Narrow your search

Library

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool Gent (1)

KBR (1)

KDG (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

UAntwerpen (1)

UCLL (1)

VIVES (1)


Resource type

book (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2018 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Book
Simulatieonderwijs en simulatietraining : een vernieuwend concept voor het hoger onderwijs en organisaties uit de gezondheidszorg in Vlaanderen
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789463710312 Year: 2018 Publisher: Oud-Turnhout/'s-Hertogenbosch Gompel&Svacina

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het simulatieonderwijs met hoogtechnologische interactieve poppen (High Fidelity Patient Simulator) is vandaag volledig ingeburgerd in de opleidingen Verpleegkunde en Vroedkunde van de hogeschool VIVES. Hier leren studenten non-technical skills in gesimuleerde maar levensechte leersituaties. De belangrijkste leereffecten van het simulatieonderwijs liggen op het vlak van klinisch redeneren, communiceren, organiseren, leiderschap en intra- en interdisciplinair samenwerken.Simulatieonderwijs gebeurt in een veilige leeromgeving, waar fouten durven maken een hefboom kan zijn in het leerproces: Simulation is not what you do, but what you learn. Een mooi voorbeeld van deep level learning en compententiegericht opleiden.Ook in het werkveld wint simulatietraining met hoogtechnologische poppen aan belang. Verpleegkundigen, vroedvrouwen, artsen en andere zorgprofessionals leren zo in een veilige context omgaan met situaties die ze niet dagelijks kunnen inoefenen.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by