Narrow your search

Library

PXL (6)

KU Leuven (5)

UCLL (3)

KBR (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

UGent (2)

ULiège (2)

VIVES (2)

AP (1)

More...

Resource type

book (6)


Language

Dutch (3)

English (3)


Year
From To Submit

2020 (1)

2014 (2)

2011 (2)

2002 (1)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Leren (en) doceren in het hoger onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789462364172 9462364176 Year: 2014 Publisher: Den Haag : Boom Lemma,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Leren (en) doceren in het hoger onderwijs staat de dagelijkse praktijk van de docent centraal. De rol van de docent is en blijft een cruciale factor in de onderwijsleersituatie. Of het nu gaat om een college, een werkgroep of welke onderwijsvorm dan ook: van de docent wordt gevraagd om het onderwijs zodanig vorm te geven dat een maximaal leerresultaat bij de student kan worden bereikt. In vier thema's behandelen de auteurs een aantal didactische onderwerpen: het leren (bevorderen), onderwijs ontwerpen, onderwijs uitvoeren en onderwijs evalueren. Aan de hand van voorbeelden, schema's, modellen en vaardighedenbladen aan het eind van elk thema bieden zij een directe eerste hulp bij praktische vragen. De focus van dit boek is gericht op campus-based education. Daarnaast besteedt het ook aandacht aan de 'digitale didactiek'. Leren (en) doceren in het hoger onderwijs is bij uitstek geschikt om te gebruiken bij de BKO (Basis Kwalificatie Onderwijs), de SKO (Senior Kwalificatie Onderwijs), de BKE (Basis Kwalificatie Examinering) en de BKS (Basis Kwalificatie Studieadviseurs). Het is bedoeld voor docenten in die trajecten, maar ook als naslagwerk voor de docenten die behoefte hebben aan praktische tips of juist aan een theoretische basis.


Book
Evidence-based medicine : how to practice and teach it
Author:
ISBN: 9780702031274 0702031275 Year: 2011 Publisher: London : Churchill Livingstone /Elsevier,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Constitutes a traditional way of presenting ideas about EBM. It explains how to ask answerable clinical questions, translate them into effective searches for the best evidence, critically appraise that evidence for its validity and importance, integrate it with patients' values and preferences, assess the practice of EBM. Additional materials, including resources for practicing EBM can be downloaded to PDAs, contain clinical examples, critical appraisals and background papers from other healthcare disciplines such as nursing and occupational therapy with links to various evidence resources. A supporting website for this book also provides updates and new materials.


Book
Zorglogistiek : basisboek
Authors: ---
ISBN: 9789033482397 Year: 2011 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Logistiek is niet iets dat een organisatie, in casu een ziekenhuis of verzorgingsinstelling, zomaar overkomt. Logistiek kan geanalyseerd, gepland én geoptimaliseerd worden. Dit boek reikt een aantal concepten en technieken aan die hierbij kunnen helpen. Logistieke problemen die aangepakt kunnen worden, zijn bv. het managen van wachttijden van patiënten bij medische beeldvorming; de distributie van geneesmiddelen van loskade tot bij de patiënt; het optimaliseren van de fysieke lay-out van een dienst en het organiseren van staalopslag en -transport. De concepten en technieken worden uitgelegd en geïllustreerd aan de hand van (mini)casussen.Het boek bestaat uit 6 delen. Deel I zoomt in op de typische karakteristieken van zorglogistiek, tegen een achtergrond van recente trends in logistiek en gezondheidszorg. Deel II gaat in op het meten en opvolgen van logistieke performantie. Deel III handelt over logistieke besturingsconcepten en geeft o.a. de basis van wachtlijnentheorie, numerieke simulatie en voorraadbeheer. Deel IV gaat over logistieke inrichting. Deel V bestudeert het hoe en wat van kwaliteitsconcepten als lean en six sigma in een zorglogistieke context. Deel VI levert ten slotte een stappenplan voor logistieke analyses en projecten alsook een aantal extra tools aan.


