Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
uitgeverijen --- jeugdliteratuur --- North America
Choose an application
Graphic arts --- leesbevordering --- United States of America
Choose an application
De serie 'Reis door...' biedt kinderen een nieuwe leesuitdaging aan. Fictie en non-fictie worden namelijk gecombineerd in deze boeken. Ieder boek bevat een verhaal over het desbetreffende land. Zo wordt de lezer meegetrokken in een spannend avontuur met als hoofdpersoon een kind dat woont in dat land. Dit boekje gaat over Suriname. Als de opa van Sjenie overlijdt, is hij verdrietig. Opa was houtsnijder en Sjenie hielp hem altijd. Het laatste beeld waar opa aan werkte, van een kaaiman, krijgt een plekje in Paramaribo. Sjenie gaat mee om het beeld weg te brengen en beleeft onderweg allerlei avonturen.
Geography --- Suriname --- Didactics of social education --- Regional documentation --- America --- Latin America
Choose an application
This book examines how the fairy tale is currently being redeployed and revised on the contemporary teen screen. The author redeploys Victor Turner’s work on liminality for a feminist agenda, providing a new and productive method for thinking about girlhood onscreen. While many studies of teenagehood and teen film briefly invoke Turner’s concept, it remains an underdeveloped framework for thinking about youth onscreen. The book’s broad scope across teen media—including film, television, and online media—contributes to the need for contemporary analysis and theorisation of our multimedia cultural climate.
Age group sociology --- Film --- Children's literature. Juvenile literature --- sociologie --- TV (televisie) --- sprookjes --- film --- multimedia --- jongerencultuur --- jeugdliteratuur --- United States of America --- America
Choose an application
Information user --- bibliotheekwezen --- schoolbibliotheken --- jeugdbibliotheken --- Russia --- Japan --- United States of America
Choose an application
Geography --- biodiversiteit --- tropenflora --- tropenfauna --- tropisch ecosysteem --- Inca's --- rivieren --- Amazone --- Latin America
Choose an application
This book examines constructions of childhood in the works of Louisa May Alcott. While Little Women continues to gain popular and critical attention, Alcott’s wider works for children have largely been consigned to history. This book therefore investigates Alcott’s lesser-known children’s texts to reconsider critical assumptions about childhood in her works and in literature more widely. Kristina West investigates the trend towards reading Alcott’s life into her works; readings of gender and sexuality, race, disability, and class; the sentimental domestic; portrayals of Transcendentalism and American education; and adaptations of these works. Analyzing Alcott as a writer for twenty-first-century children, West considers Alcott’s place in the children’s canon and how new media and fan fiction impact readings of her works today.
Children's literature. Juvenile literature --- American literature --- Literature --- literatuur --- jeugdliteratuur --- anno 1800-1899 --- America --- kinderen --- Alcott, Louisa M.
Choose an application
Sociology of culture --- Children's literature. Juvenile literature --- Sociology of literature --- ideologie --- jeugdliteratuur --- United States of America
Choose an application
Romans, sprookjes, sciencefiction en griezelverhalen hebben allemaal één ding gemeen voor hun lezers, je wordt meegenomen naar een andere wereld. Je maakt kennis met allerlei fictieve personages die van alles beleven, ze slepen je mee in hun avonturen of belevingswereld. Maar hoe werkt zo'n identificatie precies voor meisjes? Volgens een gangbare leestheorie vereenzelvigen wij ons meestal met het hoofdpersonage van een boek. Als je meisjes wil emanciperen, laat ze dan een boek lezen met sterke, competente meisjes/vrouwen als hoofdpersonage zou je hieruit kunnen concluderen. In dit boek wordt deze stelling nader bekeken. De auteur ondervroeg meisjes van 8-16 jaar naar hun leesgedrag. Meisjes identificeren zich met verschillende personages en niet enkel met de vrouwelijke. Het leesplezier is juist de ervaring om het verhaal vanuit verschillende invalshoeken te lezen. Meisjes lezen in de eerste plaats een goed verteld verhaal. Verhalen die weinig of niets met hun eigen leven te maken hebben genieten de voorkeur.
Sociology of literature --- gender --- jeugdliteratuur --- Children's literature --- Reading habits --- Literature --- Girls --- Literary criticism --- Book --- Experiences --- United States of America
Choose an application
Wist je dat er ook in Nederland coole dieren in de natuur te zien zijn? Vergelijk het konijn maar eens met het stokstaartje in het zuiden van Afrika en de vos met de coyote in Noord-Amerika. Op deze manier worden dertien diersoorten met elkaar vergeleken. Met leuke weetjes, kleurenfoto's en tekeningen. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar. Dit boek laat zien dat je niet helemaal naar Afrika of de Noordpool hoeft te reizen om spannende dieren tegen te komen. Als je met andere ogen naar de natuur om je heen kijkt, ontdek je dat er hier ook een soort van tijgers, pinguïns en kameleons leven. Hier leeft er geen tijger als groot wildjager maar de wezel, geen zwart-witte knuffel als de panda maar de das. Na de inleiding worden dertien diersoorten en drie leefgebieden met elkaar vergeleken. Eerst wordt op één pagina aandacht besteed aan o.a. een bijzonder dier in een ver land, voorzien van een paginagrote kleurenfoto, wereldkaartje en kleine tekeningen. Daarna volgen zes pagina's met boeiende feiten en weetjes over een lokaal dier dat hiermee overeenkomsten heeft. Vanaf ca. 9 t/m 12 jaar. (Bron: catalogus DocAtlas Antwerpen)
Didactics of biology --- Zoology --- Dutch literature --- zoölogie --- Dieren --- Didactics of social education --- Environmental protection. Environmental technology --- Netherlands --- Europe --- Asia --- Africa --- America --- Oceania with Australia
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|