Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek worden concrete en herkenbare situaties uit de praktijk van de basisschool geschetst waarin leesbevordering een rol speelt en worden verschillende aspecten van leesbevordering aan de orde gesteld. Genres als prentenboeken, verhalende boeken, informatieve boeken en kinderpoëzie komen aan bod. Verder wordt ingegaan op de functie van jeugdliteratuur bij andere vakken en het belang van het inrichten van een goede leesomgeving. Hoe kun je kinderboeken als volwassene beoordelen en hoe beoordelen kinderen zelf hun boeken? Ten slotte worden leesfasen en leesniveaus, verschillende leesvormen in het leesonderwijs en de functie van de leescoördinator behandeld. Bij de verschillende onderdelen zijn 22 lessuggesties opgenomen met creatieve ideeën voor lessen op de basisschool die studenten kunnen gebruiken voor hun stage en voor later, als ze zelf voor de klas staan.
Didactics of Dutch --- Higher education --- Children's literature. Juvenile literature --- allochtone jongeren --- didactiek --- leesbevordering --- Leesbevordering --- Jeugdliteratuur --- Lerarenopleiding --- Nederland --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Werken met jeugdboeken --- Verhalen --- Begrijpend lezen --- Poëzie --- Prentenboeken --- Kinderboeken. --- Leesplezier. --- jeugdliteratuur --- kinderpoëzie --- leesopvoeding --- 433.7 --- Informatieve boeken --- Kinderboeken --- Kinderpoëzie --- 061817.jpg --- Jeugdliteratuur ; didactiek --- leesopvoeding, leesgewoonten, invloed van lezen en van boeken op kinderen --- Verhaal --- Prentenboek --- Duits --- België --- China --- Young adultliteratuur --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Literatuur
Choose an application
Dit programma leesbevordering ten behoeve van pabostudenten is gericht op de praktijk van de basisschool en geeft informatie en handige tips voor lessen. Verschillende aspecten van leesbevordering worden aan de orde gesteld. Genres als prentenboeken, verhalende boeken, informatieve boeken en kinderpoëzie komen aan bod. Verder wordt ingegaan op de functie van jeugdliteratuur bij andere vakken en het belang van het inrichten van een goede leesomgeving.Hoe kun je kinderboeken als volwassene beoordelen en hoe beoordelen kinderen zelf hun boeken ? En wat als kinderen niet van lezen houden of er niet goed in zijn ? Ten slotte worden leesfasen en leesniveaus, verschillende leesvormen in het leesonderwijs en de functie van de leescoördinator behandeld. Bij de verschillende onderdelen zijn 22 lessuggesties opgenomen met creatieve ideeën voor lessen op de basisschool.
leesopvoeding --- leesbevordering --- prentenboeken --- jeugdliteratuur --- kinderpoëzie --- werken met jeugdboeken --- 433.75 --- 472.7 --- 474.54 --- Basisonderwijs --- Begrijpend lezen --- Boekpromotie --- Informatieve jeugdboeken --- Jeugdliteratuur --- Kinderboeken --- Leesbevordering --- Lerarenopleiding --- Pabo --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Poëzie --- Prentenboeken --- Verhalen --- Werken met jeugdboeken --- 474.54 ) Het boek in het onderwijs --- informatieve boeken --- kinderboeken --- Jeugdboekactiviteiten --- Leesbevordering ; kinderen --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Activiteiten met het jeugdboek --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Het boek in het onderwijs --- Didactics of Dutch --- Higher education --- Children's literature. Juvenile literature --- didactiek --- leesonderwijs
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|