Narrow your search
Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Book
75 years of Children's Book Week posters : celebrating great illustrators of American children's books
Author:
Year: 1994 Publisher: New York Knopf

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Japanification of children's popular culture : from godzilla to miyazaki
Author:
ISBN: 9780810851214 9780810862494 0810851210 9780810862494 0810862492 128249936X 9781282499362 9786612499364 6612499362 0810862492 Year: 2009 Publisher: Lanham, Md. : Scarecrow Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A variety of contributors discuss the impact of such Japanese cultural exports as anime, manga, and electronic/video games and explain why these forms of culture are so popular with many American children.


Book
Youth-serving libraries in Japan, Russia, and the United States
Authors: --- ---
ISBN: 9780810882256 0810882256 9780810882263 0810882264 Year: 2012 Publisher: Lanham, Md Scarecrow Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Bring on the books for everybody : how literary culture became popular culture
Author:
ISBN: 9780822345886 0822345889 9780822346067 0822346060 9786613036353 082239197X 1283036355 Year: 2010 Publisher: Durham, NC : Duke University Press,


Book
Trust your children: voices against censorship in children's literature
Author:
Year: 1997 Publisher: New York, N.Y. Neal-Schuman

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Out of this world: why literature matters to girls
Author:
ISBN: 0807744662 Year: 2004 Publisher: New York Teachers College Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Romans, sprookjes, sciencefiction en griezelverhalen hebben allemaal één ding gemeen voor hun lezers, je wordt meegenomen naar een andere wereld. Je maakt kennis met allerlei fictieve personages die van alles beleven, ze slepen je mee in hun avonturen of belevingswereld. Maar hoe werkt zo'n identificatie precies voor meisjes? Volgens een gangbare leestheorie vereenzelvigen wij ons meestal met het hoofdpersonage van een boek. Als je meisjes wil emanciperen, laat ze dan een boek lezen met sterke, competente meisjes/vrouwen als hoofdpersonage zou je hieruit kunnen concluderen. In dit boek wordt deze stelling nader bekeken. De auteur ondervroeg meisjes van 8-16 jaar naar hun leesgedrag. Meisjes identificeren zich met verschillende personages en niet enkel met de vrouwelijke. Het leesplezier is juist de ervaring om het verhaal vanuit verschillende invalshoeken te lezen. Meisjes lezen in de eerste plaats een goed verteld verhaal. Verhalen die weinig of niets met hun eigen leven te maken hebben genieten de voorkeur.

Making American boys : boyology and the feral tale
Author:
ISBN: 0816642958 0816695660 Year: 2004 Publisher: Minneapolis London University of Minnesota Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dr. Seuss : American icon
Authors: ---
ISBN: 0826414346 Year: 2004

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Fairy Tales on the Teen Screen : Rituals of Girlhood
Author:
ISBN: 9783319649733 Year: 2017 Publisher: Cham Springer International Publishing :Imprint: Palgrave Macmillan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

 This book examines how the fairy tale is currently being redeployed and revised on the contemporary teen screen. The author redeploys Victor Turner’s work on liminality for a feminist agenda, providing a new and productive method for thinking about girlhood onscreen. While many studies of teenagehood and teen film briefly invoke Turner’s concept, it remains an underdeveloped framework for thinking about youth onscreen. The book’s broad scope across teen media—including film, television, and online media—contributes to the need for contemporary analysis and theorisation of our multimedia cultural climate.


Book
Good girl messages: how young women were misled by their favorite books
Author:
Year: 2000 Publisher: New York, N.Y. Continuum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek onderzoekt de auteur hoe meisjes in kinderliteratuur van de 20ste eeuw worden geportretteerd. Zij kwam tot de vaststelling dat voor het grootste deel van de 20ste eeuw meisjes in kinderboeken werden aangemoedigd om zich zwak, onderdanig en bang op te stellen. Volgens sommige onderzoekers zouden meisjes zich indentificeren met de mannenrollen als er geen sterke vrouwen in het boek voorkomen. De auteur is sceptisch over deze stelling, volgens haar leren meisjes uit deze boeken dat vrouwen toeschouwers zijn of slachtoffers maar zeker geen avonturiers. Sommige boeken geven ook gemengde boodschappen over welke rollen bij meisjes passen. Wat te denken van sommige plots waarin het meisje eerst als een actief en agressief personage wordt voorgesteld en op het einde van het boek zich schikt in een onderdanige rol? Moeten de lezers zich gesterkt voelen door de eerdere onafhankelijkheid van het personage of zich neerleggen bij haar uiteindelijke passieve rol? Een ander aspect dat hier onderzocht werd is de relatie enerzijds tussen meisjes en autoriteit en meisjes en agressie anderzijds. In veel populaire kinderboeken overwint het meisje de tegenstand van een machtige volwassene door zich als een passief gehoorzaam meisje te gedragen. Is dit een demonstatie van de macht die een niet-agressief lief meisje kan uitoefenen of bewijst het dat je beter alle confrontaties en vijandigheid ontwijkt ten kosten van alles? De laatste decennia zien we wel een kentering optreden in kinderboeken. Meisjes worden meer en meer voorgesteld als zelfstandige en handelende personages.

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by