Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
PXL-Education 2018 --- cultuureducatie --- cultuuroverdracht --- vakoverschrijdend onderwijs
Choose an application
PHL-Education 13 --- secundair onderwijs --- vakoverschrijdend onderwijs --- PAV --- Nederlands --- wiskunde --- geschiedenis --- aardrijkskunde
Choose an application
Praktisch handboek voor docenten in het voortgezet onderwijs om taalontwikkeling van veelal allochtone leerlingen in het vakonderwijs te integreren
Taalgericht vakonderwijs --- Vakoverschrijdend werken --- Taalbeleid --- Leerstrategieën --- Didactiek --- Vaktaal --- Nederlands --- Secundair onderwijs --- Taalvaardigheid ; onderwijs --- Taalgebruik ; onderwijs --- Taalvaardigheid --- taalgebruik --- Taalontwikkeling --- 373.5 --- Leerstrategie --- Vakjargon --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Didactics of languages --- HO (hoger onderwijs) --- talenonderwijs
Choose an application
Leertrajecten wereldburgerzin kunnen secundaire scholen helpen bij het tegengaan van schoolmoeheid, het verbeteren van hun organisatie en het versterken van de overdracht van algemene kennis. Het model van deze trajecten dat in dit boek wordt ontwikkeld, steunt zowel op een integrale benadering van de schoolfactoren die burgerzin beïnvloeden als op een uitgewerkte didactiek voor vakoverschrijdend projectwerk rond 'glokale problemen', waarbij de school samenwerkt met educatieve organisaties en verenigingen uit het plaatselijke middenveld. In de inleiding en twee korte hoofdstukken wordt de theorie zo uiteengezet dat leerkrachtenteams meteen met het model aan de slag kunnen. Het grootste deel van het boek laat de theorie echter tot leven komen in het verhaal van The Refugees Project. Steunend op dagboeken, lesmateriaal, toetsen en interviews beschrijft de auteur levendig en met een grote persoonlijke betrokkenheid hoe een aanvankelijk gemiddelde klas een jaarproject ondernam rond ' de wereld van vluchtelingen en mensen zonder papieren', hoe de leerlingen daardoor aandachtiger, kritischer en politiek minder cynisch werden, en hoe het onderwijs op die manier een simulatie kreeg van de manier waarop scholen zich zouden kunnen omvormen tot brede scholen voor wereldburgers. The Refugees Project was laureaat van de kunstwedstrijd 'Kinderen niet toegelaten' van School Zonder Racisme en van de 'Wedstrijd voor Wereldburgers' van Kleur Bekennen.
Projectonderwijs ; secundair onderwijs --- Burgerschap ; onderwijs ; Vlaanderen --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O444 --- burgerschap --- Democratie --- didactisch materiaal in het sociaal-cultureel werk --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Onderwijsgedrag: groepswerk, projectwerk --- 301.18 --- 374 --- PXL-Education 2016 --- wereldbugerschap --- onderwijs en maatschappij --- vluchtelingen --- secundair onderwijs --- Projectonderwijs --- Vakoverschrijdend werken --- Secundair onderwijs --- Opvoeden tot burgerzin --- Sociology of education --- Primary education --- Secondary education --- maatschappelijke vorming --- migranten
Choose an application
In dit boek staat het verbinden van wereldoriënterende thema's en taalonderwijs in leerjaren 4 tot 6 van de lagere school centraal. Thema's en Taal geeft hiervoor niet alleen de theoretische onderbouwing, maar ook praktische handvatten. Het biedt (toekomstige) leerkrachten concrete voorbeelden voor inhoudsrijk en breed taalonderwijs. Het thematiseren en onderzoekend leren zorgt voor betekenisvolle lees-, schrijf- en gespreksactiviteiten. Uitgangspunt hierbij is leerlingen een stem geven en actief laten meebepalen wat er geleerd wordt. De thema's en onderwerpen worden als het ware van hen, waardoor de betrokkenheid toeneemt. Door goed aan te sluiten bij de verhalen van leerlingen en daar een 'schepje bovenop te doen' vanuit relevante taaldoelen, brengt de leerkracht plezier, motivatie en resultaat bij elkaar. In deze herziene uitgave staan recente praktijksituaties beschreven waarbij de verbindingen tussen thema's in de klas, vakinhoud en taalonderwijs goed uit de verf komen. Ook is er meer aandacht voor de verschillende schrijfgenres bij het schrijven om te leren.
