Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Om goed talenonderwijs te kunnen geven is het noodzakelijk te weten hoe iemand een vreemde taal leert. De auteurs laten zien dat niet één aanpak de beste is, maar dat eerder een combinatie van benaderingen aan te bevelen is. Daarbij moet steeds rekening gehouden worden met het taaldoel en de wensen en kenmerken van (groepen) leerlingen of cursisten. De behandelde inzichten en opvattingen hebben zowel betrekking op het leren van een vreemde taal als van een tweede taal,zoals het Nederlands voor allochtonen.
Nederlands als tweede taal (NT2) --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Didactics of Dutch --- Psycholinguistics --- * 838.5 --- Nederlands --- didactiek --- NT2 --- Nederlands voor anderstaligen --- PXL-Education 2014 --- taalwetenschap --- onderwijsleerprocessen --- onderzoeksresultaten --- 475.2 --- Tweedetaalverwerving --- Basisonderwijs --- Second language acquisition. --- Language and languages - Study and teaching. --- Didactiek --- Taalverwerving --- Moderne vreemde talen --- Language and languages --- Second language acquisition --- Tweede-taalverwerving ; ba.o --- Second language learning --- Language acquisition --- Language and languages Study and teaching --- Study and teaching --- Language and education --- Language schools --- 456.1 --- Onderwijs --- Tweede taal --- Tweede taalverwerving --- #KVHA:Taalonderwijs --- Communication Communicatie --- Cours de langue Taalcursus --- Didactique Didactiek --- Enseignement Onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Vocabulaire Woordenschat --- Nederlandse taal en letterkunde --- (zie ook: teleonderwijs) --- LANGUES VIVANTES --- ETUDE ET ENSEIGNEMENT --- ACQUISITION --- Tweede-taalverwerving. --- Dutch language --- Langue seconde --- Néerlandais (Langue) --- Foreign speakers --- Acquisition --- Etude et enseignement --- Allophones --- Langues --- Acquisition linguistique --- Étude et enseignement
Choose an application
Taalverwerving ; kleuters --- Taalverwerving ; peuters --- Woordenschatontwikkeling ; kinderen --- 471.41 --- Allochtone leerlingen (Anderstalige leerlingen) --- Kleuters --- Meertaligheid --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- Peuters --- Woordenschat --- Woordfrequentielijsten --- kleuters: taal --- peuters --- kleuters --- Taal en verbale expressie --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of Dutch --- woordverwerving --- tweede-taalverwerving --- taalverwerving
Choose an application
Dit boek richt zich zowel tot beginnende taalleerkrachten als tot ervaren taalleerkrachten met belangstelling voor onderwijsvernieuwing en eigenlijk tot iedereen met interesse in tweedetaalverwerving en vreemdetalenonderwijs. Het stelt een brede waaier van stellingen en gewoontes van taallesgevers in vraag en pleit voor een beter geïnformeerde en doordachte taaldidactiek, geënt op wetenschappelijk onderzoek.Heeft het zin om kennis van grammaticaregels te toetsen ? Presenteer je woordenschat best in thematische sets ? Doe je er goed aan je leerlingen te waarschuwen voor valse vrienden en andere verwarrende gevallen ? Hoe reageer je best op fouten ? Waartoe dient luidop lezen ? Wat is een goede taalvaardigheidstoets ? Deze en ettelijke andere kwesties waarover veel taalleerkrachten een uitgesproken mening hebben, worden in dit boekje aangepakt.De genuanceerde antwoorden die worden aangeboden zijn gebaseerd op een rijk gamma aan onderzoeksbevindigen, die hier op een heel toegankelijke manier worden samengevat. Kortom, dit boekje nodigt uit tot reflectie en overleg over een eigentijds vreemdetalenonderwijs.Bron : http://www.acco.be
Vreemdetalenonderwijs. --- Taal en talen --- Didactiek. --- Didactics of secundary education --- talenonderwijs --- taalverwerving --- tweede-taalverwerving --- Didactics of languages --- Didactics of primary education --- Languages [Modern ] --- Study and teaching --- PHL-Education 12 --- taaldidactiek --- vreemdetalenonderwijs --- 456.2 --- didactiek --- 475.32 --- Vreemdetalenonderwijs --- Tweedetaalverwerving --- 485.2 --- vreemdetalenonderwijs (ler) --- 111915.jpg --- 475.3 --- Didactiek --- Taalonderwijs --- didactiek algemeen - taal en letterkunde overige talen --- Engelse taal --- Taal en letterkunde; overige talen --- Moderne vreemde talen --- Engels --- Frans --- Duits --- Taalverwerving --- Onderwijs --- Onderwijsmethoden --- Onderwijsmethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Anderstalige nieuwkomers... ze zijn vandaag een belangrijk aandachtspunt op school. Het hoe en het waarom van hun begeleiding veroorzaakt soms paniek. Hoe begin ik eraan? Hoe overwin ik de taal- en cultuurkloof? Waar kan ik geschikt materiaal vinden? Waarop let ik bij de selectie van methodieken? Dit boek wil een wegwijzer zijn voor leerkrachten, coördinatoren en directies die een ondersteuning wensen in hun begeleiding van anderstalige nieuwkomers. De lezer krijgt een groot aantal tips mee, interessante websites, een dvd met praktijkvoorbeelden en veel ander 'hapklaar' materiaal om aan de slag te gaan of om verder te werken met anderstalige nieuwkomers.
