Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Het simulatieonderwijs met hoogtechnologische interactieve poppen (High Fidelity Patient Simulator) is vandaag volledig ingeburgerd in de opleidingen Verpleegkunde en Vroedkunde van de hogeschool VIVES. Hier leren studenten non-technical skills in gesimuleerde maar levensechte leersituaties. De belangrijkste leereffecten van het simulatieonderwijs liggen op het vlak van klinisch redeneren, communiceren, organiseren, leiderschap en intra- en interdisciplinair samenwerken.Simulatieonderwijs gebeurt in een veilige leeromgeving, waar fouten durven maken een hefboom kan zijn in het leerproces: Simulation is not what you do, but what you learn. Een mooi voorbeeld van deep level learning en compententiegericht opleiden.Ook in het werkveld wint simulatietraining met hoogtechnologische poppen aan belang. Verpleegkundigen, vroedvrouwen, artsen en andere zorgprofessionals leren zo in een veilige context omgaan met situaties die ze niet dagelijks kunnen inoefenen.
simulatie --- praktijkonderwijs --- verpleegkunde --- vroedkunde --- verloskunde --- simulaties --- onderwijs --- 604.6 --- Didactics of medicine --- Didactics of higher education --- Nursing --- Flanders --- Gezondheidszorg --- Simulaties --- Hoger onderwijs --- Simulatietraining --- Vroedkunde --- Verpleegkunde --- Didactic strategies --- HO (hoger onderwijs) --- gezondheidszorg --- didactische werkvormen --- Simulatie --- Training --- Opleiding --- Training (sport)
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|