Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Sneeuwwitje, Roodkapje, Doornroosje, Hans en Grietje... Wie houdt er niet van? Nochtans waren de sprookjes van Grimm twee eeuwen geleden allesbehalve populair. Pas aan het einde van de negentiende eeuw vonden ze hun weg naar het Nederlandstalige publiek. In Wit als sneeuw, zwart als inkt zoekt Vanessa Joosen uit waarom het succes van de sprookjes van Grimm zo lang op zich liet wachten en hoe ze uiteindelijk toch bekendheid verwierven en geliefd raakten. Je leest meer over het ontstaan van de sprookjesverzameling van Grimm en ontdekt hoe de verschillende bewerkingen van de sprookjes aangepast werden aan de gangbare normen van hun tijd en hoe de gebroeders Grimm andere auteurs en illustratoren geïnspireerd hebben. Wit als sneeuw, zwart als inkt is een onmisbaar boek voor sprookjesliefhebbers, boordevol sprekende voorbeelden en unieke sprookjesprenten.
Dutch literature --- sprookjes --- jeugdliteratuur --- Grimm [Brothers] --- Grimm, Jacob --- Grimm, Wilhelm --- Sprookjes --- Nederlandse literatuur --- Littérature néerlandaise. --- Grimm, Wilhelm, --- Critique et interprétation. --- Critique et interprétation --- Fairy tales --- Germany --- History and criticism --- Folk literature --- Sprookjes in de literatuur --- Grimm --- 829.72 --- Gebroeders Grimm --- Sprookje
Choose an application
Celebrating 100 years of Peter Pan, this fourth volume in the Centennial Studies series explores the cultural contents of Barrie's creation and the continuing impact of Peter Pan on children's literature and popular culture today, especially focusing on the fluctuations of time and narrative strategies. This collection of essays on Peter Pan is separated into four parts. The first section is comprised of essays placing Barrie's in its own time period, and tackles issues such as the relationship between Hook and Peter in terms of child hatred, the similarities between Peter and Oscar Wilde, Peter Pan's position as an exemplar of the Cult of the Boy Child is challenged, and the influence of pirate lore and fairy lore are also examined. Part two features an essay on Derrida's concept of the grapheme, and uses it to argue that Barrie is attempting to undermine racial stereotypes. The third section explores Peter Pan's timelessness and timeliness in essays that examine the binary of print literacy and orality; Peter Pan's modular structure and how it is ideally suited to video game narratives; the indeterminacy of gender that was common to Victorian audiences, but also threatening and progressive; Philip Pullman and J.K. Rowling, who publicly claim to dislike Peter Pan and the concept of never growing up, but who are nevertheless indebted to Barrie; and a Lacanian reading of Peter Pan arguing that Peter acts as "the maternal phallus" in his pre-Symbolic state. The final section looks at the various roles of the female in Peter Pan, whether against the backdrop of British colonialism or Victorian England. Students and enthusiasts of children's literature will find their understanding of Peter Pan immensely broadened after reading this volume.
Barrie, James Matthew --- Barrie, J.M. --- BARRIE (JAMES MATTHEW), 1860-1937 --- BARRIE (JAMES MATTHEW) --- ENFANTS --- LITTERATURE POUR LA JEUNESSE --- PETER PAN (PERSONNAGE FICTIF) --- CRITIQUE ET INTERPRETATION --- PETER PAN --- LIVRES ET LECTURE --- GRANDE-BRETAGNE
Choose an application
Op strips wordt wel eens neergekeken: niet zozeer omdat ze moreel verderfelijk zouden zijn, maar omdat strips lezen nogal eens wordt beschouwd als tijdverlies. Strips zouden niet echt leerzaam zijn, je steekt er niets van op. Literair betekenen ze ook al weinig, en taalkundig werken ze zelfs verarmend.In Laat ze strips lezen! willen de auteurs aan leerkrachten en docenten van het secundair en hoger onderwijs (onder meer in de lerarenopleidingen) aan de hand van korte essays met bijbehorende tips en opdrachten aantonen dat er veel meer in strips zit dan men op het eerste gezicht zou denken. Ook de ouders en de jonge lezer zelf, zal het boek ongetwijfeld interesseren.
