Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Lean heeft veel te bieden. Dit praktische boek helpt je om het succesvol in een organisatie door te voeren. Dat blijkt hard nodig, want Lean-initiatieven hebben vaak niet de gewenste uitkomst. Het boek gaat over de dieperliggende kern van deze managementfilosofie: over de mentale instelling, de cultuur en de veranderkundige aspecten van Lean-implementaties. Want bij de voorbereiding, opzet en uitvoering van Lean-initiatieven is goed verandermanagement essentieel. De auteurs laten zien hoe Lean een organisatiecultuur kan transformeren naar een cultuur van continu verbeteren, ongeacht of het in de dienstverlening, de zorg of de industrie is. Concrete voorbeelden en cases ondersteunen de theorie. Inhoud:Voorwoord - Inleiding- Deel I: Lean introduceren1. Lean en veranderen2. De Lean-principes3. Lean en verandermanagement4. Een korte geschiedenis van Lean- Deel II: De invoering van Lean voorbereiden5. Lean: een opdracht voor het management6. Doelen stellen: Challenging the norm7. Voorbereiden voor Lean- Deel III: Lean uitvoeren8. Elke dag Lean9. Een Lean-project: wat is dat en hoe maak je er een succes van?10. Lean en de inzet van medewerkers- Deel IV: Na de eerste Lean-successen11. Wat als de Lean-implementatie stokt?12. Bedrijfsbrede uitrol van Leanwww.managementboek.nl
#SBIB:316.334.2A551 --- #SBIB:35H200 --- #SBIB:35H302 --- Organisatieleer --- Managementtechnieken --- 65.012 --- Partijen en strategieën in de onderneming: ondernemingsbeleid en management --- Overheidsmanagement: algemene werken --- Organisatieleer: processen --- Organisatieculturen --- Veranderingsproces --- Veranderingsmanagement --- Lean-methode --- Kwaliteitszorg --- Organisatiecultuur --- 005.6 --- lean --- Management --- implementatie --- Lean
Choose an application
Ieder van ons is ooit een starter geweest. Idealiter zijn we dat van tijd tot tijd opnieuw. Starten houdt immers een spanningsboog in, het aanbreken van een nieuwe periode, het ontginnen van nieuw terrein. Het is een periode waarin we ons uitgedaagd weten, waarin we op onze reeds aanwezige competenties en talenten aangesproken worden, maar waar we ook zelf aan de lijve ondervinden waar er nog groeipotentieel is.In dit themanummer willen we stilstaan bij de startperiode van een leerkracht. We belichten deze periode vanuit verschillende perspectieven. Zo stellen we ons o.a. volgende vragen:Wat gebeurt er in die periode? Hoe kan het leerproces van de startende leerkracht optimaal verder lopen? Wat zorgt ervoor dat deze leerkracht die geleerd heeft te ?zwemmen? ook effectief ?zwemt? en het hoofd boven water houdt en niet stopt tijdens zijn eerste echte slagen in het bad? Hoe kan dat ?zwemmen? verder geperfectioneerd, verfijnd en verdiept worden van bij de start? En wat vraagt dit van de verschillende mensen in dat werkveld: wie neemt welke rol op zich voor, tijdens en na deze periode? En niet onbelangrijk: welke rol speelt de overheid in dit alles? Binnen welk kader, welk speelveld kan er gewerkt worden?De hele startperiode vraagt om een goede balans tussen vertrouwen in de startbekwame leerkracht, een vertrouwen vanuit de omgeving maar ook vanuit de leerkracht zelf, én het begeleiden van deze leerkracht in zijn verdere leerproces. Een leerproces dat per definitie nooit eindig is.Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/210926-startende+leerkrachten
Teacher education. Teacher's profession --- intake --- onderwijssociologie --- lerarenbegeleiding --- Beginnende leraar --- Leraar --- Professionele ontwikkeling
Choose an application
Hoe de statistieken ook berekend, geïnterpreteerd of voorgesteld worden, en spijts alle politieke maatregelen, staat één ding vast: kinderarmoede neemt niet af in Vlaanderen. Integendeel, Kind en Gezin neemt jaar na jaar een gestage toename waar. Op school uit armoede zich in een verminderde deelname aan activiteiten, openstaande schoolrekeningen, ongezonde voeding in de brooddoos, stigmatisering en daling van de individuele leerresultaten.In dit themanummer gaan de auteurs op zoek naar hoe de voorschoolse opvang en de school in deze maatschappelijke problematiek een positieve rol kunnen spelen voor kinderen en jongeren in armoede. Ze gaan ervan uit dat armoedebestrijding een taak is van de samenleving en dat armoede via structurele en herverdelende maatregelen moet worden aangepakt. De auteurs distantiëren zich van het ?individuele schuldmodel?, dat volledig ontoereikend is om armoede te begrijpen.Onderwijs blijft de plaats bij uitstek die emancipatorisch kan werken voor maatschappelijk achtergestelde groepen. Blijven geloven in het groeipotentieel van elkeen is een belangrijk uitgangspunt. Onderwijs alleen kan de maatschappelijke ongelijkheid niet wegnemen, maar de school kan wel een rol spelen via een aantal effectieve aanpakken.Bron: https://www.politeia.be/nl/publicaties/163521-armoede+op+school
Social policy and particular groups --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- kansarmoede --- schoolbeleid --- lerarenberoep --- armoede --- Onderwijs --- School (instelling) --- Armoede --- Armoedebeleid --- Kind --- Gelijke onderwijskansen --- Buitenschoolse opvang --- Sociale ongelijkheid --- Kansarmoede --- Armoedebestrijding
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|