Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Developmental psychology --- Sociology of culture --- Teaching --- Sociolinguistics --- Race --- Girls --- Education --- Language acquisition --- Recommendations --- India
Choose an application
In haar etnografisch onderzoek gaat Kimie Takahashi de motieven na van Japanse meisjes die Engels gaan studeren in Australië. Uit onderzoek blijkt dat er een toenemende fascinatie voor het westen is bij hooggeschoolde Japanse vrouwen. Dit uit zich onder meer in belangstelling om Engels te leren, in het buitenland te gaan studeren of om te werken voor een buitenlandse firma. Volgens onderzoekers is dit een strategie om kritiek te geven op de nog steeds rigide genderrollen olsook om deze te omzeilen. Vijf Japanse vrouwen worden van nabij gevolgd bij hun studie Engels en het dagelijks leven in Sydney.
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociolinguistics --- Gender --- Attitudes --- Language acquisition --- Book --- Japan
Choose an application
Een handboek dat geschreven is met het oog op anderstalige leerlingen in het voortgezet onderwijs. Het behandelt o.a. Het gebruik van extra faciliteiten, inhoud van taallessen en begeleiding van de jongeren.
Sociology of culture --- Sociology of minorities --- Teaching --- Secondary education --- Sociolinguistics --- Multiculturalism --- Education --- Pupils --- Language acquisition --- Book --- Integration --- Netherlands
Choose an application
De gelijkheid van man en vrouw en het verwerpen van discriminatie op basis van gender, zijn fundamentele waarden die in de vakoverschrijdende eindtermen staan ingeschreven. Met dit handige boek kunnen leerkrachten meteen de daad bij het woord voegen. Het is bedoeld voor leerkrachten in de derde graad van het ASO-onderwijs. Het biedt enkele kan-en-klare lessenreeksen voor de vakken geschiedenis en Nederlands. Aan alle lessen werden concrete eindtermen en lesdoelen gekoppeld. Extra is de bijbehorende cd-rom met printbaar lesmateriaal. Dit boek maakt leerkrachten vertrouwd met de voornaamste begrippen uit de genderstudies en levert ideeën om zelf met het thema 'vrouwen en mannen' aan de slag te gaan. Het boek is in de eerste plaats bedoeld voor leerkrachten geschiedenis, Nederlands en humane wetenschappen in de derde graad van het ASO-onderwijs, maar kan ook een inspiratiebron zijn voor lesgevers die in andere graden en onderwijsvormen rond het thema gendergelijkheid willen werken. Het boek bevat enkele kant-en-klare lessenreeksen om de leerlingen zelf te laten onderzoeken op welke wijze gender vorm geeft aan het dagelijkse leven, de geschiedenis en de taal. Op de cd-rom staat printbaar lesmateriaal.
Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- emancipatie --- SO (secundair onderwijs) --- rolpatronen --- gender --- didactische werkvormen --- Belgium --- Gender --- History --- Education --- Secondary education --- Language acquisition --- Book --- Teaching materials
Choose an application
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Teaching --- Sociolinguistics --- Feminism --- Gender --- International --- Colonialism --- Teachers --- Education --- Development policy --- Language acquisition --- Book --- Culture
Choose an application
De gelijkheid van man en vrouw en het verwerpen van discriminatie op basis van gender, zijn fundamentele waarden die in de akoverschrijdende eindtermen staan ingeschreven. Met dit handige boek kunnen leerkrachten meteen de daad bij het woord voegen. Het is bedoeld voor leerkrachten in de derde graad van het ASO-onderwijs. Het biedt enkele kant-en-klare lessenreeksen voor de vakken geschiedenis en Nederlands. Aan alle lessen werden concrete eindtermen en lesdoelen gekoppeld. Extra is de bijbehorende cd-rom met printbaar lesmateriaal.
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Teaching --- Secondary education --- Sociolinguistics --- History --- Gender --- History --- Education --- Secondary education --- Language acquisition --- Teaching materials --- CD --- Belgium
Choose an application
"Language and Gender is an introduction to the study of the relation between gender and language use, written by two leading experts in the field. This new edition, thoroughly updated and restructured, brings out more strongly an emphasis on practice and change, while retaining the broad scope of its predecessor and its accessible introductions which explain the key concepts in a non-technical way. The authors integrate issues of sexuality more thoroughly into the discussion, exploring more diverse gendered and sexual identities and practices. The core emphasis is on change, both in linguistic resources and their use and in gender and sexual ideologies and personae. This book explores how change often involves conflict and competing norms, both social and linguistic. Drawing on their own extensive research, as well as other key literature, the authors argue that the connections between language and gender are deep yet fluid, and arise in social practice"--
Sociolinguistics --- LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Linguistics / General --- Language and languages --- Langage et langues --- Sex differences. --- Différences entre sexes --- Différences entre sexes --- Gender --- Attitudes --- Language use --- Language acquisition --- Linguistics --- Book --- Sex differences
Choose an application
Dit boekje heeft als doel om een grote kuis te houden in de mythes over onderwijs. Mythes die hardnekkig blijven bestaan zonder dat er ook maar bewijs voor is. Voor een goed en vernieuwend onderwijs is het cruciaal dat men op basis van reële feiten werkt. Maar mensen zijn gewoontebeesten en ook een beetje lui (zoals de auteurs opmerken) zodat vele mythen nog steeds geciteerd worden, zelfs in wetenschappelijje werken. Zo blijkt de mythe dat jongens beter zijn in wiskunde dan meisjes omwille van biologische verschillen niet te klppen. Ook het idee dat meisjes in gescheiden klassen betere resultaten behalen voor wiskunde, kon niet door onderzoek bevestigd worden.
Developmental psychology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Social policy --- Educational psychology --- Teaching --- Mathematics --- Engineering sciences. Technology --- Sociolinguistics --- Boys --- Academic performance --- Girls --- Education --- Government policy --- Language acquisition --- Technology --- Book --- Sex differences --- Belgium
Choose an application
Developmental psychology --- Sociology of minorities --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Didactic strategies --- Teaching --- Sociolinguistics --- Canada --- Language and languages --- Gender identity in education --- Minorities --- Women --- Study and teaching --- Sex differences --- Education --- Language --- Language and languages - Study and teaching --- Language and languages - Sex differences --- Minorities - Education --- Women - Language --- Race --- Gender --- Girls --- Language use --- Language acquisition --- Book --- Educational sciences
Choose an application
Gelijke kansen in het onderwijs en een hoog niveau van onderwijs aanbieden zijn twee grote aandachtspunten in het onderwijsbeleid. De verschillende bijdragen in deze bundel geven een overzicht van wat er over deze topics reeds wetenschappelijk onderzocht en geschreven is. Een belangrijke vraag waarop de onderzoekers een antwoord willen formuleren is in welke mate deze twee doelstellingen verenigbaar zijn.Onderwerpen die aan bod komen zijn onder meer de rol en invloed van de leraren op de schoolprestaties en de relatie tussen gender en schoolprestaties
Sociology of minorities --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Social policy --- Educational psychology --- Teaching --- Kindergarten --- Primary education --- Educational sciences --- Sociolinguistics --- Feminism --- Equal opportunities --- Gender --- Migration background --- Academic performance --- Teachers --- Motherhood --- Education --- Language acquisition --- Book --- United Kingdom --- Finland --- Belgium --- United States of America
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|