Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
The event of literature
Author:
ISBN: 9780300194135 Year: 2013 Publisher: New Haven London : Yale University Press,


Book
EBP praktisch
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789036817950 9036817951 9789036817967 903681796X Year: 2017 Publisher: Houten Bohn Stafleu van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek helpt (para)medici en verpleegkundigen (in opleiding) bij het aanleren en toepassen van de vaardigheden die horen bij het evidence-based werken. Het leert je hoe Evidence-Based Practice (EBP) gebruikt kan worden bij de dagelijkse zorg voor patiënten. Daardoor wordt het werk interessanter, uitdagender en beter. EBP praktisch neemt je vanuit de praktijk mee in de wereld van EBP. Het boek opent met een introductie en de belangrijkste definities van EBP. Daarna volgt een praktische handleiding over het toepassen van EBP. Je leert hoe je een onderzoekbare vraag opstelt, bewijs verzamelt en leest, en hoe ‘shared decision making’ werkt. Het laatste deel gaat verder in op de achtergronden en de theorie. De verschillende casussen, voorbeelden en opdrachten helpen je om EBP ook echt toe te kunnen passen.


Book
Deskresearch : informatie selecteren, beoordelen en verwerken
Authors: ---
ISBN: 9789043019385 Year: 2010 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deskresearch is een handleiding voor het zoeken en verwerken van informatie. Door middel van een stappenplan wordt de lezer begeleid bij het opzetten en uitvoeren van literatuuronderzoek. Elk hoofdstuk gaat in op een specifieke fase van het zoeken naar informatie: van het formuleren van de zoekvraag tot de kwaliteit van de rapportage. Drie thema?s krijgen speciale aandacht: het bepalen van de informatiebehoeften, het gebruiken van informatiebronnen en het beoordelen van de informatie. Ook is er veel aandacht voor internet als informatiebron en het gebruik van zoekmachines. Op de website www.pearsoneducation.nl/vanveen zijn meerkeuzevragen, powerpoints en uitwerkingen van de opdrachten uit het boek beschikbaar. Deskresearch is geschikt voor studenten in het hoger onderwijs. Verder is het geschikt voor iedereen die (zakelijke) informatie wil verzamelen uit gerenommeerde informatiebronnen zoals Picarta, KvK online, LexisNexis en OpMaat. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Citeren en refereren : schriftelijke, mondelinge, audiovisuele en elektronische bronnen
Author:
ISBN: 9053507426 9789053507421 Year: 2006 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze handleiding licht toe waar je 'bronnen' vindt, hoe je die selecteert en hoe je ze verwerkt. Er is een verschil tussen citeren, parafraseren en samenvatten. Zorgvuldig geeft de auteur aan hoe je respectievelijk voet- en eindnoten maakt of verwijzingen in de tekst zelf opneemt en hoe je een bronnenlijst samenstelt. Het bijzondere aan dit werk is dat het zich niet beperkt tot de 'gemakkelijke' verwijzingen maar ook de specifieke en moeilijke gevallen behandelt en dat niet alleen bij schriftelijke maar ook bij mondelinge, audiovisuele en elektronische bronnen. Onder meer volgende items komen aan bod: boeken, bundels, tijdschriften, rapporten, wetteksten, brochures, kranten, octrooien, patenten, bijsluiters, handleidingen, mondelinge mededelingen, lezingen, films, video's, computerprogramma's, radio- en televisieuitzendingen, cd's, cd-i's, cd-roms, internet, e-mail ... Dank zij een uitgebreid register vindt de gebruiker meteen een oplossing voor zijn probleem. De aangewezen gebruikers zijn studenten die een eindwerk maken en iedereen die teksten schrijft - van welke aard ook - waarin geciteerd of gerefereerd wordt. Inhoudsopgave : Hoofdstuk 1: Informatie verkennen 1 Opzoeken van literatuur 2 Lezen 3 Schriftelijke notities 4 Andere bronnen Hoofdstuk 2: Schriftelijke bronnen: voet- en eindnoten, verwijzingen in de tekst 1 Van citaat tot plagiaat 2 Schriftelijke citaten in voet- en eindnoten 3 Parafrase, samenvatting 4 Andere inhouden van voet- en eindnoten 5 Verwijzingen in de tekst Hoofdstuk 3: Literatuurlijst 1 Verschillende bronnen 2 Indeling van een literatuurlijst Hoofdstuk 4: Mondelinge bronnen 1 Voet- en eindnoten 2 Verwijzingen in de tekst 3 Mondelinge bronnenlijst Hoofdstuk 5: Audiovisuele en elektronische bronnen 1 Voet- en eindnoten 2 Verwijzingen in de tekst 3 Audiovisuele en elektronische bronnenlijst

