Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
29
Afrikaanse kunst --- Maskers --- Kunst --- Masker --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
In het museum, dat is kijken, associëren, vertellen en de fantasie de vrije loop laten. In dit creatieve prentenboek rijgen beelden aan elkaar, details worden overgenomen, veranderd, verder ontwikkeld. Zo wordt kunst heel tastbaar en ontstaan talrijke verhalen. Elk verhaal is anders. Getekend, gekleefd, geschilderd, gebeeldhouwd. Dit woordenloze boekje nodigt jong en oud uit tot kijken.
Art --- prentenboeken (genre) --- Kunsten --- Musea --- Kunst --- kunstbeschouwing --- kunst voor kinderen --- Kunstbeschouwing --- Prentenboeken --- Foto's --- Museum --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
Travel photography --- Photographie de voyage --- Raymond Depardon --- fotografie --- twintigste eeuw --- Depardon Raymond --- documentaire fotografie --- portret --- portretfotografie --- Verenigde Staten --- Afrika --- Vietnam --- China --- Zuid-Amerika --- reizen --- woestijn --- natuur --- natuurfotografie --- straatfotografie --- stad --- stadsfotografie --- 77.071 DEPARDON --- Depardon, Raymond --- Albums de photographies
Choose an application
Iedere dag slepen zo'n 50.000 mensen zich met lood in hun schoenen naar het werk: ze worden er gepest, zijn slachtoffer van seksuele intimidatie, hebben een langlopend conflict of hebben te maken met geweld. De gevolgen daarvan zijn divers: werknemers raken gestrest, depressief of in een isolement. Pesten en agressie op het werk bespreekt het hele proces van ongewenst gedrag op de werkvloer. Van het omgaan met agressie en pestgedrag, tot het hulp zoeken en aangifte doen. Ook gaat het in op oorzaken van sociale (on)veiligheid, wetgeving en beleid. Door middel van cijfers uit verschillende bedrijfstakken is te zien hoe vaak diverse situaties voorkomen. Het verhaal is geïllustreerd met praktijkvoorbeelden waarin werknemers vertellen wat hen is overkomen en hoe zij de situatie aangepakt hebben. Het boek is geschreven voor werknemers die te maken hebben met pesten en agressie. Zij kunnen dit zelfhulpboek gebruiken om meer te weten te komen over hun rechten en plichten. Bovendien kunnen ze door middel van de vele tips proberen grip te krijgen op de situatie en zo beter omgaan met pesters. Voor professionals, die vaak gespecialiseerd zijn in één gebied, is dit boek handig om een overzicht te krijgen van het hele proces en inzicht te krijgen in wat er in de spreekkamer van de medehulpverlener gebeurt
Pesten --- Agressie --- Mobbing --- Ongewenst gedrag --- Werk --- Nederland --- Professional ethics. Deontology --- Social welfare methods --- Industrial psychology --- Personnel management --- mediation --- conflicthantering --- HRM (human resource management) --- conflictbemiddeling --- pesten --- Mobbing (pesten) --- Grensoverschrijdend gedrag --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
In het Frans : N10739bis : Art Kuba
Art --- Kuba (Zaïre) --- Zaïre --- Art Kuba. Exposition. Bruxelles. 1986. --- Kunst (Kuba). Tentoonstelling. Brussel. 1986. --- Exhibitions --- Afrikaanse kunst --- Kuba --- Kongo --- Congo-Kinshasa --- Kunst --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
In Witte onschuld onderzoekt Gloria Wekker een centrale paradox in de Nederlandse samenleving: de passie en agressie die ras oproept, terwijl het bestaan van ras en racisme tegelijkertijd in alle toonaarden wordt ontkend. In haar verkenning van het dominante zelfbeeld van de witte Nederlander is het ‘culturele archief’ een leidend concept: de diep ingesleten attitudes en emoties die racisme in stand houden en hun oorsprong kennen in het koloniale verleden. Wekker schrijft in dit gezaghebbende boek onder andere over hoe media de beeldvorming over zwarte mannen en vrouwen bepalen, over het gebrek aan kennis over ras in de Nederlandse academie, over de hedendaagse conservatieve politiek en over de controversen rondom het Zwarte Piet-debat. Ook blikt ze uitgebreid terug op de ontvangst van de Engelstalige editie van dit boek in de Nederlandse samenleving. (bron: covertekst)
