Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek levert een bijdrage aan het gelijkekansendebat in Groot-Brittannië. Centraal in dit debat staat momenteel de leerachterstand van jongens. Maar dit was niet altijd het geval. In de jaren zeventig stond het onderwijs voor meisjes in het middelpunt van de belangstelling. Met name de vaststelling dat ondanks de goede leerprestaties van de meisjes, dat niet resulteerde in een goede plaats op de arbeidsmarkt. De verschillende opvattingen en verwachtingen die men had over de rol die meisjes en jongens in de maatschappij te vervullen hadden, zorgden ervoor dat meisjes nog altijd in de traditionele 'zachte' sectoren terecht kwamen. Vandaag de dag is er veel ten goede veranderd. Toch blijven vrouwen tegen het glazen plafond botsen en ondanks berichten over de 'nieuwe man' zijn het nog altijd de vrouwen die jongleren om gezin en arbeid te combineren.
Educational equalization --- Sex discrimination in education --- Sex differences in education --- Educational change --- Démocratisation de l'enseignement --- Discrimination sexuelle en éducation --- Différences entre sexes en éducation --- Enseignement --- Réforme --- Démocratisation de l'enseignement --- Discrimination sexuelle en éducation --- Différences entre sexes en éducation --- Réforme --- Law --- Teaching --- Social policy --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Great Britain --- Sociologie van het gezin. Sociologie van de seksualiteit --- Sociaal beleid --- Recht --- Onderwijskunde --- Groot-Brittannië --- Equal opportunities --- Gender --- Education --- Government policy --- Legislation --- Book
Choose an application
De auteur onderzoekt hoe macht functioneert binnen een organisatie zoals een universiteit. Het begrip 'micropolitics' omschrijft hoe macht zich manifesteert in werkrelaties. Het gaat over invloed, netwerken, bondgenootschappen, beleids- of persoonlijke strategieën om verandering te weeg te brengen of om er zich juist tegen te verzetten. Het gaat ook over het onuitgesprokene in een organisatiecultuur zoals geruchten, spanningen , wrevels, machtsongelijkheden en competitie die het dagelijks leven in een organisatie beïnvloeden. In dit boek komen een 40-tal vrouwen aan het woord, zowel academisch personeel als studenten. Zij vertellen over hun ervaringen als feministische academici/studenten, hoe zij de organisatiecultuur ervaren, hun loopbaankansen inschatten en wat zij graag anders zouden zien.
Accès à l'enseignement --- Democratisering van het onderwijs --- Démocratisation de l'enseignement --- Démocratisation de l'éducation --- Educational equalization --- Enseignement [Démocratisation de l' ] --- Enseignement--Démocratisation --- Equal educational opportunity --- Equalization [Educational ] --- Feminism and education --- Feminisme en onderwijs --- Féminisme et enseignement --- Inégalité des chances dans l'enseignement --- Inégalité scolaire --- Inégalités scolaires --- Onderwijs--Democratisering --- Égalite des chances dans l'enseignement --- Sociology of organization --- Educational sciences --- Sociology of occupations --- Social policy --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Higher education --- Great Britain --- Women --- Education [Higher ] --- Political aspects --- Feminism --- Equal opportunities --- Students --- Corporate culture --- Academic sector --- Book
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|