Keywords

Citeren. --- Refereren. --- Bibliografische referenties. --- Literatuuronderzoek. --- Voetnoten. --- schrijven --- refereren --- Science --- eindwerken schrijven --- Didactic strategies --- literatuuronderzoek --- taalvaardigheid --- schriftelijke communicatie --- bronnenstudie --- Refereren --- Bibliography --- Methodology --- Bibliographical citations --- Wetenschap --- 450.8 --- 499.5 --- audiovisuele middelen --- citeren --- computergestuurd onderwijs --- didactisch proces --- film --- informatiebronnen --- leermiddelen --- multimedia --- onderwijs --- rapporteren --- video --- Reflecteren --- Scripties --- Studievaardigheden --- communicatie --- communicatievaardigheden --- Bronvermelding --- informatieverwerking --- literatuurstudie --- Methodiek van het studeren --- Schriftelijke communicatie --- 007.2 --- informatievaardigheden --- #gsdbP --- #KVHA:Citeren; Nederlands --- #KVHA:Refereren; Nederlands --- #KVHB:Literatuuronderzoek --- 001 --- bibliografisch refereren --- scripties --- 001.81 --- Bibliografie --- Citeren --- Literatuurlijsten --- bibliotheken --- bronnen --- citeren en refereren --- hoger onderwijs --- literatuurlijsten --- rapporten --- verslagen --- Nederlands, rapporteren --- 044 --- 450.8 ) Scripties --- bibliografie --- rapporteren (gez) --- communicatie (leesbaarheid) --- cursus --- scriptie --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- 001.811 --- Bronvermeldingen --- Voetnoten --- Eindnoten --- Rapporteren --- 001.818 --- 002 --- Parafraseren --- Samenvatten --- Regels voor citeren. Bibliografische referenties --- #KVHB:Rapporteren --- #KVHB:Bibliografische referenties --- eindwerk --- 001.811 Regels voor citeren. Bibliografische referenties --- #A9311A --- Scriptie --- 810 --- taalkunde --- linguistique --- Bibliografieën


Book
Leren communiceren.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789001788926 Year: 2012 Publisher: Groningen Noordhoff.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Al meer dan dertig jaar is Leren communiceren een veel gebruikt handboek in het hoger onderwijs. Of het nu gaat om communicatieonderwijs in aparte vakken of om vaardighedentraining die is geïntegreerd in projecten, stages en afstudeeropdrachten, Leren communiceren is de communicatieleidraad bij uitstek voor studenten en (aankomende) professionals. In deze zesde editie wordt aangesloten bij nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied en wordt ingespeeld op de snelle veranderingen in de informatietechnologie en op nieuwe mediatoepassingen.Eerst wordt aandacht besteed aan een aantal algemene vaardigheden: analyseren, structureren, argumenteren, formuleren, visualiseren.Daarna verschuift het accent naar praktische taken in de schriftelijke en in de mondelinge communicatie:lezen en samenvatten, schrijven, rapporteren, corresponderen, presenteren, gesprekken voeren, vergaderen.Ten slotte is er een hoofdstuk waarin problemen rond spelling en het gebruik van leestekens worden behandeld.Anders dan bij vorige edities hoeven studenten geen oefenboek meer aan te schaffen. Het oefenmateriaal bij de diverse hoofdstukken is te vinden op de website www.lerencommuniceren.noordhoff.nl.Bron : http://www.noordhoffuitgevers.nl


Book
Evidence based practice : handboek voor verpleegkundigen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789043035736 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het toepassen van Evidence Based Practice is voor de hedendaagse zorgprofessional een onmisbare competentie. Om tot de beste verpleegkundige beslissing te komen, kijken we bij Evidence Based Practice naar wetenschappelijke data, de professionele kennis van de zorgprofessional en de voorkeuren van de patiënt. Zorgprofessionals worden geacht hun verpleegkundig handelen wetenschappelijk te onderbouwen. Het zoeken naar wetenschappelijk bewijsmateriaal en de interpretatie hiervan dient op zorgvuldige wijze te gebeuren. Dit handboek biedt hiervoor een stappenplan. Daarnaast leer je hoe je de conclusies van een onderzoek kunt vertalen naar de praktijk, met aandacht voor de rollen van de zorgprofessional en die van de patiënt. De auteurs lichten alle facetten van Evidence Based Practice toe aan de hand van afbeeldingen, schema's en praktijkvoorbeelden, en bieden concrete handvatten voor de praktische uitvoering ervan. Voor de geïnteresseerde lezer bevat het boek bovendien kaders met extra achtergrondinformatie. Dit boek is geschreven voor de hbo-verpleegkundige, maar is zeker ook van toegevoegde waarde voor iedere kritische zorgprofessional. Evidence Based Practice wordt geleverd met een toegangscode voor het online leerplatform datzaljeleren.nl. Je vindt daar video's, animaties en diverse oefeningen die je helpen het studiemateriaal nog beter te beheersen.


