Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
School management --- Teacher education. Teacher's profession --- Personnel management --- Bijscholing --- In-service training --- Evaluatie --- Leraren --- Onderwijs --- EVINSET --- Personeelsmanagement --- Onderwijs; algemeen --- Organisatieleer --- 371.2 --- 371.13 --- 658.3 --- Onderwijsorganisatie --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Personeelsbeleid --- Professionalisering --- Werkplekleren --- Leraar --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport
Choose an application
1-1487-5
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Onderwijskwaliteit --- Onderwijsmanagement --- 450.4
Choose an application
Onderwijsvernieuwing is onvermijdelijk in een wereld die constant in beweging is, in een maatschappij waarin technologische, economische, culturele en sociologische ontwikkelingen elkaar in een razend tempo opvolgen. Scholen hoeven niet alle nieuwe tendensen achterna te hollen, maar ze dienen wel een gepast antwoord te zoeken op belangrijke verschuivingen en de gevolgen ervan. Ze moeten zich durven afvragen wat hun rol is in deze nieuwe wereld. De auteur houdt een pleidooi voor een zoektocht naar duurzame oplossingen. Verandering die uitmondt in echte, gestadige verbetering is een complex en contextgebonden proces. Duurzame ontwikkeling kan niet van bovenaf opgelegd worden, maar groeit vanuit beleidskrachtige scholen. De spiraal symboliseert hoe duurzame ontwikkeling plaatsvindt: niet lineair maar geleidelijk uitdijend. Dit boek geeft inzicht in de strategieën die de schoolleiding kan gebruiken om vernieuwingen aan te pakken en tot een goed einde te brengen. Het vertelt ook wat externe ondersteuners kunnen doen om de school daarbij te helpen
School management --- Education --- Flanders (Belgium) --- Management --- 371.05 --- 720 Onderwijs --- 450.46 --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- 458.1 --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsbeleid --- 450.48 --- Onderwijsstrategieën --- 083451.jpg --- 371.05 Bestuur en beheer van het onderwijs --- Bestuur en beheer van het onderwijs --- theoretische onderwijsvernieuwing --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Organisatie - Management --- PHL-Central Office 12 --- Schoolmanagement --- Onderwijs --- Duurzame ontwikkeling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit eindwerk kent een vierledige opbouw. Aangezien het over de gebruikswaarde van Geranium L. spp. gaat, wordt in het eerste gedeelte kennis gemaakt met het geslacht Geranium. In het aansluitende tweede deel gaat het over Geranium als tuinplant. In het derde hoofdstuk wordt de evaluatie van een Geraniumcollectie op het PCS (Proefcentrum voor Sierteelt) besproken. De verschillende metingen waren onder andere: bloemkleur, bloeiperiode, hoogte, bloemdiameter, bladvorm, witziektegevoeligheid, habitus, rijkheid van bloei en de habitat. De combinatie beoordeling en habitat vormt de gebruikswaarde van een plant. Deze wordt uitvoerig besproken in het publiceerbaar artikel. Eerst worden in het derde deel zoals gewoonlijk de doelstelling en de methodiek van waarnemen besproken, gevolgd door de resultaten in tabelvorm en de feitelijke beoordeling van de collectie. Om deze beoordeling nog beter te kunnen funderen, hebben we de hulp ingeroepen van twee experts op het vlak van Geraniums, nl. de Heer
Choose an application
Dit boek stelt een nieuwe generatie van assessment voor : web-based assessment, situationeel assessment, assessment van interpersoonlijke competenties en evidence-based assessment. Situational judgment tests (of SJT's) zijn een voorbeeld van deze nieuwe generatie tools. Dit boek beschrijft hoe SJT's in de praktijk kunnen worden ontwikkeld en wat de sterke en zwakke punten zijn van SJT's.