Allochtonen. --- Diversiteit. --- Onderwijsparticipatie. --- nieuwkomers --- anderstaligen --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- tweede-taalverwerving --- culturele diversiteit --- Didactics of Dutch --- Sociolinguistics --- NT2 ; didactiek --- NT2 ; basisonderwijs --- NT2 ; secundair onderwijs --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- Intercultureel onderwijs ; secundair onderwijs --- Nederlands --- didactiek --- * 838.5 --- Nederlands als tweede taal --- cultuurverschillen --- NT2 --- Intercultureel onderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- Tweedetaalverwerving --- 474.6 --- Anderstaligen --- Taalvaardigheid --- Taalachterstand --- Taalonderwijs --- Anderstalige nieuwkomers --- 838.5 --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- multiculturele samenleving --- 376.7 --- 454.6 --- #PBIB:+105.30 --- Nederlands voor Anderstaligen --- 325 --- intercultureel onderwijs --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Opvang anderstalige leerlingen --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2014 --- methodiek : onderwijs --- Onderwijs --- Didactiek --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- Immigranten --- Begeleiding --- Anderstalige nieuwkomer --- OKAN --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Immigrant
Choose an application
Dat taalontwikkeling belangrijk is in de kleuterklas, dat staat vast. Een goed ontwikkeld taalbewustzijn is onontbeerlijk voor een kleuter, als voorbereiding naar het eerste leerjaar. Kleutertaal bevat 16 uitgewerkte projecten om rond dit taalbewustzijn te werken in de derde kleuterklas. Als leerkracht ben je vrij om je keuze te maken: niet alleen in het aanbod van de projecten, maar zeker ook in de mate van uitwerking. Niet alle klassen, leerkrachten en kleuters zijn immers hetzelfde en elke situatie vereist zijn eigen aanpak. De projecten zijn opgebouwd vanuit een motiverende startsituatie: een gegeven dat de kleuters enorm prikkelt om talig aan de slag te gaan. Ze komen in de klas en er is iets gebeurd. Hoe kunnen ze helpen om dat probleem op te lossen. Op die manier komt de motivatie en de mogelijke oplossing vanuit de kleuters zelf wat meteen resulteert in een grotere betrokkenheid en inzet. Bij elk project horen een aantal zwart/wit kopieerbladen die terug te vinden zijn in de map en een groot aanbod aan kleurkopieerbladen. Deze laatste zijn makkelijk te downloaden via Knooppunt, het online leerplatform voor het onderwijs. Bij elk project zijn originele versjes voorzien die er perfect bij aansluiten. Deze zijn terug te vinden op de klassikale cd die hoort bij de map. De luistercd, die bedoeld is voor individueel aanbod voor de kleuters, bevat dan weer een schat aan luistertaken waarmee de kleuter zelfstandig aan de slag kan. Originele liedjes zorgen bovendien voor een grote betrokkenheid bij het thema. Kleutertaal biedt naast deze uitgewerkte projecten heel wat originele ideëen voor talige momenten in de kleuterklas. Een aantal activiteiten maken een vast onderdeel uit van het klasgebeuren terwijl je andere als leerkracht perfect kan inzetten wanneer je nog een aantal minuutjes over hebt.