Sociology of minorities --- History of civilization --- Netherlands --- discriminatie --- kolonialisme --- racisme --- diversiteit --- Social problems --- Racisme --- Minorités sexuelles --- Pays-Bas --- Relations interethniques. --- cultuurfilosofie --- eenentwintigste eeuw --- twintigste eeuw --- politiek --- homoseksualiteit --- gender studies --- antropologie --- sociologie --- Nederland --- 130.2 --- postkolonialisme --- Kolonialisme --- dekolonisatie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Didactics of social education --- Race --- Colonialism --- Racism --- Whiteness --- Relations interethniques
Choose an application
Geschiedenis --- 5e leerjaar secundair onderwijs --- Ancien Regime --- Technisch secundair onderwijs --- Sociaal-economische geschiedenis --- 19e eeuw --- Politiek --- Napoleon I Bonaparte (keizer van Frankrijk) --- Europa --- Imperialisme --- Nationalisme --- Industriële revolutie --- Kunst --- Culturele vorming --- Wereldoorlog I --- Democratie --- Hitler, Adolf --- 20e eeuw --- 485.6 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Napoleon Bonaparte --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Media --- Crisis --- Cultuur --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Autisme --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Film --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
Geschiedenis --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Wereldoorlog II --- Koude Oorlog --- EU --- België --- Verenigde Staten --- China --- Arabisch-Israëlisch conflict --- 21e eeuw --- Islam --- Fundamentalisme --- Cultuurgeschiedenis --- 485.6 --- geschiedenis --- leerboeken --- secundair onderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Europese Unie --- Nederland --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Film --- Godsdienst --- Cultuur --- Media --- Kleuter --- Technologie --- Kind --- Voorlichting --- Literatuur
Choose an application
Colonization --- Colonisation --- History --- Histoire --- Colonialisme --- --XIIIe-XXe s., --- Imperialism --- 325.3 <09> --- -Colonization --- -#A9506A --- Land settlement --- Colonies --- Decolonization --- Emigration and immigration --- Colonialism --- Empires --- Expansion (United States politics) --- Neocolonialism --- Political science --- Anti-imperialist movements --- Caesarism --- Chauvinism and jingoism --- Militarism --- Koloniale expansie. Koloniale politiek. Kolonialisme. Kolonisatie--Geschiedenis van ... --- 325.3 <09> Koloniale expansie. Koloniale politiek. Kolonialisme. Kolonisatie--Geschiedenis van ... --- #A9506A --- Koloniale expansie. Koloniale politiek. Kolonialisme. Kolonisatie--Geschiedenis van .. --- Koloniale expansie. Koloniale politiek. Kolonialisme. Kolonisatie--Geschiedenis van --- XIIIe-XXe s., 1201-2000 --- Colonization - History --- Imperialism - History --- COLONISATION --- AMERIQUE DU SUD --- VIETNAM --- FRANCE --- ANGLETERRE --- GRANDE-BRETAGNE --- HISTOIRE --- 16E-17E SIECLES --- 18E SIECLE --- 19E-20E SIECLES --- 16E-19E SIECLES --- COLONIES --- AFRIQUE --- 20E SIECLE --- ASIE --- 19E SIECLE
Choose an application
Didactics of secundary education --- Didactics of history --- anno 2000-2009 --- anno 1900-1999 --- anno 2010-2019 --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Geschiedenis --- 6e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Nieuwste tijd --- 20e eeuw --- Wereldoorlog II --- Sociaal-economische geschiedenis --- VN (Verenigde Naties) --- Koude Oorlog --- Sovjetunie --- Verenigde Staten --- Dekolonisatie --- Belgisch Kongo --- Palestijns-Israëlisch conflict --- Midden-Oosten --- EU --- België --- China --- Azië --- Afrika --- Politiek --- Internationalisering --- Internet --- Sociaal-culturele geschiedenis --- Vrij onderwijs --- geschiedenis --- leerboeken --- secundair onderwijs --- C6 --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- 485.6 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Nieuwste Tijd --- Verenigde Naties --- Belgisch-Congo --- Europese Unie --- Nederland --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Film --- Literatuur --- Sovjet-Unie
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|