Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Littérature --- Théorie littéraire --- Critique --- Literature --- Authors and readers. --- Reader-response criticism. --- Philosophie --- Philosophy. --- Explication. --- Explanation --- MAD-faculty 16 --- literatuuronderzoek --- literatuurcritici --- Théorie littéraire. --- Critique. --- Philosophie. --- Explanation. --- Critique et interprétation.
Choose an application
Dit boek helpt (para)medici en verpleegkundigen (in opleiding) bij het aanleren en toepassen van de vaardigheden die horen bij het evidence-based werken. Het leert je hoe Evidence-Based Practice (EBP) gebruikt kan worden bij de dagelijkse zorg voor patiënten. Daardoor wordt het werk interessanter, uitdagender en beter. EBP praktisch neemt je vanuit de praktijk mee in de wereld van EBP. Het boek opent met een introductie en de belangrijkste definities van EBP. Daarna volgt een praktische handleiding over het toepassen van EBP. Je leert hoe je een onderzoekbare vraag opstelt, bewijs verzamelt en leest, en hoe ‘shared decision making’ werkt. Het laatste deel gaat verder in op de achtergronden en de theorie. De verschillende casussen, voorbeelden en opdrachten helpen je om EBP ook echt toe te kunnen passen.
Nursing --- evidence-based nursing --- richtlijnen (zorg) --- wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- informed consent --- verpleegkunde --- evidence-based methodiek --- literatuuronderzoek --- 613.2 --- evidence based practice --- verpleegkundig onderzoek --- 604.55 --- shared decision making --- onderzoek --- verpleegkunde - inleidingen
Choose an application
Deskresearch is een handleiding voor het zoeken en verwerken van informatie. Door middel van een stappenplan wordt de lezer begeleid bij het opzetten en uitvoeren van literatuuronderzoek. Elk hoofdstuk gaat in op een specifieke fase van het zoeken naar informatie: van het formuleren van de zoekvraag tot de kwaliteit van de rapportage. Drie thema?s krijgen speciale aandacht: het bepalen van de informatiebehoeften, het gebruiken van informatiebronnen en het beoordelen van de informatie. Ook is er veel aandacht voor internet als informatiebron en het gebruik van zoekmachines. Op de website www.pearsoneducation.nl/vanveen zijn meerkeuzevragen, powerpoints en uitwerkingen van de opdrachten uit het boek beschikbaar. Deskresearch is geschikt voor studenten in het hoger onderwijs. Verder is het geschikt voor iedereen die (zakelijke) informatie wil verzamelen uit gerenommeerde informatiebronnen zoals Picarta, KvK online, LexisNexis en OpMaat. Bron : http://www.boekenbank.be
Literatuuronderzoek --- informatievaardigheden --- Informatie. --- Research --- Informatieverwerking --- Literatuurstudie --- 002 --- 002 Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- informatieontsluiting --- Informatievaardigheden. --- Internet --- PHL-Central Office 12 --- mediawijsheid --- Informatieontsluiting --- Onderzoek --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Deze handleiding licht toe waar je 'bronnen' vindt, hoe je die selecteert en hoe je ze verwerkt. Er is een verschil tussen citeren, parafraseren en samenvatten. Zorgvuldig geeft de auteur aan hoe je respectievelijk voet- en eindnoten maakt of verwijzingen in de tekst zelf opneemt en hoe je een bronnenlijst samenstelt. Het bijzondere aan dit werk is dat het zich niet beperkt tot de 'gemakkelijke' verwijzingen maar ook de specifieke en moeilijke gevallen behandelt en dat niet alleen bij schriftelijke maar ook bij mondelinge, audiovisuele en elektronische bronnen. Onder meer volgende items komen aan bod: boeken, bundels, tijdschriften, rapporten, wetteksten, brochures, kranten, octrooien, patenten, bijsluiters, handleidingen, mondelinge mededelingen, lezingen, films, video's, computerprogramma's, radio- en televisieuitzendingen, cd's, cd-i's, cd-roms, internet, e-mail ... Dank zij een uitgebreid register vindt