Taal --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- Kleuteronderwijs. --- Kleuters. --- taalspelletjes --- taalverwerving --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- Didactics of languages --- #PBIB:+111.13 --- Nederlands --- kleutertaal --- 471.41 --- didactiek --- taalopvoeding --- Ontluikend schrijven (Voorbereidend schrijven) --- Ontluikende geletterdheid --- kleuters --- taalvaardigheid --- voorbereidend schrijven --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- Taalvaardigheid ; kleuteronderwijs --- Voorbereidend schrijven ; kleuteronderwijs --- 472.1 --- Kleuteronderwijs --- Taalbeschouwing ; kleuteronderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Didactiek van de talen --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- PXL-Education 2015 --- didactiek van de talen --- Taalopvoeding --- Didactiek --- 5-jarigen --- Didactics of Dutch --- tweede-taalverwerving --- talenonderwijs --- 5-jarige --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Zien is snappen is een vooral visuele handleiding voor taalonderwijs in het primair onderwijs met een of meer anderstalige kinderen in de klas.Met dit boek geven we de leraar een handreiking voor hoe hij met eenvoudige middelen de anderstalige kinderen meer Nederlands kan onderwijzen. Nederlands dat voorwaardelijk is voor het volgen van het Nederlandse onderwijs.Je ziet en leest hoe je met eenvoudige middelen allerlei Nederlandse taalverschijnselen kunt onderwijzen zoals:Hoe gebruik je de lidwoorden een, de en het?Hoe maak je Nederlandse zinnen?Hoe gebruik je aanwijzende voornaamwoorden?Hoe maak je samenstellingen?Hoe maak je verkleinwoorden in het Nederlands?Hoe vorm je meervoud in het Nederlands?De lessen kosten weinig tijd en kun je gemakkelijk bij of naast andere (taal-) programma's of taalmethodes aanbieden. Soms bestaan de lessen uit een visuele toelichting voorafgaand aan een gewone les uit het schoolcurriculum; soms zijn het aparte lessen.We beschrijven specifieke leerstof Nederlands voor groep 1 tot en met 4. Deze leerstof is voorwaardelijk voor het onderwijs in groep 5 en hoger.Sommige onderdelen kun je ook gebruiken voor Nederlandstalige kinderen met een taalachterstand. Doordat we verschijnselen isoleren en visualiseren, bieden we ook deze kinderen meer structuur aan. Ook voor kinderen zonder taalachterstand zijn bepaalde lessen interessant, omdat ze zo al vroeg inzicht krijgen in de Nederlandse taalstructuur.Bij deze uitgave hoort een digitale bijlage. Inde digitale bijlagen zijn de printplaten voor de kubussen te vinden: geel voor personen, bruin voor dieren, rood voor de handelingen, paars voor bepaling van plaats en oranje voor bepaling van tijd. De digitale bijlagen worden automatisch toegevoegd in je klantaccount na betaling van het boek in onze webshop. Je vindt deze direct terug in je klantaccount onder 'Mijn directe downloads'. Heb je het boek elders aangeschaft? Dan kun je de losse digitale bijlagen gratis downloaden in onze shop met de code uit het boek. https://shop.bazalt.nl/shopware.php?sViewport=detail&sArticle=91
Nederlands --- taalmethodes --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- NT2 --- Nederlands voor anderstaligen --- * 838.5 --- Nederlands als tweede taal --- anderstaligen --- Nederlands voor anderstaligen (NT2) --- taalachterstand --- Nederlands 838.5 --- Taalbeschouwing --- Didactiek --- 475.2 --- nederlands voor andertaligen --- #PBIB:+111.24 --- #PBIB:+111.23 --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Kleuteronderwijs --- Contains audio-visual material --- basisonderwijs --- didactiek van het Nederlands --- PXL-Education 2016 --- Taalverwerving --- Anderstaligen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- tweede-taalverwerving --- taalverwerving --- Anderstalige --- Didactics of languages --- Primary education --- Grammar --- NT2. --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- NT2 ; basisonderwijs --- Coöperatieve werkvorm
Choose an application
Hoe leren kinderen, jongeren en volwassenen het Nederlands als tweede taal? Hoe kunnen we een leeromgeving creëren waarin anderstaligen tot de beste leerresultaten komen? En op welke manier stimuleren (of verhinderen) onze ideeën over taal en onderwijs zo'n leeromgeving? Taal leren biedt leraren in spe, leraren(opleiders) en pedagogische begeleiders inzicht in de verwerving van het Nederlands alstweede taal bij kleuters, lagereschoolkinderen, jongeren en volwassenen.Dit handboek beschrijft tweedetaalverwerving als een sociaal gedreven proces, waarvan het succes afhankelijk is van een aantal factoren. Die factoren omvatten onder anderede wijze waarop we taal en onderwijs percipiëren, de manier waarop interactie in de klas opgezet wordt en de mate waarin er sprake is van een leeromgeving waarin het goed gedijen is en veel geëxperimenteerd mag worden. Maar hoe zorgen we voor zo'n leeromgeving? Daarnaar gaat dit handboek op zoek. Bron : http://www.bol.com