Nederlands --- Taalonderwijs --- Basisonderwijs --- Spreken --- Lezen --- Schrijven --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.2 --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- vakdidactiek --- didactische werkvormen --- didactiek van de talen --- leermethoden --- schrijfleesmethode --- wereldoriëntatie --- Lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Vakoverschrijdend werken --- Didactiek --- Interactief onderwijs --- Taal --- Spel --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Therapie
Choose an application
DVD bij het gelijknamige boek.
Nederlands --- Wereldoriëntatie --- Basisonderwijs. --- basisonderwijs --- moedertaalonderwijs --- Didactics of primary education --- Didactics of languages --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Taalonderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- 456.1 --- 475.2 --- didactiek --- taalonderwijs --- 471.41 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Didactische werkvormen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Taal --- Taalachterstand --- Taalvaardigheid --- 474 --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N. --- DVD 1 --- Handboek/cursus --- dvd --- geïntegreerd taalonderwijs : basisschool (ler) --- win-win-model --- zaakvakonderwijs --- Taalonderwijs ; basisonderwijs --- Taalopvoeding --- 475.25 --- 071313.jpg --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taal en verbale expressie --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Contains audio-visual material --- vakoverschrijdend onderwijs --- Nederland --- Taalgericht vakonderwijs --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën --- Vakoverschrijdend werken --- 475.2 ) * NEDERLANDSE TAAL - O.N --- 071314.jpg --- inclusief onderwijs --- Onderwijsstrategie --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Praktisch handboek voor docenten in het voortgezet onderwijs om taalontwikkeling van veelal allochtone leerlingen in het vakonderwijs te integreren
Didactiek. --- Taalbeleid --- Zaakvakken en taalvaardigheid. --- Onderwijs. --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- HO (hoger onderwijs) --- 371.321 --- 475.2 --- Onderwijs --- Taalgericht vakonderwijs --- Taalonderwijs --- taalbeleid --- taalonderwijs --- taalopvoeding --- 485.1 --- taalbeleid: lerarenopleiding --- taaldidactiek --- 485.15 --- Basisonderwijs --- Nederlands --- Nederlands; ba.o. --- 100740.jpg --- Nederlandse taal ; secundair onderwijs ; didactiek --- het werk van de onderwijzer. het geven van lessen --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Nederlands; ba.o --- Vakoverschrijdend werken --- Leerstrategieën --- Didactiek --- Wereldoriëntatie --- Nederland --- Secundair onderwijs --- Leerstrategie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Kust --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Literatuur
Choose an application
Verhalend ontwerpen is de naam van een unieke onderwijsvorm die in Nederland steeds meer bekendheid krijgt. De uitgave Verhalend ontwerpen laat de (aanstaande) leerkracht op boeiende wijze kennismaken met deze eigentijdse benadering. De uitgave staat boordevol met verhalen uit de onderwijspraktijk. Een inspirerende bron van informatie voor elke (aanstaande) leerkracht, met talloze waardevolle ideeën en direct uitvoerbare tips voor de dagelijkse onderwijspraktijk. Compleet met een handige doe-het-zelfcursus waar de docent leert zelf verhaallijnen te ontwerpen. Een aantrekkelijke kans voor de leerkracht om het onderwijs een persoonlijke invulling te geven. Voor geïnteresseerden besteedt de uitgave veel aandacht aan het gebruik van ICT in een verhalend ontwerp.Kern van deze creatieve benadering is dat de leerkracht het onderwijs als een verhaal kan aanbieden: de leeractiviteiten worden geplaatst in een verhaallijn. Dat biedt de kinderen een duidelijk kader waarbinnen zij de leeractiviteiten als zinvol ervaren. Deze benadering is in Schotland ontstaan onder de naam the storyline approach to education.Verhalend ontwerpen bestaat uit twee delen: In Praktijk en Aan de tekentafel. In de herziene derde druk is de theoretische onderbouwing grondiger en diepgaander. Het geheel wordt nog aantrekkelijker gemaakt door de toevoeging van nieuwe, enthousiaste onderwijsverhalen (onder meer over techniekonderwijs en natuuroriëntatie) die ongetwijfeld een aanstekelijk effect op de lezer zullen hebben