de gebruiker meteen een oplossing voor zijn probleem. De aangewezen gebruikers zijn studenten die een eindwerk maken en iedereen die teksten schrijft - van welke aard ook - waarin geciteerd of gerefereerd wordt. Inhoudsopgave : Hoofdstuk 1: Informatie verkennen 1 Opzoeken van literatuur 2 Lezen 3 Schriftelijke notities 4 Andere bronnen Hoofdstuk 2: Schriftelijke bronnen: voet- en eindnoten, verwijzingen in de tekst 1 Van citaat tot plagiaat 2 Schriftelijke citaten in voet- en eindnoten 3 Parafrase, samenvatting 4 Andere inhouden van voet- en eindnoten 5 Verwijzingen in de tekst Hoofdstuk 3: Literatuurlijst 1 Verschillende bronnen 2 Indeling van een literatuurlijst Hoofdstuk 4: Mondelinge bronnen 1 Voet- en eindnoten 2 Verwijzingen in de tekst 3 Mondelinge bronnenlijst Hoofdstuk 5: Audiovisuele en elektronische bronnen 1 Voet- en eindnoten 2 Verwijzingen in de tekst 3 Audiovisuele en elektronische bronnenlijst
Citeren. --- Refereren. --- Bibliografische referenties. --- Literatuuronderzoek. --- Voetnoten. --- schrijven --- refereren --- Science --- eindwerken schrijven --- Didactic strategies --- literatuuronderzoek --- taalvaardigheid --- schriftelijke communicatie --- bronnenstudie --- Refereren --- Bibliography --- Methodology --- Bibliographical citations --- Wetenschap --- 450.8 --- 499.5 --- audiovisuele middelen --- citeren --- computergestuurd onderwijs --- didactisch proces --- film --- informatiebronnen --- leermiddelen --- multimedia --- onderwijs --- rapporteren --- video --- Reflecteren --- Scripties --- Studievaardigheden --- communicatie --- communicatievaardigheden --- Bronvermelding --- informatieverwerking --- literatuurstudie --- Methodiek van het studeren --- Schriftelijke communicatie --- 007.2 --- informatievaardigheden --- #gsdbP --- #KVHA:Citeren; Nederlands --- #KVHA:Refereren; Nederlands --- #KVHB:Literatuuronderzoek --- 001 --- bibliografisch refereren --- scripties --- 001.81 --- Bibliografie --- Citeren --- Literatuurlijsten --- bibliotheken --- bronnen --- citeren en refereren --- hoger onderwijs --- literatuurlijsten --- rapporten --- verslagen --- Nederlands, rapporteren --- 044 --- 450.8 ) Scripties --- bibliografie --- rapporteren (gez) --- communicatie (leesbaarheid) --- cursus --- scriptie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- 001.811 --- Bronvermeldingen --- Voetnoten --- Eindnoten --- Rapporteren --- 001.818 --- 002 --- Parafraseren --- Samenvatten --- Regels voor citeren. Bibliografische referenties --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Bibliografische referenties --- eindwerk --- 001.811 Regels voor citeren. Bibliografische referenties --- #A9311A --- Scriptie --- 810 --- taalkunde --- linguistique --- Bibliografieën
Choose an application
Al meer dan dertig jaar is Leren communiceren een veel gebruikt handboek in het hoger onderwijs. Of het nu gaat om communicatieonderwijs in aparte vakken of om vaardighedentraining die is geïntegreerd in projecten, stages en afstudeeropdrachten, Leren communiceren is de communicatieleidraad bij uitstek voor studenten en (aankomende) professionals. In deze zesde editie wordt aangesloten bij nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied en wordt ingespeeld op de snelle veranderingen in de informatietechnologie en op nieuwe mediatoepassingen.Eerst wordt aandacht besteed aan een aantal algemene vaardigheden: analyseren, structureren, argumenteren, formuleren, visualiseren.Daarna verschuift het accent naar praktische taken in de schriftelijke en in de mondelinge communicatie:lezen en samenvatten, schrijven, rapporteren, corresponderen, presenteren, gesprekken voeren, vergaderen.Ten slotte is er een hoofdstuk waarin problemen rond spelling en het gebruik van leestekens worden behandeld.Anders dan bij vorige edities hoeven studenten geen oefenboek meer aan te schaffen. Het oefenmateriaal bij de diverse hoofdstukken is te vinden op de website www.lerencommuniceren.noordhoff.nl.Bron : http://www.noordhoffuitgevers.nl
#KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Taalkunde --- 808 --- communicatie --- correspondentie --- gesprekstechnieken --- literatuuronderzoek --- mondelinge communicatie --- onderzoek --- presentaties --- rapporten --- schriftelijke communicatie --- spelling --- vergaderen --- Retorica. Het effectieve gebruik van taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Communicatieve vaardigheden --- Verbale communicatie --- Schrijven --- Spreken in het openbaar --- Vergaderen --- Rapporteren --- Taalgebruik --- PHL-Central Office 12 --- communicatievaardigheden
Choose an application
Het toepassen van Evidence Based Practice is voor de hedendaagse zorgprofessional een onmisbare competentie. Om tot de beste verpleegkundige beslissing te komen, kijken we bij Evidence Based Practice naar wetenschappelijke data, de professionele kennis van de zorgprofessional en de voorkeuren van de patiënt. Zorgprofessionals worden geacht hun verpleegkundig handelen wetenschappelijk te onderbouwen. Het zoeken naar wetenschappelijk bewijsmateriaal en de interpretatie hiervan dient op zorgvuldige wijze te gebeuren. Dit handboek biedt hiervoor een stappenplan. Daarnaast leer je hoe je de conclusies van een onderzoek kunt vertalen naar de praktijk, met aandacht voor de rollen van de zorgprofessional en die van de patiënt. De auteurs lichten alle facetten van Evidence Based Practice toe aan de hand van afbeeldingen, schema's en praktijkvoorbeelden, en bieden concrete handvatten voor de praktische uitvoering ervan. Voor de geïnteresseerde lezer bevat het boek bovendien kaders met extra achtergrondinformatie. Dit boek is geschreven voor de hbo-verpleegkundige, maar is zeker ook van toegevoegde waarde voor iedere kritische zorgprofessional. Evidence Based Practice wordt geleverd met een toegangscode voor het online leerplatform datzaljeleren.nl. Je vindt daar video's, animaties en diverse oefeningen die je helpen het studiemateriaal nog beter te beheersen.
Nursing --- evidence-based methodiek --- wetenschappelijk onderzoek --- literatuurstudie --- literatuuronderzoek --- verpleegkunde --- onderzoeksmethoden --- 604.55 --- onderzoek --- evidence-based practice --- PXL-Healthcare 2019 --- zorgplan --- evidence-based nursing --- Evidence based practice --- Verpleegkunde --- Cursus bachelor in de Mondzorg --- Cursus bachelor in de Verpleegkunde --- PXL-Handboeken --- Code activeren --- Evidence-based practice --- Bachelor in de Mondzorg --- Bachelor in de verpleegkunde
Choose an application
Omgaan met informatie is een onmisbare vaardigheid. De digitale technologie en het internet maakten ons bewust van de grenzeloze hoeveelheid beschikbare informatie. Meer informatie leidt niet altijd tot meer kennis, tenzij we efficiënt en effectief informatie leren gebruiken en vaardig worden in levenslang leren. In vele opleidingen in het hoger onderwijs wordt nu een cursus ingelast om dit te bevorderen. Bestaande cursussen en leerboeken zijn vaak geschreven door informatici of specialisten in de letteren. Het begrip informatie wordt bijgevolg meestal benaderd vanuit de discipline waarin de auteur gevormd is. Zo wordt de echte informatiebekwaamheid vaak niet verworven omdat men, door de focus op het eigen vakgebied, vergeet dat de informatiekundigheid een nieuwe overkoepelende discipline is. In dit boek wordt de informatie niet zozeer vanuit technisch of bibliografisch oogpunt benaderd, maar eerder vanuit het inzicht dat informatiekunde de logistieke onderbouw is voor een goed kennisbeheer. De auteur vertrekt vanuit de gebruiker en zijn dagelijkse informatienood, zijn behoefte om bij te blijven en kennis te verzamelen die hij - in steeds andere omstandigheden - nodig heeft. Kennisverwerving en kennisbeheer staan centraal in deze benadering, met autonome informatiedeskundigheid als einddoel.
