Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
prentenboeken (genre) --- waarneming --- French Literature: authors --- Dutch literature
Choose an application
Vormen --- Kleuren --- Waarneming --- Baby's --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Vorm (fysiek) --- Kleur (kleur) --- Baby --- Dutch literature
Choose an application
Kleine stemmen bevat 33 gedichten over de natuur, emoties en familie. Kom, laten we gaan stoeten, vandaag is het de dag. Ik zag het toen ik opstond: vandaag is stoetendag! Je loopt met wat je leuk vindt. Een vlag of een gedicht, een bord met gekke wensen pal boven je gezicht Ik hoor ze al! Ik hoor ze al! De voeten uit de maat, de stemmen en de lachjes. Kom naar mijn stoetenstraat!
Dutch literature --- lager onderwijs 2de graad (doelgroep) --- lager onderwijs 3de graad (doelgroep) --- versjes (genre) --- Jeugdpoëzie --- Natuur --- Waarneming --- Dagelijks leven --- Emoties --- Familie --- Jeugdboek 10+ --- Gedichten 10+ --- Poëzie --- Emotie
Choose an application
Een fris en fruitig lenteverhaal met een eenzame vogelverschrikker en een hulpvaardige LOTTA in de hoofdrollen. Voor lentekipjes vanaf 4 jaar. De winter is voorbij en buiten ruikt het al heerlijk naar de lente. Dat maakt LOTTA en de kuikens vrolijk. Maar niet iedereen is blij. Hun vriend de vogelverschrikker voelt zich alleen omdat de vogeltjes bang voor hem zijn en uit zijn buurt blijven. Zoals altijd weet die lieve LOTTA raad ?Bron: https://www.clavisbooks.com/nl-be/lotta-ruikt-de-lente.htmlLotta en de kuikens zijn vrolijk omdat de winter voorbij is. Wat ruikt het buiten heerlijk naar de lente. Maar de vogelverschrikker is helemaal niet blij. Hij voelt zich erg alleen, omdat de vogeltjes bang voor hem zijn. Lotta weet raad! Oblong prentenboek met paginagrote, vrolijk gekleurde illustraties. Vanaf ca. 4 jaar.Bron: http://zoeken.bibliotheek.be/
Lente --- Seizoen (jaargetijde) --- Vriendschap --- Eenzaamheid --- Alleen zijn --- Ruiken --- Zintuig --- Zintuiglijke waarneming --- Kip --- Kuiken --- Plonsbaden --- Nest (dier) --- Vogelverschrikker --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar
Choose an application
Koek 2005-2006
Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Waarneming --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 00-03 jaar --- prentboek --- 684.94 --- Verplancke, Klaas --- boekillustraties --- kinderboekillustraties --- prentenboeken --- het boek, boekillustratie --- woordenschat --- tegenstellingen --- zintuigen --- Kleuters --- SANC --- kartonboek --- peuters --- Prentenboeken ; verhalend --- Zien ; verhalen --- Zintuigen ; gezicht
Choose an application
Over dat meer zien dan we zien. Over hoe anderen je anders laten kijken. Over zichtbare en onzichtbare lijnen. Over dat we tegenover beelden staan, of erdoor omringd worden. Over kleuren die ons beïnvloeden. Over symbolen. Over hoe het licht van alle kanten kan komen en de boel op zijn kop kan zetten. Over de truc van het lijnperspectief. Over hoe je de gulden snede vindt. Over beelden die stilstaan en over sprongen in de tijd. Over nadoen en geïnspireerd worden.
Semiotics --- Psychology --- Aesthetics of art --- kunst --- Zien --- Optisch bedrog --- Zintuigen --- departement Lerarenopleiding 08 --- kunsteducatie --- kinderboek --- #FARO gidsen_gidsvaardigheden --- beeldopvoeding --- gezichtsbedrog --- kijken --- kunstzinnige vorming --- 415.2 --- waarneming --- zien --- Beeldbeschouwing --- Beeldopvoeding --- Kijken --- Kleuren --- Waarneming --- 415.2 )* ZINTUIGLIJKE INDRUKKEN --- optisch bedrog --- zintuigen --- Zintuiglijke waarneming --- 091732.jpg --- Optisch bedrog: jeugdboeken --- 700.6 --- 730.6 --- Gezichtsbedrog (Optische illusie) --- Van Leeuwen, Joke --- zien (gezicht) --- kunstfilosofie --- kunstgeschiedenis --- semiotiek --- gezicht, gehoor, smaak, reuk, gevoel en lichaamstaal --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- beeldende kunst, filosofie, esthetiek en kritiek der beeldende kunst --- schilder- en tekenkunst, esthetiek en kritiek --- Plastische opvoeding; onderwijs --- Gezichtsbedrog --- Zintuig --- Boekgeschiedenis (kennisdomein) --- 881 --- kunst voor kinderen --- jeugdliteratuur non fictie --- littérature jeunesse non-fiction --- 456.7 --- didactiek algemeen - expressievakken, lichamelijke opvoeding --- algemene psychologie, zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- kinderboek. --- kunsteducatie.