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- basisonderwijs --- betrokkenheid --- didactiek --- motivatie --- 474.23 --- vakoverschrijdend werken --- verhalend ontwerpen --- 474.21 --- Didactische werkvormen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Verhalend ontwerpen (Storyline approach) --- Verhalen --- Verhalend ontwerpen --- Storyline approach --- didactische werkvormen --- verhalen --- Schrijven ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Didactische principes --- Didactiek --- Verhaal --- Didactische werkvorm --- Didactics of Dutch. --- Didactics of primary education. --- Didactiek. --- Leerprocessen. --- Onderwijskunde. --- Thematisch onderwijs.
Choose an application
"Verborgen talenten" is een handboek dat leraren helpt expertise te ontwikkelen om voor en met kinderen in verschillende fasen van hun ontwikkeling interessante boeken te selecteren en leert op welke manier jeugdliteratuur in de les kan worden ingezet. Het boek bestaat uit drie delen. Het inleidende deel 1 schetst de achtergrond. In deel 2 gaan de auteurs uitgebreid in op de theorie en praktijk van de leesontwikkeling, en jeugdliteratuur. Deel 3 laat zien hoe jeugdliteratuur kan worden ingezet in het basisonderwijs.
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Children's literature. Juvenile literature --- jeugdliteratuur --- Lager onderwijs --- Jeugdliteratuur --- Werken met jeugdboeken --- Leesbevordering --- Prentenboeken --- Jeugdpoëzie --- Lerarenopleiding --- PHL-Education 13 --- leesbevordering --- basisonderwijs --- Jeugdliteratuur ; basisonderwijs --- Leesbevordering ; basisonderwijs --- 433.75 --- vakoverschrijdend werken --- leesplezier --- taalvaardigheid --- Jeugdliteatuur ; basisonderwijs ; didactiek --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Activiteiten met het jeugdboek --- Didactics of languages --- Primary education --- Prentenboek --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
Met de EE-Cahiers wil men een relevante onderwijsthematiek hapbaar en concreet beschrijven met aandacht voor een beetje theorie, maar vooral met een richting en een houvast voor het dagelijkse handelen in de praktijk. De EE-Cahiers richten zich voornamelijk op de leeftijdsgroep van 6- tot 12- jarigen. Dit cahier wil leerkrachten houvast geven in hun zoektocht om contractwerk steeds verder uit te bouwen. Er is aandacht voor het werken met stappenplannen, het formuleren van geschikte opdrachten, het belang van coöperatieve taken, het aansluiten bij de eindtermen en nog veel meer.
Contractwerk --- Didactische werkvormen --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Activerende didactische werkvormen --- Zelfstandig werk --- Educatieve spelen --- Hoekenwerk --- contractwerk --- didactische werkvormen --- hoekenwerk --- 454.21 --- didactiek --- Vakoverschrijdend werken --- 474.21 --- contractwerk (ler) --- didactische werkvormen (ler) --- educatieve spelen --- lager onderwijs --- zelfstandig werken --- Contractwerk ; basisonderwijs --- Eindtermen ; basisonderwijs --- Evaluatie ; basisonderwijs --- Werkvormen --- Didactiek --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Contains audio-visual material --- Zelfstandig werken --- Kleuteronderwijs --- Teaching --- Didactic strategies --- Primary education --- Didactische werkvorm --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Educatief spelmateriaal --- Natuur
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|