Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Momenteel winnen digitale bibliotheken – websites met prentenboeken op de computer – aan populariteit in kleutergroepen en ontstaat een nieuwe activiteit: kleuters ‘lezen’ en ‘herlezen’ boeken zonder hulp van de leerkracht. Om voorlezen na te bootsen wordt met nieuwe vormen geëxperimenteerd. Boeken worden interactief gemaakt door een computerhulpje toe te voegen dat net als ouders of leerkrachten via vragen de aandacht richt op moeilijke woorden. In deze publicatie rapporteren we over onze eerste bevindingen met het gebruik van interactieve computerboeken in klassen. Zijn vragen van een computerhulpje even ondersteunend als vragen van een proefleider? Of zijn er betere manieren om de aandacht op moeilijke woorden te richten en zouden ontwikkelaars zich misschien meer moeten laten inspireren door games en andere computertoepassingen?
Age group sociology --- Kindergarten --- mediagebruik --- lezen --- jeugdliteratuur --- prentenboeken --- ICT --- Kleuteronderwijs --- Digitale prentenboeken --- Lezen --- E-books --- 471.41 --- Voorlezen --- Taal en verbale expressie --- Digitaal prentenboek --- E-book --- Schrijven --- Spel
Choose an application
Mass communications --- mediagebruik --- lezen --- jeugdliteratuur --- Audiovisual methods --- visuele communicatie --- beeldcultuur --- #KVHA:Media --- #KVHA:Visuele communicatie --- #KVHA:Retoriek --- #KVHA:Semiotiek --- #SBIB:309H525 --- #SBIB:309H103 --- Sociologie van de audiovisuele boodschap --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten
Choose an application
Ruby is een klein meisje met een grote fantasie. Haar favoriete uitspraak is 'Waarom?' In haar wereld kan alles, als ze het maar echt wil. Op een dag gaat Ruby's vader op reis en verstopt vijf edelstenen voor haar. Maar hij vergeet aanwijzingen achter te laten. Gelukkig vindt ze geheime codes onder zijn bureau. En dan begint haar avontuur! Terwijl Ruby op zoek gaat naar de edelstenen, leer je alles over de principes van programmeren, zoals grote problemen opdelen in kleine problemen, patronen herkennen, stap-voor-stap plannen maken en buiten de kaders denken. Met heel veel leuke activiteiten en knutselprojecten waarmee je meteen aan de slag kunt, zonder beeldscherm! -bouw een computer van papier -verzin je eigen geheimtaal -doe leuke opdrachten -ontwerp een spel 'Hello Ruby is een spannend en avontuurlijk verhaal dat jonge kinderen digitale vaardigheden bijbrengt en creatieve oplossingen leert zoeken. Kinderen die dat kunnen, hebben de wereld aan hun voeten!' - Neelie Kroes, initiatiefnemer van CodePact
Didactics of primary education --- Computer. Automation --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- computers --- programmeren (informatica) --- Programmeren --- Computers --- programmeren --- kinderen --- ICT --- 433.5 --- 475.6 --- Kinderen --- Basisonderwijs --- informatica --- #BSCH: vak: informatica --- Audiovisuele opvoeding --- Informatiekunde --- didactiek basisonderwijs - informatiekunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Computer --- Kind --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs
Choose an application
Hoe leer je kinderen goed en graag lezen? Verschillende mensen die actief zijn in het leesbevorderingslandschap stellen in dit boek hun ideeën voor een goede klaspraktijk voor. Elk vanuit hun eigen invalshoek bieden ze een kader en vooral veel tips en suggesties voor goed leesonderwijs. Leerkrachten uit het gewoon en buitengewoon basisonderwijs zullen hierin ongetwijfeld heel wat inspiratie vinden om hun leesonderwijs gevarieerd in te vullen, en daarbij de zwakkere lezers niet uit het oog te verliezen. Op die manier kan permanent aan leesbevordering gewerkt worden.Bron: https://www.goodreads.com/book/show/17278424-leesrijk-school--en-klasklimaat