Choose an application
In dit boek zijn de vijf zintuigen zien, horen, voelen, ruiken en proeven verbeeld. Hoewel alleen zien daadwerkelijk geprikkeld kan worden, worden de andere zintuigen eveneens door middel van beelden voorgesteld; dit gebeurt vooral in de prenten zelf en soms door een enkel woord of korte zin. Het boek bestaat uit een tientalle losse prenten waarop voorwerpen of dingen staan afgebeeld die een sterke associatie oproepen met een bepaald zintuig. Voorbeelden hiervan zijn het braille-alfabet bij voelen, herfstbladeren en parfum bij geuren, graten in vissen bij proeven en gezoem van insecten bij horen. Om de associaties te versterken zijn de prenten fel van kleur, druk en soms bijna schreeuwerig. Dit boek laat kinderen zien hoe je zintuigen kunt verbeelden. Het biedt echter geen doorlopend verhaal waardoor het boek veel begeleiding van een volwassene vergt die het kind (vanaf ca. 5 jaar) in eerste instantie moet prikkelen en enthousiasmeren om dit boek te pakken.NBD Biblion Hannie Humme
Physiology of nerves and sense organs --- muzische vorming --- prentenboeken (genre) --- zintuigen --- Zintuigen --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Prentenboeken --- Zintuigen. --- JB TULL --- prentenboeken --- 415.2 --- 3-6 jr --- Kindertekening (beeldende expressie met kinderen) --- Waarneming --- Lichaam --- 472.3 --- Zintuigen : kleuteronderwijs --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Horen --- Smaak --- Tastzin --- Zien --- Zintuig
Choose an application
Konijntje Mie speelt met haar vriendjes dat ze een stoere piraat is, maar als het donker wordt, durft ze niet meer buiten te spelen. Prentenboek met grote illustraties in kleur en beknopte informatie over infraroodcamera's. Vanaf ca. 4 jaar.Claudine Vandendriessche, 22 januari 2015Mie doet altijd stoer en speelt dat zij een piraat is. Zij is voor niemand of niets bang, behalve voor het donker. Een nachtspel met haar vrienden ziet ze echt niet zitten. In het donker kan zij niets zien, maar papa Vleermuis helpt haar: zij krijgt een speciale nachtbril. Mooi geschreven kleuterboek over stoer zijn, maar ook over het kleine hartje dat daar vaak mee gepaard gaat. Een verhaal waar kleuters zich in kunnen terugvinden. Het taalgebruik is duidelijk, kleurrijk en fantasierijk. Ook de tekeningen in zachte tinten zitten vol beweging en expressie. Ze vertellen vaak meer dan de tekst. Op de prent van Mie achterop de fiets bij haar papa zie je bijvoorbeeld met welke ingenieuze verlichtingsapparaten ze het donker overwinnen. Op het einde van het boekje is er een informatief gedeelte over infraroodcamera's en een uitleg over de nachtbril van Mie. Het boek kwam tot stand in samenwerking met het Leuvense nano- elektronica onderzoekscentrum IMEC en de RVO-Society. In de reeks rond technologie en zintuigen is dit het tweede boek. Leuk prentenboek dat niet alleen een mooi verhaaltje brengt, maar ook informatief is voor kleuters.22 januari 2015© Pluizer30http://www.pluizer.be
Didactics of technology --- Didactics of Kindergarten --- Physiology of nerves and sense organs --- beeldverwerking --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs --- vakoverschrijdende thema's --- audiovisuele technologie --- visualisatie --- ogen --- kleuters --- motorische ontwikkeling --- gezichtsvermogen --- Zeerover --- Technologie --- Technologische opvoeding --- Bang zijn --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie --- Zien --- Visuele ontwikkeling (lichamelijk) --- Beeld --- beelden --- kijken --- prentenboeken --- zien --- zintuigen --- zintuiglijk spel --- 471.49 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- kleuteronderwijs --- 415.2 --- 471.43 --- Licht --- Ogen --- Proeven (wetenschappen) Experimenten (Natuurkundige proeven) --- Techniek --- Verrekijkers --- Waarneming --- Zeerovers (Piraten) --- Zien(Gezicht) --- Donker --- Kijken --- Zintuigen --- wereldoriëntatie --- Beelden --- Ervaringsgericht werken ; kleuteronderwijs --- Waarneming ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- Zintuigen ; kleuteronderwijs --- 471.8 --- didactiek kleuteronderwijs - huishoudelijk spel, zintuiglijk spel, overige onderwerpen --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Contains audio-visual material --- D100392.jpg --- Technologische opvoeding ; kleuteronderwijs --- Dutch literature --- piraten --- infraroodcamera's --- nachtzien --- prentenboeken (genre) --- angst --- Fiction --- Jeugdboeken --- bang zijn --- verhalen + 5 jaar --- zeerovers --- Bang zijn ; verhalen --- Piraten; verhalen --- Prentenboeken ; verhalend --- Blindheid. --- Slechtziendheid. --- Zien. --- Kleuteronderwijs. --- Bang zijn. --- Zeerovers. --- D100395.jpg --- Piraten --- Leesboeken ; kleuters. --- Didactics of Kindergarten. --- Didactics of technology. --- Physiology of nerves and sense organs. --- audiovisuele technologie. --- beeldverwerking. --- ervaringsverruimend kleuteronderwijs. --- gezichtsvermogen. --- kleuters. --- ogen. --- vakoverschrijdende thema's. --- Beeld (afbeelding) --- Spel --- Speelgoed --- Infrarood --- Camera --- Zintuiglijke ontwikkeling
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|