Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
De auteur keek naar de rol van meisjes en jongens in de klas. Gedragen zij zich verschillend en welke rol spelen leraren daarbij? De auteur gaat na hoe meisjes en jongens in het eerste leerjaar van het basisonderwijs in Vlaanderen deelnemen aan de gesprekken met de leraren tijdens de lessen Nederlands en wereldorientatie.
gender --- onderwijs --- onderwijssociologie --- Taalvaardigheid ; basisonderwijs --- Sekseverschillen ; onderwijs --- Rolpatronen ; kinderen --- taalkunde --- 472 --- genderperspectief --- lager onderwijs --- taalgebruik --- 472.1 --- Gedrag --- Gender --- Onderwijssociologie --- Sekseverschillen ; jongens en meisjes --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) --- Primary education --- Belgium --- Lager onderwijs --- België --- Provincie West-Vlaanderen --- Basisonderwijs. --- Primary education. --- Sekseverschillen. --- gender. --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep). --- taalgebruik. --- Feminism --- Boys --- Teachers --- Girls --- Thesis --- Language use --- Theory --- Book --- Communication
Choose an application
De veranderingen in het onderwijs na de tweede wereldoorlog vormen de rode draad doorheen dit boek. Vooral de kloof tussen meisjes en jongens in het onderwijs komt aan bod. Een kloof die zich situeert op vlak van studiekeuze en op leerprestaties. Een kloof die doorheen de tijd voor een groot deel overbrugd werd dankzij o.a. het gevoerde overheidsbeleid, de inspannigen van de leraren en de invloed van sociale bewegingen zoals het feminisme. Maar helemaal gedicht is ze niet, getuige de recent ontstane beroering over de toenemende leerachterstand van jongens. Bij de meisjes is er een toenemende participatie aan het hoger onderwijs, maar dat vertaald zich niet altijd in een betere arbeidsparticpatie.onderwijs/gender/feminisme/meisjes/jongens/Groot-Brittannië
Developmental psychology --- Teaching --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Great Britain --- Feminism and education --- Sex differences in education --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Sex discrimination in education --- Women --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Education --- #PBIB:2000.1 --- Education and feminism --- Feminism --- Gender --- Boys --- Girls --- Book
Choose an application
Bij alle commotie over achterstanden van etnische allochtone groepen, zou men haast vergeten dat er ook succesvolle allochtone leerlingen zijn, die doorstromen naar HAVO en VWO en vervolgens door HBO en universiteit. In dit boek worden de achtergronden van succesvolle schoolloopbanen belicht vanuit diverse invalshoeken.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- intercultureel onderwijs --- Social stratification --- School management --- interculturele communicatie --- Sociology of minorities --- Netherlands --- migrantenkinderen --- schoolleven --- allochtonen --- Allochtonen --- Schoolloopbaan --- #A0202A --- 668.4 Migrantenjongeren --- 742 Scholieren en studenten --- #KVHB:Onderwijs; allochtonen --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- 376.7 --- Hoger onderwijs --- Islam --- Migranten --- Onderwijs --- 032300.jpg --- Allochtonen: onderwijs --- Allochtoon --- Autochtoon --- Persoon met een migratieachtergrond --- Family --- Migration background --- Education --- Secondary education --- Primary education --- Book
Choose an application
De omgang van leerkrachten met migrantenleerlingen is meestal problematisch en leidt maar al te vaak tot misverstanden en zelfs conflicten. Toch is degelijk onderwijs voor allochtone leerlingen een noodzakelijke voorwaarde om zich weerbaar op te stellen in onze samenleving. Even noodzakelijk echter is dat leerkrachten en pedaaagogen inzicht krijgen in de specifieke leefwereld van deze jongeren. Dit boek is gericht op de praktijk van de leerkracht en biedt heel wat pedagogische tips. Maar ook voor professionelen uit het integratiewerk , hulpverleners, medewerkers van interculturele organisaties en geïnteresseerden in de migrantenthematiek is deze handleiding een zinvol hulpmiddel om de kloof tussen allochtonen en autochtonen te verkleinen. (Bron: cover boek)
Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken. --- Intercultureel onderwijs. --- Lerarenopleiding --- Migrantenkinderen --- Algemeen. --- Onderwijs. --- Onderwijs: allochtonen --- Onderwijs: anderstaligen --- Migration. Refugees --- didactische processen --- Didactics --- allochtonen --- communicatie --- Social welfare methods --- interculturele communicatie --- intermenselijke relaties --- migrantenproblematiek --- Belgium --- 450.9 --- 454.6 --- 474.6 --- Allochtone kinderen --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Intercultureel onderwijs --- Onderwijs --- Migranten ; onderwijs --- allochtone kinderen, onderwijs --- didactiek --- leerlinggedrag --- onderwijspolitiek --- Overige onderwerpen --- 377 --- 371.3 --- 371.21 --- 371.1 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O420 --- #SBIB:316.334.1O440 --- #A9701A --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Migranten --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- intercultureel onderwijs --- migrantenonderwijs --- onderwijs aan allochtone groepen --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- MBE Magazijn beneden --- Migrant-onderwijs --- Migrantenproblematiek --- Migratie --- Onderwijsvoorrangsbeleid --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Sociale vaardigheden --- 376.7 --- Cultuurverschillen --- Islam --- Leerlingen --- Methodiek --- Migranten --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Migratie. Vluchtelingen --- Didactiek --- België --- Marokkanen --- Turken --- 484.6 --- 450.9 ) Onderwijs - overige onderwerpen --- democratisering van het onderwijs --- migranten in het onderwijs --- 813 Methodologie --- 844 Sociale Structuur --- 844.3 Migratie en vluchtelingen --- 846 Identiteit --- 847 Onderwijs --- 884.4 West-Europa --- 454.6 ) Migrantenonderwijs --- migranten --- Opvoeding : migranten --- Transculturele pedagogie --- Sociology of minorities --- Sociology of education --- Allochtonen --- Pedagogiek --- Leraren --- Allochtoon --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Autochtoon --- Sport --- Turkije --- Minderheid --- Oudere --- Migrantenkind --- Leraar --- Directie --- Persoon met een migratieachtergrond --- Immigrant girls --- Boys --- Education --- Book --- Immigratie
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|