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- leesbevordering --- literatuuronderwijs --- stemrecht --- jeugdliteratuur --- leesonderwijs --- Lezen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Nederlands als tweede taal --- 803.93-07 --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- basisonderwijs --- lezen --- 475.26 --- didactiek --- 434.8 --- 471.41 --- AVI-niveaus --- Evaluatie --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Jeugdboekenweek --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Leesvaardigheid --- Makkelijk lezen (Moeilijk lezenden) --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- Taakgericht taalonderwijs --- Taal --- Voorlezen --- Wereldoriëntatie --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- 1e leerjaar l.o --- AVI --- Aanvankelijk lezen --- Anderstaligen --- Avi --- Basisonderwijs --- Begrijpend lezen --- Bibliotheek --- Boek --- Boekpromotie --- Computer --- Didactiek --- Evaluatie (Beoordeling) --- Gedichten --- ICT --- Informatieve bronnen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leesbevordering --- Leesonderwijs --- Leestoetsen --- Multicultureel --- Niveaulezen --- Onderwijs-taakgericht (taakgericht onderwijs) --- Onthaalklas --- Remediërend lezen --- Remediërend onderwijs --- Schrijven --- Verhalen --- Wero --- 475.26 ) * LEZEN --- begrijpend lezen --- kinderboeken --- l.o.: didactiek : lezen (ler) --- leesvaardigheid --- moeilijke lezers --- niveaulezen --- remediërend lezen --- stil lezen --- voorbereidend lezen --- voorbereidend schrijven --- voorlezen --- Leesbevordering ; basisonderwijs --- 030082.jpg --- Lezen: didactiek lagere school --- 803.93-07 Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- Nederlands: taalonderwijs; taalverwerving --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen --- Activiteiten met het jeugdboek --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: fysica (computer)) --- (zie ook: Schoolrapporten) --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Schoolbooks - Didactic material --- NT2 --- Spel --- Klasinrichting --- Hoekenwerk
Choose an application
Veel van ons denkwerk is overgenomen door het internet, de computer en de smartphone. Kinderen besteden meer tijd aan sociale media dan ze doorbrengen op school. Studieboek en schoolbord zijn vervangen door iPads, laptops en smartboards.De gerenommeerde Duitse geheugenonderzoeker Manfred Spitzer volgt deze ontwikkelingen met grote zorg: ons geheugen verschrompelt. Aan de hand van alarmerende onderzoeken waarschuwt Spitzer op overtuigende manier voor 'digitale dementie'; hoe meer we gebruikmaken van digitale media, hoe meer ons geheugen achteruitgaat. Bovendien veroorzaakt intensief gebruik van digitale media spraak en leerproblemen, aandachtsstoornissen, stress en depressie
Cognitive psychology --- Computer. Automation --- games --- digitalisering --- laptops --- sociale media --- smartphones --- iPad --- verslaving --- geheugentraining --- digitale technieken --- Geheugen --- Communicatiepsychologie --- Intelligentie --- Trends --- Internet --- Leren --- Denken --- Digitalisering --- Sociale media --- ICT en maatschappij ; Denken ; Geheugen. --- BPB1307 --- Technologie numérique --- Jeune --- Mémorisation des données --- 528.59 --- informatiemaatschappij --- risico --- digitale technologie --- internet misbruik --- computergebruik --- denken --- geheugen --- ICT en maatschappij --- Internetmisbruik --- Computergebruik --- digitale Technologie --- teknoloġija diġitali --- digitalna tehnologija --- digitaalitekniikka --- tecnología digital --- tehnologie digitală --- digital teknologi --- digitální technologie --- teknologji dixhitale --- цифрова технология --- digital teknik --- digital technology --- digitálna technológia --- ψηφιακή τεχνολογία --- tecnologia digitale --- ciparu tehnoloģija --- digitaaltehnoloogia --- technologia cyfrowa --- skaitmeninė technologija --- tecnologia digital --- digitális technológia --- дигитална технологија --- Digitaltechnologie --- digitalteknik --- запаметяване на данни --- memorizzazione dei dati --- informacijos laikymas --- αποθήκευση δεδομένων --- Datenspeicherung --- muisti --- információtárolás --- information storage --- чување податоци --- datalagring --- складиштење података --- opslag van gegevens --- ukládání dat --- memorización de datos --- stocarea informațiilor --- pohrana informacija --- informācijas uzkrāšana --- ruajtja e informacionit --- przechowywanie informacji --- shranjevanje podatkov --- ħżin tal-informazzjoni --- memorização de dados --- uchovanie informácií --- infosalvestus --- adattárolás --- архивирање податоци --- archivace dat --- verzameling van gegevens --- pohrana obavijesti --- informacijos įsiminimas --- unidade de memória --- fiatal személy --- nuori --- młodzież --- tânăr --- млад човек --- person në moshë të re --- jaunietis --- noor inimene --- junger Mensch --- mladý člověk --- young person --- mlad človek --- unge --- млада особа --- giovane --- jongere --- jovem --- jaunuolis --- mladý človek --- mlada osoba --- νέος --- младеж --- persuna żagħżugħa --- ungdom --- joven --- mládí --- nastolatki --- fiatal felnőtt --- младежи --- adoleshencë --- minderjarige --- Jugendlicher --- adolescent --- tinédzser --- jeugd --- nuoriso --- adolescenza --- юноша --- mladý muž --- jovens --- dospívání --- юношество --- żgħażagħ --- nuoret --- tineri --- adolescentie --- fiatal --- kiskorú --- mazgadīgie --- tinejđer --- young people --- Jugendalter --- youth --- niepełnoletni --- jauniete --- jeunes gens --- Minderjähriger --- mladež --- омладина --- noor --- νεαροί --- тинејџер --- adolescente --- nooruk --- nepilnametis --- të rinj --- pusaudža vecums --- adolescencija --- minore --- mladostna doba --- adolescence --- adolexxenza --- mladost --- mladostnik --- jaunimas --- jinoch --- fiatalkorú --- малолетник --- mladoletnik --- serdülő --- εφηβεία --- nastolatek --- minderårig --- paauglystė --- młodzi ludzie --- tineret --- tonåring --- ungt menneske --- mladá žena --- maloletá osoba --- непълнолетно лице --- teismeline --- mladík --- noorsugu --- mindreårig --- teenager --- ala-ikäinen --- púber --- mladi ljudje --- mažametis --- adolescencia --- mládež --- έφηβος --- ανήλικος --- адолесцент --- adolescență --- menor de idade --- mladí lidé --- νεότητα --- ifjúság --- mineur d'âge --- dospívající dívka --- teini-ikä --- nuoruus --- minuri --- kamasz --- pusaudzis --- gioventù --- mladí ľudia --- adolescência --- mladina --- unge mennesker --- minoren --- adolexxenti --- junior --- Jugend --- tiener --- juventude --- νεολαία --- menor de edad --- minor --- giovani --- żgħożija --- alaealine --- mladistvý --- nezletilý/nezletilá --- juventud --- jaunatne --- minorenne --- jóvenes --- adoleshent --- giovinezza --- Heranwachsender --- jeunesse --- paauglys --- żagħżugħ/a --- teini --- Internet - Overige onderwerpen --- Technological innovations --- Psychological aspects --- Information technology --- Safety measures --- Brain --- Geheugen (psychologie) --- Trend --- stóráil faisnéise --- duine óg --- Educational sciences --- teicneolaíocht dhigiteach --- 410 --- computer --- kind en computer --- psychologie --- Mémorisation des données --- Technologie numérique
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|