tweede-taalverwerving --- Didactics of Dutch --- taalverwerving --- talenonderwijs --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Taalonderwijs ; didactiek --- Taalonderwijs voor anderstaligen --- NT2 --- didactiek --- 838.5 --- Didactiek --- 641 Taalbeleid --- 474.6 --- Nederlands voor Anderstaligen --- 456.1 --- Nederlands --- Taalontwikkeling --- Meertaligheid --- Anderstaligheid --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- PXL-Education 2017 --- onderwijskunde --- didactiek van de talen --- Taalonderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- Taalbeleid --- 801 --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Nederlands als tweede taal --- Taalverwerving --- Anderstaligen --- Anderstalige kleuters --- Anderstalige nieuwkomers --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Anderstalige --- Anderstalige kleuter --- Anderstalige nieuwkomer
Choose an application
Voor een groot aantal kinderen dat naar de basisschool gaat isNederlands niet hun eerste taal. Zij moeten zich die taal juist in die jaren eigen maken. Maar, het verwerven van een tweede taal vereist specifieke deskundigheid van hun leerkrachten. Dit handboek geeft inzicht in het proces van tweede-taalverwerving, in het bijzonder van het Nederlands alstweede taal. Bovendien besteden de auteurs, deskundigen op hetterrein, aandacht aan beproefde werk- en oefenvormen waarmee de leerkrachten de verwerving van het Nederlands als tweede taal kunnen stimuleren. Nederlands als tweede taal in het basisonderwijs is geschrevenvoor studenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs (pabo) en voor leerkrachten in het basisonderwijs. De tekst kan zowel in groepsverband als individueel doorgenomen worden.In de tekst zijn vragen en opdrachten opgenomen. Elk hoofdstukbevat een zelftoets en een lijst met verwijzingen waarmee de lezer meer over een bepaald onderwerp te weten kan komen.
Nederlands: didactiek anderstaligen --- NT2 --- tweede-taalverwerving --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Taalonderwijs Nederlandse taal --- Nederlands voor anderstaligen basisonderwijs --- Nederlands voor anderstaligen didactiek --- Nt2 --- Taalvaardigheid basisonderwijs --- nederlands : tweede taal (ler) --- Basisonderwijs --- Nederlands --- Didactiek. --- 475.2 --- Nederlands voor anderstaligen --- Nederlands voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Nederlands voor anderstaligen ; didactiek --- Taalvaardigheid ; basisonderwijs --- zelfstudie --- Nederlands als tweede taal --- Allochtone leerlingen --- #KVHB:Nederlands voor anderstaligen --- #KVHB:Tweetaligheid --- tweetaligheid --- Didactiek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Nederlands 838.5 --- Tweedetaalverwerving --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- * 838.5 --- didactiek --- basisonderwijs --- Handboek/cursus --- handboek --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Allochtone leerling --- Leerling met een migratieachtergrond
Choose an application
Deze woordenschatuitgave is bedoeld voor anderstalige en taalzwakke leerlingen in de kleuterschool. Woorden in prenten bevat een vereenvoudigde versie van tien bekende prentenboeken, bijvoorbeeld Rupsje Nooitgenoeg, Wil je mijn vriendje zijn?, Max en de Maximonsters en Plons! De vereenvoudigde verhalen vormen de kern van de vijftig woordenschatlessen (vijf lessen per titel) die Woorden in prenten biedt. De lessen bestaan uit het aanbieden van inhoudswoorden en functiewoorden op een heldere en duidelijke manier, gevolgd door allerlei verwerkingsoefeningen en teken- en handvaardigheidactiviteiten.
Nederlands voor anderstaligen --- Nederlandse woordenschat. --- Prentenboeken --- Didactiek. --- Kleuters. --- kleuters --- Didactics of Dutch --- woordenschat --- prentenboeken --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- NT2 ; kleuteronderwijs --- NT2 --- Taalverwerving --- 471.41 --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Voorlezen --- Ontluikende geletterdheid --- Taalontwikkeling --- Werken met prentenboeken --- Nederlands 838.5 --- 475.2 --- Nederlands als tweede taal --- 472.17 --- #PBIB:+111.23 --- Taal en verbale expressie --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Kleuteronderwijs --- Contains audio-visual material --- Schoolbooks - Didactic material --- PXL-Education 2018 --- didactiek van de talen --- didactische werkvormen --- basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Taalopvoeding --- Anderstalige nieuwkomers --- Didactics of Kindergarten --- tweede-taalverwerving --- Prentenboek --- Anderstalige nieuwkomer
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|