Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Op welke manier kunnen (beginnende) leraren technologie en ICT inzetten als hulpmiddel bij het leren, lesgeven en organiseren van onderwijs? OnderWijs met ICT geeft inzichten, achtergronden en ideeën voor het inzetten van technologie en ICT in het onderwijs. Hierbij leggen de auteurs de nadruk op de didactische toepassingen. OnderWijs met ICT sluit hiermee aan op de Kennisbasis ICT. Het boek begint met een inleidend hoofdstuk waarin het kader wordt geschetst over het gebruik van ICT in het lesgeven en wat je daarvoor nodig hebt om dat vorm te geven. De overige hoofdstukken vormen de praktische verdieping waarin de auteurs aan de hand van verschillende thema’s zoals web 2.0-technologie, digitale schoolborden en toetsen en beoordelen, uitleggen hoe het gebruik van ICT en technologie de meeste opbrengsten kunnen genereren bij leren, lesgeven en organiseren van onderwijs. Aan het eind van het boek is een woordenlijst met afkortingen en technische begrippen opgenomen.
ICT ; onderwijs --- ICT : onderwijs --- Informatievaardigheden --- 454.52 --- Onderwijs --- ICT --- informatievaardigheiden --- mediawijsheid --- #PBIB:+117.50 --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Muzische vorming : Media --- onderwijs --- Muzische vorming : Media & ICT --- onderwijs. --- Onderwijs. --- Computer assisted instruction --- e-learning --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- Higher education --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- digitale leeromgevingen --- digitaal leermateriaal
Choose an application
Als leerkracht sta je voor de uitdagende taak om je leerlingen voor te bereiden op de toekomst. Vanwege de aanhoudende stroom van onderwijsvernieuwingen, razendsnelle technologische ontwikkelingen en eisen van ouders moeten leerkrachten hun manier van werken steeds veranderen. Maar hoe doe je dat? Cyclisch onderwijs ontwerpen leert je hoe je je leeractiviteiten zo kunt inrichten dat je optimaal in speelt op de verschillen tussen leerlingen en de onderwijsopbrengsten zo groot mogelijk zijn. Hoofdstuk 1 gaat in op wat er van de leerkracht als professional verwacht wordt. In hoofdstuk 2 wordt beschreven hoe leerkrachten zelf de regie over hun onderwijs kunnen nemen door onderwijs(activiteiten) te ontwerpen volgens de vijfstappencyclus van opbrengstgericht onderwijs ontwerpen. In de hoofdstukken daarna worden deze ontwerpstappen uitgewerkt. Het laatste hoofdstuk gaat over werken met data in relatie tot het stellen van doelen en ontwerpen van onderwijs. Cyclisch onderwijs ontwerpen (voorheen Opbrengstgericht onderwijs ontwerpen) is in eerste instantie bestemd voor pabostudenten, maar het is ook geschikt voor professionals die al werkzaam zijn in de onderwijspraktijk.
Didactic strategies --- Didactics of primary education --- onderwijsmethoden --- gedifferentiëerd onderwijs --- leeractiviteiten $KHCA --- didactiek --- opbrengstgericht onderwijs --- evalueren --- 454.23 --- onderwijsvernieuwing --- Leerdoelen --- leerplanontwikkeling --- Onderwijsvernieuwing --- Didactische principes --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingenbegeleiding ; basisonderwijs --- Leerplanontwikkeling
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|