Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
373.2 --- #SBIB:316.334.1O321 --- #SBIB:316.334.1O400 --- 373.2 Kleuteronderwijs --- Kleuteronderwijs --- Doelen en functies van kleuteronderwijs --- Leer- en onderwijsgedrag: algemeen --- Social stratification --- Sociology of social care --- Netherlands --- Childcare --- Social inequality --- Book
Choose an application
Welke rol spelen klasse- en sekseverschillen in een school? Deze vraag is het uitgangspunt voor dit boek. Aan de hand van een praktijkvoorbeeld wordt daar dieper op ingegaan. In één van de hoofdstukken worden de laatste ontwikkelingen op vlak van sociale klasse en gender binnen de onderwijssociologie besproken. De houding van leraren ten aanzien van de prestatiemogelijkheden van leerlingen van verschillende sociale klasse komt aan bod. De eigen (voor)oordelen van de leraren naar jongens en meisjes toe, worden aan de hand van een vragenlijst onderzocht. Uit dit onderzoek blijkt dat die vooroordelen voor een negantieve houding t.a.v. de school kan zorgen bij sommige jongens en meisjes. Verder wordt aandacht besteed aan de manier waarop jongens en meisjes hun vakkenpakket samenstellen.
Education, Secondary --- High school students --- Sex differences in education --- Sex discrimination in education --- #SBIB:316.334.1O323 --- #SBIB:316.334.1O340 --- Education --- Students --- Children --- High school education --- Secondary education --- Secondary schools --- Teenagers --- High schools --- Social aspects&delete& --- Case studies --- Social conditions&delete& --- Doelen en functies van algemeen middelbaar onderwijs --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Education (Secondary) --- Developmental psychology --- Social stratification --- Sociology of culture --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology --- Social policy --- Study methods --- Didactics --- Teaching --- Great Britain --- Sex differences --- Social aspects --- Social conditions --- Gender --- Gender roles --- Boys --- Teachers --- Girls --- Norms --- Curriculum --- Pupils --- Social class --- Stereotypes --- Choice of study --- Policy --- Book
Choose an application
In dit boek worden drie beleidsthema's besproken: de problematiek van migrantenkinderen in het basis- en secundair onderwijs; de comprehensivering van het secundair onderwijs; en de massificatie van het hoger onderwijs. Bij elk van deze thema's komen dezelfde items terug: antecedenten van de overheidsmaatregelen en de context waarin ze ontstaan zijn, doelstellingen en voorziene middellen, evaluatie in termen van het bereiken van de doelstellingen, met name het verminderen van de ongelijkheid.
Educational equalization --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Social stratification --- gelijkekansenbeleid --- Sociology of education --- School management --- Belgium --- Flanders --- Sociale stratificatie --- Sociologie van het onderwijs --- Onderwijsorganisatie --- Vlaanderen --- België --- 450.42 --- 451.9 --- gelijke onderwijskansen (ler) --- onderwijs : gelijke kansen (ler) --- 37.014 --- Gelijke kansenbeleid . Vlaanderen --- Onderwijs : gelijke kansen --- allochtone kinderen, onderwijs --- Gelijke kansen --- migranten: in onderwijs --- onderwijs en gelijke kansen --- onderwijs en sociaal milieu --- onderwijssociologie --- sociale ongelijkheid --- sociale politiek --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.346H23 --- #KVHB:Gelijke kansen --- #KVHB:Onderwijs; Vlaanderen --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 668.1 Migrantenbeleid --- 720 Onderwijs --- #A0012A --- Educational equality --- Educational equity --- Educational inequality --- Equal education --- Equal educational opportunity --- Equality of education --- Equalization, Educational --- Equity, Educational --- Inequality, Educational --- Opportunity, Equal educational --- Education --- Affirmative action programs in education --- 377 --- 301.17 --- 371 --- 304 --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Positie van de vrouw in de samenleving: studie en onderwijs --- Aims and objectives --- 370 --- Equal opportunities --- Government policy --- Book --- Onderwijsbeleid
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|