Book
Wegwijs in kennis : een praktijkgerichte inleiding tot de informatiewetenschap
Author:
ISBN: 9789033479144 Year: 2010 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Omgaan met informatie is een onmisbare vaardigheid. De digitale technologie en het internet maakten ons bewust van de grenzeloze hoeveelheid beschikbare informatie. Meer informatie leidt niet altijd tot meer kennis, tenzij we efficiënt en effectief informatie leren gebruiken en vaardig worden in levenslang leren. In vele opleidingen in het hoger onderwijs wordt nu een cursus ingelast om dit te bevorderen. Bestaande cursussen en leerboeken zijn vaak geschreven door informatici of specialisten in de letteren. Het begrip informatie wordt bijgevolg meestal benaderd vanuit de discipline waarin de auteur gevormd is. Zo wordt de echte informatiebekwaamheid vaak niet verworven omdat men, door de focus op het eigen vakgebied, vergeet dat de informatiekundigheid een nieuwe overkoepelende discipline is. In dit boek wordt de informatie niet zozeer vanuit technisch of bibliografisch oogpunt benaderd, maar eerder vanuit het inzicht dat informatiekunde de logistieke onderbouw is voor een goed kennisbeheer. De auteur vertrekt vanuit de gebruiker en zijn dagelijkse informatienood, zijn behoefte om bij te blijven en kennis te verzamelen die hij - in steeds andere omstandigheden - nodig heeft. Kennisverwerving en kennisbeheer staan centraal in deze benadering, met autonome informatiedeskundigheid als einddoel.


Book
Wereld in woorden : geschiedenis van de Nederlandse literatuur 1300-1400
Author:
ISBN: 9789035139398 9789035139404 9035139402 9035139399 Year: 2013 Volume: 2 Publisher: Amsterdam Bert Bakker

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wereld in woorden' gaat over de Nederlandse literatuur in de veertiende eeuw. Het vormt een tweeluik met 'Stemmen op schrift' - dat de periode tot 1300 bestreek - en zal verschijnen als deel 2 in de reeks 'Nederlandse literatuurgeschiedenis' onder auspiciën van de Nederlandse Taalunie. Maar ook als zelfstandig boek, en daar is inhoudelijk ook alle reden toe. De veertiende eeuw was het tijdperk van een gigantische crisis in Europa: de pest, natuurrampen, misoogsten, het schisma in de kerk en allerhande hoog oplopende strijd tussen staten en standen. En tegelijk vertoont de literatuur in deze periode ongekende innovaties: denk alleen al aan de vloed aan teksten over kennis en kunde, het gedurfde werk van Ruusbroec, de abele spelen en de poëzie van Gruuthuse. Zou het kunnen zijn dat te midden van alle woelingen juist extra energie vrijkwam om nieuwe wegen te beproeven? Is het een tijd van "creatieve crisis"?


Multi
Het prentenboek als springplank : cultuurspreiding en leesbevordering door prentenboeken
Author:
ISBN: 9061685958 Year: 2000 Publisher: Nijmegen SUN

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur onderzoekt de genrekenmerken en gebruiksaspecten van het prentenboek. Hij plaatst deze boeksoort in een emancipatiorisch perspectief en verbindt haar met de grote sociaal-democratische projecten van cultuurspreiding en leesbevordering. Meer concreet onderzoekt hij de verschillende bemiddelaren tussen boek en kind: de uitgever, de literaire en educatieve kritiek, het onderwijs en de bibliotheek. Er ontstaat zo een breed en gedetailleerd panorama van wat er in de afgelopen decennia is ondernomen door overheid en particuliere instellingen op het gebied van lezen en kinderboeken, met de nadruk op het prentenboek, en wat hiervan de effecten zijn geweest. (Bron: covertekst)


Book
Uitgelezen jeugdliteratuur : ontmoetingen tussen traditie en vernieuwing
Authors: ---
ISBN: 9789080793392 9080793396 Year: 2012 Publisher: Leuven Leidschendam LannooCampus Biblion

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinder- en jeugdliteratuur is in de loop van de laatste drie decennia een belangrijke speler in het culturele veld geworden. Ook als esthetisch, artistiek product en als wetenschappelijke discipline groeit de erkenning. Dit boek laat de lezer kennismaken met de belangrijkste genres en vraagstellingen die een rol spelen in de hedendaagse kinder- en jeugd- literatuur. Het is opgebouwd rond zeven ontmoetingen: van het samenspel tussen woord en beeld in het prentenboek tot de confrontatie tussen heden en verleden in de historische roman. Wetenschappelijke benaderingen zoals psychoanalyse, ideologiekritiek, antropologie en vertaalkunde worden bevattelijk uitgelegd en historisch gekaderd. Deze theoretische perspectieven worden concreet in verband gebracht met het meest recente werk van auteurs en illustratoren als David Almond, Dirk Bracke, Carll Cneut, Pieter Gaudesaboos, Charlotte Kerner, J.K. Rowling, Carry Slee, Daan Remmerts de Vries, Sylvia Vanden Heede, Edward Van de Vendel en Klaas Verplancke. Op die manier ontmoet de lezer ook een aantal prominente schrijvers en teksten uit de hedendaagse Vlaamse, Nederlandse en anderstalige jeugdliteratuur. Onderwerpen voor eigen onderzoek, opdrachten in lesverband en suggesties voor verdere lectuur sluiten elk hoofdstuk af. Binnen het Nederlandse taalgebied is Uitgelezen jeugdliteratuur vernieuwend in zijn opzet en uitwerking. Het is een basiswerk voor alle vakmensen binnen dit dynamische veld, evenals studenten lerarenopleiding en (jeugd)literatuur.

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by