Didactics of social education --- Didactics of Dutch --- Didactics of secundary education --- Didactics of higher education --- leesbevordering --- beeldverhalen --- Stripverhalen --- Werken met jeugdboeken --- Secundair onderwijs --- Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Leesbevordering --- departement Lerarenopleiding 08 --- 82-931 --- 028 --- jeugdliteratuur --- strips --- stripverhalen --- werken met jeugdboeken --- 37.02 --- 741.5 --- didactiek --- onderwijs --- onderwijs-leeractiviteiten --- pedagogie --- 484.54 --- Lerarenopleidingen --- 028 Lezen. Lectuur --- Lezen. Lectuur --- 82-931 Stripverhaal --- Stripverhaal --- Het boek in het onderwijs --- 433.7 --- Lezen --- Nederlands --- Onderwijs --- Strips --- Leesopvoeding --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- 484.54 ) Het boek in het onderwijs --- hoger onderwijs --- lerarenopleiding --- secundair onderwijs --- 073400.jpg --- Stripverhalen ; onderwijs --- Documentation and information --- Teaching --- Drawing --- Literature --- openbare bibliotheken --- PARALITTERATURE --- BANDES DESSINEES --- HISTOIRE ET CRITIQUE --- BELGIQUE --- CRITIQUE ET INTERPRETATION
Choose an application
Educational systems. Teaching systems --- filosofie --- jeugdliteratuur --- Lipman, Matthew --- Dewey, John --- Philosophy --- Children and philosophy --- Education --- Study and teaching (Elementary) --- History --- Dewey, John, --- Tu-wei, --- Tu-wei, Yüeh-han, --- Dyui, --- Dʹi︠u︡i, Dzhon, --- Dyuʼi, G'on, --- Дьюи, Джон, --- ديوى، جون، --- 杜威, --- Dīvīy, Jān, --- ديويي، جان --- Study and teaching (Primary) --- Philosophie de l'esprit chez l'enfant --- Philosophie --- Etude et enseignement (primaire) --- Et l'éducation --- Critique et interprétation --- Dīwʼī, Jān, --- Dīwiʼī, Jān, --- ديوئى، جان --- Diyūʼī, Jān, --- Dyūwi, Jon, --- Dyūi, Jon, --- デューウィジョン, --- デューイジョン, --- ジョン・デューウィ, --- ジョン・デューイ, --- Philosophy - Study and teaching (Elementary) --- Children and philosophy - History - 20th century --- Education - Philosophy - History - 20th century --- Lipman, Matthew (1923-....) --- Dewey, John (1859-1952) --- Écoles primaires --- Éducation --- Critique et interprétation --- Étude et enseignement (primaire)
Choose an application
JK Rowling now is half-way through a series which has taken the world by storm. Unusually, she has attracted success both in terms of massive sales figures and critical acclaim. This study will look at her books and consider some of the reasons for their phenomenal success. This will be done against a background of how Harry Potter relates to other contemporary childrenÆs books so that students and teachers can place them in the context for which they were written.This book has not been authorized by JK Rowling, her agent, or Warner Bros.
Potter, Harry (Fictitious character). --- Rowling, J. K. --- English --- Languages & Literatures --- English Literature --- Rowling, J.K. --- Potter, Harry --- Rowling, Joanne K. --- Rowling, Jo --- Roling, G'e. Ḳe --- Rowlingová, Joanne K. --- Ролінґ, Дж. К. --- Roling, Dz︠h︡. K. --- רולינג, ג׳יי. קיי --- רולינג, ג׳י. קי --- رولينج ، ج.ك --- رولينج، چ. ك. --- Raʼu-liṅ, J. K. --- Luolin, J. K. --- 罗琳, J. K. --- Roliṅga, Je. Ke. --- Rāoliṃ, Je. Ke. --- Роулинг, Дж. К. --- Rouling, Dzh. K. --- Ролинг, Дж. К. --- Galbraith, Robert --- Scamander, Newt --- Whisp, Kennilworthy --- Potter, Harry James --- Granger, Hermione --- Weasley, Ron --- Criticism and interpretation. --- Characters --- Harry Potter. --- Rouling, Dzsh. Ḳ. --- ראולינג, דזש. ק. --- Rowling, Joanne Kathleen (1965- ) --- Potter, Harry (personnage fictif) --- Littérature pour la jeunesse anglaise --- Roman pour la jeunesse anglophone --- Magiciens --- Magie --- Harry Potter --- Critique et interprétation --- Histoire et critique
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|