Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
19 p. : ill.
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Vertellen --- Verhalen --- Lager onderwijs --- 434.8 --- Leesopvoeding --- 433.75 --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Verhaalkeuze --- Verhaalverwerking --- 475.23 --- basisschool : didactiek : vertellen (ler) --- Vertellen ; onderwijs --- Activiteiten met het jeugdboek --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Verhaal
Choose an application
Auteur Kolet Janssen en een team psychologen en studenten onder leiding van Griet van Vaerenbergh gingen samen op zoek naar de meest gestelde vragen van kinderen rond hun eigen persoonlijkheid en geven in dit boekje een duidelijk antwoord op al deze twijfels. Klaas Verplancke heeft het werkje voorzien van grappige illustraties. Kinderen en ouders kunnen samen op zoek gaan naar een antwoord op al die vragen en twijfels: waarom kan ik sommige dingen beter onthouden dan andere, groeien wij van onder naar boven of van boven naar onder, hoe word je verliefd en wat gebeurt er dan precies, hoe komt het dat we soms niet in slaap raken, hoe los je problemen op, is lachen besmettelijk, waarom doen jongens zo anders dan meisjes, ...?
Psychology --- gedrag (mensen) --- kinderpsychologie --- emoties --- Psychologie --- Kinderpsychologie --- Gedrag --- Emoties --- C3 --- kinderen --- leerproces (x) --- psychologie --- #KVHB:Algemene psychologie --- #KVHB:Kinderpsychologie --- 416.23 --- Bewustzijn --- Denken --- Dromen --- Emoties(Gevoelens) --- Geheugen --- Gezin (Ouders) --- Hersenen --- Kinderen --- Opgroeien --- Opvoeding in het gezin --- Persoonlijkheidskenmerken --- Probleemsituaties --- Relaties --- Zintuigen --- Gevoelens --- Gevoelens- gedrag --- Persoonlijkheid --- 416.1 --- Kunst en cultuur --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot c. 13 jaar --- Man --- Volwassene --- Jeugdpsychologie --- Emotie
Choose an application
Meesterverteller besteedt veel aandacht aan de techniek van het spelend vertellen. Daarnaast krijgen vertellers een handige werkwijze aangereikt om een verhaal in essentie te pakken te krijgen. En wel op een zodanige manier dat het een eigen verhaal wordt. Deze werkwijze is zowel toepasbaar op het navertellen van een gelezen verhaal, als op het zelf bedenken van een verhaal. Wie de werkwijze een aantal malen heeft toegepast, zal merken dat deze zo ingeslepen raakt, dat de voorbereiding steeds soepeler gaat verlopen. Dat scheelt een hoop tijd. En - wat nog belangrijker is - door de routine in het vertellen, vertel je vaker en met meer enthousiasme.
jeugdliteratuur --- prentenboeken --- vertellen --- voorlezen --- 456.1 --- Nederlands --- didactiek --- 433.75 --- 475.23 --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Prentenboek --- Verhalen --- Vertellen --- Vertellen ; basisonderwijs --- 031387.jpg --- Verhalen vertellen --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Activiteiten met het jeugdboek --- Luisteren --- Didactics of primary education --- leesbevordering --- lager onderwijs
Choose an application
Hoe voelen kinderen zich thuis? Hoe ervaren zij de werksituatie van hun ouders? Helpen kinderen met huishoudelijke taken? Spelen ze vooral in de buurt Hebben ze er veel vriendjes? Wat vinden ze over hun vrije tijd? Wat met voor- en naschoolse opvang? Dit zijn enkele topics uit een onderzoek bij 1798 kinderen. Ook hun ouders en leerkrachten werden ondervraagd. Het geheel geeft een duidelijke kijk op de leefsituatie van kinderen op lagereschoolleeftijd.
Age group sociology --- maatschappij --- kinderpsychologie --- kinderopvang --- arbeid --- gezin --- jeugdliteratuur --- Flanders --- Belgium --- Children --- Ontwikkelingspsychologie --- Social conditions --- Lagere schoolleeftijd. --- Gezin --- Kinderen --- Kinderen en maatschappij. --- Vlaanderen. --- 308 ) Jeugd --- enquête --- gezinssituatie --- kinderen 6-12 jaar --- kinderen en ouders --- lagere school --- leefsituatie --- schoolsituatie --- vrijetijdsbesteding --- -053.5 --- (493=393.2) --- $?$97/03 --- 308.4 --- 314.6 --- 416.23 --- gezinssociologie --- Kinderen : leefsituatie . Vlaanderen --- ouder-kind relatie (moeder-kind relatie) --- D081290.jpg --- onderwijssociologie: lagere school --- #SBIB:314H340 --- #KVHB:Gezin --- #KVHB:Gezinspsychologie --- #KVHB:Gezinsrelaties --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- Gezin 314.6 --- Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap 353.11 --- Onderwijs 37 --- Vrouwenproblematiek 396 --- 316.4 --- 187 Kinderrechten en Vrije tijd --- #A9705A --- #A9706A --- 316.4 Sociale processen --- Sociale processen --- Childhood --- Kids (Children) --- Pedology (Child study) --- Youngsters --- Age groups --- Families --- Life cycle, Human --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: kinderen: algemeen --- Famille --- Enfants
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|