Informatiemanagement. --- Kennismanagement. --- informatiebemiddeling --- informatievaardigheden --- informatiewetenschappen --- Information systems --- Information science --- departement Algemeen 11 --- Studievaardigheden ; hoger onderwijs --- Informatievaardigheden ; onderwijs --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- #KVHB:Informatievaardigheden --- #KVHB:Literatuuronderzoek --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- wetenschappelijk onderzoek --- rapporteren --- 031 --- 366.45 --- 454.52 --- Informatiebronnen --- informatieverwerving --- internet --- levenslang leren --- Wetenschappelijk onderzoek --- Informatie --- Informatievaardigheden --- Informatieverwerking --- 001 )* WETENSCHAP EN KENNIS IN HET ALGEMEEN --- Onderzoek --- communicatie --- informatieverzorging --- informatiewetenschap --- kennis --- 001.891 --- Informatiekunde --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Informatie, documentatie --- Informatiemanagement --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Informatieontsluiting --- Documentaire informatie --- Digitale informatie --- Informatiewetenschappen --- Informatiebron --- Informatiewetenschap
Choose an application
Wereld in woorden' gaat over de Nederlandse literatuur in de veertiende eeuw. Het vormt een tweeluik met 'Stemmen op schrift' - dat de periode tot 1300 bestreek - en zal verschijnen als deel 2 in de reeks 'Nederlandse literatuurgeschiedenis' onder auspiciën van de Nederlandse Taalunie. Maar ook als zelfstandig boek, en daar is inhoudelijk ook alle reden toe. De veertiende eeuw was het tijdperk van een gigantische crisis in Europa: de pest, natuurrampen, misoogsten, het schisma in de kerk en allerhande hoog oplopende strijd tussen staten en standen. En tegelijk vertoont de literatuur in deze periode ongekende innovaties: denk alleen al aan de vloed aan teksten over kennis en kunde, het gedurfde werk van Ruusbroec, de abele spelen en de poëzie van Gruuthuse. Zou het kunnen zijn dat te midden van alle woelingen juist extra energie vrijkwam om nieuwe wegen te beproeven? Is het een tijd van "creatieve crisis"?
Medieval Dutch literature --- anno 1300-1399 --- Nederlandse literatuur --- Geschiedenis --- Literatuur --- Middelnederlandse literatuur --- Dutch literature --- 839.3 <09> --- 839.3 <09> Nederlandse literatuur--Geschiedenis van ... --- Nederlandse literatuur--Geschiedenis van ... --- History and criticism --- Nederlandse literatuur--Geschiedenis van .. --- PXL-Education 2020 --- Nederlandse letterkunde --- Nederlandse literatuurgeschiedenis --- Littérature néerlandaise --- --Histoire --- --Nederlandse literatuur --- History and criticism. --- E-books --- Nederlandse literatuur--Geschiedenis van . --- 839.3 "13" --- #GGSB: Leeszaal --- #GGSB: Literatuur (letterkunde) --- C3 --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- literatuur --- literatuuronderzoek --- 852 --- Nederlands --- 839.3 "13" Nederlandse literatuur--?"13" --- Nederlandse literatuur--?"13" --- Kunst en cultuur --- Middelnederlands --- Afrika --- Frans --- België --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Noorwegen --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Nederlandse literatuur--Geschiedenis van --- Leeszaal --- Literatuur (letterkunde) --- Histoire
Choose an application
De auteur onderzoekt de genrekenmerken en gebruiksaspecten van het prentenboek. Hij plaatst deze boeksoort in een emancipatiorisch perspectief en verbindt haar met de grote sociaal-democratische projecten van cultuurspreiding en leesbevordering. Meer concreet onderzoekt hij de verschillende bemiddelaren tussen boek en kind: de uitgever, de literaire en educatieve kritiek, het onderwijs en de bibliotheek. Er ontstaat zo een breed en gedetailleerd panorama van wat er in de afgelopen decennia is ondernomen door overheid en particuliere instellingen op het gebied van lezen en kinderboeken, met de nadruk op het prentenboek, en wat hiervan de effecten zijn geweest. (Bron: covertekst)
