Narrow your search

Library

RoSa (12)

KBR (2)

DocAtlas (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

UAntwerpen (1)

UCLouvain (1)

ULB (1)


Resource type

book (10)

audio (1)

digital (1)


Language

English (8)

Dutch (4)


Year
From To Submit

2015 (1)

2013 (3)

2011 (2)

2010 (1)

2004 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Digital
Reading solutions for girls: Combating social, pedagogical, and systemic issues for tribal girls’ multilingual education in India
Authors: ---
Year: 2015 Publisher: washington Brookings

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Language learning, gender and desire: Japanese women on the move
Author:
Year: 2013 Publisher: Bristol Multilingual Matters

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In haar etnografisch onderzoek gaat Kimie Takahashi de motieven na van Japanse meisjes die Engels gaan studeren in Australië. Uit onderzoek blijkt dat er een toenemende fascinatie voor het westen is bij hooggeschoolde Japanse vrouwen. Dit uit zich onder meer in belangstelling om Engels te leren, in het buitenland te gaan studeren of om te werken voor een buitenlandse firma. Volgens onderzoekers is dit een strategie om kritiek te geven op de nog steeds rigide genderrollen olsook om deze te omzeilen. Vijf Japanse vrouwen worden van nabij gevolgd bij hun studie Engels en het dagelijks leven in Sydney.


Book
Maatwerk : onderwijs toegesneden op allochtone leerlingen
Author:
Year: 1991 Publisher: Apeldoorn Auctor

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een handboek dat geschreven is met het oog op anderstalige leerlingen in het voortgezet onderwijs. Het behandelt o.a. Het gebruik van extra faciliteiten, inhoud van taallessen en begeleiding van de jongeren.


Book
Gezocht M/V in de les : een uitgewerkt lessenpakket gendereducatie voor leerkrachten
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789054876571 Year: 2011 Publisher: Brussel Vubpress

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De gelijkheid van man en vrouw en het verwerpen van discriminatie op basis van gender, zijn fundamentele waarden die in de vakoverschrijdende eindtermen staan ingeschreven. Met dit handige boek kunnen leerkrachten meteen de daad bij het woord voegen. Het is bedoeld voor leerkrachten in de derde graad van het ASO-onderwijs. Het biedt enkele kan-en-klare lessenreeksen voor de vakken geschiedenis en Nederlands. Aan alle lessen werden concrete eindtermen en lesdoelen gekoppeld. Extra is de bijbehorende cd-rom met printbaar lesmateriaal. Dit boek maakt leerkrachten vertrouwd met de voornaamste begrippen uit de genderstudies en levert ideeën om zelf met het thema 'vrouwen en mannen' aan de slag te gaan. Het boek is in de eerste plaats bedoeld voor leerkrachten geschiedenis, Nederlands en humane wetenschappen in de derde graad van het ASO-onderwijs, maar kan ook een inspiratiebron zijn voor lesgevers die in andere graden en onderwijsvormen rond het thema gendergelijkheid willen werken. Het boek bevat enkele kant-en-klare lessenreeksen om de leerlingen zelf te laten onderzoeken op welke wijze gender vorm geeft aan het dagelijkse leven, de geschiedenis en de taal. Op de cd-rom staat printbaar lesmateriaal.


Book
ELT, gender and international development: myths of progress in a neocolonial world
Author:
Year: 2010 Publisher: Bristol Multilingual Matters

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Audio
Werkdocumenten: gezocht: M/V in de les

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De gelijkheid van man en vrouw en het verwerpen van discriminatie op basis van gender, zijn fundamentele waarden die in de akoverschrijdende eindtermen staan ingeschreven. Met dit handige boek kunnen leerkrachten meteen de daad bij het woord voegen. Het is bedoeld voor leerkrachten in de derde graad van het ASO-onderwijs. Het biedt enkele kant-en-klare lessenreeksen voor de vakken geschiedenis en Nederlands. Aan alle lessen werden concrete eindtermen en lesdoelen gekoppeld. Extra is de bijbehorende cd-rom met printbaar lesmateriaal.


Book
Language and gender
Authors: ---
ISBN: 9781107659360 9781107029057 Year: 2013 Publisher: Cambridge ; New York : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Language and Gender is an introduction to the study of the relation between gender and language use, written by two leading experts in the field. This new edition, thoroughly updated and restructured, brings out more strongly an emphasis on practice and change, while retaining the broad scope of its predecessor and its accessible introductions which explain the key concepts in a non-technical way. The authors integrate issues of sexuality more thoroughly into the discussion, exploring more diverse gendered and sexual identities and practices. The core emphasis is on change, both in linguistic resources and their use and in gender and sexual ideologies and personae. This book explores how change often involves conflict and competing norms, both social and linguistic. Drawing on their own extensive research, as well as other key literature, the authors argue that the connections between language and gender are deep yet fluid, and arise in social practice"--


Book
Jongens zijn slimmer dan meisjes en andere mythes over leren en onderwijs
Authors: ---
Year: 2013 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boekje heeft als doel om een grote kuis te houden in de mythes over onderwijs. Mythes die hardnekkig blijven bestaan zonder dat er ook maar bewijs voor is. Voor een goed en vernieuwend onderwijs is het cruciaal dat men op basis van reële feiten werkt. Maar mensen zijn gewoontebeesten en ook een beetje lui (zoals de auteurs opmerken) zodat vele mythen nog steeds geciteerd worden, zelfs in wetenschappelijje werken. Zo blijkt de mythe dat jongens beter zijn in wiskunde dan meisjes omwille van biologische verschillen niet te klppen. Ook het idee dat meisjes in gescheiden klassen betere resultaten behalen voor wiskunde, kon niet door onderzoek bevestigd worden.

Gender, participation and silence in the language classroom: sh-shushing the girls
Author:
ISBN: 1403915830 9781403915832 Year: 2004 Publisher: Basingstoke Palgrave MacMillan


Book
Equity and excellence in education: towards maximal learning opportunities for all students
Authors: --- ---
Year: 2011 Publisher: New York Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gelijke kansen in het onderwijs en een hoog niveau van onderwijs aanbieden zijn twee grote aandachtspunten in het onderwijsbeleid. De verschillende bijdragen in deze bundel geven een overzicht van wat er over deze topics reeds wetenschappelijk onderzocht en geschreven is. Een belangrijke vraag waarop de onderzoekers een antwoord willen formuleren is in welke mate deze twee doelstellingen verenigbaar zijn.Onderwerpen die aan bod komen zijn onder meer de rol en invloed van de leraren op de schoolprestaties en de relatie tussen gender en schoolprestaties

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by