Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek bevat een integratie van de vijf prototype die ontwikkeld zijn binnen de Taallijn VVE: Gesprekken met peuters, Werken aan woordenschat, Interactief voorlezen van verhalende prentenboeken, Ouderbetrokkenheid in peutergroepen met behulp van een gezinsportfolio, Peuters en ICT. Het biedt achtergrondinfiormatie en praktijkvoorbeelden bij het werken aan taalstimulering. (Bron: voorwoord)
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- taalactiveringsprogramma's --- Interactief taalonderwijs --- Taalstimulering --- 472.1 --- 051335.jpg --- Kleuterschool: taal --- Taalactiveringsprogramma's --- Kleuteronderwijs --- Peuters --- Kleuters --- Peuter --- Kleuter
Choose an application
Frans --- Basisonderwijs --- Mondelinge taalvaardigheid --- Interactief taalonderwijs --- basisonderwijs --- mondelinge taalvaardigheid --- taaltaken --- Didactiek (Vakdidactiek) --- taalvaardigheid --- Interactief leren --- Dialoog --- 475.6 --- 475.34 --- didactiek basisonderwijs - Frans --- Didactics of French --- mondelinge communicatie --- talenonderwijs --- PXL-Education 2016 --- didactiek van het Frans --- Lager onderwijs --- Interactief onderwijs --- Didactiek --- Differentiatie --- Taalverwerving --- Rekenen --- Rekenonderwijs
Choose an application
Kinderen leren mondelinge taal het best via interactie met elkaar en met de leerkracht. De rol van de leerkracht is onmisbaar om de taalontwikkeling effectief te laten verlopen.Een goede mondelinge taalvaardigheid is een basisvoorwaarde voor de schriftelijke taalontwikkeling van kinderen. Dit boek, vol tips, illustraties en voorbeelden, leert leerkrachten van groep 1-4 (en van hogere groepen) effectieve mondelinge interacties neer te zetten in de klas. Een praktische bundel om de mondelinge taalontwikkeling van kinderen gericht te ondersteunen.
interactief onderwijs --- talenonderwijs --- mondelinge communicatie --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- 475.21 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Gesprekken met kinderen --- Gesprekstechnieken --- Informatievaardigheden --- Interactief onderwijs --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kringgesprekken --- Luisteren --- Mondelinge communicatie --- Onderwijsleergesprekken --- Taalontwikkeling --- Taalverwerving --- Vertellen --- Woordenschat --- 844.6 --- mondelinge communicatie (ler) --- 475.1 --- Spreken --- 1ste leerjaar lager onderwijs --- 2de leerjaar lager onderwijs --- 475.21 ) * SPREKEN --- basisonderwijs --- didactiek --- gesprekstechnieken --- interactief taalonderwijs --- klassengesprekken --- kleuteronderwijs --- mondelinge taalvaardigheid --- Nederlands --- taalverwerving --- vertellen --- taalontwikkeling --- taalvaardigheid --- taalonderwijs --- Didactiek taal --- Didactiek (Vakdidactiek) --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : spreken --- Mondelinge taalvaardigheid --- Interactief taalonderwijs --- Klassengesprekken --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Taalonderwijs --- Gesprekstechniek --- Klassengesprek --- Taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Literatuur is een onuitputtelijke bron voor gevarieerde taallessen. Veel docenten gebruiken literatuur voornamelijk om leesvaardigheid te trainen. Ook voor het verbeteren van andere vaardigheden is literatuur echter van onschatbare waarde. Actief met taalvaardigheid is een praktisch werkvormenboek waar de (aankomend) docent MVT en NT2 gelijk mee aan de slag kan. In één oogopslag is duidelijk wat er geoefend wordt en wat daarvoor nodig is. Actief met taalvaardigheid biedt uitkomst om op een speelse en actieve manier de leerlingen de vaardigheden luisteren, schrijven, lezen en spreken te laten oefenen. Aan de hand van genres als drama, poëzie, stripverhalen, detectives, sprookjes, autobiografie en media worden 60 werkvormen gegeven die taaloverstijgend zijn, waarbij de nadruk ligt op de productieve vaardigheden. Per werkvorm staat aangegeven vanaf welk ERK niveau deze is toe te passen. Dit varieert vanaf niveau A1 t/m C1. De uitgave past in de serie van Actief met Taal.Uit: www.coutinho.nl