Personnel management --- psychotechnisch onderzoek --- meetinstrumenten (psychologie) --- assessments (economie) --- aanwerving en selectie --- Personeelsmanagement --- Personeelsselectie --- Assessment --- E-books --- Assessment centers. --- #KVHB:Personeelsbeleid --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- 331.31 --- Personeelsbeleid 658.3 --- Personeelsselectie 331.108.37 --- Assessment Assessment --- Tests Tests --- assessment --- Human resource management (HRM, personeelsbeleid) --- personeelsbeleid --- 658.311 --- Assessment-center-methode --- S20100571.JPG --- 658.311 Recruitment, appointment etc. --- Recruitment, appointment etc. --- Personeelsplanning. Werving. Selectie. Socialisatie --- 658.33
Choose an application
Enseignement --- Musique --- Muziek --- Onderwijs --- Musicograms --- 477.7
Choose an application
Choose an application
In het vreemdetalenonderwijs heeft zich de laatste decennia een fundamentele verschuiving voorgedaan van kennen naar kunnen gebruiken van taal. Deze evolutie heeft duidelijk haar sporen nagelaten in de klaspraktijk. Veel meer dan vroeger ligt de nadruk op het verwerven van vaardigheden in de vreemde taal. Deze benadering heeft ook repercussies op de evaluatie in het vreemdetalenonderwijs. Het kunnen toepassen van spraakkunstregels is immers geen garantie dat leerlingen ook effectief kunnen communiceren in de vreemde taal. Als leerkrachten niet altijd even enthousiast deze nieuwe praktijk volgen, is dit vaak omdat ze geen geschikte manier vinden om de lees-, luister-, schrijf- en spreekvaardigheid van de leerling te toetsen. Dit boek suggereert een antwoord op de lang verwaarloosde vraag over evaluatie van vaardigheden in het vreemdetalenonderwijs. (Bron: covertekst)
talenonderwijs --- didactiek --- Didactics of languages --- communicatievaardigheden --- 82.085 --- 800.7 --- #GSDBP --- #A0312A --- 700 Pedagogie --- vreemdetalenonderwijs --- 475.3 --- Vreemde talen; onderwijs --- 050933.jpg --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- 800.7 Taalonderwijs. Taalverwerving --- Taalonderwijs. Taalverwerving --- 82.085 Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst --- Evaluatie --- Communicatieve vaardigheden --- Didactiek --- Moderne vreemde talen --- #A0312A. --- #GSDBP. --- 475.3. --- 700 Pedagogie. --- Vreemde talen; onderwijs. --- communicatievaardigheden. --- vreemdetalenonderwijs. --- Taalonderwijs. Taalverwerving. --- Retorica. Argumentatieleer. Voordrachtkunst.
Choose an application
Menselijk kapitaal is voor bedrijven een belangrijke sleutel tot succes. Maar vaak gebeurt de selectie van nieuwe medewerkers op buikgevoel, op basis van een gesprek over het cv en enkele interviewvragen of op basis van minder geschikte testen. Dat is een gemiste kans, want er is veel onderzoek over aanwerving dat relevant is voor het bedrijfsleven.In Vind de ware... medewerker vertalen de auteurs daarom ettelijke wetenschappelijke bevindingen rond selectie naar een praktische en efficiënte leidraad voor organisaties. Inzichten uit onderzoek vullen ze aan met inspirerende voorbeelden uit het werkveld. Je krijgt een helder overzicht van alle selectietechnieken en hun kenmerken, een aantal valkuilen en heel wat tips voor een goede aanpak van je selectieproces. Ze belichten bovendien het onboardingproces als afsluiter van het selectieproces. Zo kan je op maat van je organisatie aan de slag om een kwalitatieve selectie uit te voeren.Bron : http://www.standaardboekhandel.be
personeelsselectie --- 658.33 --- Personeelsselectie --- 331.108 --- Sélection du personnel Personeelsselectie --- Recrutement Werving --- Selection and appointment --- Solliciteren --- Sollicitatiegesprekken --- Personeelsmanagement --- Werving --- Onthaal --- PXL-Central Office 2020 --- personeelsbeleid : werving en selectie --- Sollicitatie --- Sollicitatiegesprek --- Onthaal (welkom) --- Onboarding --- Personnel management --- aanwerving en selectie --- HRM (human resource management) --- Personeelswerving
Choose an application
Teachers --- Lerarenopleiding --- Sociale agogiek --- In-service training --- Algemeen. --- Permanente vorming en volwasseneneducatie. --- School management --- Teacher education. Teacher's profession --- Flanders --- 450.7 --- navorming --- Navorming --- Bijscholing --- E100047.jpg --- 374.7 --- bijscholing --- onderwijsgevenden --- #gsdbP --- #SBIB:316.334.1O243 --- #SBIB:316.334.1O250 --- #A9706A --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Onderwijsorganisatie: volwassenenvorming --- Onderwijs: rol en opleiding van het personeel: algemeen --- Faculty (Education) --- Instructors --- School teachers --- Schoolteachers --- School employees
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|