Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Film --- Ethnology. Cultural anthropology --- Mass communications --- Visual anthropology --- Ethnology
Choose an application
Painting and motion pictures --- Peinture et cinéma --- Exhibitions --- Expositions --- schilderkunst --- film --- film en schilderkunst --- 75.036 --- 791.41 --- Peinture et cinéma --- Art and motion pictures --- Art and moving-pictures --- Motion pictures and art --- Motion pictures --- CDL
Choose an application
Filmjournaals --- Congo (Democratic Republic) --- History --- Colonial history --- film --- documentaire --- documentaire film --- Belgavox --- Congo --- België --- twintigste eeuw --- politiek --- kolonialisme --- dekolonisatie --- postkolonialisme --- 791.43 --- History of Congo --- anno 1950-1959 --- anno 1960-1969
Choose an application
Motion pictures --- Motion picture industry --- Cinéma --- Industrie --- Film industry (Motion pictures) --- Moving-picture industry --- Cultural industries
Choose an application
Film --- Ethnology. Cultural anthropology --- Sociology of culture --- Motion pictures in ethnology --- Visual anthropology --- Culture in motion pictures --- Motion pictures in ethnology. --- Visual anthropology. --- Culture in motion pictures. --- Jay Ruby --- film --- filmtheorie --- filmgeschiedenis --- etnografie --- antropologie --- film en etnografie --- documentaire --- Flaherty Robert --- Garner Robert --- Asch Tim --- Michaels Eric --- receptie-esthetica --- media --- 791.41 --- 791.43 --- Ethnology --- Moving-pictures in ethnology --- Motion pictures
Choose an application
Arts and Humanities --- Architecture, Fine and Decorative Arts --- Motion picture film --- Film archives --- Films (Pellicules cinematographiques) --- Archives cinematographiques --- Preservation --- Periodicals. --- Conservation --- Periodiques --- Periodicals --- Films (Pellicules cinématographiques) --- Archives cinématographiques --- Périodiques --- EJARTSD EPUB-ALPHA-J EPUB-PER-FT FIAF-E --- Films (Pellicules cinématographiques) --- Archives cinématographiques --- Film archives. --- Preservation.
Choose an application
Net als vroegere koloniale propagandafilms getuigen recente films over Afrika nog altijd van een rauw kolonialisme waarin openlijk racisme aan bod komt. Bovendien komen films waarin Afrikaanse filmmakers met racistische stereotypen afrekenen, amper of niet in onze bioscopen en op onze tv- schermen. 'Het publiek wil dat niet zien en het is niet commercieel genoeg', zeggen de grote bioscoophouders en tv-programmatoren. Nochtans gaat het om een continent waarmee wij, via de koloniale geschiedenis of via de Magrebijnse migranten vandaag, dagelijks te maken hebben.Bij de onafhankelijkheid van de Afrikaanse landen beseften weinige beleidsmakers dat voor de '(mentale) gezondheid en de onafhankelijkheid' films even belangrijk zijn als waterputten. Vaak in de onmogelijkste omstandigheden probeerden Afrikaanse cineasten aan deze miskende behoefte tegemoet te komen: Med Hondo, Sembene Ousmane, Haile Gerima, Bassek Ba Kobhio en tal van anderen. Zij behoren tot diegenen die voor een eigen koers opteerden, wars van het (neo-)kolonialisme. Het ging erom 'de geesten te dekoloniseren', zoals N'gugi wa Thiongo zei. Afrikaanse filmmakers willen in hun eigen verteltraditie, zoals griots, met filmbeelden hun inzichten en verhalen brengen. Zo helpen zij bij de verspreiding van hun cultuur en van hun kijk op de werkelijkheid en op hun dagelijkse leven. Dat wij hiervan verstoken blijven omdat het niet 'commercieel' genoeg zou zijn, is een ernstig democratisch deficit. Want film is meer dan een 'product', het is een hoeksteen van de informatiemaatschappij.Westerse informatieconcerns overspoelen de wereld met audiovisuele producties. Die zijn dikwijls doordrenkt met een koloniale cultuur en met 'eurochauvinisme' ten overstaan van alles wat met Afrika te maken heeft. De waardemeter is de blanke westerling, waarbij voor dialoog met Afrikanen en hun cultuur geen plaats is. Het is de negatie van een continent en zijn inwoners.
Film --- Colonisation. Decolonisation --- Africa --- Afrika --- Afrique --- Dekolonisatie --- Décolonisation --- Films --- Films cinématographiques --- #SBIB:032.AANKOOP --- #SBIB:309H1320 --- #SBIB:309H1313 --- 798.43 --- De filmische boodschap: algemene werken (met inbegrip van algemeen filmhistorische werken en filmhistorische werken per land) --- Geschiedenis en/of organisatie van het filmwezen: algemeen en per land (met inbegrip van de rol van het filmwezen in de ontwikkelingsproblematiek) --- film, geschiedenis der filmkunst, overige landen --- Motion pictures --- History. --- History --- Cinema --- Feature films --- Movies --- Moving-pictures --- Audio-visual materials --- Mass media --- Performing arts --- History and criticism --- In motion pictures. --- 780 --- Afrika film --- dans, toneel, film --- danse, théâtre, cinéma --- Afrikaanse cultuur --- dekolonisatie --- film --- filmsociologie --- filmkunde --- kolonisatie (mensen)
Choose an application
International relations. Foreign policy --- Belgium --- Rwanda --- 651 Maatschappij. Algemeen --- Paranoia --- Politiek --- Maatschappij --- Film --- 960 --- België kolonialisme --- Rwanda verhalen --- levensbeschrijvingen --- biographies et mémoires
Choose an application
If, as many argue, movies and television have become Western culture's premier storytelling media, so too have they become, for most members of society, the primary source of encounters with the natural world-particularly wild animals. The television fare offered nightly by national and cable networks such as PBS and the Discovery Channel provides millions of viewers with their only experience of the wilderness and its inhabitants. The very films that so many viewers take as accurate portrayals of wildlife, however, have evolved primarily as a form of entertainment, following the established codes and conventions of narrative exposition. The result has been not the representation of nature, but its wholesale reconstruction and reconfiguration according to film and television conventions, audience expectations, and the demands of competition in the media marketplace. Wildlife Films traces the genealogy of the nature film, from its origins as the "animal locomotion" studies that mark the very beginnings of motion pictures themselves, to the founding of the Animal Planet cable channel that boasts "all animals, all the time." The narrative and thematic elements that unite wildlife films as a genre have their roots not in the documentary film tradition, but in the older traditions of oral and written animal fables as reflections of human society. Derek Bousé contends that classic wildlife films often portray animal protagonists living in families modeled on an ideal of the human nuclear family and working in communities that resemble an ideal of bucolic human society. In these stories-presented as documentaries-animals are motivated by human emotions and conduct relationships according to human customs. This imposition of culturally satisfying narrative patterns upon the lives of animals has not only led to the misrepresentation of the natural world; it has promoted the notion that our values, our moral vision, our models of society and family structure derive from nature, rather than being cultural formations.
Wildlife cinematography. --- Wildlife cinematography --- Cinematography, Wildlife --- Nature cinematography --- Wildlife photography --- Cultural Studies. --- Film Studies. --- History of Science. --- Literature. --- Media Studies. --- Natural History.
Choose an application
Motion pictures in ethnology --- Photography in ethnology --- Visual anthropology --- Ethnology --- Moving-pictures in ethnology --- Bibliography --- Ethnology. Cultural anthropology --- Film --- bibliographies --- ethnography --- motion pictures [visual works]
Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|