Civilisation --- Sociology of cultural policy --- Linguistics --- prentenboeken (genre) --- kleuteronderwijs --- leesbevordering --- jeugdliteratuur --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Kleuters --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Lezen --- Leesbevordering --- Cultuurspreiding --- Basisonderwijs --- Jeugdliteratuur --- prentenboek --- Children --- Children's literature --- Children's literature, Dutch --- Illustrated children's books --- Picture books for children --- Books and reading --- History and criticism. --- History --- Educational aspects --- literatuuronderzoek --- 829.6 --- jeugdliteratuur: didactiek --- #PBIB:2001.1 --- 82-93 --- 82-93 Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- Children's illustrated books --- Illustrated books, Children's --- Children's books --- Illustrated books --- Children's picture books --- History and criticism --- Theses --- Prentenboek --- Kleuter --- Young adultliteratuur --- Schrijven --- Spel --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
Kinder- en jeugdliteratuur is in de loop van de laatste drie decennia een belangrijke speler in het culturele veld geworden. Ook als esthetisch, artistiek product en als wetenschappelijke discipline groeit de erkenning. Dit boek laat de lezer kennismaken met de belangrijkste genres en vraagstellingen die een rol spelen in de hedendaagse kinder- en jeugd- literatuur. Het is opgebouwd rond zeven ontmoetingen: van het samenspel tussen woord en beeld in het prentenboek tot de confrontatie tussen heden en verleden in de historische roman. Wetenschappelijke benaderingen zoals psychoanalyse, ideologiekritiek, antropologie en vertaalkunde worden bevattelijk uitgelegd en historisch gekaderd. Deze theoretische perspectieven worden concreet in verband gebracht met het meest recente werk van auteurs en illustratoren als David Almond, Dirk Bracke, Carll Cneut, Pieter Gaudesaboos, Charlotte Kerner, J.K. Rowling, Carry Slee, Daan Remmerts de Vries, Sylvia Vanden Heede, Edward Van de Vendel en Klaas Verplancke. Op die manier ontmoet de lezer ook een aantal prominente schrijvers en teksten uit de hedendaagse Vlaamse, Nederlandse en anderstalige jeugdliteratuur. Onderwerpen voor eigen onderzoek, opdrachten in lesverband en suggesties voor verdere lectuur sluiten elk hoofdstuk af. Binnen het Nederlandse taalgebied is Uitgelezen jeugdliteratuur vernieuwend in zijn opzet en uitwerking. Het is een basiswerk voor alle vakmensen binnen dit dynamische veld, evenals studenten lerarenopleiding en (jeugd)literatuur.
Children's literature. Juvenile literature --- literatuuronderzoek --- jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur --- Vertalen --- Literaire genres --- #KVHA:Jeugdliteratuur --- #KVHA:Letterkunde --- kinderboeken --- 433.7 --- Bracke, Dirk --- Dierenverhalen --- Fantasieverhalen --- Fantastische literatuur --- Historische jeugdliteratuur --- Historische romans --- Holocaust --- Illustraties --- Kinderboeken --- Naturalisme --- Nederlands 851 --- Prentenboek --- Prentenboeken --- Psychoanalyse --- Realisme --- Realistische verhalen --- Slee, Carry --- Sprookjes --- 454.54 --- jeugdliteratuur (ler) --- 434.1 --- Boeken : basisonderwijs --- Boeken : kleuteronderwijs --- Jeugdliteratuur; boekbesprekingen --- 081791.jpg --- Leesopvoeding --- leesbevordering --- Children's literature --- History and criticism --- Literair genre --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- Littérature populaire --- Contes de fées --- Littérature pour la jeunesse
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|