Narrow your search

Library

Odisee (2)

SL (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

PXL (1)

UAntwerpen (1)

UCLL (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2006 (1)

2001 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Aan de slag met kinderboeken : een programma leesbevordering ten behoeve van pabostudenten
Authors: --- --- ---
ISBN: 905483689X Year: 2006 Publisher: Leidschendam Biblion

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek worden concrete en herkenbare situaties uit de praktijk van de basisschool geschetst waarin leesbevordering een rol speelt en worden verschillende aspecten van leesbevordering aan de orde gesteld. Genres als prentenboeken, verhalende boeken, informatieve boeken en kinderpoëzie komen aan bod. Verder wordt ingegaan op de functie van jeugdliteratuur bij andere vakken en het belang van het inrichten van een goede leesomgeving. Hoe kun je kinderboeken als volwassene beoordelen en hoe beoordelen kinderen zelf hun boeken? Ten slotte worden leesfasen en leesniveaus, verschillende leesvormen in het leesonderwijs en de functie van de leescoördinator behandeld. Bij de verschillende onderdelen zijn 22 lessuggesties opgenomen met creatieve ideeën voor lessen op de basisschool die studenten kunnen gebruiken voor hun stage en voor later, als ze zelf voor de klas staan.


Book
Aan de slag met kinderboeken : een programma leesbevordering ten behoeve van pabostudenten
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9054832657 Year: 2001 Publisher: Den Haag Biblion

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit programma leesbevordering ten behoeve van pabostudenten is gericht op de praktijk van de basisschool en geeft informatie en handige tips voor lessen. Verschillende aspecten van leesbevordering worden aan de orde gesteld. Genres als prentenboeken, verhalende boeken, informatieve boeken en kinderpoëzie komen aan bod. Verder wordt ingegaan op de functie van jeugdliteratuur bij andere vakken en het belang van het inrichten van een goede leesomgeving.Hoe kun je kinderboeken als volwassene beoordelen en hoe beoordelen kinderen zelf hun boeken ? En wat als kinderen niet van lezen houden of er niet goed in zijn ? Ten slotte worden leesfasen en leesniveaus, verschillende leesvormen in het leesonderwijs en de functie van de leescoördinator behandeld. Bij de verschillende onderdelen zijn 22 lessuggesties opgenomen met creatieve ideeën voor lessen op de basisschool.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by