Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In navolging op ‘Het grote Rijksmuseum voorleesboek'* (2013) van Marion van de Coolwijk verscheen een vergelijkbare verzorgde uitgave ter gelegenheid van het Rembrandtjaar 2019, 350 jaar na de dood van de wereldberoemde schilder. Bij een selectie van 24 schilderijen, etsen en tekeningen zijn verhalen geschreven. Dit keer door ‘slechts' zeven bekende kinderboekenschrijvers onder wie Bibi Dumon Tak, Thijs Goverde, Sjoerd en Margje Kuyper, Joke van leeuwen, Koos Meinderts en Jan Paul Schutten. Elk kunstwerk is vrij groot en in kleur afgebeeld, soms beslaat een schilderij een heel spread. Vermeld worden hierbij de titel en het jaartal. Op het omslag en het schutblad zijn details van kunstwerken opgenomen. De verhalen verschillen van toon en stijl, maar nemen veelal de lezer mee naar de tijd waarin het kunstwerk is gemaakt. De bijzondere uitgave in groot formaat (33 cm) geeft een mooie impressie van het werk van Rembrandt. Kinderen komen op een fijne, laagdrempelige manier in contact met de kunstwerken van deze beroemde schilder. Voorlezen en zelf lezen vanaf ca. 8 t/m 12 jaar. Op 24 beroemde schilderijen van Rembrandt zie je hoe Amsterdam eruitzag in de 17e eeuw. Lees de verhalen die bekende schrijvers maakten bij deze werken uit het Rijksmuseum. Met grote kleurenafbeeldingen van de schilderijen. Vanaf ca. 8 t/m 12 jaar.
Dutch literature --- Art --- art appreciation --- Rembrandt
Choose an application
Comparative literature --- Lindgren, Astrid --- Lindgren, Astrid, --- Appreciation
Choose an application
Waarom heeft een kunstenaar een werk gemaakt? En hoe is het gemaakt? Lees de verhalen bij dertig kunstwerken van het Kröller-Müller museum in Otterlo. Met informatie en grote kleurenfoto's van o.a. de schilderijen en beelden.
Dutch literature --- Kunst. --- Musea. --- Art --- art appreciation --- audiences
Choose an application
Didactics of the arts --- art appreciation --- audiences --- kunstopvoeding
Choose an application
Didactics of the arts --- art appreciation --- audiences --- children [people by age group]
Choose an application
Geisel, Theodor Seuss --- Seuss, Dr. --- Criticism and interpretation --- Appreciation --- United States --- Children's literature [American ] --- History and criticism --- Children --- Books and reading --- History --- 20th century
Choose an application
Tatar challenges the assumptions we make about childhood reading. By exploring how beauty and horror operate in children's literature, she examines how and what children read, showing how literature transports and transforms children with its intoxicating, captivating and occasionally terrifying energy.
Psychological study of literature --- lezen --- jeugdliteratuur --- Children --- Children's stories --- Literature and morals. --- Books and reading. --- Appreciation. --- History and criticism. --- Psychological aspects.
Choose an application
Sociology of culture --- English literature --- Carroll, Lewis --- Appreciation --- English-speaking countries --- Adaptations --- History and criticism --- Popular culture --- History --- 20th century --- Children's stories [English ] --- Fantasy fiction [English ] --- Alice (Fictitious character : Carroll)
Choose an application
boekillustraties --- Westendorp, Fiep --- 76:655.5 <492> --- 839.3-93 --- 839.3-93 Nederlandse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- Nederlandse literatuur: kinderliteratuur; jeugdliteratuur --- 76:655.5 <492> Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst-:-Geïllustreerde boeken (boekillustraties)--Nederland --- Grafische kunsten. Grafiek. Prentkunst-:-Geïllustreerde boeken (boekillustraties)--Nederland --- Appreciation. --- Exhibitions
Choose an application
Doorheen de geschiedenis heeft de visie op de kunsteducatie verschillende gedaanteverwisselingen ondergaan: volksverheffend ten tijde van de Verlichting, bevoogdend op het eind van de 19e eeuw, emancipatorisch in de jaren zeventig, utilitair in de jaren tachtig, tot het huidig postmodernisme, waarbij geen eenduidige waarheid vooropstaat. Het eerste deel van het boek gaat hier uitvoerig op in. Binnen deze verschuivingen tekenen er zich steeds twee spanningsvelden af: leefwereld versus systeem, beheersing versus emancipatie. Kunsteducatieve vormingsprocessen bewegen zich in het spanningsveld van leefwereld en systeem: Tegelijkertijd balanceren zij tussen beheersing en emancipatie, waarbij het begrip emancipatie soms beheersende vormen dreigt aan te nemen. De kunsteducatieve organisatie De Veerman werkt vanuit een overkoepelende visie op kunsteducatie. Eén van de kunsteducatieve programma's die deze organisatie mee begeleidt, zijn de Muzische Klassen. Aan de hand van een casstudy van dit programma kunnen we besluiten dat in de kunsteducatieve praktijk van vandaag het communnicatief handelen hoog in het vaandel wordt gedragen. Daarnaast focust men zich in deze case volledig op emancipatie en wil men de deelnemers aansporen tot het stellen van kritische vragen bij gegeven antwoorden. Deze case wordt dan ook bekeken vanuit de theorie en de evoluties in het denken en handelen vanuit kunsteducatief oogpunt.
Didactics of the arts --- art appreciation --- muzische vorming --- social casework --- theoretische pedagogiek --- kunstopvoeding --- Kunstzinnige vorming --- Muzische vorming --- Kunstzinnige opvoeding --- Onderwijs --- Vlaanderen --- Art --- Study and teaching --- Belgium --- #PBIB:+116.15 --- 691 --- 477 --- 3e leerjaar l.o --- Basisonderwijs --- Geschiedenis --- Habermas --- Kunsteducatie --- 374.1 --- Kunst --- Muziek --- Vorming --- Project kunstvakken --- 701.1 --- Kunst : Kunsteducatie en onderwijs --- Pedagogie en didactiek --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|