Book
Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs : basisinzichten voor leraren nu en in de toekomst

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderwijs lokt sinds eeuwen heftige discussies uit en is de inspiratiebron voor evenveel geëngageerde bespiegelingen als fundamenteel wetenschappelijk onderzoek. Bovendien belangt onderwijs als complex en gelaagd fenomeen direct of indirect ook heel diverse maatschappelijke actoren aan – leerlingen, leraren, directies, ouders, beleidsmakers, werknemers en werkgevers. Om aan deze actoren een goed of beter begrip van onderwijs te geven en hen te stimuleren tot een proactieve rol , reikt dit boek belangrijke basisinzichten aan vanuit een wetenschappelijk perspectief. Het doet recht aan de complexiteit en de gelaagdheid van onderwijs. Het verheldert zonder te simplificeren. Het biedt denkkaders, onderzoekskaders en standpunten op het niveau van het onderwijsbestel, de school en de klas. Het geeft leraren en bij uitbreiding allen die in onderwijs geïnteresseerd zijn de basis om op en over al deze niveaus zelf te reflecteren, te beslissen en te oordelen.

Keywords

37(035) --- 37.02 --- Communicatie --- Onderwijs en diversiteit --- Onderwijs ; handboeken --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- onderwijs --- onderwijspraktijk --- didactiek --- pedagogie --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- onderwijsonderzoek --- onderwijs en maatschappij --- MAD-faculty 20 --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Teaching --- onderwijsbeleid --- lerarenopleiding --- 371.012 --- Leraren --- Pedagogie --- Didactiek --- 370 --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 2020-2021 Educatieve Master in de economie - SLO --- OO Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs --- Leraren€ --- Education --- Academic Training --- Educational Technics --- Educational Techniques --- Pedagogy --- Teaching Methods --- Technics, Educational --- Techniques, Educational --- Training Activities --- Training Technics --- Training Techniques --- Teaching Method --- Training Activity --- Training Technique --- Activities, Training --- Activity, Training --- Educational Technic --- Educational Technique --- Method, Teaching --- Methods, Teaching --- Pedagogies --- Technic, Educational --- Technic, Training --- Technics, Training --- Technique, Educational --- Technique, Training --- Techniques, Training --- Training Technic --- Training, Academic --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- education --- OF 3 2021-2022 --- OO Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 1 --- 371 --- Onderwijskunde --- Onderwijsinnovatie --- Onderwijsvernieuwing --- Evidence-informed education --- OF 3 2022-2023 --- OF 3 2023-2024

Clinical research in complementary therapies
Authors: ---
ISBN: 9780443063671 9780702035852 0702035858 9780702049163 0702049166 9780443069567 0443063672 Year: 2002 Publisher: Edinburgh New York Churchill Livingstone

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

PHL-Healthcare 13 --- medische research --- Alternative medicine --- Complementary Therapies --- Research Design --- complementaire zorg --- evidence-based practice --- klinisch onderzoek --- 611 --- Alternative Therapies --- Therapy, Alternative --- Therapy, Complementary --- Alternative Medicine --- Complementary Medicine --- Medicine, Alternative --- Medicine, Complementary --- Therapies, Alternative --- Therapies, Complementary --- Complementary medicine --- Healing systems --- Systems, Healing --- Systems, Therapeutic --- Therapeutic systems --- Medicine --- Integrative medicine --- Data Adjustment --- Data Reporting --- Design, Experimental --- Designs, Experimental --- Error Sources --- Experimental Designs --- Matched Groups --- Methodology, Research --- Problem Formulation --- Research Methodology --- Research Proposal --- Research Strategy --- Research Technics --- Research Techniques --- Scoring Methods --- Experimental Design --- Adjustment, Data --- Adjustments, Data --- Data Adjustments --- Design, Research --- Designs, Research --- Error Source --- Formulation, Problem --- Formulations, Problem --- Group, Matched --- Groups, Matched --- Matched Group --- Method, Scoring --- Methods, Scoring --- Problem Formulations --- Proposal, Research --- Proposals, Research --- Reporting, Data --- Research Designs --- Research Proposals --- Research Strategies --- Research Technic --- Research Technique --- Scoring Method --- Source, Error --- Sources, Error --- Strategies, Research --- Strategy, Research --- Technic, Research --- Technics, Research --- Technique, Research --- Techniques, Research --- Research --- Clinical Trials Data Monitoring Committees --- Alternatieve geneeskunde en geneeswijzen --- methods

Listing 1 - 6 of 6
Sort by