Didactics of Dutch --- taalbeleid --- literatuur --- taalvaardigheid --- Taalverwerving --- Interactief taalonderwijs --- Literatuuronderwijs --- Didactische werkvormen --- Frans --- Nederlands --- Engels --- literaire genres --- NT2 --- 456.1 --- didactiek --- Leesopvoeding --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalonderwijs --- Didactische werkvorm --- Interactief onderwijs --- Taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Taalvaardigheid. --- Literatuuronderwijs. --- Voortgezet onderwijs. --- Didactic strategies --- Didactics of languages --- Teacher education. Teacher's profession --- Secondary education --- Literaire genres --- Nederlandse taal ; didactiek --- NT2 ; didactiek --- Nederlandse taal ; taalvaardigheid
Choose an application
Op de cd-rom vind je een reeks lesfragmenten met toelichtingen en tips, die afzonderlijk van elkaar gelezen kunnen worden. Ze zijn geordend in rubrieken en kunnen ook via klikroutes van tekst naar tekst gevonden worden. Elke tekst kan in circa twee A4-pagina's worden uitgeprint. Hieronder een overzicht van het hoofdmenu. - Werken met taalvorming - Op gang komen met een taalronde - Vertellen en luisteren - Vertellen over ervaringen - Kinderen stimuleren tot vertellen - In de kring - Onderwerpen - Lijstjes - Teksten schrijven en lezen - Kleuters - Tekenen - Tekstbesprekingen - Taalbeschouwing - Verder werken met de resultaten van een taalronde - Taalvorming inpassen in het taalprogramma Cd-rom met korte videofragmenten van tekstbesprekingen in de bovenbouw en bijschrijfgesprekken met kleuters, vergezeld van kijkvragen en theorie hierover.
taalverwerving --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- 471.41 --- 475.2 --- Basisonderwijs --- Interactief taalonderwijs --- Lezen --- Schrijven --- Spreken --- Taaldrukken --- Taalonderwijs --- Taalvaardigheid --- Taalverwerving --- Vertellen --- Woordenschatuitbreiding --- taalonderwijs --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- (zie ook: Schrijfvaardigheid) --- moedertaal --- taalvaardigheid --- vertellen --- Woordenschatonderwijs --- lezen --- luisteren --- spreken --- schrijven --- 082048.jpg --- Taalonderwijs; didactiek --- Nederlands --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Didactiek --- Woordenschat --- Interactief onderwijs --- Taal --- Spel --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
In de eerste hoofdstukken behandelen de auterus het taalverwervingsproces zoals dat thuis en later ook in het onderwijs plaatsvindt. De succesvolle factoren voor taalverwerving komen daarbij in beeld. Vervolgens bespreken zij drie belangrijke taalgroeimiddelen: taalaanbod, taalruimte en feedback. Naast theorie en praktijkvoorbeelden bevatten deze hoofdstukken veel opdrachten om het betreffende taalgroeimiddel in de vingers te krijgen. Ten slotte besteden de auteurs aandacht aan de manier waarop de taalgroeimiddelen in verschillende onderwijssituaties het beste tot hun recht kunnen komen. (Bron: covertekst)
Nederlands --- basisonderwijs --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs. --- interactief onderwijs --- 803.3 --- Groepering van leerlingen --- Interactief onderwijs --- 800 ) Taalverwerving --- interactief taalonderwijs --- taalgroeimiddelen --- Taalontwikkeling ; kinderen --- Taalontwikkeling ; kleuters --- psycholinguïstiek, taalverwerving, kindertaal --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Psycholinguïstiek --- D100432.jpg --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- nederlands : tweede taal (ler) --- Didactics of Dutch --- taalverwerving --- Didactics of primary education --- #KVHB:Taalontwikkeling --- taalonderwijs --- taalontwikkeling --- 475.2 --- didactiek --- 471.41 --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Taalonderwijs --- Taalontwikkeling --- Taalverwerving --- Basisonderwijs --- Feedback --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taal en verbale expressie --- Lerarenopleiding --- (vak)didactiek talen. --- 456.1 --- departement Lerarenopleiding 11 --- taaldidactiek --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|