel onderwijs. In ieder hoofdstuk is veel aandacht voor de rol van de docent.Toetsen in het hoger onderwijs kan gebruikt worden om een goed toetsbeleid op te zetten en uit te voeren. Daarmee is het geschikt om het certificaat Basiskwalificatie Examinering (BKE) en het Seniorkwalificatie Examinering (SKE) te behalen. Het boek is toegankelijk en daarom ook goed bruikbaar voor toetsconstructie in het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.
Didactic evaluation --- multiple-choice vragen --- vragen stellen --- evaluatie (onderwijs) --- Higher education --- hoger onderwijs --- examens --- PXL-Tech 2018 --- Examens --- Hoger onderwijs --- Normwaarden --- Wetenschappelijk onderzoek --- Informatica --- Casestudies --- Gezondheidszorg --- Toetsen --- Toetsinstrumenten --- Education, Higher --- Educational evaluation --- Educational assessment --- Educational program evaluation --- Evaluation research in education --- Instructional systems analysis --- Program evaluation in education --- Self-evaluation in education --- Evaluation --- College students --- Postsecondary education --- Universities and colleges --- Education --- Education. --- Teaching. --- Teaching and Teacher Education. --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- PXL-Ebooks --- Normen --- Evaluatietechnieken --- Hoger onderwijs. --- Examen --- Norm (standaard) --- Casestudy --- Toets --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|